Skocz do zawartości

325TD stożek do Diesla


Hubus2020

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po przewertowaniu znacznei ilosci mnateriałów na temat stożków nie jestem w stanie dojsc do wniosku czy opłaca się założyc stożek do TD. w samochodzie mam wiruska+przestawiony kąt wtrysku i dawka paliwa+przelotowy wydech. czy założenie stożkowego filtra cos by zmieniło? nie chodzi mi o duzo wiecej mocy tylko o dzwięk i czy ten stożek nie zaszkodzi dla silnika.moc BMW to ok 160KM i ok 280NM. Nie mierzone dokładnie. dodam,że to silnik TD ,a NIE TDS!

 

_________

Poprawiłem tytuł. Proszę zapoznać się z tym: viewtopic.php?f=68&t=120678 . Następnym razem będzie ostrzeżenie. /mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabialem kiedys stozki na hamowni i na kazdym aucie przy seryjnej mapie do setki auto tracilo ponad 1s. Fakt ze to byly same benzyny, mozna zmieniac mape to zaden problem tym bardziej w BMW gdzie mapa jest wpinana (oczywscie chodzi o sam chip) ewentualnie mozna podniesc cisnienie paliwa. Natomiast w dieslu to stozek ci za wiele nie da, nawet dzwiek za bardzo ci sie nie zmieni, chodzi tu o sam dzwiek pracy diesla i diesel wolniej ci sie wkreca niz benzyna wiec wedlug mnie bez sensu wkladac stozek. A jezeli juz chcesz to pamietaj o przerobieniu dolotu i oslaonach zeby nie zasysalo cieplego powietrza.
E36 m50b25 VANOS coupe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mnie wyśmiejecie z mojego przykładu, ale... kumpel ma golfa 3 1.9TD i podkrecilismy turbine oraz zwiekszylismy mu dawke na seryjnym filtrze i było o niebo lepiej, ale wpadł na pomysł stożka i przy popracowaniu nad dawką i turbiną efekty są bardzo przyzwoite więc myślę że jest to do zrobienia i teorie niektórych mówiące że "stożek to do benzyny" zagieliśmy dosyć mocno. Wiem, że to troche nie ta technologia bo tam jest wszystko manualnie regulowane ale jakbyś popracował nad programem to myśle że mogłoby być ciekawie, no chyba że teraz masz wystarczająco podkręconego i bedzie ok na stożku bo coś tam wspominałeś o swoich zmianach na początku :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo seria .Polerowany kolektor dolotowy wydech srdenicy ok2cali. w sobote bede na hamowni to dam znac jaka moc.

 

No stary... po takich zmianach to żebyś się nie rozczarował tą hamownią. Dobrze będzie jak auto uzyska chociaż seryjną moc.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No stary... po takich zmianach to żebyś się nie rozczarował tą hamownią. Dobrze będzie jak auto uzyska chociaż seryjną moc.
kolego.Powiedziałem na początku ,że mam wirusa,zmieniona dawke paliwa i kąt wtrysku. wiec dolot i wydech to nie jedyne modyfikacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HAHAHA :D, rozbroiłeś mnie tym stwierdzeniem, poczytaj może o tuningu jednostek doładowanych a później pisz na forum o stożkach itp.... myślisz że dlaczego tds jest o 30 koni mocniejszy od td w serii ?, olbrzymi wpływ na to ma własnie zamontowany intercooler :).

 

Powodzenia w modach...

 

Po hamowaniu napisz jak poszło.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie. w silnikach turbodoladowanych nie wyposazonych w IC podnoszenie cisnienia doladowania i zwiekszanie dawki paliwa mija sie z celem - powietrza i tak bedzie za malo, dopiero zastosowanie IC ktory schladzajac powietrze pozwoli wtloczyc jego wieksza objetosc do cylindra pozwoli spalic sie wiekszej dawce paliwa, bez tego po prostu lejesz rope w garki i nic z tego nie masz - bo tlenu za malo.

 

No ale odwiedz hamownie, pokaz wykres to podpowiem co dalej.

 

Maksymalnie z tds,a idzie wyciagnąć 180 KM, po zmianie IC ktory jest smiesznie maly, na zdrowym silniku - takze Twoje 160 KM w td to marzenia... niestety.

 

Jeżeli jestes przywiązany do beemki i chcesz ja tuningowac to najprostszym wyjsciem jest wstawienie silnika 3.0d, nowocxzesniejsza konstrukcja no i zdecydowanie mocniejsza i zywotniejsza. Tyle ze w mojej opinii na chwile obecna diesel - tym bardziej podrasowany ze stajni bmw - to troche malo ekonomiczna sprawa, pali w miescie od 12l ropy w gore a osiagi i tak nie powalaja. Ekonomia nie przemawia za takim rozwiazaniem.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku proszę Cię nie kompromituj sie..

 

Piszesz to o tjuningu na kosmiczne 160 km o wielkiej turbinie wsysającej przechodniów z pasów i martwisz sie o spalanie ? Wybacz kolego ale: albo rybki albo akwarium. Szczególnie w tak wysłużonym autku, w końcu to diesel.

 

Jeśli chodzi o cooler według mnie ten z Poloneza bedzie w sam raz...

 

Lecisz po linii najmniejszego oporu kolego tjunerze a to wygląda naprawdę co najmniej żałośnie.

