Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam taki problem - przy minusowej temperaturze ciężko odpalić silnik. Problem zaczął się wczoraj, gdy temperatura spadła poniżej -5. Wcześniej w chłodniejsze dni trzeba było dłużej pokręcić rozrusznikiem, ale może 2 sek dłużej niż przy ciepłym silniku. Przy - 5 kręci ok 15 sekund, puszcza niebieskiego dymka i od razu ma ładne wolne obroty. Silnik M47N z 2004. Najpierw pomyślałem że to świece, potem obstawiałem sterownik świec, ale po podpięciu pod INPĘ błędów 0 (słownie zero). Kontrolka od świec zapala się i gaśnie po ok 1 sek. obojętnie czy auto jest po nocy, czy po przejechaniu 30 km. Rozrusznik kręci żwawo, akumulator ma rok i dzisiaj go naładowałem na full.

Czy istnieje możliwość że jest uszkodzony sterownik a nie wywala błędów? Sprawdzałem korekcję wtrysków, jeden ma korekcje na poziomie +1,7 reszta na minusie, suma korekcji daje 0. Silnik ma moc, czasem puści ciemnego dymka, ale to wina odmy i jeżdżenia po mieście. Po przewietrzeniu auta w trasie nie puszcza dymka.

Macie jakieś pomysły?

(O=00=O)
Opublikowano
miałem coś podobnego, zmień stację na której tankujesz na inna a teraz dolej trochę benzyny do zbiornika w zależności ile masz teraz na stanie 1/4 zbiornika ropy 0,5litra benzyny itd...
Opublikowano
Zalej lepsze paliwo np.V-power.To na początek.Filtr paliwa kiedy zmieniany był ostatnio? Nie polecam do Cr wlewać benzyny w jakiejś tam ilości :( Lepiej wlać jakiś dodatek do diesla np.STP :)
Opublikowano

Filtr paliwa był wymieniany 3 miesiące temu na Mann - owski.

Też się zastanawiałem nad paliwem i trzeba będzie zrobić próbę. Zatankuje i dam znać.

(O=00=O)
Opublikowano
czasem puści ciemnego dymka, ale to wina odmy i jeżdżenia po mieście

z calym szacunkiem kolego, ale co ten typ zadymienia ma wspolnego z odma i jazda po miescie?? Jakie cisnienie na szynie CR pokazuje INPA przy rozruchu??

Opublikowano
ja u siebie tez mialem podobny problem, raz komp pokazywal przepalona swiece raz nie, w koncu niedawno wymienilem wszystkie 4 nowe swiece oryginaly bosch 4x75 zl + robocizna i pali od strzalu, z miesiac wczesniej regenerowalem jeden wtryskiwacz korekcja + 2 teraz jest wsio ok

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
Yoshi ciśnienie jest ok, ale napięcie po przekręceniu kluczyka spada do 11,6V. Zapewne akumulator tutaj miesza. Ładuję teraz akumulator z drugiego auta, jutro rano podepnę go do mojego, sprawdzę napięcie i będę odpalał. Jak napięcie nie zejdzie poniżej 12V i ładnie odpali to mam problem rozwiązany. Wtedy nowy akumulator do bagażnika i po problemie.
(O=00=O)
Opublikowano

Sprawa załatwiona!

Po podpięciu sprawnego aku napięcie nie spadło poniżej 12 V i wtedy zaczął odpalać na 1 cylinder. Okazało się, że padnięte były świece. Inpa nie pokazywała błędów, bo każda ze świeca nie była przepalona tylko mocno wypalona, a po wymianie ich na nowe nie to auto!

Dzisiaj był test przy -23 i zapaliła od "strzała". Polecam wszystkim który mają problem z odpaleniem a komputer nie pokazuje błędów żeby zaczęli od świec.

Pozdrawiam

(O=00=O)
Opublikowano
masz to samo co z moim e46 !! też nie palił przy mrozach a INPA nie wykazywała błędów, więc kupiłem nowe świeczki i zacząłem wymianę:P a teraz to jestem w czarnej DUPIE bo ukręciłem jedną świece :( no i teraz zabawa i próba z wykrętakami a może pozostawienie świecy w takim stanie.
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.