Skocz do zawartości

320d WYCIEK ROPY


avo

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam taki problem w mojej BMW e46 320D 2000R o około 4 miesięcy mam wyciek ropy w okolicach wtrysku pierwszego od strony szyby, pojawiło się dymienie spowodowane kapaniem ropy na układ wydechowy a ropa zbierała się przy Filtrze powietrza , oddałem wtryski do regeneracji, wymienione wszystkie uszczelki miejsca usadowienia wtrysków zostały wyszlifowane do poziomu prostego aby była wykluczona jakaś nie równość umożliwiająca wyciek ropy, auto odbierałem i oddawałem od mechanika z 5 razy gdy odbierałem auto mechanik mówił że wszystko ok że jezdził nim i zostawiał go na obrotach i nie miał wycieku ale jak dojechałem do domu usterka była ta sama. na pewno nie jest to że mechanik ściemnia że coś robi bo nieraz byłe u niego i pokazywał mi co to może być, a autko zawsze u niego naprawiam i zna moje auto.Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł lub miał jakąś podobną usterkę proszę o pomoc z góry dziękuje. w poniedziałek odebrałem autko a dziś znowu oddałem do mechanika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ... mialem podobny problem, dymiło mi pod maską bo nasiąkała ropą "gąbka " pod plastikową pokrywą silnika , zdemontowałem pokrywe i na zapalonym silniku szukałem , i na wyższych obrotach zauważyłem cieniutką mgiełke właśnie z przewodu wysokiego ciśnienia ( ten metalowy o którym kolega wczesniej wspominał ) zakupiłem w ASO , koszt coś kolo 100 i po problemie , ... z tego co pamiętam to przy szybie jest 4 wtrysk , bo węzyki na 1 i 3 wtrysk są identyczne lecz inne niż na 2 i 4 ,... pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ... mialem podobny problem, dymiło mi pod maską bo nasiąkała ropą "gąbka " pod plastikową pokrywą silnika , zdemontowałem pokrywe i na zapalonym silniku szukałem , i na wyższych obrotach zauważyłem cieniutką mgiełke właśnie z przewodu wysokiego ciśnienia ( ten metalowy o którym kolega wczesniej wspominał ) zakupiłem w ASO , koszt coś kolo 100 i po problemie , ... z tego co pamiętam to przy szybie jest 4 wtrysk , bo węzyki na 1 i 3 wtrysk są identyczne lecz inne niż na 2 i 4 ,... pozdrawiam

 

Ok sprawdzę i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo - 330D 2000r. Cos mi parowalo spod maski czasami i nie wiezialem co o jest. Plynu z clodnicy nie ubywalo, oleju tez nie i nawet mi przez mysl nie przeszlo ze to moze byc ropa z common raila kapiaca na wydech. Wyszlo na rocznym przegladzie technicznym... szybko do mechanika i w moim przypadku poluzowaly sie nakretki przewodow CR na 2 wtryskiwacze. Mechanik powiedzial ze jeden to mozna bylo prawie palcami obkrecic. U mnie wystarczylo dociagnac i bylo OK. Jednak przy skladaniu pomieszal przewody podcisnieniowe od sterowania turbo i zajelo troche czasu zeby dojsc co i jak bo turbo przeladowywalo.Takze jak bedziecie nakladac z powrotem kolektor dolotowy zwroccie uwage czy jest wszystko OK. Oszczedzi Wam to czasu...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek mam odebrać auto.

powiedział że znalazł wyciek na wężach wysokiego ciśnienia że jak chodzi na wolnych obrotach to wszystko ok jak wchodzi na wysokie obroty to ropa sie przedostaje przez małą dziurkę .

W piątek wezmę autko i sprawdzę i zobaczymy czy wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odebrałem mechanik mówił że autko chodziło przez 1godz i nic nie cieknie.

zajechałem autkiem na stacje jakieś 4 km zatankowałem i z ciekawości sprawdziłem czy cieknie czy nie dymi i wszystko było ok jak dojechałem do domu pod garaż jakieś 14km znów to samo ciekło i dymiło zawiozłem z powrotem do mechanika dzwoniłem mówił że nic przy aucie nie robił ale jeździł z 20 min i nic nie cieknie i nie dymi ale powiedział że sprawdzi jeszcze raz w środę do odebrania zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc kupilem wtrysk sterujący po regeneracji za 550zł i od 2 dni jeżdżę i narazie nic nie cieknie i nie dymi.

Prawdopodobnie winą wycieku był nieszczelny lub skorodowany na obudowie wtrysk sterujący którędy prawdopodobnie przez mikro szczelinę wydostawała się ropa na zewnątrz przy 200 atmosferach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, I u mnie pojawil sie ten problem. Rozebralem obudowy i widze rope wokol wtryskow. Wymianilem wezyki a byly juz wymianiane jakies 60 000 temu i wygladaly OK i podokrecalem wtryski (mialy tochu luzu). Teraz ropy juz nie przybywa :)

 

Czy to moze byc finalne rozwiazanie czy tez trzeba podkladki wyjmowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.