Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam jestem nowy na tym portalu ale z motoryzacja jestem zwiazany niemal od dziecinstwa ostatnio napalilem sie na e38 i pomocy jaki silnik zeby nie byc czestym gosciem u mechani ka jestem co prawda mech z zawodu ale tylko z zawodu zajelem sie lakiernictwem po szkole no i juz to trwa jakies 16 lat dlatego prosze o jakies odp. czy lpg? czy nie w gre nie wchodzi diesel bo nie lubie ijuz z gory dzieki jacek
Opublikowano
witam jestem nowy na tym portalu ale z motoryzacja jestem zwiazany niemal od dziecinstwa ostatnio napalilem sie na e38 i pomocy jaki silnik zeby nie byc czestym gosciem u mechani ka jestem co prawda mech z zawodu ale tylko z zawodu zajelem sie lakiernictwem po szkole no i juz to trwa jakies 16 lat dlatego prosze o jakies odp. czy lpg? czy nie w gre nie wchodzi diesel bo nie lubie ijuz z gory dzieki jacek

:D

Sam mam 5.4 i z niego jestem bardzo zadowolony, wydaje mi się najkorzystniejszym wyjściem ten motor 4.4 wszyscy go zachwalają.

V12 na gazie to podwójne koszta założenia, wiadomo dwie instalacje trzeba założyć, a potem często latać i to wszystko regulować.

W v8 taniej gaz założyć. Spalanie oba silniki mają porównywalne na pewno.

Ogólnie gaz w BMW moim zdaniem to nie to...

Miałem kiedyś 2.8 i jeżeli chodzi o silnik to służył mi bardzo długo bez awaryjnie, ale niestety mocy mu troszkę brakowało.

Jeździłem 3.0 kolegi i też niczego sobie, bardzo fajną pracę silnika miał i śmiem twierdzić że paliła mniej jak 2.8.

Nie wiem niestety jak 3.5 się zachowuję kiedyś słyszałem że wadliwe były ale to tylko tak słyszałem

Co do diesla nie wypowiem się bo nie lubię ich i nie bardzo mnie interesują- niech ktoś inny się wypowie.

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu :)

Opublikowano
V12 zajomkowi tylko w langu żre 30l lpg po mieście gdzie moja 4.0 V8 18l także nie spalanie nie jest podobne :P w krótkiej budzie V12 około 25l.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
V12 zajomkowi tylko w langu żre 30l lpg po mieście gdzie moja 4.0 V8 18l także nie spalanie nie jest podobne :P w krótkiej budzie V12 około 25l.

Nie możesz znajomka porównywać ze sobą, bo to tak samo, jak byś porównywał swoją żonę z żoną znajomka.

Każdy jeździ inaczej i ma inne trasy. Ja mam najlepszą możliwość porównania, bo na co dzień jeżdżę zamiennie E39 540 oraz E38 750. Pokonuję te same trasy i styl jazdy mam ten sam. Poza miastem 540stka pali o litr-półtora mniej od 750ki a w mieście różnica nie przekracza 4-5 litrów. Ponieważ 540stka jest jednak trochę lżejsza od 740stki, to podejrzewam, że pomiędzy 740 i 750 różnica na trasie nie była by większa niż jeden litr, natomiast w mieście było by to 3-4 litry...

Opublikowano
V12 zajomkowi tylko w langu żre 30l lpg po mieście gdzie moja 4.0 V8 18l także nie spalanie nie jest podobne :P w krótkiej budzie V12 około 25l.

Powiedzmy to w ten sposób, jeżeli chodzi o v12 to czasem i 30 litrów to może być za mało :D , wszystko zależy właśnie od tego jaką ktoś ma nogę.

W tej chwili mam do dyspozycji 750 i 740 i poruszam się raz jedną raz drugą i jeżeli chodzi o mój styl jazdy obie palą porównywalnie, nie ważne już ile palą, ale podobnie.

Na przykład porównując 750 przed i po lifcie i w nich już czuć różnicę spalania, może niewielką ale czuć.

Może właśnie nie powinno się porównywać sprzętów kolegi ale cóż właśnie on ma v12 po lifcie ale bardzo często nią się poruszam i śmiało mogę stwierdzić że pali mniej od mojej.

