Skocz do zawartości

E83 2,0D 150KM usuwac filtr czastek stalych?


Harley-23

Rekomendowane odpowiedzi

A to nie lepiej wziąć spróbować normalnie wymusić wypalanie dpf i dopiero zdecydować co dalej ??? Kurde..ja ma kilka aut z dpf,fap i nic sie nie dzieje dlatego nie za bardzo rozumiem dlaczego zaraz wycinać :mad2: :mad2: :mad2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No widzisz. Tobie się udało :D.

Mój filtr też był przytkany. Następnie udało się go przepalić po usunięciu przyczyny przetkania.

Ale teraz na bieżąco śledzę na kompie kiedy ostatnio uruchamiana było procedura automatycznego wypalania i niestety załącza się ona co jakieś 100km. Jest to za często, średnio powinno się to załączać co jakieś 600km ale to też oczywiście zależy od tego gdzie i jak kto wykorzystuję auto.

 

Mimo to auto zachowuje się normalnie. Ma moc i spalanie też jest w normie.

Jeżeli pojawi mi się jakiś kolejny błąd związany z DPF to będę go wycinał i tyle, ale każdy oczywiście ma wybór.

Historii o DPF jest już tyle że dałoby się niezłą książkę napisać :).

 

Ale co do problemu kolegi damians.

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy nie ma jakiejś przyczyny tego że filtr się zatkał (kopcenie auta, uszkodzony któryś czujników temperatury, sonda lambda itp).

Jeżeli wyjdzie na to że osprzęt jest ok to wówczas wypaliłbym go z pomocą kompa (ewentualnie wziąć to czyszczenie za 500 PLN tylko pytanie czym i jak to czyszczą).

Później na bieżąco śledzić na kompie co się dzieje z filtrem i podejmować decyzję czy zostawić, wymieniać czy wycinać.

Jeżeli zapytasz się o to w ASO to powiedzą Ci że z takim przebiegiem DPF może nadawać się do wymiany. ASO lepiej nie wtajemniczać w ten temat :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam , odgrzewam temat . Miałem problem z rosnącym poziomem oleju . Regenerowałem DPF potem adaptacja , szczegółowa diagnostyka komputerowa i wszystko wdawało się ok . Zero błędów , ciśnienia , korekty wtrysków w normoie , temperatura silnika ok . Po dobrym miesiącu i przejechaniu niespełna 2.000 km zauważyłem ponownie zwiększony poziom oleju . Jazdy nie tylko miejskie , także odcinki autostradowe , więc warunki do wypalenia DPF'a były . Nie chcę od razu wycinać ustrojstwa . Czy możecie mi polecić doświadczony warsztat diagnostyczny w okolicy Pozania , który może mi pomóc rozwiązać problem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ,kto ma zamiar cieszyć swoim autem dłuższy okres czasu bez pakowania w niego ogromnych sum zwiazanych z niekorzystnym dla auta faktem zamontowanego filtra(bo korzyści auto z dpf nie ma żadnej)powinien ten badziew wyciąć.

Spadnie wtedy zuzycie paliwa ,silnik o wiele wiecej km przejedzie bez awarii ,bo nie bedzie olej rozcieńczany ropą,autko bedzie żwawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura silnika przy jeździe normalnymi drogami to około 87 stopni . Na autostradzie 90 stopni więc chyba ok . Chcę jeszcze powalczyć z tym "zjawiskiem" , tym bardziej ,że mam 6 miesięczną gwarancje na regenerowany DPF . Najpierw jednak muszę znaleźć przyczynę stąd moja prośba o wskazanie sprawdzonego warsztatu , który może mi w tym pomóc . Może się okazać ,że po wycięciu DPF'a silnik np. dymi i to jest przyczyną a nie sam DPF .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czy ktoś miał przypadek , że diałające , ale nie do końca sprawne wtryski powodowały dostawanie się paliwa do oleju silnikowego ? W moim X3 komputer pokazuje poprawną pracę wtrysków ( na biegu jałowym korekcje są w normie , nie wiem jak pod obciążeniem ) . Po zdemontowaniu wtrysków i sprawdzeniu na maszynie , okazało się , że nie trzymają parametrów , stąd moje pytanie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na chłopski rozum odpowiedz sobie na pytanie:

Jak musiałyby być uszkodzone wtryski aby ci lało ropę do oleju? :duh:

 

Wywal tego DPfa i zapomnisz o wszystkich problemach i oszczędzisz silnik na kolejne lata.

