Skocz do zawartości

Awaryjność x3 2.0d


plomyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Postanowiłem podzielić się spostrzeżeniami dot. mojego BMW. Jednocześnie proszę o szczerą opinię na temat waszych samochodów.

Jestem pedantem samochodowym. Moje BMW wyjechało z fabryki 09.2006 po liftowe z 2.0 150HP. Salon Polska. Bezwypadek. Przebieg 108 tyś. cały czas serwisowane w Warszawskich serwisach BMW.

Od przebiegu 70 tyś. wymieniono w kolejności 6 szt. czujniki parkowania, sprzęgło z kołem dwumasowym (komplet aby nie zaglądać później), spryskiwacze reflektorów, skrzynię rozdzielcą x-drive, świece żarowe, sterownik świec żarowych, akumulator. Ostatnio podczas jazdy przy prędkości ok. 160 km/h silnik stracił moc. Stoi u mechanika, błąd na kompie pokazuje że zbyt duże ciśnienie turbiny i silnik pracuje w trybie awaryjnym. Umówiłem się na serwis. W międzyczasie dokupiłem komplet kół zimowych ale to nie usterka.

Trochę mnie to denerwuje - też tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje : BMW x3 2,O D , lipiec 2006 r.,przebieg 110 tys.km , wymienione x-drive (po ok.75 tys. km- Bavaria Motors dopłaciła 50% mimo,że było po gwarancji ) ,pierwsza wymiana klocków po ok. 86 tys. km (czujnik zużycia się nie zaświecił ,wg servisu wytrzymałyby jeszcze 10-15 tys. sic!! ),tarcze oryginalne,akumulator jak nowy ( dzisiaj sprawdzany) ,łuszczący się lakier z kierownicy i podłokietników w drzwiach ,dwa razy wymieniane żarniki ksenonowe o oponach nie piszę bo to normalne,że trzeba wymieniać.Podsumowując -nie jes żle.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam też z 2006 r. i 150.000 przebiegu aktualnie i zadnych takich powaznych problemów nie miałem.Auto sprowadzone z Belgii od pierwszego własciciela przedliftowe,sewisowane w ASO.Wymieniane tylko na bieżaco płyty,filtry itp.Jakieś drobiazgi też były typu akumulator,klocki ale nic wiecej.Auto sprawuje się bez zarzutu.Patrzać na to co autorowi wątku się psuje to jestem delikatnie w szoku.Moze to wina tych aut poliftowych???
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W firmie mamy E83 z 2008r. 177KM ponad 200tys. przebiegu i jeśli chodzi o awarie to wymieniana była tylko skrzynka rozdzielcza.

Przebieg pewny bo od nowości u Nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam raz jeszcze, co do przebiegu to jestem pewny na 100%. Mogę dodać że diagnoza serwisu Auto Fus to uszkodzone turbo. Z powodu zbyt dużych kosztów naprawy zabrałem auto. Turbo nowe już kupione. Znawca tematu stwierdził, że załatwiłem je na własne życzenie tj. wymiana oleju w samochodach z DPF co 30 tyś to pomyłka firmy i mają sporo takich przypadków. Może was nie zanudzę a na pewno przestrzegę. Po mroźnej nocy (-24st.) odpaliłem auto, przejechałem do nagrzania płynu i gaz w podłogę - bo się spieszyło. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów padła turbina. Spec od turbo twierdzi że w autach z DPF maleńkie cząsteczki ropy z wodą, które mogą trafić w turbo. Ze względu na powyższe olej powinno się wymieniać im częściej tym lepiej. I tak będę robił. Może ktoś miał podobny przypadek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapitalne znaczenie ma jaki olej sie wlewa.

Wielu uzytkowników pojecia nie ma nt temat i albo przy wyborze oleju kieruja sie reklamami albo ceną.

Tak naprawde nalezy trzymac sie norm jakości oleju jaki zaleca producent aby uzyty olej je spelniał lub przewyzszał.

Wcale nie musi to byc jak zaleca BMW olej Castrol czy nachalnie reklamowamy Mobil 1.

Wazne aby to był olej w 100% syntetyk np.0w/30 czy 5 w/30 a w przypadku aut wyposazonych w "wynalazek "ekologiczny co sie zowie DPF olej o niskiej emisji popiołow -typu Low SAPS spelniajacy min.normy ACEA B4.

