Skocz do zawartości

Samodzielna wymiana uszczelki po głowica BMW E30 320I


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam pytanie czy ktoś z forumowiczów wymieniał już może sam uszczelkę pod głowicą w dwulitrowej E30?

Mam padnięta uszczelkę.Objaw:olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzonego,kisiel na bagnecie.Nie ma objawu bulgotania w zbiorniczku.Samochód czasem zakopci na czarno za zimnym przy czym występuje nie równa praca silnika która po kilku minutach się stabilizuje.Jeszcze jedno intensywnie kopci na biało z tłumika.

Bardzo proszę o podzielenie się doświadczeniami do mechanika samochodu raczej nie oddam.

Jeśli dowiem się co jak po kolei postaram się umieścić fotoporade z wymiany.

Pozdrawiam

Opublikowano

kolego jak masz trochę pojęcia o mechanice to prosta sprawa

ustawienie rozrządu prosta sprawa (pamiętaj by przed rozpięciem ustawić GMP)

 

 

przewidywane trudności:

śruby i szpilki kolektora wydechowego mogą być problemy z odkręceniem, wszystko pordzewiałe, nie daje się odkręcać, rwie się

spróchniałe przewody i uszczelki jak ruszysz to masz sporo pewności że będzie się potem lało

wymienić przynajmniej uszczelniacz wałka rozrządu i wału przy okazj

 

co do samej głowicy to lepiej oddaj do planowania, bo to długa głowica, do tego uszczelniacze zaworowe, koszt nieduży a warto zrobić

 

chyba że ma być po kosztach, to sama uszczelka wystarczy

co chcesz jeszcze wiedzieć??

Opublikowano

Wiec tak:

1 czy jest potrzeba wykręcać chłodnicę?

-śruby zardzewiałe,ale środek penetrujący(ewentualnie coca-cola)powinny pomóc

2Czy mogę zdjąć głowicę bez zdejmowania kolektora ssącego?

3Odkręcajac głowice posiłkować się zaleceniami literatury pomocniczej

 

 

Myślę,że dam radę to nie powinno być takie trudne

 

Po za tymi trudnościami które wymieniłeś można napotkać jakieś inne niespodzianki?

 

Jak wyczyścić później silnik z tego syfu?

 

Pytania banalne,ale chce wiedzieć wszystko

Opublikowano

z tego co pamiętam to bez problemu wyciągniesz głowice razem z kolektorem ssącym, możesz go odkręcić na zewnątrz, nie ma potrzeby ruszania chłodnicy.

i na koniec sam sobie odpowiedziałeś "Myślę,że dam radę to nie powinno być takie trudne" miłego grzebania

gdyby FWD było lepsze Bóg nie stworzyłby BMW.
Opublikowano

Pytam o chłodnice,ponieważ tak z mojego punktu widzenia to wygląda to tak,aby rozpiąć rozrząd to należny zdjąć chłodnice bo nie ma miejsca.

Jeszcze chciałem zapytać o ustawienie GPZ na wale są dwa znaki T I Z.Wogole jak ustawić aby było dobrze wszystko do rozpięcia?

 

 

Pytania banalne,ale bardzo istotne

 

 

Bardzo proszę o odpowiedź

Opublikowano
Masz w najczęściej zadawanych pytaniach książkę "Sam naprawiam BMW E30" na podstawie której powinieneś to ogarnąć.
Opublikowano

A teraz chciałem zapytać o sam koniec prac.Czy te momenty dokręcania śrub sa dobre?

 

Głowica:

śruby torx 1)30Nm

2) 90 stopni

3) 90 stopni

 

I jak wygląda sprawa z luzami zaworowymi z punktu widzenia kogoś kto już to ustawiał?

Opublikowano
te momenty i kolejność jest najważniesza , jak przegniesz to skrzywisz głowice a jak nie dociągniesz to kompresja będzie szła bokiem , luzy jak nie klepią zawory to zostaw , a jak je słychać to 0,25 na wydechy i ssących , klucz 10 , szczelinomierz i ja uzywałem małego przyciętego klucza imbusowego do samej regulacji proste , do dzieła
BÓG MIŁOŚĆ WYGODA
Opublikowano
Głowica i tak idzie do remontu,wiec luzy zaworowe trzeba od nowa ustawiać.A co do kolejności to wiadomo książkowo,myślę ze nie da się zrobić źle jeśli korzysta się z dobrych źródeł
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
A tak chciałbym zapytać o jedną rzecz.Mam do kupienia goły słupek ety,czy bez problemu podejdzie do niego osprzęt z B20.Czy wszystko będzie działać poprawnie?Bardzo proszę o odpowiedź bardzo ważne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.