Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie :) Jako, że jestem nowy na tym forum i jeszcze zbytnio się nie orientuję a pewnie ten temat był poruszany wiele razy... Więc chciałbym dowiedzieć się rzetelnych opinii użytkowników tego modelu n.t. spalania, kosztów eksploatacji, awaryjności itd. :) Słyszałem wiele opinii i jedne mówią same superlatywy, a drugie po prostu odradzają zakupu tego modelu, gdyż wg. niektórych TDS M51 to wadliwa jednostka (podobno pompa wtryskowa jest słaba i kolektor lubi pękać... prawda to ?). Reszta części patrząc po cenach na allegro jak na tą klasę samochodu nie jest wygórowana a i sam samochód w zakupie jest wart tyle co Golf III :lol: Kolejna kwestia, czyli spalanie... Już nie długo stanę przed wyborem kupna samochodu i chcę coś wygodnego (głównie dojazd do szkoły po fatalnych polskich drogach, lecz w niedzielne piękne popołudnie wybrać się w trasę i polansować :)), wytrzymałego (nie chodzi o katowanie bo ja nie z tych...), z trochę wyższą mocą no ale przede wszystkim z duszą :) Myślę, że BMW 525 TDS spełnia wszystkie moje wymagania i tak jak nie byłem fanem BMW, tak ostatnio się po prostu w nich zakochałem (wróciły wspomnienia z jazdy 750i mojego wuja...).

 

PS. Proszę na prawdę o prawdziwe informacje użytkowników tego samochodu na co dzień a nie ludzi których kolega kolegi jeździ takim samym ;) Prosiłbym również jeśli nie sprawi Wam to kłopotu o podanie takich informacji dotyczących spalania:

 

Jazda dynamiczna (nie wariowanie i przęciąganie go na każdym biegu):

-trasa:

-cykl mieszany:

-miasto:

 

Jazda spokojna:

-trasa:

-cykl mieszany:

-miasto:

 

Bo z tego co czytałem na róznych forach to jedni podają na trasie 7-8 z dość mocnym deptaniem w podłogę, drudzy 9-10 na trasie z jazda dynamiczną, z kolei drudzy że nawet 12 i teraz komu wierzyć ? Pozdrawiam :)

Opublikowano

Witaj,

dynamiczne (na pograniczu max momentu obrotowego, bez ognia):

-trasa 6,5-7,5

-cykl mieszany 8-9l

-miasto 9-10 manual, 9-12 automat

 

spokojne

-mój rekord 5,9l na trasie 250km (przy automacie), w manualu można zejść do 5,5l ale to już jest szczypanie się po.. ;)

pozostałe będą podobne bo żeby to auto było ekonomiczne trzeba jezdzic dynamicznie :)

 

ogień to nawet 14l

Opublikowano
Bo próbuje przekonać swoje ojca, który jest sceptycznie nastawiony odnośnie silników BMW (szczególnie benzyniaków, bo znajomy ma e39 z dwulitrowym motorem i żłopie mu kilkanaście litrów przy spokojnej jeździe :roll: )... Automat mnie nie interesuje, wole zdecydowanie skrzynie manualne :) Czyli dane książkowe nie różnią się zbytnio od tego co ludzie piszą i mówią (gadałem z gościem i też mówił, że przy dynamicznej jeździe bawarka spala mu 8l :) Jednak jeśli miałbym więcej opinii to byłoby lepiej :D
Opublikowano (edytowane)
Bo próbuje przekonać swoje ojca, który jest sceptycznie nastawiony odnośnie silników BMW (szczególnie benzyniaków, bo znajomy ma e39 z dwulitrowym motorem i żłopie mu kilkanaście litrów przy spokojnej jeździe :roll: )... Automat mnie nie interesuje, wole zdecydowanie skrzynie manualne :) Czyli dane książkowe nie różnią się zbytnio od tego co ludzie piszą i mówią (gadałem z gościem i też mówił, że przy dynamicznej jeździe bawarka spala mu 8l :) Jednak jeśli miałbym więcej opinii to byłoby lepiej :D

 

Spalania masz w mojej stopce. Przed Touring-iem miałem sedana z manualną skrzynią biegów - spalał średnio o 1-2l mniej od touring-a z automatem w cyklu miejskim. Jak dobrze poszukasz, to w archiwum na tym forum znajdziesz ex-mojego sedana.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez lieder_r
Opublikowano

Mój tadek pali w cyklu mieszanym 7,5 l , przy normalnej jeździe (manualna skrzynka) . Moje koszty do tej pory to olej po 140 za bańkę 140x3 miałem już dwie wymiany.