Wlewajac olej typu Long Live mozna na nim jeżdzic 30 tys.km .

Ale raczej napewno nie kiedy auto ma DPF.

Jazda na krotkich odcinkach czy w korkach czesto powoduje automatyczne wlaczanie dopalania sadzy w dpf.Nie wolno wtedy wylaczac silnika!

Inaczej ropa przedostaje sie do oleju .W autach z DPf nalezy wiec szczegolnie czesto sprawdzac poziom oleju.kiedy zaczyna wzrastac to nieomylny znak znak ze olej przez dpf jest rozrzedzony ropa.Wtedy nalezy wymienic olej.

Jak ma sie auto z DPF nie polecam jeździc na tym samym oleju dłuzej niz 10 tys.km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapitalne znaczenie ma jaki olej sie wlewa.

Wielu uzytkowników pojecia nie ma nt temat i albo przy wyborze oleju kieruja sie reklamami albo ceną.

Tak naprawde nalezy trzymac sie norm jakości oleju jaki zaleca producent aby uzyty olej je spelniał lub przewyzszał.

Wcale nie musi to byc jak zaleca BMW olej Castrol czy nachalnie reklamowamy Mobil 1.

Wazne aby to był olej w 100% syntetyk np.0w/30 czy 5 w/30 a w przypadku aut wyposazonych w "wynalazek "ekologiczny co sie zowie DPF olej o niskiej emisji popiołow -typu Low SAPS spelniajacy min.normy ACEA B4.

Wlewajac olej typu Long Live mozna na nim jeżdzic 30 tys.km .

Ale raczej napewno nie kiedy auto ma DPF.

Jazda na krotkich odcinkach czy w korkach czesto powoduje automatyczne wlaczanie dopalania sadzy w dpf.Nie wolno wtedy wylaczac silnika!

Inaczej ropa przedostaje sie do oleju .W autach z DPf nalezy wiec szczegolnie czesto sprawdzac poziom oleju.kiedy zaczyna wzrastac to nieomylny znak znak ze olej przez dpf jest rozrzedzony ropa.Wtedy nalezy wymienic olej.

Jak ma sie auto z DPF nie polecam jeździc na tym samym oleju dłuzej niz 10 tys.km

 

 

Ja tez z dpf i wiem że co 10.000 raczej trzeba :D :D

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W każdym moim BMW zmieniam olej co 15tys. używam oleju z BMW ale tak zastanawiam sie nad sensem tego.

W firmowej E83 2.0d 177kM zmieniamy olej wg. wskazań komuputera i pomimo zdecydowanego przekroczenia 200tys. brak problemów z silnikiem,turbiną czu DPF,a na domiar złego ta E83 ma kilku kierowców :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na 2006 to faktycznie sporo tych kłopotów, mam 2005 3.0 ponad 200tyś wymieniony kolektor ssący i koło pasowe wału, olej tylko z aso ten niskopopiołowy, olej w mostach skrzynce xdrive i w automacie, auto chodzi super, aha jest do sprzedania :) więc płomyk może przemyśl temat ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od 2 lat mam 2.0xd 177KM w automacie i szczerze mowiac jak na pierwsze BMW jestem bardzo zadowolony.Auto serwisowane w BMW Sikora w Bielsku-Białej.Co do oleju to wymieniam go wg wskazan komputera i nic zlego sie nie dzieje.Jedyna awarie jaka mialem bylo rozszczelnienie pompy hamulcowej (auto hamowalo ale trzeba bylo uzyc znacznej sily i pedal byl bardzo twardy) ktora zostala nieodplatnie wymieniona na gwarancji.Pozdrazwiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W firmowej E83 2.0d 177kM zmieniamy olej wg. wskazań komuputera i pomimo zdecydowanego przekroczenia 200tys. brak problemów z silnikiem,turbiną czu DPF,a na domiar złego ta E83 ma kilku kierowców :D

 

Tak, ale Wasze X3 zapewne głównie lata w trasy. Kolegi X3 chyba głównie jezdzi po miescie (patrzac na relacje rocznik/przebieg). To też tłumaczyłoby szybko zamordowane sprzęgło.

 

Od biedy te 25-30 tys km od wymiany mozna by przyjać, ale tylko jesli auto jezdzi długie odcinki autostradowe i to nie z MAX prędkoscią.

