Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam . bmw 320d 110kw. 2003 r. wymieniłem w aucie aku i przekaźnik świec żarowych , odpala ale jakoś dziwnie klekocze tak jakoś nierówno na obrotach , dopiero jak się nagrzeje to jest dobrze . myślę aby wymienić świece żarowe. czy kiepskie świece żarowe mogą być przyczyną takiej pracy silnika ? i czy mechanik który będzie wykonywał wymiany bierze odpowiedzialność za ewentualne zdarzenie jakim jest ukręcenie świecy żarowej ? czy ktoś miał takie doświadczenie ? Edytowane przez maciej1973
Opublikowano
nie kiepskie świece, a spalone :wink: Ja miałem doświadczenie z mechanikami, którzy kazali podpisywać oświadczenie że w razie ukręcenia się gwintu świecy nie biorą odpowiedzialności za w/w awarię. Bo przede wszystkim NIE WOLNO wykręcać świec na GORĄCYM silniku! to jest podstawowy błąd! kolejny to taki że OD RAZU ciągną świece do odkręcenia :duh: a należy podlać wspomagaczem i odkręcać "na raty" LEWO/PRAWO i przechodzić do kolejnej. Ja sam wymieniłem sobie świeczki i ciężko było je poluzować, ale jak puściły to leciałem "ratalnie" i dzięki temu nie narobiłem sobie popularnych problemów z zerwaną świecą.
Opublikowano
hmm :think: ciekawa teoria, aż MUSZĘ spróbować w ramach poszerzenia wiedzy. Generalnie omawiając temat demontażu świec z (w moim przekonaniu) najlepszym mechanikiem w moim mieście zasugerowałem się Jego wiedzą i doświadczeniem (ponad 40 lat w zawodzie)... stąd też powodzenie demontażu w moim przypadku. No ale dobrze wiedzieć, że również taki sposób działa i jest niezawodny :cool2: pozdr
Opublikowano
ja byłem osobiście przy wymianie dwóch świec w 330d i najpierw demontaż wszystkiego (rynienki filtra kabinowego, osłony silnika itp) oprócz kolektora ssacego. Potem auto na miasto i test 7 włączony i 90 stopni na silniku, wjazd do garażu, demontaż kolektora i świece wychodzą aż miło jakbyś nakrętke odkręcał.
szukam
Opublikowano
Byłem ostatnio przy wymianie czterech świec w 320d też na gorącym silniku tylko zamiast po zdjęciu plastików lecieć na miasto gość wyciągnął kolektor ssący i podłączył tę kostkę od wtryskiwaczy po czym odpalił i czekał aż złapie temperaturę.Po czym wymienił wszystkie bez problemu.
Opublikowano
Yoshimura01 podobnie jak Koledzy z autopsji mogę się pochwalić, że dużo łatwiej wykręcało mi się świece żarowe na gorącym silniku w poprzedniej Astrze G i w Bumce :) również.
Opublikowano
hehe :wink: to bardzo dobrze wiedziec, dzieki za info! Nie przypuszczalem, ze bede w stanie kiedykolwiek zagiac swojego "mentora" jakakolwiek porada mechaniczna, a jednak wszystko mozliwe. Dzieki Koledzy :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.