Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Coś rozgrzewającego na aktualne zimowe wieczory :) .

 

12.01.31 z forumowiczem Apaczpszczola oglądaliśmy autko jak w temacie.

 

http://img210.imageshack.us/img210/4747/screenshot00111g.jpg

 

http://img713.imageshack.us/img713/4238/screenshot00112e.jpg

 

http://img710.imageshack.us/img710/8086/screenshot00113u.jpg

 

http://img694.imageshack.us/img694/1418/screenshot00114e.jpg

 

http://img694.imageshack.us/img694/4691/screenshot00115.jpg

 

http://img802.imageshack.us/img802/6631/screenshot00116o.jpg

 

http://img685.imageshack.us/img685/9170/screenshot00117.jpg

 

Numer podwozia WBAAP71060PP20981

Kod typu AP71

Typ 320D (EUR)

Typoszereg E E46 (3FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M47DO1

Pojemność skokowa 2.00

Moc 110

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka LEDER CHAMELEON/SCHWARZ/GRAU (V3TM)

Data prod. 2004-05-06

 

S167A EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM Norma spalinowa EU 4

S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA

S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2CDA LT/ALY WHEELS STAR SPOKE 136 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 136

S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa

S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu

S321A EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.

S386A ROOF RAIL Reling dachowy

S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours

S426A INTERIOR TRIM Listwy wewnętrzne z aluminium

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

 

S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni

S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy

S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S521A RAIN SENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy

S650A CD PLAYER Odtwarzacz CD

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM System głośników HiFi

 

S723A EDITION EXCLUSIVE Pakiet wydania Exclusive

S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S8SPA COP CONTROL Sterowanie COP

S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

P972A COMFORT PACKAGE Pakiet komfort

 

S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku

S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki

 

Zaczynamy :mrgreen: :

 

Sprzedający w zasadzie ok bez problemu umożliwił "trzepanie autka" itd. nie było żadnych obiekcji odnośnie miernika czy laptopa.

Chcąc być w pełni obiektywnym muszę zaznaczyć jednak, że Sprzedający okazał się kłamczuszkiem również bo według Niego autko prowadziło się ok, a tu niestety te drgania na zimowych kołach.

Na początku ja prowadziłem, właśnie osiągnęliśmy 100 km/h a tu nie miłe zaskoczenie, po stwierdzeniu widocznego problemu zrobiła się ciężka atmosfera, Sprzedający niefortunnie Zapytał: " czy sprzedawcy często kłamią :mrgreen: ".

Cała sytuacja pozostawia trochę niedosyt, bo autko, które Zastaliśmy na miejscu było :cool2: uczciwie/obiektywnie stwierdzając, szkoda trochę, że informacja o tych kołach nie była podana wcześniej, a nie po przejechaniu drogi między Wrocławiem a Rawą Mazowiecką.

 

Minusy

 

- minimalnie klapa odstaje z prawej strony ( to trochę czepialstwo);

- na karoserii w przybliżeniu można było doliczyć się 4/5 malutkich bąbelków/odprysków itd ( samochód nie z salonu :) );

- ciężko domykające się drzwi kierowcy (przez nieszczęsną wgniotkę, na 100% jest nieznacznie przesunięty zamek w drzwiach :( ).

 

Minusy mechaniczne

 

- akumulator niestety :) jeszcze fabryczny ( samochód był częściowo rozgrzany temperatura cieczy chłodzącej 13 C ), można spodziewać się wymiany teraz lub maksymalnie za rok;

- po odpaleniu auto drgało/telepało/falowały obroty (świece żarowe + sterownik);

- po nagrzaniu zdarzały się również nieznaczne falowania obrotów -> 100/200 rpm;

- przy temperaturze zewnętrznej około - 15 C, termostat trzymał maksymalnie 79 C (tutaj sa 2);

- kierownica na kolach zimowych lata w czasie jazdy przy prędkości 100-140 jak "dzika świnia" (sprzedawca niestety, zapomniał wspomnieć przed przyjazdem o dwóch krzywych felgach z prawej strony auta, mimo tego że przez telefon/maila był wypytywany o prowadzenie -> czy jest poprawne)

