Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam Panie i Panowie. Noszę się z zamiarem kupna od kolegi z pracy BMW Serii 3 E91, 318d, 143KM, 12/2008 r., jaki typ silnika nie wiem dokładnie (N47, czy N47A coś tam). Jest tu buda po lifcie i rej. była już w 2009r. W lutym 2016 roku jak widać na FV wymieniony komplet sprzęgła wraz z dwumasą w ASO koszt lekko ponad 6000 PLN. Obecnie przebieg ok 170 tys km. Podczas wymiany sprzęgła, czyli w lutym 2016 roku powiedziano w ASO że rozrząd jest ok i nie trzeba go ruszać.

Pytanie mam o ten nieszczęsny rozrząd:

1. Ile to kosztuje? W różnych sklepach są ceny FEBI SWAG itp za niby komplet ok 500-600 PLN. Nie chodzi mi o cenę ASO bo to zadzwonię i ustalę sobie.

2. Co się wymienia bo w katalogach BMW znalazłem jakby trzy komplety: górny, dolny i coś tam jeszcze?

3. Kiedy wymieniać i czy wymieniać jak nic się nie dzieje?

4. Przeczytałem gdzieś że jakaś akcja serwisowa była czy jest na te rozrządy. Jeszcze aktualne to?

 

Dzięki z góry za odpowiedzi. Pytania może się wydają co poniektórym głupie itp, ale to moje pierwsze BMW, wcześniej TOYOTA Avensis i innymi jeździłem i czas na zmianę marki.

 

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Komplet około tysiąca

2. 3 komplety.. Łańcuch górny zebatka walka rozrządu i pompy Cr i pompy oleju. Łańcuch środkowy i dolny. Dwa napinacze i 4 slizgi.. Ja wymieniłem jeszcze śruby pomp.

3. Ja mam n47d20c z marca 2010 i teraz przy 220 tys zmieniałem.. Jak otworzyłem to slizgi jak nowe zero zużycia tak samo zęby na zebatkach.. Gdyby nie było tyle problemu z dostępem to bym nie zmieniał.

4. Skończona.

5. Na wszystkie pytania tu miałeś odpowiedź tylko nie chce się szukać widzę

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego. Szukałem przejrzałem posty od 2016 roku i ceny oraz części bardzo się wahały. Piszą o braciach i o kosztach u nich za komplet około 2600-3000 PLN.

1a. Jeszcze pytanie w ten komplet jak piszesz za 1000 PLN wchodzą te wszystkie 3 komplety co wymieniłeś w pkt.2??? Jeżeli nie to co ogólnie trzeba i powinno się wymieniać jak przyjdzie do wymiany rozrządu. Na str. bmwczęści.pl jest kilka kompletów jakiś zestaw naprawczy, dolny górny itp

2a. Jakie są uczciwe ceny robocizny.

3a. Jakie części warto pchać w razie czego, Piszą forumowicze w tym poście że niby Febi to oryginał tylko znaczki zeszlifowane??

 

Dziękuje bardzo za odpowiedź i wiesz jak pisałem jestem "BMW prawiczkiem" :-P i się zastanawiam, a auto chcę kupić żeby dobrze się jeździło i w miarę bezproblemowo. Pozdrawiam THX. :-)

 

A tak to po co rozbierałeś i wymieniałeś jak było ww dobrym stanie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to podaj link do sklepu gdzie jest ten zestaw Febi. Szukałem w necie to są na allegro całe zestawy oryginalne za 2000. Febiego znalazłem tylko sama górę no i są jeszcze jakieś FAI czy FEI. A bracia mi nie zrobią bo ja jestem z woj podlaskiego. Dzięki za fachowe info. :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jesteś leniem. Jakie Allegro? Zadzwoń do czescidobmw, znajdziesz nr telefonu w przeglądarce i chłopaki Ci dobiorą zestaw taki jaki sobie życzyć. Oni wiedza co dać w zamienniku a co oryginalne. Zreszta jest tez tu temat w którym możesz pytać bezposrednio ich o ceny, co polecają i Ci wszystko ładnie rozpisują. Musisz tylko poszukać

 

To ze z Podlasia to nie znaczy ze nie możesz zrobić rozrzadu u Fąfarów, ludzie jeżdżą do nich z całej Polski, dostajesz furę zastępcza, jedziesz do Wrocławia pozwiedzać albo do kina i paru godzinach masz samochód do odebrania :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tego to nie doczytałem z samochodem zastępczym. Dzięki za info a na stronie części do bmw nieznalazlem zestawu z Febi temu się pytałem o konkretny link. I uwierz mi siedzę i szukam inf. na temat tego rozrządu juz parę dni. Dzięki za wszelkie informacje i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc i wyrozumiałość. Skontaktowałem się z w/w sklepem i się dowiedziałem na obecną chwilę oryginalne części BMW-koszt ok. 2250 PLN, natomiast z częściami FEBI gdzie ponoć to jest to samo przynajmniej łańcuchy tej samej firmy IWIS-koszt ok 1350 PLN. Te części to komplet co potrzeba do wymiany. Dzięki jeszcze raz za pomoc Pozdrawiam wszystkich :-). A w Białymstoku w serwisie ASO koszt wymiany kompletu w/w rozrządu to ok. 7000-8000 PLN :P. Cena mojego mechanika robocizna to 1000 PLN :-) Ale może nie będzie tak źle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów :)