Swiece żarowe 120zł i regulacja dawki paliwa i czyszczenie nastawnika jak dobrze pamiętam to 170zł (z tym , autko u poprzedniego właściciela przeżywało traumę) jak kupiłem to obroty falowały i autko wariowało ale po tych wydatkach chodzi jak złoto. No i zbliża się czas wymiany akumulatora (mam 85ah i na taki

wymienię). Sporo już nią kilometrów nalatałem i jest to autko ekonomiczne a zarazem dające dużo frajdy z jazdy. A mitologię (o awaryjności TDS) zostawmy Parandowskiemu on w mitach jest dobry!

Do zobaczenia gdzieś na trasie!!!

Opublikowano
Ok, teraz pozostaje mi przekonać mojego ojca, że nie takie straszne BMW jakim go malują :D Na pewno ten temat mu pokaże :D No ale samochód używany, na dodatek tak leciwy zawsze może się przecież okazać skarbonką bez dna i kupując auto używane trzeba liczyć się prędzej czy później z kosztami większymi lub mniejszymi :) Dzięki za wszystkie szczere odpowiedzi :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tds TO DOBRY SILNIK, ALE NIE SZUKAJ 525 tds ZA 3-4-5 TYS ZŁ.

 

Znajomy kupil w wakacje bardzo fajne 525 TDS, 1993 rok bez klimy, ale udok. przebieg 315 tys km. Zapłacił za nia 9500zł. Tyle wart jest dobry 525 TDS. Auto na allegro wisiało pół dnia.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
tds TO DOBRY SILNIK, ALE NIE SZUKAJ 525 tds ZA 3-4-5 TYS ZŁ.

 

Znajomy kupil w wakacje bardzo fajne 525 TDS, 1993 rok bez klimy, ale udok. przebieg 315 tys km. Zapłacił za nia 9500zł. Tyle wart jest dobry 525 TDS. Auto na allegro wisiało pół dnia.

 

Podpisuje się pod tym rękoma i nogami :P

P.S. Zapraszam do galerii mojego auta.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Zakupiłem tds-a ma dojechać w piątek i niestety troche sie boje ,obecnie nissan primera 1,8 2001,nic sie nie dzieje.Dlatego jeszcze sie wstrzymam co sprzedam
Opublikowano
Zakupiłem tds-a ma dojechać w piątek i niestety troche sie boje ,obecnie nissan primera 1,8 2001,nic sie nie dzieje.Dlatego jeszcze sie wstrzymam co sprzedam

 

 

Witamy na forum, pozdrawiamy i na prezentację nowego nabytku czekamy w galerii :)

 

P.S. Nissan'a śmiało możesz sprzedawać, jak pojeździsz e34 - to nie wsiądziesz spowrotem do Primera... Nie ta liga... ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki za otuche ale nie miałem nigdy nic doczynienia z BMW a jak popatrzyłem na Tym forum jak długa jest lista problemów z tym samochodem i zagadnień a w szczególności e elektryką.Jak na dziś coś sie by działo z to nie wiem gdzie do kogo miałbym sie udać dlatego zarejestrowałem się na forum.Bede miał jeszcze napewno wieeeele pytań.Nie mam zdjęć ani nic nie wiem dokładniej o tym tds-ie.W piątek przyjedzie to coś więcej powiem.To nie był zakup kontrolowany poprostu tak wyszło że go mam.Pozdrawiam wszystkich
Opublikowano
Na wyrost się nie przejmuj ja mam dwa TDSy i żyję , sporo negatywnych opini piszą ci co nawet klamki od tdsa nie dotykali. U mnie jeden tadek jest autem rodzinnym a drugi roboczym i żaden nigdy mnie nie zawiódł. Fakt,że trzeba zalewać silnik dobrym olejem, i nie tankować byle gdzie, a autko odwdzięczy ci się bezawaryjnością.
Opublikowano
Przedstawie w galerii napewno a co do tankowania to poprzednio miałem passata B4 Z taką samą pompą starego typu i lałem byle co przez 5 lat i nie miałem żadnych kłopotów.Mieszkam na pograniczu i ropa zza wschodniej granicy jest wszechobecna.Dlatego jeszcze zastanawiam się na nad dolewaniem mixolu nie wiem czy to słuszne ale większość potwierdza fakt dobroczynny mixolu na pompę i wtryski
Opublikowano
Przedstawie w galerii napewno a co do tankowania to poprzednio miałem passata B4 Z taką samą pompą starego typu i lałem byle co przez 5 lat i nie miałem żadnych kłopotów.Mieszkam na pograniczu i ropa zza wschodniej granicy jest wszechobecna.Dlatego jeszcze zastanawiam się na nad dolewaniem mixolu nie wiem czy to słuszne ale większość potwierdza fakt dobroczynny mixolu na pompę i wtryski

 

Po co Ci chłopie ropa, najlepiej jeździj na samym mixolu. Spadnie Ci spalanie i 10km przybędzie. :norty: :norty:

