Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Odrazu mowie zasade nawiewu e34 znam centralnie dmucha zawsze zimnym a reszta cieplym. Moj problem jest nastepujacy, gdy reguluje pokretlami kierowcy i pasarzera zeby lecialo cieple czy zimne nie ma ruznicy caly czas leci cieple chodzi raczej o elektronike bo plyn sprawdzalem zapowietrzony tez nie jest. Czekam na pomoc z waszej strony :mad2:
Opublikowano

Na 90% są uwalone elektrozawory (najczęstsza przyczyna niesprawnego ogrzewania w E34) -cewki się nie zamykają i przez to brak możliwości regulacji temperatury.

Zapraszam do lektury wszystko jest opisane :

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3043&hilit=elektrozawory

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=5171&p=39336&hilit=elektrozawory#p39336

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=5675&p=44079&hilit=elektrozawory#p44079

Pozdrawiam

Opublikowano
Albo elektrozawory, jak nie wiesz jak wyglądają wrzuć na google hasło i będziesz wiedział gdzie są pod maską. Są rozbieralne więc możesz je wykręcić i przeczyścić bo być może są zakamienione i się nie zamykają. Druga kwestia to może być opornik dmuchawy jeż lub w przypadku auta z klimą tz "miecz".
Opublikowano
Wiem gdzie sa te elektrozawory i wiem jak wygladaja. tylko mam pytanie wie ktos moze ile powinno byc napiecia w jakiej pozycji potencjometra?? wiem ze gdy nie ma napiecia w elektrozaworach sa otwarte i daje cieplo ciagle
Opublikowano
No to skoro wiesz, że bez prądu są otwarte to sprawdź miernikiem, wydaje mi się że max to 12v. Ale bardziej stawiam na to że są zapchane. Prosty zabieg i będziesz miał pewność.
Opublikowano

Masz wszystko podane tzw. ''kawa na ławie'' ale czytać się nie chce...

Pozycja potencjometra jest bez znaczenia -ona decyduje tylko o częstotliwości pracy elektrozaworu zamknięte/otwarte. Napięcie jest 12V na środkowym pinie, skrajne to masa -sterowanie elektrozaworów odbywa się za pomocą masy...

Przeczytaj to co wkleiłem wyżej a wszystkiego się dowiesz.

Opublikowano
moj brat tez ma e34 i jak u niego lecialo ciagle cieple powietrze to dzien pozniej poszla mu nagrzewnica, wymienil i teraz jest ok
Opublikowano
Jak nie elekotrozawory to poleciał ci sterownik (moduł) nawiewu.Po zdemontowaniu schowka łatwo się do niego dobierzesz.
Opublikowano
zdemontowalem elektrozawory bylo lekko zanieczyszczone ale to nie to. Tam gdzie jest cewka byl problem w jej srodku otuz chodzi tam tak jak by tloczek z popychaczem zaworu i gdy zawur jest otwarty jest na samym poczatku cewki i tam byla lekko zardzewiala papier scierny i jazda :D Wszystko juz jest ok :)
  • 4 lata później...
Opublikowano

Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod ten, bo mam podobny problem, ale z jednym ale.

 

Ogólnie przed wymianą chłodnicy było tak samo, czyli temp na panelu klimy automatycznej ustawiona na 16 stopni, a wali gorącym powietrzem. Po ustawieniu temperatury na max gorące słychać jak zmienia się obieg powietrza i nagle gorące powietrze leci gdzie przy podszybiu itd.

 

Chłodnica wymieniona na nową nic się nie zmieniło, potem wymieniłem elektrozawory(wcześniej je rozebrałem i ogarnąłem te wszystkie uszczelki) i też lipa. Pozostaje tylko panel klimy. Możliwe, że to on szwankuje, stąd takie akcje i cały czas to gorące powietrze? Czy raczej panel nie ma z tym nic wspólnego?!

 

Będę wdzięczny za pomoc!

 

pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.