- prawa tylna zimowa felga na stronie zewnętrznej w 3 miejscach miała łącznie 70g odważników ( .......krzywa.........:) )

- prawa przednia zimowa felga na stronie zewnętrznej w 2 miejscach miała łącznie 60g odważników ( .......krzywa.........:) ) --;

- lekkie przy-pocenie czujnika temperatury powietrza przed kolektorem dolotowym ( nowy w aso 1xx,xx zł, trochę czepialstwo);

- rolka przy kole pasowym, już/dopiero straciła swoje smarowanie (widoczny rozprysk oleju na zewnętrznej płaszczyźnie rolki);

- przy gaszeniu pojawił się głuchy/wytłumiony stuk;

- mam podejrzenia drobnej nieszczelności układu wydechowego;

- przypuszczenie padającego kola dwu-masowego ( jeszcze nie stan agonalny -według Apaczpszczola, ja stawiam na normalne zużycie poszczególnych elementów układu pasowego i podzespołów odpowiedzialnych za wytłumienie drgań prężnych czterech cylindrów :) -> jeszcze nie telepie tak bardzo przy gaszeniu, ale droga do tego raczej z górki :))

 

Uwaga:

 

- samochód nie był oglądany od spodu i nie były ściągane żadne osłony w komorze silnika;

 

Mierniczek

 

- maska 150-190;

- lewy przedni błotnik 140-170;

- drzwi kierowcy 150-240 + miejsce wgniotki szpachlowane "5cm x 7cm" 1300 i poza skałą xxxxxx (Sprzedawca informował o naprawie drzwi kierowcy, dodatkowo zdjęcia uszkodzenia Apaczpszczola Dostał na maila);

- próg kierowcy 150-170;

- lewa listwa dachowa górna 150-170;

- próg pasażera 80-90;

- drzwi pasażera tył 150-180;

- lewy tylny błotnik 130-190;

- dach 130-170;;

- klapa 140-170;

- wnęka/próg klapy 120-150;

- prawy przedni błotnik 150-170;

- drzwi pasażera przód 120-140;

- próg pasażera z przodu 150-170;

- próg pasażera z tylu 150-170;

- prawa listwa dachowa górna 150-170;

- drzwi pasażera tył 120-140;

- prawy tylny błotnik 140-150.

 

Uwagi:

 

- pomiary były robione w temperaturze - 13 C;

- samochód był trochę zakurzony;

 

Plusy

 

- bardzo dobrze chodzi skrzynia biegów, samo wbicie poszczególnych przełożeń jest bardzo przyjemne :) (nie to co w moim 320d :cry: );

- nie ściągało auta przy hamowaniu;

- tarcze/klocki przód ok;

- tarcze/klocki tył ok;

- opony zimowe DOT xx.10 przednie prawie 8 mm, tylne 7+mm;

- opony letnie podobno 6mm (nie było okazji nam ich obejrzeć);

- osłony przednich nadkoli ok;

- osłony tylnych nadkoli data produkcji = dacie prod. autka;

- błotniki przednie nie-demontowane;

- spody drzwi bez rudej (prawe przednie jest punkcik wielkości glówki od szpilki);

- okablowanie prze reflektorach jak również ich zaczepy ok;

- maska ma gumowe, przednie odbojniczki;

- progi bez wgniotek/rys itd.;

- spasowanie/szczeliny z prawej strony autka ok;

- wnętrze na prawdę zadbane, czyste ( bez zagłębiania się);

- korekty na szynie common-rial (poszczególnych wtryskiwaczy)/zrównoważenie poszczególnych cylindrów ok;

- turbo ok;

- działanie pomp paliwa prawidłowe, czyli ok;

- przepływka teoretycznie ok;

 

Laptop

 

- daty produkcji poszczególnych modułów i przebieg w nich zapisany bez zastrzeżeń;

- 5 błędów w DDE:

4 świec spalonych i raczej na pewno walnięty ich sterownik (po usunięciu errory od razu powrócily :))

błąd przepływki -> 3FF0 3FF0 (3263) air flow meter ( po usunięciu, nie wrócił, samochód był testowany w pełnym zakresie obrotów, na 4 zamykał ekonomizer, na 5 19.1/19.2 l,

 

 

BMW scanner

 