 

Mam pytanie do bardziej obytych kolegów. Ostatnio zakupiłem BMW 318D z 2011 roku. W związku z licznie występującymi bolączkami z rozrządem zdecydowałem się na jego kompletną wymianę, mimo braku podejrzanych odgłosów, gdyż jest to auto dla mnie i wolałem dmuchać na zimne. Jak się okazało po rozebraniu, słusznie. A teraz do sedna. Drobny problem wystąpił z napinaczem górnego łańcucha. Zamówiona część (OEM) różni się od wykręconego długością gwintu. Niby nieduża różnica ale uniemożliwia ona wkręcenie napinacza do końca. Zaufany mechanik zasugerował, że część nie pasuje jednak jest to część dobrana po nr VIN i gdzie nie spytam to ten napinacz występuje od jakiegoś czasu właśnie z pełnym gwintem. Czy ktoś doświadczony mógłby zasugerować co jest grane? Czy faktycznie napinacz przeszedł drobną zmianę i może nie pasować? Albo powinien pasować tak czy inaczej, a problem tkwi gdzieś indziej? Poniżej załączam zdjęcie wykręconego i nowego napinacza.

18697534_1320654131346345_1728653084_o.jpg

upload image

Z góry dzięki za pomoc.

 

Pozdrawiam,

Nait

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pirek, i nie miałeś problemu z wkręceniem?

 

No ten nowy jest z dłuższym gwintem. Doczytałem, że była zmiana i poprzedniego nie da się już kupić ale czemu ta zmiana jest na tyle duża, że nie da się go wkręcić? Czyżby jakiś babol bmw? Wadliwa sztuka? Przecież niemożliwe jest, że problem tkwi w pokrywie rozrządu. Nikt tego wcześniej nie dotykał na 100%. Pozostaje mi reklamacja części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie poszło bez problemu.. Po co chcesz starszy kupić?

Przez nowy mam na myśli ten z dłuższym gwintem. Wcześniejsze (stare) były z krótszym gwintem jak ten na zdjęciu do wymiany. Ten nowy nie daje się wkręcić :(

U mnie ten nowy też było ciężko wkręcić ale po 30 minutach walki udało się, ogólnie trzeba go docisnąć i trafić w gwint, a to przy takim gwincie nie jest wcale proste.

Mechanik nie chciałby rozwalić dokręcając na siłę, a i ja wole nie ryzykować. Nie powinno tak być skoro wymieniany napinacz wkręca się bez problemów.

 

Orientujecie się czy kupie gdzieś oddzielnie sam napinacz FEBI? Bo wszędzie gdzie trafiłem są tylko komplety. Niestety ale reklamując muszę zwrócić cały zestaw, a wszystko jest zamontowane. Upierdliwy drobiazg :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio rozmawiałem z pewnym panem który powiedział mi ciekawą rzecz odnośnie rozrządu, a mianowicie że nie trzeba wymieniać od razu całego rozrządu lecz tylko sam napinacz bo to on stanowi problem. Szczerze mówiąc ciężko z nim się zgodzić bo na logikę biorąc jeżeli łańcuch się rozciąga to możliwości napinacza kiedyś się kończą i po prostu nie daje rady on napinać dostatecznie łańcucha. Ale to tylko moja opinia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego można sam napinacz tylko Pan mechanik nie wziął pod uwagę rozciągania się łańcucha.. A rozciagniety łańcuch niszczy zęby.

 

Naitsabes.. Mam taką nówka na sell

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik nie chciałby rozwalić dokręcając na siłę, a i ja wole nie ryzykować. Nie powinno tak być skoro wymieniany napinacz wkręca się bez problemów.

 

Orientujecie się czy kupie gdzieś oddzielnie sam napinacz FEBI? Bo wszędzie gdzie trafiłem są tylko komplety. Niestety ale reklamując muszę zwrócić cały zestaw, a wszystko jest zamontowane. Upierdliwy drobiazg :evil:

Tak czy siak mój się wkręcił i już kilka miesięcy jeździ i nie ma problemu. Tylko zaznaczam, że u mnie był problem z załapaniem początku gwintu bo napinacz mocno się przeciwstawiał temu, jak załapał to szlo bez oporu, równo do samego końca, jak nie możesz go dokręcić do końca to coś faktycznie nie tak jest. Z tego co wyczytałem to BMW zmieniło ten napinacz bo miał właśnie za mały skok i łańcuchy były jeszcze ok ale napinaczowi kończył się zasięg pracy i łańcuchy szurały.

 

Oczywiście można kupić sam napinacz, na bmwstore na pewno i na przykład tu http://e-autoparts.pl/napinacz-la%C5%84cuch-rozrzadu-p-394416.html

Tylko ten konkretny jest do mojego silnika, musiałbyś poszukać do swojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.