Skocz do zawartości

535i chip tuning, zawieszenie


dery911

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z tego co wiem to masz 535i od niedawna, już ci mało mocy? Tak, gwarancje stracisz jak go znajdą. Wydaje mi się, że szkoda dłubać w tak nowym samochodzie. Zwłaszcza, że przez pierwszy rok potrafią się pojawiać usterki, u mnie np cewki i sterownik vanosa.

 

Zmienić sprężyny możesz, na całym świecie ludzie sobie chwalą EDC + ac schnitzer (-25mm). H&R (-35mm) są już za niskie. Ja się przymierzam do acs, ale trochę się boje o amortyzatory. Komplet nowych amortyzatorów EDC kosztuje 11000 zł.bez robocizny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to masz 535i od niedawna, już ci mało mocy? Tak, gwarancje stracisz jak go znajdą. Wydaje mi się, że szkoda dłubać w tak nowym samochodzie. Zwłaszcza, że przez pierwszy rok potrafią się pojawiać usterki, u mnie np cewki i sterownik vanosa.

 

Dokładnie.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to masz 535i od niedawna, już ci mało mocy? Tak, gwarancje stracisz jak go znajdą. Wydaje mi się, że szkoda dłubać w tak nowym samochodzie. Zwłaszcza, że przez pierwszy rok potrafią się pojawiać usterki, u mnie np cewki i sterownik vanosa.

 

Zmienić sprężyny możesz, na całym świecie ludzie sobie chwalą EDC + ac schnitzer (-25mm). H&R (-35mm) są już za niskie. Ja się przymierzam do acs, ale trochę się boje o amortyzatory. Komplet nowych amortyzatorów EDC kosztuje 11000 zł.bez robocizny.

 

Też zastanawiam się nad czymś, bo jak dla mnie to F10 pływa. Czy jak założę te amortyzatory ACS to stracę gwarancję na nie?

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proste :) Jak wspomniałem w aso o acs to zareagowali jakby zobaczyli ducha. Nawet jak zapytałem czy można do tego założyć sprężyny mpakietowe - 10mm to powiedzieli że nie ma mowy. Gwarancje tracisz po każdym odkręceniu śrubek od amorów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak box'a do silnika z ACS montuje to nie tracę. Hmmm muszę rozeznac sprawę, może jak oni by montowali to coś na piśmie by wytargal...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nawet żeby mi w serwisie sprężyny zamontowali, a z chipem boję się o gwarancje ale mocy by się trochę więcej zdało :) trzeba się chyba jeszcze wstrzymać, prędzej auto zmienię nim się gwarancja skończy:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim odczuciu jedynym mądrym rozwiązaniem jest kupno boxa w ASO za 12.000 zł i dzięki temu auto będzie miec nadal gwarancję. Natomiast jeżeli nie stać to lepiej nie kombinować. No bo powiedzcie mi jaki jest sens robienie softa za 2000zł i utracenie 5 letniej gwarancji?.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DE jest to tak, że jak zamontujesz w ACS ich gadżety to oni przejmują gwarancję na wybrane elementy do końca gwarancji samochodu, ale też chyba tej 2 letniej. Autoryzowany dystrybutor ACS jest chyba w Olsztynie, w ASO BMW, ale nie wiem jak oni podchodzą do sprawy.

 

edit

Chodziło o Sikorę w Bielsku Białej, wiedziałem, że gdzieś pł-wsch :)

Edytowane przez monogramus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że nie ma sensu marnować gwarancji dlatego to pytanie. U sikory właśnie kupowałem to auto. Musze przemyśleć czy nie zrobić tego w aso na oryginalnym boxie, tyle że trochę więcej kosztuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też w Bielsku-Białej - Sikora. Bo on jest oficjalnym przedstawicielem ACS na Polskę.

 

Czyli zamieniasz gwarancję od BMW na gwarancję od Sikory. Dla mie to ma sens jedynie jeśli jest się kumplem takiego "Sikory" i liczy na to, że jeśli coś się zrąbie to Sikora nie zakapuje do BMW, że coś było dłubane tylko wymieni zepsute i na swoje ryzyko wyśle odpowiedni protokół do BMW Polska. Gorzej jeśli przy okazji naprawy, auto podłączone do telegrafu do centrali zacznie się skarżyć w jaki sposób i gdzie było gwałcone. Wtedy Sikora ma problem o czym prawdopodobnie doskonale wie więc może być niechętny do usuwania problemóe. Nie żebym miał cokolwiek do Sikory ale z mojego doświadczenia osoby, których nazwisko powiewa nad szklano/aluminiowymi salonami z fikusem i blond recepjonistką w środku nie różnią się zbytnio mentalnie od gości z wysypanym żwirem placem przy wylotówce obrandowanym kredytami Żagiel i wilczurem w budzie. Z radością coś sprzedadzą ale potem będzie tylko pod górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polemika na argumenty osób, które używają nowcyh aut o wartośći 300-500 tys. zł,

