Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wiem, że temacik byłl poruszany wielokrotnie.

 

Mam pytanie.

 

Czy ktoś z posiadaczy autak z silnikiem M70 wymieniał

może element nr 1 na tym schemacie?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB81&mospid=47352&btnr=11_1156&hg=11&fg=15

 

 

Ewentualnie jaki wpływ na zużycie oleju taka wymiana miała?

 

Wyczytałem na innym forum, że zawór ten ma duży wpływ na

"wcinanie" oleju przez M70-tkę.

 

Planuję jakąś "fachową" odmę /2 odmy :( /na wiosnę wsadzić i zobaczymy jak to będzie wyglądało.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Witam.

Ja go nie wymieniałem, ale wydaje mi się że nie powinno to mieć wpływu na zużycie oleju. Z tego co zaobserwowałem przy demontarzu wszystko wskazywało że jest to element odpowietrzania. Na załączonym przez ciebie schemacie też doczytałem że to elementy odpowietrzania. :idea:

Opublikowano
Witam.

Ja go nie wymieniałem, ale wydaje mi się że nie powinno to mieć wpływu na zużycie oleju. Z tego co zaobserwowałem przy demontarzu wszystko wskazywało że jest to element odpowietrzania. Na załączonym przez ciebie schemacie też doczytałem że to elementy odpowietrzania. :idea:

 

Zgadza się, jest to element odpowietrzenia.

Jedna strona zaworu wchodzi do pokrywy klawiatury.

Druga do kolektora ssącego. 3 wejście steruje podciśnieniem

otwieranie tego zaworu.

 

Podczas pracy silnika w komorze wałka rozrządu panuje mgła olejowa.

Jeżeli ten zaworek otworzy się, to silnik zaciąga mgłę olejową do kolektora

ssącego i spala ja. Ponąć w tych silnikach przez to sporo oleju

jest ciągnięte do kolektora ssącego co powoduje efekt spalania

tego oleju (ubywa go szybciej niż u innych).

 

Ponąć montują w to miejsce puszkę z odpływem oleju do miski.

Czyli powietrze z olejem przechodzi przez puszkę, co powoduje

zostanie sporej części tego oleju w puszce, następnie z tej puszki olej

wraca do silnika...

 

A co do wymiany tego zaworu, to ponąć z czasem robi się za

"czuły" czyli za szybko otwiera odpowietrzenie i silnik ciągnie

powietrze z olejem (nie są to ilości kosmiczne) do ssącego.

Ponąć zawór ten powinien działać później, czyli pod większym

obciążeniem silnika.

 

Efekt za wczesnego otwierania powoduje, że silnik od małych

prędkości obrotowych już ciągnie przez ten zawór.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Po twojej odpowiedzi myśle że warto by spróbować wymienić, bo sprawdzenie tego zaworka w warunkach "domowych" chyba jest niemożliwe.
Opublikowano

Ciekawe czy to coś da???

 

Najlepiej byłoby na jakiś czas odciąć dolot do kolektora ssącego ( 2 kolektorów) skierować rurkę do pojemnika i zobaczyć ile tego oleju się

zbiera po przejechaniu 100 km. Dosyć proste to jest do wykonania.

 

Jeżeli sporo to warto pomyśleć co z tym zrobić.

 

Tutaj dyskusja na temat odmy.

 

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=6683&highlight=odma

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Looknijcie na ten dokument:

 

http://www.republicsales.com/MANN/Provent_Brochure.pdf

 

Tutaj oferta. Sądzę, że można taniej namierzyć takie urządzenie:

 

http://www.cfpfilters.com/shopsite_sc/store/html/provent200.html

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Dlaczego o tym piszę?

Ponieważ zazwyczaj się mówi o tym, że pierścionki są słabe

lub uszczelniacze do bani.

 

U mnie kompresja jest super. Uszczelniacze wymienione na nowe.

Fakt, po wymianie uszczelniaczy zużycie oelju spadło do 1/3

wartości wyjściowej ale dalej jest większe niż chciałbym by było...

 

Pozostał jeszcze ten problem odpowietrzenia skrzyni korbowej.

Gdzieś musi być widać powód wciągnia oleju w większych ilościach

niż w innych silnikach.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Ja już się przestałem tym przejmować z kim nie rozmawiam kto ma M70 temu żre olej i nie ważne jaki maja przebieg i stan silników. Więc pewnie tam ten typ już ma ;)
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
a mozecie powiedziec, o jakich wielkosciach mowicie, tegto wciagania oleju ?
Opublikowano
a mozecie powiedziec, o jakich wielkosciach mowicie, tegto wciagania oleju ?

 

0,5 l na 1000 km

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
a mozecie powiedziec, o jakich wielkosciach mowicie, tegto wciagania oleju ?

 

0,5 l na 1000 km

 

Ja po ostatnich obliczeniach ustalilem ze srednio spalila mi 0,355 litra oleju na kazdy tysiac. :mrgreen: Chyba mam cos nie tak ze tak malo :cry2:

Opublikowano
MArcin na jakim oleju jeździsz i jaki masz przebieg??
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Na takim samych jak Ty :wink: Mobil 5W50, przebieg oryginalny 228tys km. Ale przez pierwsze okolo 3 tysiace km oleju nie ubylo nic, teraz pewnie wezmie te 0,6 litra na tysiac, a wiec srednia wychodzi 0,3 :D
Opublikowano

U mnie 0.5 literka na 1000 to jak żona jeździ (spokojnie).

 

Jak dosyć dynamiczna jazda w trasie to podobnie, może ciut więcej.

 

Ale jak jadę się przejechać tak na S-ce i troszeczkę powyprzedzać.

