Skocz do zawartości

e39 530d strasznie nierowno chodzi co to moze byc???


zyga19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Chciałem sie dowiedziec co moze byc nie tak moj silnik strasznie nierownno pracuje na wolnych obrotach dodatkowo jeszcze cos rzezi.

szyscilem juz listwe cr, sprawdzalem inpa czy sa jakies bledy w silniku ale nic nie bylo.Zrobilem print scireny logow moze cos mi odpowiedzie na nie.

 

http://desmond.imageshack.us/Himg546/scaled.php?server=546&filename=bledy.png&res=medium

 

http://desmond.imageshack.us/Himg43/scaled.php?server=43&filename=bledy2.png&res=medium

 

[imghttp://desmond.imageshack.us/Himg12/scaled.php?server=12&filename=bledy3.png&res=medium][/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://desmond.imageshack.us/Himg12/scaled.php?server=12&filename=bledy3.png&res=medium%5Bhttp%3A//desmond.imageshack.us/Himg12/scaled.php?server=12&filename=bledy3.png&res=medium%5D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kolego jak rano ja odpalam to jest ok rzez 15sek pozniej oborty sie obinzaja i zaczyna ja tak bujac.

 

Jakis rok temu bylo wszystko ok, a od 2 miesiecy takie sa objawy.

 

A obroty tak sie wlasnie trzymaja

 

mozna jakos to zmienic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wtryskiwacz na 6 cylindrze coś mnie niepokoi, korekta poza normą, wyraźnie odstaje od innych, obstawiał bym że coś z nim nie tak, może lać przez co silnik nierówno chodzi.

Na pierwszym screenie w drugiej kolumnie pierwszy parametr jest wyraźnie poza normą (wartość z wykrzyknikiem), niestety nie wiem co to jest.

Specem nie jestem, ale zajął bym się tym wtryskiwaczem.

Zdarza się że są dużo większe korekty, a silnik pracuje normalnie.

Może ktoś bardziej rozeznany się jeszcze wypowie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze fote z inpy z analog 1 proszę o intepretacje moze cos z regulatorem jest nie tak???

 

http://desmond.imageshack.us/Himg252/scaled.php?server=252&filename=ipna1.png&res=medium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To c pierwsze widzę w Analog Values 1 to trochę niskie ciśnienie na pompce paliwa pod progiem - masz 3,52 mbara na wolnych obrotach, podczas gdy powinno być w granicach 3,80-4,00 (u mnie przy bardzo dużym obciążeniu - 3 bieg i 4300 obrotów ten parametr oscylował w granicy 3,67 mbara - jego max powinien być w okolicy 3500-3700 obrotów bo wtedy jest osiągany max moment i moc auta w dieslu cr). U Ciebie na wolnych obrotach jest 3,52 więc jakoś tak mało...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie pompa progowa podaje prawie 4 bary, u ciebie widzę że 3,52.

Ciśnienie na szynie common rail na wolnych obrotach u mnie oscylowało ok 295 bar, u ciebie pokazuje 245.

Moja chodzi poprawnie przy tych parametrach, więc może u ciebie są one za niskie. :roll:

Może ktoś inny się jeszcze wypowie, bo nie chcę zakładać że masz uszkodzony układ zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze ciekawe czy to wlasnie od tego tak nierowno chodzi mi auto na wolnych obrotach. A myslisz ze jesli dawala by za male cisnienie to na wyzszych bylo by ok?

 

U mnie wlasnie tak jest na wolnych tragedia, a pozniej na wyzyszach juz ok zero problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie zazwyczaj jest odwrotnie, auto odpala, chodzi, a na wyższych obrotach przy obciązeniu brakuje mocy, bo pompka progowa nie wyrabia z ciśnieniem.

Spróbuj jeszcze odpiąć czujnik ciśnienia na filtrze paliwa po stronie niskiego ciśnienia, i zobacz czy sie poprawiło.

U mnie jak pompka padała, odpięcie pomogło, ale nie wolno z tym jeździć, to tylko pomaga w diagnozie.

Na 100% nie zagwarantuję że po wymianie pompki wszystko zacznie chodzić tak jak wcześniej.

Poprostu wariują ci ciśnienia, a ja podrzucam tylko domysły co może być nie tak.

Do tego ta korekta na 6 wtrysku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie mialem kupic ten 6 wtrysk, ale pozniej mnie kolega zbil z tropu mowi sprawdz jak sie zachowuja podczas dodawania gazu i sie zeruja.

 

A na tym wtrysku nie jes stala taka wartosc tylko co kilkanascie sek.

 

Teraz odlaczalem ta kostke przed filtrem i nic zero poprawy. Po jej odlaczeniu jedynie co zapalila mi sie kontrolka od swiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

O jejku, to widzę że problem poważny.