Każdy mechanik mający troche rozsądku powie, że w nowoczesnym dieslu, jesli jest uzytkowany w trybie mieszanym to lepiej tych 15 tys km nie przekraczac od wymiany do wymiany.

 

Zresztą to nie jest tylko problem BMW - tak samo Peugeot czy Audi zalecało zmiany oleju co 30 tys km, co skutkowało czasem uszkodzeniem silników.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdaje się, że komputer uwzględnia sposób jazdy i skraca odpowiednio czas między wymianą oleju. U mnie nigdy nie jest to pełne 30tys. a jeżdżę dużo tras. Pewnie nikt nie zna algorytmu jaki jest tam zastosowany ale może podzielicie się informacją przy jakim najmniejszym przebiegu komp kazał wymienić olej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Odświeżę

e83 2006 przed liftem kupiony 1,5 roczny z przebiegiem 33000 od polskiego konsula, który nabył go nowego na czerniakowskiej (samochód z niemieckiej sieci dealerskiej) aktualnie 105000km

1. Rozwulanizowane koło pasowe przy ok 65000km

2. Żarniki przy ok 100000km

3. Oba termostaty przy 104000km

4. Czyszczenie kata i dpf przy 100000km

5. Sprężyny + odoboje + amorki tył przy ok 100000km

6. Wymiana olejów w mostach, skrzynce rozdzielczej i skrzyni biegów (man) przy ok 100000km

 

Pozatym tylko eksploatacja 1x klocki p+t, filtry oleje itd. Olej wymieniam co 10000km.

 

Ciekawostka... samochód nie widział ASO, ale korzystam z mechaników którzy pracują w ASO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jednego X z 2006 r i także niewiele w nim robiłem ale teraz go nie sprzedam, bo po pierwsze nie chcę,po drugie żona chce tym jeździć a ja czekam za czymś nowszym :mrgreen:

Poza tym awaryjność wynika głównie ze sposobu jazdy,użytkowania i serwisowania auta a tylko w niewielkim procencie z sytuacji losowych :D

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W firmowej E83 2.0d 177kM zmieniamy olej wg. wskazań komuputera i pomimo zdecydowanego przekroczenia 200tys. brak problemów z silnikiem,turbiną czu DPF,a na domiar złego ta E83 ma kilku kierowców :D

 

Tak, ale Wasze X3 zapewne głównie lata w trasy. Kolegi X3 chyba głównie jezdzi po miescie (patrzac na relacje rocznik/przebieg). To też tłumaczyłoby szybko zamordowane sprzęgło.

 

Od biedy te 25-30 tys km od wymiany mozna by przyjać, ale tylko jesli auto jezdzi długie odcinki autostradowe i to nie z MAX prędkoscią.

Każdy mechanik mający troche rozsądku powie, że w nowoczesnym dieslu, jesli jest uzytkowany w trybie mieszanym to lepiej tych 15 tys km nie przekraczac od wymiany do wymiany.

 

Zresztą to nie jest tylko problem BMW - tak samo Peugeot czy Audi zalecało zmiany oleju co 30 tys km, co skutkowało czasem uszkodzeniem silników.

Jestem tu nowy.

Zawsze wymieniam co 30 tyś tylko Castrol 5W 30 lub 40. Jeżdżę różnie. Po mieście, po A4 często itp. Jeśli mocno jeżdże, szybko, dynamicznie np trasa, to jedyne co zauważam to to, że silnik bierze olej. Dolewam wtedy i dalej do wymiany. Jednak nigdy nie dolałem więcej jak 2L/30 tyśkm. Moja Babunia ma 350 tys km i jestem pewien że ma więcej, ale dbam i smiga że hej, auto bezawaryjne. Zrobiłem w niej rzeczy raczej typowe takie jak, sprzęglo, koło dwumasowe, sprężyny tylne z amorami, oraz hamulce. Teraz mam do wymiany czujnik poziomu paliwa bo głupieje, amortyzatory z przodu. Mam go już 5 lat i będziemy razem już na zawsze hehe. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Posiadam X3 z 2005r. 2.0 150KM i od momentu zakupu w kwietniu 2013 (przy pewnym przebiegu 131.000km) wymieniłem sprzęgło, sprężyny z tyłu, troszkę zawieszenia z przodu i zregenerowano mi przeguby. To wszystko wyskoczyło mi w ciągu pierwszych 2-3 miesięcy od zakupu. Od ostatnich 3 miesięcy męczył mnie problem z grzechotem i szarpaniem samochodu ale w końcu udało się w ASO zlokalizować przyczynę w kole dwumasowym. Także teraz szykuję się na wymianę ;-)

Oczywiście na początku wymieniłem wszystkie płyny i filtry.

