Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem na forum od jakiegoś czasu, lecz dopiero teraz przymierzam się do zakupu swoje pierwszego bmw. Wybór padł na e36 sedan lub coupe (kombi i compakt odpadają) i tu moje pytanie. Zależy mi na jak najmniej podatnym na usterki silniku (planuję założenie nowej sekwencji). Roczne przebiegi to ok. 15-20 tyś km. Proszę o pomoc który z podanych w temacie silników 1.6, 1.8 czy 1.8is będzie odpowiednim (alternatywnym) rozwiązaniem?

 

Pozdrawiam,

Gradosek

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

zależy jaką kasą dysponujesz, w lepszym stanie i swieższą rocznikowo znajdziesz sedanke 1.8 i lepiej wyjdziesz jeżeli chodzi o stan auta .

 

a 1.8 to bardzo dobry silnik .

 

 

 

 

niektórzy nie chcą sedanów; kupując coupe IS to dobry wybór, trwały, mało palący w stosunku do zadowalającej mocy silnik .

 

pzdr :twisted:

Opublikowano
widzę kolego z opisu że jesteś posiadaczem 318is. Jakie spalanie u Ciebie przeważa? i na jakiej gumie bo wiadomo 225/40/18 więcej weźmie jak 205/55/16 :)
Opublikowano

spalanie kolego to naprawde moze byc zroznicowane zalezy jak jezdzisz, 2cm na szerokosci opony tak wiele ci spalania nie podniesie chodz mozesz odczuc niewielka roznice spalanie moje w miescie to jakies 12litrow na trasie 9 jak chcesz dynamicznie pojezdzic i wykorzystac skale obrotow do pelna to mozesz sie liczyc ze spalaniem powyzej 13litrow mowie tu o spalaniu benzyny na gazie licz ten litr lub 1,5 wiecej.

z tych 3modeli ktore wymieniles chyba najlepsza opcja bedzie ta najmocniejsza zalezy czego oczekujesz od samochodu.

Opublikowano (edytowane)

Z doświadczenia Ci powiem, że "iesy" różnie reagują na gaz. Może będzie OK, u mnie wykończyło bardzo dobry silnik po 20 tysiącach.

 

Oto moja opinia:

 

m44b19 - uważany za relatywnie najlepszy silnik z całej gamy, ładna moc i kultura pracy. Trochę pali i nie lubi gazu.

m43b18 - bardzo udany silnik, toleruje gaz. Na łańcuchu, który lubi sprawiać problemy. Ciężko dorwać niezajechany egzemplarz.

 

m40b18 - prosty jak budowa cepa, zamulony, na pasku, ale niezawodny, dobry do gazu. Silniki te chodzą za śmieszne grosze, więc łatwo dostać auto z dobrym przeszczepionym motorem.

 

Powyższa opinia jest wynikiem dłuugich poszukiwań i eksploiatacji moich bet. Jeśli uważasz, że wiesz lepiej, to nie krępuj się zachować swoją opinię dla siebie :norty:

Edytowane przez tomsen1
Opublikowano

Silnika M44B18 nie ma.

Stary is do 96 roku to M42B18 pojemność 1800cm.

Nowy is od 96 roku to M44B19 pojemność 1900cm.

 

Oczywiście z tych silników polecam 318is.

Spalanie porównywalne jak 316,318,a jednak 140KM

Opublikowano
w między czasie skontaktowałem się z kolegą. doradził odrzucić 1.6 i 1.8 a brać pod uwagę 318is i 320i. 10km różnicy ale 6 cylindry więcej. Może ma ktoś ten motorek na vanosie w gazie?
Opublikowano (edytowane)

ja miałem 2.0i 24v w e34 i powiem Ci, że uważam iz jest to minimum jak dla masy e34.w e36 już świetnie sobie daje radę :cool2:

szczerze polecam ten silnik bo jest naprawde trwały(moje przebiegi to ok 40tys/rok) a co do gazu to powiem tak, że kupując auto miałem już instalacje i więcej miałem z nią problemów niż oszczędności. Fakt miałem już kilkuletnią instalkę.

kolega posiadał takie samo auto i zakładał gaz sekw(dośc tanio) nówkę i też wieczne problemy.