Regeneracja to wyrzucanie kasy w błoto i krótkotrwały efekt...

:wink:

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest on fabrycznie wyposażony to możesz np sprawdzić tu :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PB11&mospid=47789&btnr=18_0570&hg=18&fg=10&lang=pl

Jak wejdziesz na tą stronę to wbij twój VIN to będziesz dokładniej widział , ale w X3 już były montowane tylko kwestia jaki .

Jak ktoś już wyciął to tylko fizycznie musisz to zobaczyć, Hmm... jak sam nie chcesz zaglądać pod auto to jedz do mechanika ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, niestety siedzi franca znaczy filtr

 

przeczytałem całe sześć stron i wiem tyle co przed czytaniem :D

ilu użytkowników tyle opinii a wszystko przez ekologów w d****ę jeża :evil:

 

to moje pierwsze auto z DPF-em trzeba będzie pojeździć i zdecydować

jedno wiem na pewno... jak się zepsuje nowego nie kupię na 100% :nienie:

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko żałuje,że nie wywaliłem tego dziadostwa od razu po zakupie.Męczyłem się z wypalaniami i męczyłem silnik.Teraz nie zastanawiam się ze trzeba spełniać konkretne warunki do wypalenia.Więc jak latasz po mieście dużo to masz odpowiedź co zrobić.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Ja mam w e90 2006r. przepalony, stopiony wkład niestety i będę usuwał tylko nie wiem czy nie usunąć od razu katalizator. może ktoś podpowie jak ciąć dpf by usunąć wkład i wrazie co można było zpowrotem dobry zamontować tak żeby było najmniej spawu. Może ma ktoś fotki lub podrzuci link.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich:)

 

Jestem tu nowy, więc potrzebuję Waszej pomocy:)

Nie tak dawno kupiłem x3 2,0d 2007fl. Problem moj pojawil sie przy wymianie oleju, gdzie mechanicy spuścili go prawie 9l a wchodzi 6,5:), wszystko z samochodem technicznie jest ok, ale co jakiś czas zapala się check. Pojechałem dziś do mechanika a tam po podłączeniu pod komputer wyskoczyło 6 błędów związanych z filtrem cząstek stałych. Dziwne, bo wydaje mi się ,że autko jeździ normalnie i sprawia wiele radości z jazdy. Problem jednak okazuje się, że istnieje, bo po przejechaniu 1500km oleju zaczęło przybywać... Mechanicy stwierdzili, że skoro auto ma jeździć głównie na krótkich odcinkach a od czasu do czasu jakiś dalszy wypad trzeba to ustrojstwo wyciąć. Na tą chwilę jednak na desce nie świeci żaden check (błędy zostały wykasowane), jednak obawiam się tego przybywającego oleju no i do myślenia dają mi te błędy a nie było ich mało dwa z nich to za duże ciśnienie spalin przed filtrem a drugi to za słabe ciśnienie za filtrem, więc jak dla mnie to logiczne, że coś musi być zapchane, ale ja się na tym nie znam:). Sam nie wiem co robić, bo tak jak mówię autko jeździ fajnie (być może chce jeździć jeszcze lepiej), ale chcę wybrać najlepsze rozwiązanie, proszę o Wasze konstruktywne porady, bo tak jak zaznaczyłem na początku jestem laikiem w tych sprawach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiadasz że spuścili Ci prawie 9 litrów ? Hm... a co pokazywało na bagnecie ? i po jakim czasie tyle Ci tyle przybyło .