Opublikowano
Carlack.leg, u gory masz przyklejony temat o silnikach w E38. A zeby nie wladowac sie w gigantyczne koszty przy E38, trzeba po prostu kupic zadbany egzemplarz, przed zakupem zrobic mu dokladny przeglad u mechanika, ktory ogarnia temat E38 (niekoniecznie w ASO), i nie starac sie kupic jednego sposrod dziesieciu najtanszych na Allegro. Jezeli ma byc rozsadnie, to 728i + porzadna instalacja sekwencyjna.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
:| POWITAC~~jesli chcesz e38 a nie potrzebujesz rakiety :mrgreen: to proponuje ci BMW E38 z silnikiem m60b30 jezdzi fejnie malo pali i jest naj mniej zawodnym silnikiem poszukaj w manualu bo mam okazje wozic sie czasem taka samą bumką tyle ze z silnikiem 4.4 na automacie mojego brata i powiem ze moja (nie chwalac swojego) ma lepszego kopa i jest oszczedniejsza o 4-litry gazu obie sa na sekwencji zreszta brajdak sam to stwierdzil jak pojeżdzil moja ale wybór należy do ciebie oczywiście. :norty:
Opublikowano
dzieki haras witam cie powiem krotko potrzebuje auta ktore nie bedzie stalo u mechanika ja sam jestem mechanikiem z zawodu porzucilem ten temat w imie lak. sam.mam e36 gdzie nikt jeszcze nie wkladal swoich rak do niej procz mnie ,szukalem auta nypla tzn. nie robionego pod wzgledem blach.lak. no i w koncu kupilem 1993 orginalny lakier 1.8 do 2.0 grubosc lakieru to norma fabryczna nacieszylem sie krotko bo ktos mi zajechal droge wiec robie juz cala bo nie wypada by lak. sam. jezdzil z wyblaknietym lak. jesli mozesz to powiedz mi co mam wybrac mam ciezka noge i u mnie kazde auto pali tyle co musi ,pierwsza beatke bo tak je nazywam musialem sprzedac bo mi sytuacja materialna nie pozwalala jej trzymac teraz duzo sie zmienilo niechce zebys pomyslal ze wylewa mi sie z portwela ale kocham auta z tylnym napedem i o duzej mocy no i padlo na bmw gdzie jestem wierny swoim ideologiom w tym momencie nie chodzi mi o 2-4 litry paliwa tylko o to zebym byl zadowolony bo nawet chyba nie bede bawil sie w zakladanie inst. lpg.pozdro jacek
Opublikowano

to może ja coś o dieslu... 2,5tds omijaj z daleka, pominę eksploatację ale jak wjeżdżasz na autostradę do każdy robi Ci miejsce abyś wyprzedził ale... NIE MASZ CZYM... Za to 3,0D chyba jeden z najpopularniejszych motorów w bmw. Konstrukcja od lat ta sama, zmieniają drobiazgi, najczęściej samą mapę. Jak coś jest dobre to się tego nie poprawia... Ta jednostka to idealny KOMPROMIS pomiędzy osiągami a spalaniem. Co do awaryjności to jak każde auto, ale dobrze poprzednicy się wypowiedzieli, kup zadbany a nie jeden z najtańszych. Motor zna większość mechaników, z częściami też nie będziesz miał problemu. Zamontujesz elementy z e46, e39, e38, e53, e65 i reszty. Co do 4,0D to jest to jedna z bardziej skomplikowanych konstrukcji aczkolwiek zadbana odwdzięczy Ci się osiągami i umiarkowanym spalaniem. Różnica między 3,0d a 4,0d u mnie była na poziomie 1 litra wiecej w trasie za to w mieście 1 litr mniej. Przyspieszenie od 0 do 100 podobne ale za to od 100 w górę to każda porównywalna benzyna odpada. Jeśli dobrze pamiętam to V12 ma 520 NM a V8 4,0d ma 560 NM. Na początek brałbym pod uwagę dwa motory w e38, albo V8 4,4 benzyna ( pięknie brzmi ) albo 3,0d - najbardziej uniwersalny z zapasem mocy czyt. wgranie nowej mapy.

Pozdrawiam

Opublikowano
dzieki tomek za to porownanie czy ty na codzien jezdzisz dieslem chodzi mi o to czy to jest sens ja juz pisalem ze nie lubie diesla ale to sie bierze moze z tego ze nigdy takowego nie posiadalem benz. silnik jest dlamnie prosty tak jak i moja osoba ale sprobuje przejechac sie 530 bo taka teraz naprawiam na warsztacie i zobacze napisze napewno jakie doznania zjazdy jesli chodzi o ten motor pozdro jacek
Opublikowano
Na początku jeździłem tylko motorami benzynowymi. Pierwszego diesla bałem się jak ognia, ale jak zobaczyłem i usłyszałem jak diesel ze stajni bmw sobie radzi to moje obawy odeszły. Na szczęście diesel bmw to nie to co głośne klekoty z mercedesa ( nawet te nowe ). W bmw naprawdę ładnie pracują te motory. Na co dzień jeździłem dieslami, teraz też mam diesla w X5 i nie mam co narzekać. Jeśli chodzi o ekonomię, nawet przy dzisiejszych cenach ON to jazda dieslem w bmw wychodzi taniej niż benzyną na gazie. Nie musisz inwestować w instalację, którą też trzeba utrzymać a i czas amortyzacji baaardzo się wydłużył z powodu zmniejszenia różnicy cen lpg i pb.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.