 

Skończ waść, wstydu oszczędź ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie martwie sie o spalanie .zapytałem tylko. Po drugie nie znam się ,aż tak dobrze na mechanice,a o IC zapytałem o astre bo posiadam taki IC. Co do ,,wysłużonego'' diesla to z pewnością moge stwierdzić,że mój TD 10-ciokrotnie przezyje Twoje 318.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o IC zapytałem o astre bo posiadam taki IC.

Własnie dlatego mówie po najmniejszej linii oporu ...

Jak coś robisz, rób to dobrze, albo nie rób wcale !

 

Co do ,,wysłużonego'' diesla to z pewnością moge stwierdzić,że mój TD 10-ciokrotnie przezyje Twoje 318.

I tak Ci dopomóż Bóg...

Mówie, że wysłużony ponieważ to klekot... A kolekoty są z definicji po to żeby trzaskać kilometry. Ale co ja tam wiem ty pewnie masz na liczniku "oryginalne", "sprawdzone" i "potwierdzone" 100k km nie ? ...

 

a ,,najciensza linia tjuningu'' sądząc po Twoim wieku to bardzoooo grubo Cie przerasta,bo wątpie żebyś w wieku 19 lat zarobił tak sporą ilość gotówki żeby kupic wypasione IS,także pozdrów tatusia

No wiesz, głupiego nie nauczysz ... Powątpiewaj sobie dalej nie moja sprawa i interes. Wolny kraj, wolni ludzie !

Ale zbyt mało o mnie wiesz kolego, zbyt mało ... I to Cie właśnie boli

 

Tak BTW kolego na forum jest taki fikuśny przycisk jak Edytuj.

Skończ pisac post pod postem i edytuj swoje posty, jak nie potrafisz sklecić wypowiedzi "na raz" :cool2:

 

Jakieś jeszcze "ale" zapraszam na PW, abyś wątku nie zaśmiecał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie. w silnikach turbodoladowanych nie wyposazonych w IC podnoszenie cisnienia doladowania i zwiekszanie dawki paliwa mija sie z celem - powietrza i tak bedzie za malo, dopiero zastosowanie IC ktory schladzajac powietrze pozwoli wtloczyc jego wieksza objetosc do cylindra pozwoli spalic sie wiekszej dawce paliwa, bez tego po prostu lejesz rope w garki i nic z tego nie masz - bo tlenu za malo.

 

No ale odwiedz hamownie, pokaz wykres to podpowiem co dalej.

 

Maksymalnie z tds,a idzie wyciagnąć 180 KM, po zmianie IC ktory jest smiesznie maly, na zdrowym silniku - takze Twoje 160 KM w td to marzenia... niestety.

 

Jeżeli jestes przywiązany do beemki i chcesz ja tuningowac to najprostszym wyjsciem jest wstawienie silnika 3.0d, nowocxzesniejsza konstrukcja no i zdecydowanie mocniejsza i zywotniejsza. Tyle ze w mojej opinii na chwile obecna diesel - tym bardziej podrasowany ze stajni bmw - to troche malo ekonomiczna sprawa, pali w miescie od 12l ropy w gore a osiagi i tak nie powalaja. Ekonomia nie przemawia za takim rozwiazaniem.

 

 

No tak im zimniejsze powietrze tym więcej Tlenu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie. w silnikach turbodoladowanych nie wyposazonych w IC podnoszenie cisnienia doladowania i zwiekszanie dawki paliwa mija sie z celem - powietrza i tak bedzie za malo, dopiero zastosowanie IC ktory schladzajac powietrze pozwoli wtloczyc jego wieksza objetosc do cylindra pozwoli spalic sie wiekszej dawce paliwa, bez tego po prostu lejesz rope w garki i nic z tego nie masz - bo tlenu za malo.

 

No ale odwiedz hamownie, pokaz wykres to podpowiem co dalej.

 

Maksymalnie z tds,a idzie wyciagnąć 180 KM, po zmianie IC ktory jest smiesznie maly, na zdrowym silniku - takze Twoje 160 KM w td to marzenia... niestety.

 

Jeżeli jestes przywiązany do beemki i chcesz ja tuningowac to najprostszym wyjsciem jest wstawienie silnika 3.0d, nowocxzesniejsza konstrukcja no i zdecydowanie mocniejsza i zywotniejsza. Tyle ze w mojej opinii na chwile obecna diesel - tym bardziej podrasowany ze stajni bmw - to troche malo ekonomiczna sprawa, pali w miescie od 12l ropy w gore a osiagi i tak nie powalaja. Ekonomia nie przemawia za takim rozwiazaniem.

 

 

No tak im zimniejsze powietrze tym więcej Tlenu :)

 

Tez tak nie do końca, zimniejsze powietrze = mniejsza objetosc ( w tym i pożądanego tlenu) - więc przy stalej pojemnosci cylindra ( bo jeszcze nie ma cylindrow o zmiennej pojemnosci :D :D)wiecej uda sie w nim zmiescic zimnego powietrza, a co za tym idzie dostarczyc większej ilosci tlenu :D i wtedy przerobki polegajace na zwiekszaniu dawki paliwa czy doladowania maja sens - szczegolnie w silnikach z zaplonem samoczynnym.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.