Skocz do zawartości

Świece żarowe


Andrzej62

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Przy jakiej min.temperaturze powietrza powinny się załączyć świece żarowe . Przeglądając forum, doczytałem że poniżej +5 ,a w innym wątku piszą że zawsze gdy temp.silnika jest niższa niż 40st ? Czy świece grzeją tylko do chwili odpalenia silnika czy później również do momentu gdy silnik osiągnie odpowiedniej temperatury ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W takich temperaturach jak teraz ,samochód parkowany pod chmurkom przy pierwszym uruchomieniu silnika np.po nocy , wyświetla wam się symbol że świece żarowe zostały załączone ? Bo u mnie przy -1 st nie ,chyba coś nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najbardziej interesuje mnie tak jak pisałem wyżej czy wyświetla się ta ikonka świecy żarowej w obecnych temp.? Nikt poza Capaz nie zwrócił na to uwagę ? Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-4*C, lampka grzania świec zapaliła się dosłownie na "ułamek sekundy". Przy wyższych temperaturach nie zauważyłem

 

u mnie dokladnie jest tak samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie po tylko na sekundę powinna się zapalać poprzedniej zimy tak miałem , a u mnie teraz ni cholery .I nie wiem czy to jeszcze za mały mróz czy coś nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pojechałem do mechanika sprawdzić kompresję cylindrów w tym celu wykręcili świece żarowe. Po tej wizycie na drugi dzień wyjeżdżam z garażu pod górką i słyszę jak by zawory zagrały później po poru metrach dalszej jazdy ok. Nigdy wcześniej przez 1,5 roku tego nie było .Wcześniej zmieniłem olej z Castrola 0W30 na Mobila 8100 C3 5W40 ale zaraz po zmianie było wszystko ok . Teraz nie wiem czy to przez to że zmieniłem olej na gęstszy a w tym tygodniu zrobiło się trochę zimniej i potrzebuje więcej czasu żeby dopłynąć do popychaczy - za bardzo mnie to nie przekonuje ,czyżby tan silnik był aż tak wrażliwy , czy też coś sknocili z podgrzewaniem świec żarowych u mechanika :mad2: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece jezeli by ci nie grzaly,to po odpaleniu silnika w takich temperaturach jakie mamy obecnie trzesie silnikiem (nierowna praca przez kilkanascie sekund).

U mnie np. po postoju tygodniowym w garazu (temperatura ok 3-8 stopni w plusie) kontrolka zaswieca sie na ulamek sekundy i gasnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tą kontrolką od świec to jest różnie raz mrugnie na sekundę ,czasem widzę ją po wciśnięciu start przez ok 1,5-2 s a na ogół to silnik odpala a ikonka się nie wyświetla. Pamiętam z zeszłej zimy ,że jak auto stało z 3 dni i było dość zimno na dworze temperatury -5 | -10 to jak wcisnąłem start to może na 2 sekundy się wyświetliła a później auto odpaliło. Dziś u mnie w nocy było -14 odpalałem auto o 6:30 kontrolki nie widziałem auto odpaliło "na dotyk"

Najlepszym sposobem czy wsio ok to podpiąć pod kompa i sprawdzić czy nie ma błędów świec jak nie ma to znaczy ,że jest ok i nie ma co się przejmować jak są a auto pali ładnie nawet na mrozie to skasować błędy i odczytać za jakiś czas bo zdarza się ,że błędy się pokażą a wsio działa dobrze - u mnie tak było jak kupiłem auto to był błąd 2 świec skasowałem i błędy nie wróciły.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj po nocce na dworze temp. 0,5st. kontrolka świecy na moment się zapaliła,silnik odpalił, praca równa.Dzisiaj nie wyjeżdżając pod górkę z garażu tylko normalnie ruszając tych "zaworów" prawie nie było słychać ,prawie .Wczoraj stał od godz.14 , o 22 godz. poszedłem specjalnie odpalić i kontrolka się nie zapaliła. Czyli jest tak jak piszecie musi się porządnie po dłuższym czasie wychłodzić żeby kontrolka się zapaliła .To "prawię " nie daje mi spokoju.Zmienię olej z Motula 5W40 na rekomendowany przez BMW lepkości , na którym wcześniej było wszystko ok.Wymienię go jak będę usuwał DPF-a u maszego kolegi z forum Grzesia i wtedy zaleje go Castrol EDGE Professional A3 0W-30 który to ma parametry lepsze od rekomendowanego prze BMW Castrol EDGE Professional BMW LL04 5W-30. Przede wszystkim i nie tylko TBN dużo wyższe 10,3 -olej się wolniej starzeje w dużym skrócie. Ze względu na większą zawartość popiołu 1% nie może być stosowany w samochodach z DPF-en .Decyzję tą dla pewności skonsultowałem ze skutkiem pozytywnym z doradcą technicznym Castrola .Wracając do tematu , jak by nie działała np. 1lub 2 świece żarowe to po podłączeniu pod komp.pokaże które to świece lub świeca ? Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu , jak by nie działała np. 1lub 2 świece żarowe to po podłączeniu pod komp.pokaże po błędzie które to świece lub świeca ?