DDE* -> 7.794.624 10 172.2.0 00 0030 4A42 04.04 - PP20981 000000 DDE5.0 M47TUE BN EU4

EWS -> 6.905.666 03 08 81 81 07 15/04 189792 km WBAAP71060PP20981 FFFFFF EWS3

ABS* -> 6.765.452 01 0.0.112 12 0006 0006 04.04 - AP71060PP20981 3D0981 DSC E46,R50,E85

LEW -> 6.760.232 04 04 01 30 60 15/04 - PP20981 000981 LWS5.1B

A/C -> 4.126.707 36 18 17 33 0E 18/04 - - 000981 IHKA E46 PU 03/2003

SRS -> 6.933.238 10 33 32 09 14 18/04 - PP20981 000000 MRS4

IKE -> 6.940.882 32 36 08 54 13 17/04 189792 km PP20981 02FFFF M35080 - 2 (E46R)

LCM -> 6.936.825 25 36 35 30 14 18/04 189700 km PP20981 3D0000 HC912 - 4 (LSZ2)

ZKE -> 6.944.842 20 41 05 45 13 14/04 - - 040981 ZKE5 S12

MFL -> 0.000.000 01 11 00 03 78 00/00 - - - MFL2

PDC -> 6.921.415 02 17 03 01 01 18/04 - - 010981 PDC E38/E39/E46/E53

AIC -> 6.923.954 40 32 02 10 00 16/04 - - 000981 RLS

RAD -> 6.939.660 63 60 01 45 13 18/04 - - 000981 Radio ZIS/BM/MIR

SZM -> 6.925.501 02 04 20 20 78 12/04 - - - SZM E46

SHD -> 6.928.756 B4 19 04 04 78 18/04 - - FF0981 SHD E46/R40/R50

Błędy

DDE* -> 7.794.624 10 172.2.0 4 errors / no errors

EWS -> 6.905.666 03 08 no errors

ABS* -> 6.765.452 01 0.0.112 no errors

LEW -> 6.760.232 04 04 no errors

A/C -> 4.126.707 36 18 no errors

SRS -> 6.933.238 10 33 no errors / 3 errors

IKE -> 6.940.882 32 36 no errors

LCM -> 6.936.825 25 36 no errors / no errors

ZKE -> 6.944.842 20 41 no errors / 1 error

MFL -> 0.000.000 01 11 no data

PDC -> 6.921.415 02 17 no errors

AIC -> 6.923.954 40 32 no errors

RAD -> 6.939.660 63 60 no errors

SZM -> 6.925.501 02 04 no errors / no errors

SHD -> 6.928.756 B4 19 no errors

 

Live data

 

- wyniki bardzo poprawne, minimalny niedosyt pozostaje, ze ciśnienie doładowania w szczycie nie osiągało 25xx, ale samochód jeździł pozytywnie :), na początku jazdy wydawał się trochę ospały/toporny -> głównie użytkowany na krótkich odcinkach;

 

Ciekawostki

 

http://img836.imageshack.us/img836/7978/screenshot001suu.jpg

 

http://img826.imageshack.us/img826/3649/screenshot003qn.jpg

 

http://img831.imageshack.us/img831/9708/screenshot004cuv.jpg

 

http://img21.imageshack.us/img21/7531/screenshot005oi.jpg

 

http://img689.imageshack.us/img689/8423/screenshot006eh.jpg

 

http://img851.imageshack.us/img851/9927/screenshot007gl.jpg

 

http://img708.imageshack.us/img708/165/screenshot008mv.jpg

 

http://img840.imageshack.us/img840/6523/screenshot009iw.jpg

 

http://img14.imageshack.us/img14/2429/screenshot016je.jpg

 

Korekty widoczne co prawda nie na rozgrzanym, przy temp wyżej wspomnianej płynu chłodzącego 79 C korekty prawie identyczne :)

 

http://img62.imageshack.us/img62/6241/screenshot017j.jpg

 

Gdyby jednak ktoś był zainteresowany to raczej już wie co kupi :8) .

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano
Co was zniechęciło do tego autka? Rozumiem, że nie zostało kupione.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Dzięki za zmianę wypowiedzi :).

 

Apaczpszczol-a nie zdecydował się ostatecznie (dlatego opinia trafiła do ogólnej wiadomości).

