Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kupiłem nowe swiece i przewody, wszystko wczoraj wymontowalismy ale nikt nie zwrócił uwagi na kolejnosc montażu do cewki zapłonowej :mad2: :( tzn która swieca z który gniazdem w cewce?
Opublikowano

Tak jest napisane na boku obudowy cewek kolejno 1-2-3-4 licząc pierwszy cylinder od przodu auta, więc czy w/w schemat nie pokazuje kolejności zapłonu? U mnie w ti jest zgodnie z opisem cewek, nr 1 na cewce z cylindrem nr 1 i tak analogicznie z pozostałymi, czym mam rację? Bo zaczynam mieć wątpliwości???

 

:D

Opublikowano

weźmy to z tej strony: stojac przed autem czy pierwsza swieca ma byc połaczona z pierwsza cewka, druga z drugą itd?

co do schematu to nie wiadomo która swieca to 1, która to 2 ... wiec tez mysle ze to kolejność zapłonu

Opublikowano
Wg mnie tak, jest schemat na google ale nie umiem go wkleić (wstyd) tutaj :D i wynika z niego, że 1 gar od przodu auta łączymy z nr jeden na cewce, który u mnie też jest pierwszy patrząc od przodu auta :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
weźmy to z tej strony: stojac przed autem czy pierwsza swieca ma byc połaczona z pierwsza cewka, druga z drugą itd?

co do schematu to nie wiadomo która swieca to 1, która to 2 ... wiec tez mysle ze to kolejność zapłonu

 

Kolejność jest zawsze od rozrządu, wiec przewód opisany na cewce nr.4 dajesz na 4 gar, czyli ten pod szybą, przewód opisan 1 dajesz na 1 gar od chłodnicy. Tak ja bym to czytał.

 

PZDR>

Opublikowano

no i tak zrobię, bo cewka jest opisana :D

moze głupie pytanie, ale powiedzmy ze przewody były by podpiete w odwrotnej kolejnosci tzn. 1-4 , 2-3 ,3-2, 4-1 :?: odpaliło by auto?

Opublikowano

tak może odpalić ale będzie gubić zapłony i silnik pracowałby nie równo, ja właśnie walczę u siebie w 318Ti z wypadającym zapłonem co kilka sekund na ciepłym silniku i częściej na zimnym, auto odpala ładnie i na ciepłym i na zimnym ale gubi zapłony, wymieniłem kable na ori nowe, kupiłem 2 cewki ale używane i dalej jest źle, dziś założę kolejne nowe świece, bo chce to wykluczyć...

 

 

:D

Opublikowano

U mnie w M42 było własnie tak jak na schemacie i podłączanie tak jak mówicie konczyło się pracą na 1 gar :lol:

a i na cewkach nie mam żadnych oznaczeń która do jakiego cylindra :wink:

Opublikowano
Heh, u mnie jest połączenie ZS1 - nr z cewki do gara nr 1 czyli pierwszego od rozrządu i tak kolejno ZS2-2, ZS3-3, ZS4-4 ale dziś zrobię przepinkę zgodnie z schematem, być może poprostu mam źle kable połączone i dlatego gubi zapłon, w "sam naprawiam" do e36 też jest w/w schemat ale nie mogę znaleźć jego opisu w treści... i nie wiem czy jest to schemat połączenia czy kolejność zapłonu? aczkolwiek powyżej obrotów jałowych np od 2tys silnik przynajmniej na słuch chodzi idealnie równo, już sam nie wiem... :D
Opublikowano
czyli kolejność cylindrów liczymy od strony przegrody czy od strony rozrządu, bo cewka ma numeracje tylko pytanie brzmi, który gar ma jaki nr :mad2: :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Z tego co mi się wydaje to pierwszy gar jest od rozrządu bo kolejność numeracji na cewce odpowiada numeracji cylindrów ten schemat jest chyba zły
Opublikowano
Mnie się też tak wydaje, tak jest logicznie że 1 do 1 i analogicznie. Czyli dalej walczę z znikającymi zapłonami :D
Opublikowano

Kable są dobrze podpięte, są nowe, są nowe świece i dalej gubi zapłon, jedyna rzecz która daje mi do myślenia to fakt, że czasami blokuje się przepustnica na jałowych i tak jakby też w połowie obr, linka nowa, przepustnica wyczyszczona??? :cry2: a z cewek to kupiłem drugą przez forum i jest jeszcze gorzej...

 

:D

Opublikowano
Ja tam nie wiem jak jest u Was, tylko dałem schemat taki z jakiego ja korzystałem, najpierw próbowałem "na chlopski rozum" i nie szlo wiec poszukalem i jedynie wedlug tego schematu moje M42 żyje ;)
Opublikowano

Objawy: jak jest zimno lub wilgotno to czasami odpala na 3 gary, po kilku sekundach dołącza 4 gar ale tak zdarzyło się kilka razy, z reguły odpala na 4 gary i na zimnym silniku od razu słychać, że gubi zapłon co któryś takt-często, jak jest ciepły silnik odpala zawsze na 4 gary i po kilku sekundach po odpaleniu zaczyna gubić co 8-10 sekund zapłon, słychać to i widać jak silnik co te 8-10 sekund lekko szarpnie, natomiast na otwartej przepustnicy np 2tys obr/min wydaje mi się że chodzi równo, ale nie mam porównania - to mój pierwszy r4 dohc, dodatkowo jak postoi chwilę na jałowych nie ważne zimny czy ciepły słychać jak dopalał w wydechu nie spalone paliwo, podczas jazdy nie słychać tego, generalnie po wycięciu kata i ogólnie serwisie wydechu auto ożyło i ładnie goni, nie bierze specjalnie oleju mimo 5w40, fakt czasami jest problem z przepustnicą i na bank do wymiany jest poduszka silnika...Diagnostyka komp - zero błędów.Wymiana kabli, świec i próby podmian cewek - zero reakcji na plus? :mad2:

 

:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.