Skocz do zawartości

e39 3.0d poważny problem z silnikiem ??


mily_bmw_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Postaram się dokładnie opisać mój problem.

Miesiąc temu wyjazd w trase, wcześniej wszystko idealnie, czasy mrozów. Lece autostradą z różnymi prędkościami 160-220, chwilami czuje pod pedałem jak by sekundowy brak mocy, paliwo dojeżdzając do CPN-u niestety wyjechane prawie do 0, wg kompa pozostało 5km :/. Po powrocie jadąc miastem chcąć przyspieszyć samochod jak by się przydusił i zaklekotal ale przepalil i poszedl, myslałem że dosłownie przydusił się i przepalił jakiś syf.

Jeżdżę dość spokojnie i nie wciskam gazu mocno więc jakieś 2 tyg nie było nic niepokojącego aż ruszyłem w trasę i chcąc przyspieszyć kilka razy miałem właśnie taki klekot, brak mocy i powrót do normalności aż wyprzedzając raz zredukowałem i wtedy dając gaz samochód mocno i na jakieś 3 sek zaklekotał i pojawił się komunikat FUEL INJEKT SYSTEM. Po zgaszeniu auta i odpaleniu znikl. Teraz jadąc dochodząc do 2 tys obr auto zaczyna klekotać, dusić się i kopci przy tym na czarno, jeżdżąc tak do 1700 obr jedzie płynnie i normalnie. Po weekendzie chce sie tym zająć. Czego szukać i kto może pomóc w Toruniu :/

 

Dziękuję za każdą mądrą odpowiedz

 

Ps. Olej wymieniłem, filtr paliwa tez na oryginał, bez zmian :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro płacze, że coś nie tak z podawaniem paliwa to bym szukał na linii pompa (albo pompy), regulator ciśnienia, listwa cr a może i wtryski. Oczywiście łącznie ze wszystkimi czujnikami, złączkami, kabelkami, stykami, wtyczkami itp itd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro. może wtorek postaram się podłączyć pod kompa i poszukać usterki, trzymajmy wszyscy kciuki oby nie poszło w wielkie koszty tzn polowe wartości auta lub chociaż 25 % wartości :/ będę opisywał diagnostykę i usuwanie usterki bo może komuś się przyda, ale oby nie przydało się :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałeś, że wyjeździłeś paliwo do "0"

moim zdaniem bardzo prawdopodobne jest, że pompa paliwa zaciągneła brudu z dna baku, zapchała się i nie działa jak powinna

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oby było jak pisze bedok :/

po diagnostyce wyszło pod kompem że błąd czujnika pompy wtryskowej, mechanik po przejażdżce mówi że właśnie może wystarczy ściagnąć wtyczke i przeczyścić zawór pompy a jak to nie pomoże to oglądac wtryski bo podaje pompa za dużo paliwa, komputer stara się ustawić pracę silnika tak by spalil wszystko i chyba coś ze spalaniem stukowym powoduje chwilowy klekot silnika :/ za tydzień wyląduje w dobrym warsztacie i się okaże we wtoek po pracy co jest i jak juz na 100 %, do tego czasu stanie w garażu a światło dzienne ujrzy zapomniana e36 1.8 lpg :) - ona nigdy nie zawodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

już po naprawie. Okazało się jak pisał kolega bedok że zabrudzony zawór na pompie, dało się wyczyścić a do tego poprzedni właściciel coś kombinował przy przewodach pod maską co zaczęło kolidować chwilami z działaniem odmy i z tego robil się problem z ilością powietrza i kopceniem. Odłączyłem narazie egr żeby pozbyć się sadzy w układu a na odzywające się delikatnie wtryski mechanik dodał mi do paliwa coś takiego : liqui moly diesel system reiniger. O dziwo ucichły i może to pomóc po moich przejściach w czyszczeniu ich.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.