Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie czy robiąc test zegarów wszystkie wskazówki powinny pójśc max w prawo?

Dokładnie chodzi mi o wskazania temp cieczy chłodzącej, która podczas testu zatrzymuje mi się na środku i po chwili spada max w lewo?


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano
Wskazówka temperatury powinna iść max w prawo, tak jak od obrotomierza i prędkościomierza.Skoro tak nie jest to być może wskaź nik jest uszkodzony ale pewny nie jestem.W sumie ten test jest po to żeby wykryć takie błędy.
Opublikowano

Tez mi się tak wydaje...inne idą max w prawo .

Dodam, że na codzień nie mam problemów z temp cieczy, silnik dośc szybko się nagrzewa i zawsze trzyma pion.


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano

Trzyma pion ale jaka jest tp. cieczy nie masz pewności bo wskaźnik dalej się nie wychyli nawet jak będzie 120st.C.Jazda z niesprawnym

wskaźnikiem temperatury jest ryzykowna. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie prawda w jednych idą w innych nie.U mnie wskazówka obrotomierza dochodzi do niecałych 5 tyś obr.

Kiedyś krążyła fama że w tych co wskazówki nie idą do końca mają cofane liczniki,później jednak mit został obalony bo w wielu autach z ori licznikiem nie dochodzi do końca.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
W tym art. nie ma mowy o wskazówce tp. tylko o wskazówkach obr. i pr. Być może masz rację, tylko powiec jaki wtedy jest sens tego testu skoro w jednych autach wskazówki idą na maksa a w drugich nie.Chyba że te testy to pic na wodę i zabawka. :mad2:
Opublikowano
jak mi się uda to sprawdzę testem nr 7 jaką mam temp i zobaczymy. W każdym razie czerwona lampka informująca o przegrzaniu w czasie testu działa...


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wrzuciłem cały artykuł odnośnie OBC.

Link- viewtopic.php?f=15&t=180415

Chyba że te testy to pic na wodę i zabawka. :mad2:

Właśnie tak mi się wydaje.Korzysta się z tego szalenie rzadko,a dane które podaje nam OBC przeważnie różnią się od rzeczywistych.

Co do wychylenia wskazówek to tak jak jest w artykule zależy od rodzaju oprogramowania i w różnych autach występują inne wychylenia wskazówek i zaświecenie kontrolek.Wynika z tego,że w/g producenta jak coś się świeci i obraca to dobrze jest-a ile i w jakiej ilości to już nie ważne.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

U mnie w tym teście wszystko idzie do końca (licznik, obrotomierz, wskaźnik ilości paliwa, wskaźnik temperatury silnika).

Pzdr.

Opublikowano

ok teścik wykonany :)

temp ile i jak bym nie jeżdził jest 90-takze dobrze.

swoją drogą czasem też mi wariuje wskaźnik paliwa(dziś zalałem pod korek-może nawet więcej :wink: a pokazuje niecałe 50 litry), czytałem kilka postów i wiem, że trzeba posprawdzac pływaki w lewej i prawej komorze... wielu forumowiczów miało podobne problemy tylko nie wiedzieli który pływak jest temu winien...nasunęła mi się taka refleksja, że właśnie przy pomocy testu(nr 6-czyli ile pozostało paliwa) można określic, który pływak niedomaga.

Mi wyszło, że w lewej komorze mam 8.6 litra paliwa a w prawej 31 litrów tak więc myślę, że winy należy szukac właśnie w lewej komorze.

Nie śmiejcie się ale wolę się upewnic :?: lewa to ta po stronie kierowcy?

Podsumowując uważam, że ten test jest przydatny, ucieszyła mnie średnia z ostatnich 50km(wyszło 8.0litra), z kolei trochę mnie martwi wartośc ładowania(12,5) tylko na jakiej podstawie ta wartosc-przecież silnik nie pracuje w momencie testu? inne wartości zależne od pracy silnika tj. chwilowe zużycia paliwa, obroty czy prędkośc miały wartośc zerową???

Jest to moje 2 BMW w przeciągu 5 lat ale z dnia na dzień odkrywam w niej coś nowego-i to jest fascynujące :D

 

Dzięki za pomoc


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie śmiejcie się ale wolę się upewnic :?: lewa to ta po stronie kierowcy?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lewa to po stronie kierowcy.

z kolei trochę mnie martwi wartość ładowania(12,5) tylko na jakiej podstawie ta wartosc-przecież silnik nie pracuje w momencie testu?

Bierze napięcie z akumulatora.Pokazuje ci ,że w tym momencie masz tyle naładowany aku,czyli ok.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Nawet nie wiedziałem, że w trakcie testu można normalnie odpalic autko :D

Teraz już można posprawdzac wartości na pracującym silniku...

Obroty mam 770/min, temp jak się nagrzeje 89-90, ładowanie 13,8V Czy te wartości są prawidłowe(wiem, że temp TAK) :wink:


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ładowanie zazwyczaj zaniża, moja tez pokazuje 13.8V, a faktycznie jest 14.2V, więc tutaj nie sugerował bym się testem, a dobrym miernikiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj zrobiłem test i za pierwszym razem wszystko idzie do końca,a za drugim prędkościomierz i obrotomierz nie dobijają do końca(zdj drugie).

http://images45.fotosik.pl/1433/c606dd2bd8cba332med.jpg

http://images35.fotosik.pl/1243/02ee9c576dd4d539med.jpg

Zdjęcia trochę słabe bo robione w nocy na szybko.

Test pozytywnie zakończony-

http://images40.fotosik.pl/1423/31124f42ab1e7ed2m.jpg

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

choinkowo... dobrze ze na codzien nie swieca sie wszystkie lampki :D

 

u mnie wszystkie wskazowki ida do konca zawsze (e34)

Opublikowano
Wczoraj zrobiłem test i za pierwszym razem wszystko idzie do końca,a za drugim prędkościomierz i obrotomierz nie dobijają do końca

u mnie w benzyniaku jest tak samo, pierwszy test zamyka wszystkie zegary a drugi już nie

u mnie wszystkie wskazowki ida do konca zawsze (e34)

to też jest zależne od modelu, bo pamiętam kiedyś była akcja jak podczas testu komuś wskazówka szła tylko do 4 lub 5tyś obr(bodajże E36) i padały teorie że walnięte lub kręcone zegary :mad2: a dopiero potem były wstawione skany artykułu lub instrukcji że to normalka i w zależności od rocznika i modelu tak może być. Na potwierdzenie proszę przeczytać skany które wstawiał kolega Cichy525: strona nr 2 kolumna nr 4 viewtopic.php?f=15&t=180415

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
To że kontrolka poduszek się nie zapala w teście to normalka? może są wersje że się zapala? Moje wskazówki za każdym razem idą na maxa w prawo.Lampki zapalają się wszystkie,prócz tej od poduszek.
Opublikowano

bogi124 poszukaj tematu(jakieś 2 tygodnie wstecz) odnośnie wyświetlanych kontrolek podczas testu, bo były opisane 2 sytuacje na zapłonie i bez a wtedy nie wszystkie Się zapalają

 

edit: sprawdziłem na zdjęciach które zamieszczałem w tamtym temacie i u mnie poducha pali Się za każdym razem, na zapłonie i bez(może dlatego że mam walniętą matę)

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
bogi124 poszukaj tematu(jakieś 2 tygodnie wstecz) odnośnie wyświetlanych kontrolek podczas testu, bo były opisane 2 sytuacje na zapłonie i bez a wtedy nie wszystkie Się zapalają

 

-no fakt,sam teraz nie wiem jak robiłem-przy okazji sprawdzę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.