Opublikowano
No i dltego chyba nie ma sensu tutaj pisać jedynie jako GOŚĆ ,nie każdy ma fure pieniędzy a chciałby BMW jeżdzić , w tą stronę idąc to po co naprawiać na szrot oddać niech sie biedota martwi.Pozdrawiam Panie Wotusław
Opublikowano
Nie miałem na myśli Ciebie urazić naprawdę :? Nigdy żadnego e34 na złom bym nie dał, nie wiem dlaczego ale kocham ten model.. ma w sobie to coś co nawet nowe bmw nie mają.. PS. Ale wlewać do baku taki specyfik co jest do kosiarek to raczej mija się z celem. Bodajże gdzieś był nawet temat o tym, ale nie mogę znaleść wątku.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam,musicie mi wybaczyc ale nie mam zielonego pojecia jak zaczac nowy post dopiero zalozylem konto bo mam problem.Kupilem BMW 525tds es4 z '93 roku.kupilem go od klienta i po dojechaniu do domu odleglosc moze z 10 km.rano zobaczylem kaluze oleju z silnika,poziom byl ok,ale jak odpalilem i przejechalem kawalek wrocilem to zero oleju,lal sie ciurkiem,co to moze byc?co sie moglo stac?prosze o odpowiedzi bo naprawde nie wiem,nie widze skad wylatuje.pozdrawiam i czekam na wasze odpowiedzi.
Opublikowano
Witam,musicie mi wybaczyc ale nie mam zielonego pojecia jak zaczac nowy post dopiero zalozylem konto bo mam problem.Kupilem BMW 525tds es4 z '93 roku.kupilem go od klienta i po dojechaniu do domu odleglosc moze z 10 km.rano zobaczylem kaluze oleju z silnika,poziom byl ok,ale jak odpalilem i przejechalem kawalek wrocilem to zero oleju,lal sie ciurkiem,co to moze byc?co sie moglo stac?prosze o odpowiedzi bo naprawde nie wiem,nie widze skad wylatuje.pozdrawiam i czekam na wasze odpowiedzi.

 

Sprawdź czy nie masz dziurawej miski olejowej, chłodnicy oleju i / lub węży ciśnieniowych doprowadzających olej do chłodnicy.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
witam,z gory od razu dziekuje za odpowiedz,dzisiaj wzialem kolege mechanika i sprawdzilismy,przyczyna tego sa relingi(uszczelki) ktore sa pomiedzy filtrem oleju a przewodami,wlasnie te uszczelki,na szczescie to drobna usterka ale bardzo dziekuje za zainteresowanie.pozdrawiam Adam
Opublikowano
witam,z gory od razu dziekuje za odpowiedz,dzisiaj wzialem kolege mechanika i sprawdzilismy,przyczyna tego sa relingi(uszczelki) ktore sa pomiedzy filtrem oleju a przewodami,wlasnie te uszczelki,na szczescie to drobna usterka ale bardzo dziekuje za zainteresowanie.pozdrawiam Adam

 

RELINGI są na dachu, a wymieniłeś O-RINGI ;)

 

P.S. Uzupełnij profil, aby w razie W łatwiej było Tobie pomóc (skierować do odpowiedniego specjalisty) ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam wszyskich,

to mój pierwszy raz na forum i mam nadzieję, że nie ostatni :) (starałem się przeczytać regulamin, ale pora już późna), ale do rzeczy w sobotę małem nieprzyjemną kolizję w wyniku ktrej starszy pan wykasował mi moją Panderozę (prawdopodobnie skutecznie - nie wiem bo jeszcze nie było rzeczoznawcy) no i wiadomo siedzę przed kompem i przeglądam co ewentualne będzie można kupić za szkodę całkowitą :( I właśnie przeżyłem deja vu bo zobaczyłem samochód, który wydał mi się znajomy, a było to konkretnie bmw 525 e34 kombi 143 km/105 kw. Normalnie niesamowite uczucie bo zawsze wydawało mi się, że to samochody nie z mojej bajki a przede wszystkim niedostępne cenowo. I tu pojawia się moje pytanie do Was a na podstawie wpisu "Maciek323" o treści "tds TO DOBRY SILNIK, ALE NIE SZUKAJ 525 tds ZA 3-4-5 TYS ZŁ.

Znajomy kupil w wakacje bardzo fajne 525 TDS, 1993 rok bez klimy, ale udok. przebieg 315 tys km. Zapłacił za nia 9500zł. Tyle wart jest dobry 525 TDS. Auto na allegro wisiało pół dnia."

Znalazłem taką ofertę:

http://otomoto.pl/bmw-525-C25346416.html

co o niej sądzicie, bo niestety auto mieci się w wymienionym przedziale cenowym, o co ewentualnie pytać właściciela skąd ta cena.

Za odpowiedzi z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.