 

z racji, że moje BMW jak kupowałem było najtańsze, "tylko" 290 tys.zł a po 2 miesiącach zrobiłem chip i przepadła gwarancja napiszę kolejny raz moje stanowisko:

 

1) chip robi się wtedy kiedy parametry seryjne nie wystarczają kierowcy danego auta, nie mo co pisać, że 300KM czy 700KM to dużo, dla kogoś to dużo dla inneg mało...,

2) normalny chip (maks. 20%) ma tą zaletę, że zmienia parametry motoru w takim stopniu, że z punktu technicznego nie ma potrzeby zmian innych podzespołów: IC, sprężarka, hamulce, koła, dolot, wylot...seria wystarczy,

3) chip w odróznieniu od boxa (na który jest dawana/utrzymywana przez wybrane firmy gwarancja :mrgreen: ) jest dobry dla motoru (optymalizuje jego pracę, tak jak poprawka seryjnego garnituru o wskazanym/zalecanym rozmiarze przez krawca dla konkretnej sylwetki użytkownika), box to zło, dlczego to zło nie chce mi się pisać, jak ktoś jest zaintersowany i ma czas to niech umówi się na wykład u jakiegoś dobrego mechanika/tunera,

4) teraz dla mnie najważniejsze, moje BMW w ciagu jednego roku straciło na wartości 80tys. zł, teraz ma 2 lata i straciło kolejne 50tys. zł, czyli przez 2 lata mając "najtańsze" w odniesieniu do Was auto straciłem 130 tys. zł, nie jest to nic zadzwyczajnego, wiedziałem, że stracę w 2 lata ~130tys. zł, czy przy takiej utracie środków? NIE STAĆ MNIE/WAS NA EWENTUALNĄ NAPRAWĘ samochodu, który daje Wam dużo większą przyjemnośc z jazdy, ile znacie osób, które miało naprawy za "grube wartości" w przypadku nowego auta,

5) z racji, że jednak obawiałem się naprawy za 100tys. zł, wykupiłem (właściwie Tuner kupił ale to inna historia) polisę na naprawy do wartości 100 tys. zł, polisa kosztowała niecałe 2 tys. zł, była użyta właściwie tylko raz i to dla przypadku NIE właściwej diagnozy ASO i wynikającej z niej niepotrzebnej naprawy, naprawa wraz z częściami ~1500 netto,

6) dla fanów ori gwarancji, działa ona do momentu kiedy auto jest zdrowe w momencie gdy jest potrzeba użycia, ASO za każdym razem gdy ma możliwość to będzie starało się wmówić, że awaria jest tylko i wyłącznie z winy kierowcy albo, że auto jest dobre a tylko nam się wydaje, że nie działa jak należy,

7) ja wiem, że jeżeli kupię jeszcze jakieś nowe BMW to będzie kupione i ewentualnie naprawiane w Niemczech, BMW Polska w moich oczach jest skreślone,

8) od 4 miesięcy chipu już nie mam, nie dlatego, że "zmądrzałem" ale dlatego, że auto jest głównie używane przez żonę a dla niej seryjne parametry są i tak lekko za mocne...

Edytowane przez AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o chip-ie do 535i? Gdzie to konkretnie zrobią, czy gwarancja przepadnie, czy w ogóle jest sens? Czy przy pneumatyce mogę zmienić sprężyny na sportowe i gdzie to najlepiej zrobić?

 

Szkoda tego wspaniałego auta na modyfikacje....Chcesz mieć super połer ? Zastanów się nad 550i...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie ma, kupił 535i i chce więcej, można napisać, że nie przemyśał przed zakupem ale może przemyślał i było właśnie to auto ale teraz okazało się, że czegoś brakuje...

 

z drugiej strony robienie na siłę z auta typu "limuzyna" auta typu "sport" chyba zbytnio nie ma sensu (wg mnie...)

