Skocz do zawartości

316Ti '02 cieknie olej mokra plama


tommyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, świeżo kilka dni temu kupiłem 316TI compacta z 2002 od młodego z przebiegiem nie potwierdzonym poniżej 200 tyś.

Auto było całe zmrożone więc jak po 2 dniach mi odtajał w garażu zauważyłem mokrą plamę spod komory silnika, jest dość duża plama, w dodatku mi śmierdzi w garażu od tego gówna. :(

 

Wiem, że bez zdjęć ciężko cokolwiek rokować, postaram się później dołączyć fotki.

Silnik chodzi równo, cicho, szybko się nagrzewa na mrozie, ogrzewanie w środku działa, nie ma jakiś szczególnie niepokojących dźwięków z silnika czy skrzyni, z rury jest czysto nie widzę tam żadnego oleju, nie czuję smrodu palonego oleju z wydechu , podejrzanych kolorów spalin.

Pod maską przez te obudowy trochą słabo widać, zauważyłem że tam w okolicy paska klinowego jest mokro. Pytałem młodego twierdzi enigmatycznie że to uszczelka pod klawiaturą czyli co ? UPG?

Jeśli tak to jaki to jest koszt naprawy ?

Proszę wybaczcie lamera ale to jest moje pierwsze BMW, dopiero w to wchodzę. :)

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c759e15a34de.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0b6bf4afb0c6.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7cc597b1199b.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/cee1b29e25fa.jpg

Edytowane przez tommyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś,

zerknijcie na zdjęcia

Czy tak powinien wyglądać korek od wlewu oleju w tym silniku N42b18 ? (biała maź na bacie od poziomu oleju i na korku)

Czy to jest normalne i nie ma co się przejmować czy też coś jest nie tak i szybko powinienem naprawiać ?

Wydech czysty, stan płynu w chłodnicy chyba OK, chłodnica sucha, z tyłu auta też sucho tylko tam gdzie pierwsze zdjęcie mokro. :cry:

 

Czy oby to nie jest to samo co w tym wątku ?

O co pyta rekinos a mattiss mu odpowiada.

viewtopic.php?f=69&t=176523

Jeśli to samo to w takim razie skąd jest ta biała maź ?

 

Chciałbym się upewnić zanim, jakiś mechanik może chcieć mnie naciągnąć na naprawę czegoś więcej niż jest konieczne do usunięcia nieszczelności.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/49c93db6cc4c.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8afe27346fed.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3aba38abd599.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze - to jakim cuem zdecydowałeś się na zakup samochodu "zamrożonego"?

Po drugie - biała maź tzw. majonez pojawia się z 2 powodów. Pierwszy błahy czyli jazda krótkich odcinków podczas mrozów. Samochód nie zdąży się nagrzać.

Drugi to niestety poważna usterka w postaci wydmuchanej uszczelki pod głowicą.

Płyn chłodniczy przedostaje się do oleju i wytrąca się w postaci tego majonezu. Jeździć z tym wówczas nie można, bo nie ma dobrego smarowania i ryzykujesz zatarciem silnika.

 

Ze zdjęć widać, że olej to tam jest wszędzie dookoła, więc ciężko powiedzieć skąd cieknie, może jakieś uszczelnienie rozrządu. Widać to bankowo było również na zimnym silniku i " zamrożonym" samochodzie, bo to już jest stary usyfiony olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakiś czas temu był tu podobny temat i chodziło o ten sam silnik i podobno wyciek często się zdarza z elektrozaworu http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=705850

 

Ps. O znalazłem http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=68941

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guzior 2 ogromnie dzięki na nakierowanie, podejrzewam że uda mi się to zrobić samemu, muszę tylko kupić te 2 oringi nr2 i nr3 np Gates.

TNR ale mnie wystraszyłeś ile to może kosztować przy tym gorszym wariancie że płyn się miesza z olejem. Co trzeba naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

TNR ale mnie wystraszyłeś ile to może kosztować przy tym gorszym wariancie że płyn się miesza z olejem. Co trzeba naprawić?

 

Jak by to była uszczelka pod głowicą to by musiało ubywać Ci płynu z układu chłodniczego. Biała maź to akurat częsty widok w silnikach N42.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guzior

Spójrz na fotkę nr 4 od góry, zrobiłem z pływakiem od zbiornika wyrównawczego chłodnicy.

Czy to dobry poziom płynu chłodzącego ?

 

co do O-ringów nr 2 i 3 to są tam różne numery katalogowe, nie wiem który jest właściwy przy oringu nr 2

02 O-Ring 21,95X1,78 2 07/2004 11361439705

02 O-Ring 21,29X1,78 2 11367546379

03 O-Ring 34X3,52 2 11367506178

 

nie mogę ich zlokalizować ani w Focie ani w Intercarsie, ktoś mi podpowie gdzie to dostanę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
guzior

Spójrz na fotkę nr 4 od góry, zrobiłem z pływakiem od zbiornika wyrównawczego chłodnicy.

Czy to dobry poziom płynu chłodzącego ?

 

co do O-ringów nr 2 i 3 to są tam różne numery katalogowe, nie wiem który jest właściwy przy oringu nr 2

02 O-Ring 21,95X1,78 2 07/2004 11361439705

02 O-Ring 21,29X1,78 2 11367546379

03 O-Ring 34X3,52 2 11367506178

 

nie mogę ich zlokalizować ani w Focie ani w Intercarsie, ktoś mi podpowie gdzie to dostanę ?

 

Te są prawidłowe

02. 11367546379

03. 11367506178

 

Stan płynu jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To znaczy, że kiepsko szukałeś :duh: Elektrozawory Vanosa. Niedawno pisałem o tym na forum. Proste wycieki i łatwe do zlikwidowania. Kupujesz 2 oringi czujników wałków rozrządu i 4 oringi elektrozaworów Vanosa (na każdy elektrozawór przypadają 2 różne oringi). Problem z głowy. Ewentualnie poci Ci się spod dekla zaworów jeszcze, ale to raczej wyżej opisane oringi puszczają.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mattiss, nie mogę tego znaleść co pisałeś, nie wiem może źle szukam :mad2: podasz linka ?

Gdzie kupujesz części zamienne, masz sprawdzonego sprzedawce na necie ?

Przeogromne dzięki.

 

PS. Czy o to chodziło ?

viewtopic.php?f=69&t=172247&p=1242703&hilit=Elektrozawory+Vanosa#p1242703

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pięknie! Prawda, że prosta robótka? Niepotrzebnie tylko dowaliłeś to wszystko sylikonem, bo nieestetycznie wygląda i jak będziesz auto sprzedawał, to ktoś będzie marudził :)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.