 

Najlepiej jak Sam by się wypowiedział (gdybym szukał aktualnie 320d to bym ją brał).

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano

Z tego co napisałeś to jest sensowna oferta. A czy się koreluje z ceną to już musi wiedzieć potencjalny kupujący :)

Każdy ma swoje oczekiwania.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

szymon-o, a tak z ciekawości (a być może dla konkretnej wiedzy :D ) to ile kasujesz za podjechanie i oglądniecie fury z lapkiem i tak generalnie jak w tym opisie?. Mam na myśli sytuację że ktoś po Ciebie przyjeżdża swoim samochodem i wiezie tam gdzie stoi fura. W grę ewentualnie wchodzą raczej woj. oscienne do twojego miejsca zamieszkania.

Coś mi się przypomina że kiedyś już ktoś przedstawiał na forum takie profesjonalne oględziny jakiegoś auta.

 

Ewentualne info na priv (może tak będzie lepiej) :mrgreen:

Opublikowano
Bardzo możliwe, że to był mój opis 330d z Dolnośląskiego :).
Opublikowano
szymon-o, a tak z ciekawości (a być może dla konkretnej wiedzy :D ) to ile kasujesz za podjechanie i oglądniecie fury z lapkiem i tak generalnie jak w tym opisie?. Mam na myśli sytuację że ktoś po Ciebie przyjeżdża swoim samochodem i wiezie tam gdzie stoi fura. W grę ewentualnie wchodzą raczej woj. oscienne do twojego miejsca zamieszkania.

Coś mi się przypomina że kiedyś już ktoś przedstawiał na forum takie profesjonalne oględziny jakiegoś auta.

 

Ewentualne info na priv (może tak będzie lepiej) :mrgreen:

 

Dołączę się do prośby o info :-)

Opublikowano
Autko z pewnością warte zainteresowania, jeżeli ktoś szuka oczywiście czegoś takiego. Moim zdaniem można je uznać za bezwypadkowe (naprawiane drzwi kierowcy jedynie) i oryginalny przebieg a to olbrzymi plus w przypadku e46. Każdy kto szukał bezwypadkowego bmw wie ile trzeba sie najeździć i naszukać. A tu profesjonalny raport z oględzin czyli potencjalny kupujące ma parę stówek zaoszczędzone na sprawdzaniu auta w serwisie :D
Opublikowano

Również nie czepiałbym się tej naprawy drzwi, tym bardziej że jest to element demontowalny a nie konstrukcyjny/nośny pojazdu.

 

Co prawda można mieć obawy, że szpachla odpadnie (każdemu dogodzić się nie da :) ).

 

Nauczony doświadczeniami, z poprzednich opinii które podałem do ogólnej wiadomości, wolę wypisać same fakty na "plus" i "minus" + ewentualna notatka :) z mojej strony, a Czytelnikom pozostawić możliwość oceny według Swoich upodobań itd. :mrgreen: .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czemu auta nie kupiłem: jadąc po auto- jak rozmawialiśmy z szymonem-o - autko w tej cenie powinno nie wymagac wkładu przynajmniej w chwili zakupu ponad "pakiet startowy" w postaci klocków,olejów, filtrów. Wyszły te świece, sterownik uważam że dwumas tez długo nie wytrzyma. Wkurzyły mnie te drgania na kierze-to faktycznie raczej felgi- przed zfinalizowaniem transakcji trzeba byłoby założyć felgi letnie i zrobić jazdę na letnich.Czyli jak felgi do prostowania to zapewne nikt tego fajnie nie wyprostuje czyli auto z jhednym kompletem kół :wink: Zaproponowałem swoją cenę -sprzedawca był gotów opuścić tylko 5 stówek.Tyle nie dałem.

Na spokojnie po przespaniu się ze wszystkim myślę że trzeba było bardziej "urobić" sprzedającego i zakończyć sprawę na 32,5-33 i wszyscy byliby zadowoleni.

Sam na siebie wkurzony jestem.Autko obecnie już nie do sprzedania w związku z rodzinno-prawnymi sprawami.

Opublikowano
Czasami mądry Polak po szkodzie. Ale spoko, jeszcze trafisz na "swoje" auto :cool2:

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.