Dlatego jeśli zdecydujesz się na ten silnik i masz zamiar zakładac gaz to tylko porządny.

 

Pytasz o spalanie... no to Ci powiem, że w e34 sedan brała mi od 9 w trasie do 13 w średnim mieście...ale nie jeździłem jakoś strasznie oszczędnie

 

pozdr i życzę udanego wyboru :cool2:

Edytowane przez DanielStarachowice


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano
Choc mam 18 m 43,to z perspektywy czasu wiem, że gdybym kupował teraz to poniżej 2.0 bym nie kupił.Mój silniczek chodzi super,suchutki,praca i moc ok,choc jak jade w komplecie,to parę koni by nie zaszkodziło.IS jest ok,ale poganialem trochę kumpla r6,moc aż tak nie powala,bo mój tez nieźle ciągnie,ale dźwięk motoruj :D :D
Opublikowano

 

Po pierwsze poproś o nr vin.. :!:

po drugie ne wierzę w ten przebieg...a jak cię będzie zapewniał, że org to spytaj czy w razie gdybyś ją chciał kupic czy ci na umowie dopisze, ze przebieg org i się pod tym podpisze :)

Ja tak zrobilem bo gośc mnie zapewniał, ze org no i się pod tym podpisał.

co prawda kupując auto rocznik 1997 rok temu miało nieco ponad 300tys km i też mi w to było trudno uwierzyc


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano

Kupując autko kieruj się stanem technicznym a pojemność, nadwozie, wyposażenie i inne bzdety traktuj jako mniej priorytetowe oraz logicznym, realnym myśleniem na jakie auto Cię stać, koszty Pb czy LPG to tylko jakaś część wydatków w przypadku używanego, starego bmw. W sprawie LPG się nie wypowiadam, nigdy nie miałem i nigdy nie założę takiego druciarstwa...

 

pozdr :D

Opublikowano

LPG to nie druciarstwo !! Druciarstwo jest wtedy gdy robisz to najtaniej i u druciarza . Ja popełniłem błąd i robiłem u druciarza bo miało być taniej 2100 sekwencja , same problemy . Znalazłem dobrego fachowca dopłaciłem (całość wyniosła 2600) i zrobiłem 40tys bez żadnego problemu. Spalanie lpg w korkach po mieście 13l (36zl) na trasie 9l (25zl), pb po mieście 11l (62zl) na trasie 8l (45zl) Rachunek jest prosty zrobiłem 40tys w dwa lata odliczmy odpalanie na pb czyli niech będzie 36tyś na lpg no przy jeździe po samym mieście oszczędzam 26 zł na 100km .Rachunek jest prosty w dwa lata jeździłem taniej o 9100zł odliczmy koszt instalacji przeglądy daje nam około 6000zł . I to jest druciarstwo bo mam w kieszeni 6tyś :shock:

Jest dla mnie śmieszne jak ktoś jeździ starym e36 o wartości 10tyś i pisze do bmw nie zakłada się gazu a jak cie nie stać to kup forda . :shock:

Jak ktoś kupuje bmw za 100-200 tyś i zakłada gaz to jest śmieszne. :lol:

Czytam niektóre posty na tym forum i mam takie odczucia , że niektórzy kupują stare bmw z przebiegiem nie wiadomo jakim , często grubo ponad 200 – 300tyś wiek 10-15 lat za 5-10tyś zł i są PANAMI bo mają BMW którego złote czasy już dawno minęły.

Ja mam od siedmiu lat 1.8 m43 i jestem z niego zadowolony a jak założyłem lpg to jeszcze bardziej.

Jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam . Pozdrawiam

Opublikowano

myself8justme nie udało mi się spalić więcej jak 12 L gazu żebym jak pałował auto, ok 10 L benzyny także chyba przesadzasz że spalaniem.

 

A do autora, szukaj auta któro będzie w jak najlepszym stanie jeśli zamierzasz nim trochę pojeździć, nie ważne czy M43, M42 czy M44.

A najlepszy stosunek spalania do mocy mają iS-y które rzadko znajdziesz w sedanie.

Opublikowano
Kolego jeżeli brać to mocniejszy bo spalanko to samo co w słabszym ( przedział 1.6 , 1.8 , 1.8is) . Osobiście bym wziął is'a , no a 2.0 to już sobie weźmie paliwka troszkę więcej niż is. No ale to wiadome, jak to mówią " smarowanie musi być " . A z drugiej strony każdy użytkownik BMW wie, iż nie są to bardzo ekonomiczne pojazdy. A jak u mnie to spalania paliwa nie liczę gdyż jeżdżę na gazie, a gazu różnie. Do butli wejdzie 34/35, a przejedzie 300/ 320 po mieście, trasa 330/360 - przy gazie II gen(oczywiście normalna jazda - nie do odcinek :wink: ).
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano

książkę by można napisać z tego forum o silniku który wybrać. Miałem 2.0 r6 vanos a teraz mam 1.8is i moim zdaniem na miasto lepiej wybrać 1.8is mniejsze spalanie i silnik fajnie wkręca się na obroty. W trasie 1.8is pali ok 7 litrów na 100km w mieści koło dychy przy normalnej jeździe. Silnik 2.0 pali w trasie ok 8 litrów a w mieście około 11-12 litrów ale jak się trochę mocniej ciśnie to spalanie idzie w górę i to znacząco. P.S Sprzedaje swoje bmw wrzucam linka

http://otomoto.pl/bmw-318-318is-individual-C23261490.html

Opublikowano

Ja jestem posiadaczem bety z silnikiem 1.8 is m44 sprawuje się nie zle osiągi znakomite spalanie też ok :) tylko 11 l benzyny miasto styl jazdy zrównoważony oczywiście nie jestem zwolennikiem gazu jak dla mnie is górą :D

Szerokości :)

Opublikowano
w każdym e36 przebieg można sprawdzić na miejscu więc z tym nie ma problemu :) mam ok. 100km do tej Coupe więc może w weekend skoczę :P
Opublikowano (edytowane)
w każdym e36 przebieg można sprawdzić na miejscu więc z tym nie ma problemu

 

Nie można.

 

***

 

Obiema ręcyma się podpiszę - patrz na stan w pierwszej kolejności. Silnik od 1.8 w górę. Najlepiej IS, ale moja poczciwa m40b18 też jakoś się spisuje - nie narzekam, a wziąłem, bo całe auto było w dobrym stanie. Powodzenia w poszukiwaniach.

 

Proponuję też zajrzeć tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=5

Edytowane przez tomsen1
Opublikowano
w każdym e36 przebieg można sprawdzić na miejscu więc z tym nie ma problemu :) mam ok. 100km do tej Coupe więc może w weekend skoczę :P

 

jak chcesz sprawdzić przebieg? jestem bardzo ciekaw tylko nie pisz że sprawdzisz tym śmiesznym testem zegarów bo to i tak nic nie znaczy

Opublikowano
dlaczego uważasz, że to nic nie znaczy? To podobno pokazuje największą wartość, która była wyświetlona w danym liczniku?
Opublikowano

01 BMW Part No.

02 Code No.

03 K No.

04 ostatnie 5 znakow nr-u nadwozia

05 wersja oprogramowania

06 Revision Index, Hardware No.

07 kombi test - tylko w kombi

ŻADEN PRZEBIEG !

tel. 514.99.46.99

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.