 

pokaże na którym cylindrze.

 

odpala bez problemu (i będzie odpalał bo to CR) choć mam 2 świece walnięte

 

odpalał będzie ale słyszałem ,że jak świece nie działają to silnik chodzi nierówno po odpaleniu zimnego.

Może musi być więcej niż 2 świece uwalone żeby to zaobserwować. Z drugiej strony świece możesz mieć wporządku

tak jak u mnie był błąd zapisany a po skasowaniu błąd nie wrócił.

Czytałem kiedyś posta ,że gość w ASO wymienił świece i sterownik i nadal mu się błąd 2 świec pokazywał :shock:

 

Co do kontrolki to kiedyś ją zobaczysz aczkolwiek rzadko się to zdarza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Function

 

The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.

 

The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:

 

Coolant temperature

Vehicle voltage

 

Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:

 

Engine speed

Injection volume

 

The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.

Preheating

 

At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

 

Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

After-heating

 

At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

Start preheating

 

Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie bede zakładał nowego tematu o świecach żarowych.

Mianowicie mam problem tego typu że jak odpalam auto w dzisiejszych temperaturach to trzesie buda oraz obroty silnika sa mocno nierówne.

Wszystko wskazuje na świece żarowe?

Jesli tak czy samemu w weekend w garażu dam rade wymienić?

 

Motorek 3.0d 218ps.

 

Pzdr! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś trochę ogarnięty to dasz radę , poszukaj sobie instrukcji na forum do zdejmowania kolektora i wymiany świec .

Jeśli wymiana nie pomoże to będziesz musiał wymienić(lub zregenerować-95zł) moduł świec żarowych.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie regeneracji sterownika pisz do tego goscia(roger nysa)

memberlist.php?mode=viewprofile&u=36648

Sterownik można wymienić bez zdejmowania kolektora ale u mnie to nie pomogło miałem spalone 4 swiece.

Ryzyko jest takie że jeśli nie jesteś pewny i zregenerujesz sterownik a był dobry to jesteś w plecy 95zł ale masz podobno poprawiony błąd fabryczny i więcej ci już nie padnie.

Zyski są takie ,że nie musisz zdejmować kolektora i wymieniać świec żarowych.

Z tego co czytałem niektórzy od razu wymieniają świece i sterownik(łatwiej jest go zmienić podczas wymiany świec-lepsze dojście)

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co podłączyłem pod kompa bo mam inpe.

Wykryło że na 2 garze świeca jest padnięta.

 

Możliwe że jak 1 walnieta to tak buja budą i obroty falują przez kilkanaście sek?

 

Pzdr!

 

 

raczej nie powinno, a nie było innych błędów ?? na wtryski sobie spojrzałeś jak podpoiłeś pod inpe ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-4*C, lampka grzania świec zapaliła się dosłownie na "ułamek sekundy". Przy wyższych temperaturach nie zauważyłem. Świece i sterownik wymienione na nowe.

 

Potwierdzam, mam podobnie. Jak parkuję w garażu i codziennie rano jest tam 8st a silnik ma ok 25-27st to NIGDY nie mignie nawet ten komunikat. Jak zaparkuję gdzieś na mrozie i auto postoi naprawdę długo, to mignie, ale na kilka sekund, może nawet sekundę. Nawet nie zdążę się nacieszyć ikonką ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.