Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gdzie mogę znaleźć MOTRONIC w E36??

Czy jest zamontowany za schowkiem?? Jeśli tak to jak go zidentyfikować?? Jest jakos oznaczony??

Ma ktoś pojęcie czy styki złącza są gdzies na nim oznaczone??

Pozdrawiam...

Opublikowano

"Gdzie mogę znaleźć MOTRONIC w E36??"

 

MOTRONIC to jest nazwa własna systemu BOSCH - stworzona w celu oznaczenia (odpowiedniej konfiguracji - składowych elementów - dosłownie części) współpracujęcych z silnikiem

 

MOTRONIC to jest nic innego jak system sterownia pracą silnika - a to co za schowkiem z prawej strony na podszybiu się znajduje to jest sterownik tzw. ECU (lElectronic Control Unit) czyli jedna z najważniejszych części całego systemu MOTRONIC

 

jeśli chcesz wiedzieć coś więcej na temat swojego ECU to podaj dwie ostatnie litery i 5 cyfr z VIN twojego samochodu - to ci napisze w co twoje auto jest wyposażone

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
Gdzie mogę znaleźć MOTRONIC w E36??

Czy jest zamontowany za schowkiem?? Jeśli tak to jak go zidentyfikować?? Jest jakos oznaczony??

Ma ktoś pojęcie czy styki złącza są gdzies na nim oznaczone??

Pozdrawiam...

 

Dostęp do sterownika jest od komory silnika, za akumulatorem ( strona pasażera na podszybiu ) masz zaślepkę za którą znajduje się sterownik silnika.

U Ciebie będzie wersja "motronic 1.7", gniazdo w module, wtyczka do niego z przewodami powinna mieć nabite wewnątrz numery styków.

Jak będziesz go odłączał to nie zapomnij odłączyc akumulatora i po kilku - kilkunastu minutach rozładować instalacji przez przekręcenie kluczyka w stacyjce i zwarcie klem "+" i "-" ze sobą.

 

Za schowkiem jest umieszczona głównie elektronika sterująca "komfortem" pojazdu ( centralny, ABS, ASC i inne dodatki ;) ).

Opublikowano

Dzieki wielkie za odpowiedzi.... :dance:

 

Ale jedna sprawa nurtuje mnie bardzo..

 

Mianowicie chciałbym odciąć na przekaźnikach sygnały sterujące pracą zapłonu, których kable wychodzą właśnie z modułu sterowania pracą silnika... Są to piny 24, 25, 51, 52 złącza tego modułu...

 

Mam w związku z tym pytania... :?: :?: :?:

 

1. Czy ktoś robił juz coś takiego u siebie w autku?? Czy miał jakieś trudności, problemy w trakcie lub po jego wykonaniu?? :(

2. Czy odciecie tych obwodów nie spowoduje jakiegoś uszkodzenia samego modułu?? :cry:

3. Czy takie odcięcie nie spowoduje jakiejś awarii całego systemu komputerowego samochodu??

 

Odcięcie zasilania cewki nie jest najlepszą metodą na odciecie zapłonu gdyż wystarczy zewrzeć kablem zasilanie z akumulatora i styk zasilania cewki zapłonowej.. i takie odcięcie jest bezużyteczne...

Natomiast odcięcie sygnałów sterowania zapłonem wydaje mi się dużo lepszym rozwiązaniem.... Czy mam rację?? :?:

Proszę o odpowiedź na forum lub ewentualnie na mojego maila [email protected]

Pozdro dla wszystkich... :8)

Opublikowano
montowałem odcięcie zapłonu po przez - odcięcie jednego z zasiania z ECM - było to z półroku temu klient do tej pory jeżdzi zadowolony - nic się nie stało - myślę że takie rozwiązanie jest doprzyjęcia

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.