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@A0

Twoje argumenty nie są pozbawione sensu. Jednak każdy poważny tuning >30KM, wiąże się z dużymi kosztami i uciążliwością. A to trzeba bardziej zwracać uwagę na temp turbiny, a to lać tylko dobrą benzynę, a to jeździć na poprawki. Kiedyś jak miałem civica się w to bawiłem (turbo, zakuwanie itd), teraz dziękuje za to. Jak komuś mało to niech zmieni na 550, jak mało to na M5. A jak naprawdę chce poczuć szybką jazdę to niech kupi M3, albo E60 M5. A jak ktoś ma za słabe F10 w leasingu na 5 lat, to sorry, trzeba było się zastanowić przed zakupem :)

Gwarancja to nie jest tylko możliwość naprawy, to także pewność. Świadomość, że ktoś się zgodził brać odpowiedzialność za swój wyrób. Świadomość, że bezpiecznie możesz jechać do Hiszpanii i nawet jak coś się zepsuje to w każdym aso zrobią to w jeden dzień.

ASO BMW nie jest idealne ale na pewno lepsze niż jakikolwiek tuner, a na pewno wypłacalne.

Dlatego poważny tuning jest dla mnie do dupy (mały nic nie daje). Ma tylko sens jak masz dwa, trzy samochody i ten trzeci dłubiesz sobie na niedzielne wypady na tor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@A0

Twoje argumenty nie są pozbawione sensu. Jednak każdy poważny tuning >30KM, wiąże się z dużymi kosztami i uciążliwością. A to trzeba bardziej zwracać uwagę na temp turbiny, a to lać tylko dobrą benzynę, a to jeździć na poprawki. Kiedyś jak miałem civica się w to bawiłem (turbo, zakuwanie itd), teraz dziękuje za to. Jak komuś mało to niech zmieni na 550, jak mało to na M5. A jak naprawdę chce poczuć szybką jazdę to niech kupi M3, albo E60 M5. A jak ktoś ma za słabe F10 w leasingu na 5 lat, to sorry, trzeba było się zastanowić przed zakupem :)

Gwarancja to nie jest tylko możliwość naprawy, to także pewność. Świadomość, że ktoś się zgodził brać odpowiedzialność za swój wyrób. Świadomość, że bezpiecznie możesz jechać do Hiszpanii i nawet jak coś się zepsuje to w każdym aso zrobią to w jeden dzień.

ASO BMW nie jest idealne ale na pewno lepsze niż jakikolwiek tuner, a na pewno wypłacalne.

Dlatego poważny tuning jest dla mnie do dupy (mały nic nie daje). Ma tylko sens jak masz dwa, trzy samochody i ten trzeci dłubiesz sobie na niedzielne wypady na tor.

 

Sam bym tego lepiej nie ujął.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego poważny tuning jest dla mnie do dupy (mały nic nie daje)..

poważny dla mnie też, zgodnie z

2) normalny chip (maks. 20%) ma tą zaletę, że zmienia parametry motoru w takim stopniu, że z punktu technicznego nie ma potrzeby zmian innych podzespołów: IC, sprężarka, hamulce, koła, dolot, wylot...seria wystarczy,

3) chip w odróznieniu od boxa (na który jest dawana/utrzymywana przez wybrane firmy gwarancja :mrgreen: ) jest dobry dla motoru (optymalizuje jego pracę, tak jak poprawka seryjnego garnituru o wskazanym/zalecanym rozmiarze przez krawca dla konkretnej sylwetki użytkownika), box to zło, dlczego to zło nie chce mi się pisać, jak ktoś jest zaintersowany i ma czas to niech umówi się na wykład u jakiegoś dobrego mechanika/tunera,

...

jeżeli "mały" rozumiesz jako chip to się nie zgodzę,chip zrobiony dobrze, przez osobę, która "zna" temat:

1) optymaluzje pracę motoru (wszystkie zmienne są dobrane optymalnie),

2) motor pracujący "super" lepiej współpracuje z osprzętem,

3) daje lepsze parametry, w moim przypadku 100km/h z 6,3s spadła do 5,8s, 200km/h szybciej o 5s, elastyczność z 60 do 100km/h spadła 4s do 3s, wyniki rejestrowane g-techem,

4)....

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo powiedzcie mi jaki jest sens robienie softa za 2000zł i utracenie 5 letniej gwarancji?.

 

Gwarancja mech. jest na 2 lata, a ten pakiet 5 letni dotyczy części eksploatacyjnych. Jeśli coś pomieszałem, to mnie poprawcie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

dokładnie tak było, 550 ani jednej a trafiła się w max wypasie 535i więc kupiłem. Następna będzie z większym motorem albo m5

 

ale nie ma, kupił 535i i chce więcej, można napisać, że nie przemyśał przed zakupem ale może przemyślał i było właśnie to auto ale teraz okazało się, że czegoś brakuje...

 

z drugiej strony robienie na siłę z auta typu "limuzyna" auta typu "sport" chyba zbytnio nie ma sensu (wg mnie...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.