Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

właśnie patrzyłem i wyciągnięcie górą silnika to nie jakiś dramat. Pracuje w aso i silniki wyciągamy raz w tygodniu,

Czekam jeszcze na mechanika, niech wróci z L4 i będę rozmiawiał. Nie robił BMW bo nie miał okazji ale robił miliard innych. Zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hej wszystkim,


Tydzien temu mialem okazje kupic E92 w Niemczech 320d N47 z przebiegiem 231 tys. Przy zakupie pierwsze co, to spytalem o rozrzad, Niemiec (nie Turek!), powiedzial, ze przy 167 tys byl wymieniany calosciowo rozrzad, wczoraj natrafilem na ten temat i naogladalem sie troche filmikow jak halasuje rozrzad przy tym silniku i potem wsluchiwalem sie w swoj i zaczalem sie niepokoic... w tle klekota slychac jakis taki delikatny szelest. Znajomy mechanik powiedzial mi, ze to nie rozrzad na 100%, ale jakas rolka/napinacz do wymiany (cos niedrogiego), prosze posluchajcie sami:




edit: bylem teraz go sluchac, zaczalem sprawdzac reakcje dzwieku na gaz, czym auto wchodzi wyzej na obroty/daje wiecej gazu, tym "cykanie" jest szybsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wszystkim,


Tydzien temu mialem okazje kupic E92 w Niemczech 320d N47 z przebiegiem 231 tys. Przy zakupie pierwsze co, to spytalem o rozrzad, Niemiec (nie Turek!), powiedzial, ze przy 167 tys byl wymieniany calosciowo rozrzad, wczoraj natrafilem na ten temat i naogladalem sie troche filmikow jak halasuje rozrzad przy tym silniku i potem wsluchiwalem sie w swoj i zaczalem sie niepokoic... w tle klekota slychac jakis taki delikatny szelest. Znajomy mechanik powiedzial mi, ze to nie rozrzad na 100%, ale jakas rolka/napinacz do wymiany (cos niedrogiego), prosze posluchajcie sami:




edit: bylem teraz go sluchac, zaczalem sprawdzac reakcje dzwieku na gaz, czym auto wchodzi wyzej na obroty/daje wiecej gazu, tym "cykanie" jest szybsze.

Brzmi jak rolka napinacza, ew. rolka z alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
właśnie patrzyłem i wyciągnięcie górą silnika to nie jakiś dramat. Pracuje w aso i silniki wyciągamy raz w tygodniu,

Czekam jeszcze na mechanika, niech wróci z L4 i będę rozmiawiał. Nie robił BMW bo nie miał okazji ale robił miliard innych. Zobaczymy

 

co nie zmienia faktu że musisz rozebrać zawieszenie , wyjąć półosie jak ma wyjść do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Hej wszystkim,


Tydzien temu mialem okazje kupic E92 w Niemczech 320d N47 z przebiegiem 231 tys. Przy zakupie pierwsze co, to spytalem o rozrzad, Niemiec (nie Turek!), powiedzial, ze przy 167 tys byl wymieniany calosciowo rozrzad, wczoraj natrafilem na ten temat i naogladalem sie troche filmikow jak halasuje rozrzad przy tym silniku i potem wsluchiwalem sie w swoj i zaczalem sie niepokoic... w tle klekota slychac jakis taki delikatny szelest. Znajomy mechanik powiedzial mi, ze to nie rozrzad na 100%, ale jakas rolka/napinacz do wymiany (cos niedrogiego), prosze posluchajcie sami:




edit: bylem teraz go sluchac, zaczalem sprawdzac reakcje dzwieku na gaz, czym auto wchodzi wyzej na obroty/daje wiecej gazu, tym "cykanie" jest szybsze.

 

Sprawdz rolki i paski. Zdejmij jeden i posluchaj, zaloz z powrotem, potem drugi i tak dalej i tak dalej. Raczej paski/rolki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem jeszcze zaznaczyc, ze w przypadku naciskania gazu i gdy auto wchodzi na obroty (do 2 tys), to szum ustaje, natomiast gdy obroty spadaja, to wtedy slychac mocniej to cykanie (tak jakby cos szuralo duzo szybciej).