Autko z polskiego salonu, serwisowane w ASO przez dwóch pierwszych właścicieli ale widać ten ostatni coś nie bardzo wiedział jak się użytkuje pojazd mechaniczny i przygotował dla mnie wiele niespodzianek.

Edytowane przez automat_82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moja: rocznik 2005, 2.0 diesel, manual,, krajowa, bezwypadkowa, od pierwszego właściciela kupiona, obecny przebieg 88 tyś km (oryginalny w 100 %),

wymienione:

na gwarancji - oba sportowe fotele przednie (jakiś problem ze skórą);

 

mechanizm opuszczania tylnej lewej szyby;

tylne odboje (tzw. bałwanki), od razu na zapas nowe osłony i górne mocowania amorka (nie wiem jak to fachowo nazwać);

lewy łacznik stabilizatora zaczął stukać, więc wymienione oba;

przednie tarcze lekko zaczeły bić, więc za jednym zamachem wymieniłem klocki i tarcze przód i tył;

założony drugi komplet opon letnich, zimowe jeszcze tą zimę przejeżdźą (są od nowości);

...i to wszystko :D

 

pełny serwic klimy co dwa lata;

co 10 tyś lub raz w roku serwis olejowo- filtrowy zawsze z filtrem przeciwpyłkowym;

zbieżność i geometria ustawiana co dwa lata

płyn chłodzacy i hamulcowy co dwa lata jest wymieniany

 

Stan auta techniczny i wizualny na tą chwilę idealny :8)

 

Teraz już chyba mój wozik domaga się wymiany akumulatora (jest ori z pierwszego montażu),i znowu wymiana płynu chłodzącego i hamulcowego

 

Uwielbiam motoryzację,szanuję samochody, X3 to kolejne, któreś tam już moje BMW i odwdzięcza mi się za to, że dbam o niego :cool2: tak jak i Mercedes żony

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moja: rocznik 2005, 2.0 diesel, manual,, krajowa, bezwypadkowa, od pierwszego właściciela kupiona, obecny przebieg 88 tyś km (oryginalny w 100 %),

wymienione:

na gwarancji - oba sportowe fotele przednie (jakiś problem ze skórą);

 

mechanizm opuszczania tylnej lewej szyby- szyba nie domykała się;

tylne odboje (tzw. bałwanki), od razu na zapas nowe osłony i górne mocowania amorka (nie wiem jak to fachowo nazwać);

lewy łacznik stabilizatora zaczął stukać, więc wymienione oba;

przednie tarcze lekko zaczeły bić, więc za jednym zamachem wymieniłem klocki i tarcze przód i tył oraz cały ręczny

wymienione wszystkie paski w silniku na wszelki wypadek;

założony drugi komplet opon letnich, zimowe jeszcze tą zimę przejeżdźą (są od nowości);

...i to wszystko :D

 

pełny serwis klimy co dwa lata;

co 10 tyś lub raz w roku serwis olejowo- filtrowy zawsze z filtrem przeciwpyłkowym;

zbieżność i geometria ustawiana co dwa lata

płyn chłodzacy i hamulcowy co dwa lata jest wymieniany

 

Stan auta techniczny i wizualny na tą chwilę idealny :8)

 

Teraz już chyba mój wozik domaga się wymiany akumulatora (jest ori z pierwszego montażu),i znowu wymiana płynu chłodzącego i hamulcowego.

 

Na wiosnę przewiduję wymianę oleju w skrzyni biegów, w moście, czyszcenie odmy itp..

 

Uwielbiam motoryzację,szanuję samochody, X3 to kolejne, któreś tam już moje BMW i odwdzięcza mi się za to, że dbam o niego :cool2: tak jak i Mercedes żony

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przygotował dla mnie wiele niespodzianek.

 

To nawet nie sporo..... :shock: :shock: :shock: :shock: To wręcz bardzo dużo :mad2: :mad2: :mad2:

 

A cena okazyjna ??

 

Wydawało się, że cena dobra bo 49.000pln. Prawie full opcja z pakietem Aero BMW.

Edytowane przez automat_82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.