Najlepiej to aby auto funkcjonowało tak jak wyszło z fabryki a ja poprawisz wydech to po nocach nie będziesz spał bo będziesz widział smog .Ktoś kiedyś na pisał że to tak jak z usuwaniem ciąży jednym to lekko przychodzi a inni mają wyrzuty sumienia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem świeżo po wycięciu FAP-a, auto kupiłem od nas z forum, po zakupie wymieniłem wszystkie oleje czyli mosty skrzynka Xdrive, skrzynia biegów i tu stanowczo polecam wymianę oleju gdyz olej zlałem syfiasty, brunatny i smierdzący, a po przejechaniu około 200 km po zmianie biegi zaczęły wyraźnie lepiej wchodzić, jak wcześniej wchodziły z oporem to teraz jednym palcem, wymieniłem również olej w silniku i po przejechaniu 2500km głównie w mieście na odcinkach 2-5-10km musiałem spuścić 1,5l oleju żeby mieć stan na max na miarce. Poza tym filtr wypalał się raz na 3-5 dni, przykładowo jak byłem gdzies dalej to na następny dzień samochód chodził jak brzytwa, elastyczny, szybki cichy a po 3 dniach dostawał czkawki przy 2 tys/obr oraz jakby mu obinało moc/moment w górnym zakresie oraz często po zatrzymaniu ten charakterystyczny smród spalonej gumy.

Moja teoria jest taka że w naszych X3 wypalanie jest na tyle ukryte że problemu nie widać na 1 rzut oka ale jeśli olej jest rozrzedzany ropą a do tego interwały wymiany są co 30 tys to mamy odpowiedź dlaczego turbiny padaja po 100tys/km, miałem 3 BMW i każda miała ok około 100tys zatartą turbinę, poza tym jesli jest często wypalanie oraz zapchany wydech to temperatura dodatkowo zabija turbo, ogólnie DPF niszczy silnik, turbo, zwieksza spalanie i ogranicza osiągi.

Reasumując wywaliłem DPF w firmie Prochip w Nałęczowie i od razu programowo wyłaczyli mi EGR-a, wcześniej wywaliłem klapy z kolektora, nie dymi w ogóle nie ma problemu z dynamiką przebieg około 175tys.

PS. nie wiem co trzeba palić albo jakich grzybków sie najeść żeby wymysleć zapchanie wydechy takim gównem :mad2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiadasz że spuścili Ci prawie 9 litrów ? Hm... a co pokazywało na bagnecie ? i po jakim czasie tyle Ci tyle przybyło .

Najlepiej to aby auto funkcjonowało tak jak wyszło z fabryki a ja poprawisz wydech to po nocach nie będziesz spał bo będziesz widział smog .Ktoś kiedyś na pisał że to tak jak z usuwaniem ciąży jednym to lekko przychodzi a inni mają wyrzuty sumienia.

 

W innym aucie z dpf-,gdzie nominalnie wchodzi 5,l oleju -po przejechaniu 9 tys.zł zlałem olej i 10 litrowe wiadro było niemal pełne!!

Tylko w tamtym aucie była kontrolka od dpf i jak sie przypychał to ona zapala sie i przynajmniej kierowca mial swiadomość ,ze ma powazny problem.

A w X3 tego nie ma i dopoki silnik kreci sie uzytkownik przewaznie nie ma w ogole swiadomości ,ze np.wlany najlepszy olej jest niewiele wart kiedy jest rozcieńczony poł na pol z ropa co drastycznie skraca zywotnego samego silnika jak równiez osprzętu..Mam podejrzenie czy oby to nie jest celowy zamiar producenta??

Nie zawsze to co robi fabryka jest dobre dla auta czy własciciela.Własciwie to mozna stwierdzić,ze powszechny jest teraz trend wsród wszystkich producentów aby na max.utrudnić życie włascicielom aut a one jak najczesciej były tylko i wyłacznie w ASO.Jak ktos pisze czy mysli jak wyżej cytowany post -to dokladnie o takie myslenie chodzi producentom!

Trzeba miec na prawde tego świadomość!

W X3 czy innym dieslu ,jeśli silnik jest sprawny to brak dpf wcale nie powoduje chmury za autem czy tym bardziej zapchanego tłumika!!

Pozbycie sie dpf-u ma tylko i wyłacznie same plusy dla auta i jego uzytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.