 

Nikt ci nie wywrozy ;) Musisz sam sprawdzic, ewentualnie zlecic to komus, kto ci posprawdza rolki i paski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na piatek 9:00 jestem umowiony na wlasnie sprawdzanie kazdej rolki i paska i tak naprawde wtedy bedzie wiadomo czy to cos blahego czy powaznego. Jezeli to nie rolki/paski to w takim razie chyba niestety trzeba bedzie sciagac silnik i grzebac z tylu... a wtedy mysle, ze jak juz tyle robic to sila rzeczy warto byloby wymienic caly rozrzad profilaktycznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na piatek 9:00 jestem umowiony na wlasnie sprawdzanie kazdej rolki i paska i tak naprawde wtedy bedzie wiadomo czy to cos blahego czy powaznego. Jezeli to nie rolki/paski to w takim razie chyba niestety trzeba bedzie sciagac silnik i grzebac z tylu... a wtedy mysle, ze jak juz tyle robic to sila rzeczy warto byloby wymienic caly rozrzad profilaktycznie.

 

Zaczekaj na to sprawdzenie. Moim zdaniem to bedzie trafiony-zatopiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzili w niej wszystkie rolki/paski. Niestety zadna nie eliminuje niepokojacego dzwieku. Przy okazji sprawdzania wymieniaja mi kolektor (niestety tu bez szans, zeby generowal jakies dzwieki niepokojace). Niestety chyba czeka mnie to co zakladalem za najgorsze...


edit: jakiego producenta polecacie jesli chodzi o rozrzad? czy lepiej olac zamienniki i postawic na ori? Dzwonilem do P. Fafary (ktory podobno potrafi to sprawnie i dobrze zrobic, ale jego terminy to dopiero polowa czerwca... boje sie, ze auto tyle nie dojezdzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaje dwa kolejne filmy, dźwięk koło koła i do tego jak auto słychać gdy delikatnie daje gazu:






Czym dłużej tego słucham, tym bardziej jestem pewny, ze to rozrząd. Ile można na czymś takim jeździć? Oczywiście wymieniam od razu, tylko na termin niestety muszę czekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie okazalo sie, ze to rozrzad. Auto w poniedzialek przyszly umowione jest na "operacje". Do tego czasu odpuszczam jazde nim, lepiej mimo wszystko dmuchac na zimne, niz potem siedziec z twarza w dloniach. Zdecydowalem sie na wymiane na oryginalnych czesciach. Koszt calej imprezy to na okraglo 4 tysiace zl. Na ori, razem z wymiana oleju i czyszczeniem wtryskow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

no i tak chłopaki.

Mam rozrząd przed oczami z febi. Na ślizgch pościerane numery bmw, wszystko IWIS czyli podobno ORI.

Wszystkie części ok 1000zł. zrobie skan jak mi to poschodzi.

Montaż rozrządu poza dużymi miastami 1000-1200 zł i mało tego, ludziom nie przeszkadza xdrive i robią to bez wyciągania silnika za te pieniążki.

U mnie wymiana w połowie czerwca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no i tak chłopaki.

Mam rozrząd przed oczami z febi. Na ślizgch pościerane numery bmw, wszystko IWIS czyli podobno ORI.

Wszystkie części ok 1000zł. zrobie skan jak mi to poschodzi.

Montaż rozrządu poza dużymi miastami 1000-1200 zł i mało tego, ludziom nie przeszkadza xdrive i robią to bez wyciągania silnika za te pieniążki.

U mnie wymiana w połowie czerwca.

 

Edit.

Części wszystkie 1280, łącznie z nakrętki polosi bo jednak wybrałem mechanika który wyciąga silnik. Robota 1300.


Febi raz wkłada łańcuchy iwis a raz nie. SWAG prawie zawsze ma iwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jestem świeżutki na tym forum (założyłem specjalnie konto) i szczerze mówiąc, nie wiem gdzie się zahaczyć z tym pytaniem. Stoję przed możliwością zakupu BMW X3 F25 przedliftowy. Auto ma najeżdżone 77000km, jest z 2014, posiada silnik N47T z 8 biegowym automatem. Auto było ze mną w Krk w ASO na obowiazkowym przeglądzie (dostałem go na przejażdżkę pod warunkiem wizyty w ASO) i posiada jeszcze rok gwary. Warto się w to pchać? Wady? Zalety? Chodzi mi o silnik bo dużo się naczytałem i mam dylemat bo auto w dość nieoczekiwany sposób może być moje. Na co zwrócić uwagę o co podpytać?


Nie krzyczcie, wytłumaczcie. Z góry dzięki za pomoc laikowi. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.