Trochę wydech dogrzać :) albo gdzieś ze znajomymi pojedziemy na pas startowy to potrafi więcej wypić.

 

I to mi się nie podoba.

 

 

Ciekawe jak wygląda sprawa w E38 z silnikiem M73???

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Prawdopodobnie M73 jest poprawiona pod tym względem.

Potwierdzam to co piszą koledzy jak wymienię olej to przez pierwsze 3000 km nie dolewam nic potem zaczyna pić .. Jak ją ostro pogonie to też potrafi wypić więcej niż 0,5 na 1000.

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

To popatrzcie na wentylacje w E38 M73

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GG21&mospid=47521&btnr=11_1432&hg=11&fg=15

 

Wygląda, że jest całkowicie inne rozwiązanie.

 

Sądzę, że różnic między M70 a M73 w spasowaniu tłoków czy

zaworów i uszczelniaczy nie ma... różnica jest w wentylowaniu

skrzyni korbowej.

 

Tak sobie spekuluję...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Na takim samych jak Ty :wink: Mobil 5W50, przebieg oryginalny 228tys km. Ale przez pierwsze okolo 3 tysiace km oleju nie ubylo nic, teraz pewnie wezmie te 0,6 litra na tysiac, a wiec srednia wychodzi 0,3 :D

 

??? To ja juz zwariowalem.. Mi kazali latać na 15W40 -Przepraszam,ze lekko z tematu odbijam ale az mnie przytkało. Wiem, ze temat był przerabiany ale juz całkiem zwariowalem. Mam V12 z 90 roku, przebieg ok. 260 tys. ponoć za stary silnik na 5W50 ..

 

 

A co do tej odmy to miałem ten problem tyle,ze mi poprostu z niej wyciekalo. Wymianilem i bylo ok. Oleju źre mni ok 0,4 na 1000 km.Tak czy tak cudów niema i raczej v12 jak i inne silniki tej marki (i nie tylko) olej źreć muszą :)

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano (edytowane)

No właśnie, jak ściągnąłem ten przewód, to tez w nim

był olej. Przecież jak on idzie do kolektora ssącego to musi być

spalany. Nie mam mocnych.

 

 

********** Źle *****************

Popatrzcie na rysunek niżej.

Przedstawia pokrywy klawiatur w OPLU i w BMW M70.

 

W opelku jest we wnętrzu pokrywy wykonany tunel, w którym

znajduje się gęsta siatka druciana (filtr).

 

W BMW otwór do ssącego idzie bezpośrednio z przestrzeni

wałka rozrządu. Nie ma filtra (na nim część oleju zostawałaby i

spływałaby do komory).

 

http://img385.imageshack.us/img385/3309/cv7ja.jpg

 

********** Źle *****************

 

Zostawiam dla potomnych... :)

Edytowane przez marekp750

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
No właśnie, jak ściągnąłem ten przewód, to tez w nim

był olej. Przecież jak on idzie do kolektora ssącego to musi być

spalany. Nie mam mocnych.

 

Popatrzcie na rysunek niżej.

Przedstawia pokrywy klawiatur w OPLU i w BMW M70.

 

W opelku jest we wnętrzu pokrywy wykonany tunel, w którym

znajduje się gęsta siatka druciana (filtr).

 

W BMW otwór do ssącego idzie bezpośrednio z przestrzeni

wałka rozrządu. Nie ma filtra (na nim część oleju zostawałaby i

spływałaby do komory).

 

http://img385.imageshack.us/img385/3309/cv7ja.jpg

 

ALe o ile pamietam jest tam taka blacha (na pokrywie a dokladnie pod nią-jest przytwierdzona do pokrywy od spodu) i on stanowi taką swojego rodzaju osłone. Olej nie sadzi prosto do tej odmy..Jakoś tak jest..

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Panowie

 

Jednak machnąłem się z tymi rysunkami pokrywy klawiatury

jeżeli chodzi o BMW.

 

Jednak po dokładniejszym przejrzeniu zdjęć, wychodzi, że w

M70 też jest taki tunel od wnętrza klawiatury...

Zdjęcie przedstawia pokrywki z mojego autka.

Jak się dobrze przyjrzymy to na tej górnej widać ten tunelik z blachy...

 

http://img81.imageshack.us/img81/5553/pokrywaklawiatury0ir.th.jpg

 

Wychodzi na to, że system ten nie spełnia już dobrze swojej roli.

Czas spowodował, że nie "odkłada" już dobrze oleju.

 

Albo nie został zaprojektowany do takiego "obciążenia"

jakie mają nasze silniki po większym przebiegu...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Mi kazali latać na 15W40

 

Wiesz co zmień ten olej przynajmniej na półsyntetyczny bo ja osobiście mineralnego oleju to bym do malucha nie zalał :duh: :duh: :duh: :duh:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Dokładnie.

Poza tym co za idiota kazał zalać mineral do 12 cylindrowca ???!!! :mad2:

Gdzie ja się nie pokaże, to wszędzie każdy mówi o syntetyku, a mam 66% M70-ki.

Opublikowano

Witam

Ja do swojej leje lotos 10w40 taki w srebrnej butli

W makro czasami idzie go tanio dostać

U mnie litr starcza średnio na 1500km tak bez żadnego naciągania że niby na 1800 czy nawet 2 tyś Poprostu nie spala więcej niż ta ilość litr na 1500km

 

Faktem jest że po wymianie wydaje sie że olej starcza na więcej

 

Mi wydaje sie ze takie spalanie oleju jest conajmiej 5 krotnie za dóże i bardzo denerwujące dla właściciela tymbardziej że jak wyświetli mi sie kumunikat o braku oeju to nie zniknie dopuki nie odłącze akumulatora na 10 minut

Czy wy też tak macie?????????????????

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.