Skocz do zawartości

330xd Przerywanie i spadki mocy. Co się dzieje ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od kilku dni mojej bawarce (330xd automat 2001r 184KM) zdarza się (coraz częściej) przerywanie (gwałtownie skaczą obroty) a co się z tym wiąże autko w tym momencie nie chce jechać. Wygląda to tak jakby nie miał paliwa, po czym po chwili jedzie normalnie. Zalałem pełny bak - problem nie ustąpił. Jak nie przerywa autko śmiga normalnie. Jakie mogą być przyczyny takich objawów ?? Filtr paliwa/powietrza może jakiś czujnik a może pompa paliwa ? Od czego zacząć ? Znając życie gdybym podjechał do jakiegoś mechanika autko akurat nie będzie miało tych objawów i nic nie stwierdzi z zacznie gdybać i błądzić i wymieniać po kolei co się da a ja zbankrutuję :))

Miał ktoś podobne objawy?

Opublikowano

Ja gdy miałem jakie kolwiek problemy z dieslami(ciężko pali, nie równa praca) zawsze pierwsze co to zmieniałem filtr paliwa.

Wyskakują ci jakieś błędy?może to skrzynia auto?Jak nie pomoże to warto podpiąc pod kompa


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano

Już zamówiłem filtr więc pewnie jutro będę wymieniał. Zobaczymy.... Dodam tylko że z odpalaniem nie mam najmniejszych problemów. Na kompie go nie sprawdzałem ale i tak pewnie nic by nie pokazał bo zwykle na postoju pracuje normalnie, dopiero głównie przy spokojnej jeździe 2-3 tyś obr nagle zaczyna przerywać.Jak mu dam więcej gazu po chwili jakby to "przełknie" i śmiga normalnie.

Moja stara zasłużona e36 318i tak się zachowywała jak miałem kable zapłonowe do wymiany....

Opublikowano
u mnie kolego wystepowal podobne objawy, auto gaslo, szarpalo, nie mialo mocy i bylo to chwilowe. Doszedlem do tego ze mialem walniety czujnik cisnienia na szynie CR. Ja go nie wymienialem tylko mu wyczyscilem styki i od 6mc mam z nim spokoj:)
Opublikowano

Koledzy wymieniony filtr paliwa, i już myślałem że problem rozwiązany ale po 2 dniach znowu to samo. Wyjąłem filtr powietrza i bez niego nadal obrotom zdarza się skakać...

Wazkamax to ten czujnik z tyłu,co jest między silnikiem a kabiną (13537812345 - realoem), bo jest jeszcze czujnik ciśnienia na filtrze paliwa (13327785354-realoem). Może jakieś jeszcze inne skojarzenia? Może pompa paliwa? Pomóżcie... Powiedzcie mi czy w tym modelu jest też wtrysk sterujący ? Jeszcze podepnę go pod INPE ciekawe czy wyjdą jakieś błędy...

Opublikowano

aresag

powiem wprost... podłącz auto pod komputer nawet zwykłą INPĘ i sprawdz błędy bo napewno w rejestrze wykarze ewentualne nieprawidłowości... kabel kupisz za ok stówe, inpe siągniesz od kolegi Trandolf i bedziesz sobie sam diagnozował auto - nie dasz zarobić niepotrzebnie dla mechaniora :cool2:

Opublikowano
popieram bez kabla to nie robota. To może być czujnik ciśnienia, przepływka, pompa wstępna paliwa, puszczające przewody podciśnieniowe, elektrozaworek, EGR, turbina i kupa innych rzeczy.
Opublikowano (edytowane)

OK panowie jak dzisiaj starczy czasu to podepnę go pod inpe. Kabelek mam tylko lapka muszę żonie wyszarpać :)) Z tym że nie znam się za bardzo na samym programie...

Odczytać/skasować błędy umie (nawet udało mi się zresetować mapę wtrysków po wymianie przepływki) ale jakbyście mogli dać jakieś wskazówki co by tam jeszcze posprawdzać... Można np sprawdzić jakie ciśnienie paliwa podaje pompa ? (skoro bierzemy pod uwagę pompę paliwa)

A tak z innej beczki (być może to wykluczy niektóre podzespoły) W ciągu ostatniego roku :

- regeneracja turbiny

- wymiana prawie wszystkich elektrozaworków (poza jednym którego nie widziałem na schemacie http://hobby-elektronika.eu/schematy.html - zabudowany bardzo nisko w pobliżu poduszki)

- wymienione wszystkie przewody ciśnieniowe (na silikonowe)

- wymieniona odma

- wyczyszczony EGR

- wymieniona przepływka (org)

- wymieniony olej w skrzyni

- w tym tygodniu wymieniłem filtr paliwa i powietrza

Ostatnio założyłem chipboxa ale te objawy o których tutaj piszę miały miejsce już wcześniej (muszę go wypinać przed INPĄ ? niby pisali że sam box nie powoduje błędów na kompie)

Wpakowałem kupę kasy a bunia mi się tak odpłaca :evil:

Mam nadzieję że to trochę zawęzi poszukiwania... ale zobaczymy co pokaże INPA

Edytowane przez aresag
Opublikowano
yannkes a czy wyszło ci to na kompie ?? czy robiłeś metodą prób i błędów ? Kurde fajny wydatek .... prawie 830 zł za głupi czujnik :x
Opublikowano
tak kolego to ten czujnik miedzy silnikiem a podszybiem, dokladnie pod oslona filtra kabinowego. Po Twoich objawach obstawialbym wlasnie ten czujnik.
Opublikowano

Witam ponownie... właśnie wróciłem z garażu po sprawdzaniu buni na kompie. Było generalnie 5 błędów. Skasowałem i wszytko git ale po odpaleniu silnika jeden powraca... 256 air mass meter ...poniżej "air mass flow to low" (Tamtych 4 wam teraz nie napisze jakie było bo zostawiłem kartkę w aucie, jutro temat uzupełnię bo myślę że któryś z nich miał wielkie znaczenie bo auto inaczej zaczęło chodzić ma jakby więcej ducha ale czy przerywa na to za wcześnie aby powiedzieć).

Ale wróćmy do tego błędu, który powraca... czyży uwalona przepływka ? Kurcze no ma chyba z pół roku a kosztowała mnie coś pod 600zł jak dobrze pamiętam... :duh: Na próbę ją na chwilę wypiąłem i praktycznie nie czuć żadnej różnicy no może troszkę bardziej zakopcił ... Znowu wymiana ? Bosiu....

A może EGR jest zawalony znowu bo gdzieś się spotkałem że przez to może wywalać błąd przepływki, bo w końcu błąd można skasować i do odpalenia silnika go nie znajduje a tak sobie myślę że jakby była uwalona to by cały czas wywalał nawet bez zapłonu czy się mylę ?

Opublikowano

Takie były błędy:

1. 6660 Coolant temperature heater

 

Over temperature detection

Open circuit or shot circuit to B-

 

2. 13573 Glow device

 

Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay

 

3.7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator

 

pos. deviation / Boost pressure to low

Missing charge-air pressure tube

 

4. 256 air mass meter

 

air mass flow to low

 

5. Pre-supply pressure monitoring

 

Pre-supply press. below min. value for eng. start

 

Dzisiaj jadąc do pracy po 500m znowu zacząły obroty skakać i znowu złapał zamułkę... pewnie któryś z błędów powrócił. 4 wracał po każdym odpaleniu silnika.

Panowie i co teraz ? Macie jakieś pomysły ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.