U mnie korekty zmieniają się o bardzo małą wartość, niezależnie czy na wolnych obrotach, czy przy ciśnięciu na max, w każdym razie cały czas są w normie.

W takim wypadku próbował bym działać coś z ta pompką.

Może spróbujesz skądś wziąść na podmianę sprawną?

Martwią mnie te zaniżone ciśnienia, i to w obu układach.

Nie możliwe żeby wysiadła pompka progowa i jednocześnie pompa CR lu chociaż jej regulator ciśnienia. :roll:

Btw, powoli zaczynam wymiękać w temacie... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEhe no ja tak samo wysiadam, najgorsze ze nie ma od kogo tego podmienic.

 

Jedynie jak to moge rozwiazac to chyba zakupy miedzy innymi regulaora cisnienia CR i ewentualna pompe progowia, chociaz dziwne ze na obrotach jest ok a tak jak mowisz powinno byc inaczej.

 

Mysle ze wtrysk nie powodowalby tak mocnych objaw kolysania silnikiem bo nie jest to ciekawe doswiadczenie jak stajesz na swiatlach i buja cala bema.

 

Czekam na jeszcze jakies twoje sugesttie.

 

A co jeszcze sprawdzalem ludzie pisza o kostce na listwie cisnienia, czyscilem kombinowalem odlaczylem ja nawet podczas pracy to zaczelo nia bujac jeszcze mocniej wiec ja wykluczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do korekt, to uszkodzenie jednego wtryskiwacza, komputer będzie korygował innym, przez co czasem się zdarza, że są walnięte 2 korekty, a w rzeczywistości leje jeden wtrysk, a komputer koryguje pracę silnika zmieniając korekty na innym.

Nie mam pojęcia jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa, a w ciemno tez nie ma sensu kupować i wymieniać.

Koszt pompki progowej to ok 500pln, więc dość sporo...

Gdyby mnie problem dotyczył, chyba bym zaryzykował i kupił :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby trochę ustalić pewne rzeczy w temacie:

1) uwalona pompka progowa nie powinna powodować mocno odczuwalnej, nierównej pracy silnika (jak miałem uwalona swoją to na wolnych obrotach nic mi silnik nie drżał, dopiero przy mocniejszym obciążeniu podczas jazdy robił się muł)

2) uwalona pompka oprócz zamulania silnika przy obciążeniu (tak mniej więcej przy 2500 - 3000 obr.) powoduje problem z rozruchem - trzeba wtedy potupać kilka, kilkanaście razy nogami w podłogę przy fotelu kierowcy (chyba, że mamy Anglika to wtedy trzeba usiąść na fotelu przedniego pasażera i tam tupać nogami w podłogę) - jeśli po takiej kuracji auto odpali tzn, ze to właśnie pompka progowa jest uwalona.

3) u mnie przy dodawaniu gazu z wolnych obrotów korekcje na wtryskach także zmierzają do zera.

4) jeśli jeden wtrysk mocno odstaje na korekcji to i pozostałe będą odstawać od zera bo - suma sumarum - korekcja musi wyjść na zero więc jeśli jeden wtrysk będzie miał mocno coś na plusie to pozostałe korekcje będą szły na minusy żeby wyrównać wszystko na zero

U autora tematu nie ma problemów z odpalaniem auta więc wykluczyłbym tu bezpośredni wpływ pomki progowej na takie cyrki - choć z drugiej strony nigdy nic nie wiadomo. Wydaje mi się jednak, że pomimo zaniżonego ciśnienia progówki jest ona jeszcze na tyle sprawna, że nie powoduje problemów z rozruchem auta i nie powinna też przyczyniać się do tak nierównej (jak wynika z opisu autora) pracy silnika. Na dobrą sprawę przy uwalonej pompce paliwa jeśli uda się uruchomić silnik to potem wytwarza on samodzielnie na tyle duże podciśnienie, że potrafi zassać paliwo. Dopiero przy większym obciążeniu to podciśnienie jest już niewystarczające i dlatego zaczyna się odczuwalne zamulanie auta.

Przyczyny szukałbym właśnie w kwestii wtrysków/ich korekcjach, sterowaniu nimi, czujnikami związanymi z ciśnieniem paliwa, pompą wysokiego ciśnienia CR itp.

Ewentualnie jeszcze sprawdzenie filtra paliwa - może on jest jakiś felerny i przytyka się (może czujnik przy nim)...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

I panowie dziwna calkowicie sytuacja tzn. dzis bardzo mocno od 0 przealilem auto po mocnym starcie i odziwo wszystko wrocilo do normy chodzi rowniotko.

 

Wczesniej wymienilem filter paliwa ,ale to nic nie dało.

 

Takze wszystkim bardzo dziekuje za info.

 

Temat do zamkniecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.