Skocz do zawartości

E83 2,0D 150KM usuwac filtr czastek stalych?


Harley-23

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem X3 2,0D 150KM po LF 160 000 przebieg bardzo zadbane od pierwszego wlasciciela. Super jezdzi , pali doskonale , zuzycie na trasie 7,5l teoretycznie wszytko gra. Ale martwi mnie filtr czastek stalych, duzo jedze po miescie i martwie sie czy ten filtr nie zniszczy mi turbiny czy nie nalezy go za wczasu usunac, bo zdania wsrod moich znajomych sa bardzo podzielone. JEDNI STRASZA ze jak nie usune to za chwile bede mial problemy z turbo, a inni mowia zeby nie ruszac skoro jest seryjnie wlozony przez bmw i nic sie nie dzieje . Jedynie martwi mnie zapach spalin -dziwnie smierdza, nie jak typowy disel, tylko tak jakos kwasnie. Sprawdzalem filtr na kompie ma 80% sprawnosci. Kto to umie usunac w Pn Polsce zeby nie pogorszyc stanu technicznego auta, jaka firme mozna polecic ? Pozdrawiam HD Szczecin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kupilem X3 2,0D 150KM po LF 160 000 przebieg bardzo zadbane od pierwszego wlasciciela. Super jezdzi , pali doskonale , zuzycie na trasie 7,5l teoretycznie wszytko gra. Ale martwi mnie filtr czastek stalych, duzo jedze po miescie i martwie sie czy ten filtr nie zniszczy mi turbiny czy nie nalezy go za wczasu usunac, bo zdania wsrod moich znajomych sa bardzo podzielone. JEDNI STRASZA ze jak nie usune to za chwile bede mial problemy z turbo, a inni mowia zeby nie ruszac skoro jest seryjnie wlozony przez bmw i nic sie nie dzieje . Jedynie martwi mnie zapach spalin -dziwnie smierdza, nie jak typowy disel, tylko tak jakos kwasnie. Sprawdzalem filtr na kompie ma 80% sprawnosci. Kto to umie usunac w Pn Polsce zeby nie pogorszyc stanu technicznego auta, jaka firme mozna polecic ? Pozdrawiam HD Szczecin

 

Dpf -ten "wynalazek" powoduje w duzym stopniu ,ze diesle zaczynaja być wypierane przez benzyniaki.

Jego usuniecie to samo dobrodziejstwo dla silnika i wlasciciela auta.

Sprawnie działajacy dpf(jeszcze nie zapchany)juz powoduje wzrost zuzycia paliwa o 1-1,5 l wiecej na 100km.

Z chwila kiedy filtr sie zapelnia zuzycie zaczyna wzrastac-nawet i o 3 l/100km!

Jednoczesnie też w wiekszości przypadkow zaczyna wzrastac poziom....oleju.Spowodowane jest to tym,ze komputer celem dopalania zgromadzonej sadzy w filtrze dpf wtryskuje dodatkowa porcje paliwa ,ktora nie spalona po cylindrach spływa do oleju.

A rozrzedzanie oleju w silniku ropa powoduje szybsze zużycie silnika(dlatego czesto nalezy kontrolowac czy poziom oleju nie rosnie)

Najlepsza opcja usuniecia dpf (poza jego fizycznym usunieciem) jest ingerencja w sterownik auta i "wyciecie" z niego dpf-u.

O wiele prosciej jest załozyć emulator ,ktory udaje dzialanie sprawnego dpf-u.

Ale to rozwiazanie ,jest gorsze .Polecam jednak znalezienie fachowca ,ktory wgra nowy program do sterownika.

Pozostaje jeszcze aspekt prawny:usuniecie dpf powoduje ze auto nie trzyma zaloznej przez producenta normy spalin Euro(najczesciej euro4).Silnik bez dpf to jest juz max.euro 3 i jako takim ma sie juz zakaz wjazdu do wiekszości duzych miast Europy-szczegolnie w Niemczech.Ponadto w Niemczech policja posiada mobilne urzadzenie ,ktore potrafia sprawdzic czy dpf jest czy go nie ma.Jak nie patrzeć-auto z usunietym dpf nie powinno przejsc przegladu technicznego.Dlatego warsztaty ,które zajmuja sie profesjonalnie usuwaniem dpf wyrzucaja dpf ale obudowa filtra pozostaje i zewnetrznie nic nie wskazuje na jego brak..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zjeździłem już kilka BMW z filtrem cząstek stałych i jak dotąd nie usuwałem żadnego. BMW to nie francuz i tu DPF działa znakomicie do minimum 200tys. przynajmniej u mnie. Bywa że zimą przez miesiąc kręcę się na miejscu czyli żadnych tras nie robię a oleju nie przybywa.Większość kolegów ma problemy z DPF gdyż zdaje Im się że maja np. 150tys. km :mrgreen:

ps. w firmie mamy E83 która już przekroczyła 250tys. i dalej ma oryginalny DPF :wink:

Nie dotykaj DPF-a dopóki nie pojawią się problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjeździłem już kilka BMW z filtrem cząstek stałych i jak dotąd nie usuwałem żadnego. BMW to nie francuz i tu DPF działa znakomicie do minimum 200tys. przynajmniej u mnie. Bywa że zimą przez miesiąc kręcę się na miejscu czyli żadnych tras nie robię a oleju nie przybywa.Większość kolegów ma problemy z DPF gdyż zdaje Im się że maja np. 150tys. km :mrgreen:

ps. w firmie mamy E83 która już przekroczyła 250tys. i dalej ma oryginalny DPF :wink:

Nie dotykaj DPF-a dopóki nie pojawią się problemy.

Nie bardzo sie zgodze z w/w opinia!

Czy to bmw czy inna marka -problem jest taki sam.Zywotnośc filtra dpf jest przewidziana na 100 tys.km.przypuszczam,ze jak ktos zabije na amen dpf w czasie gwarancji a bedzie mial juz nakrecone ponad 100 tys.km to juz gwarancja prawdopodobnie tego nie uwzgledni.

Najwazniejszym czynnikiem ,który ma wpływ na auto z silnikim wyposazonym w DPF jest styl jazdy i gdzie auto jeżdzi.

Konstruktorzy aut z filtrem DPF wyszli z załozenia ,ze auto bedzie jeździc tylko po autostradach i drogach expresowych.Jezdzac tylko po takich drogach ,nigdy nie wyskoczy problem z dpf-em z jakiemkolwiek autem!

Ale jak ktos mieszka w miescie,jeździ nie daj Boze 5-6 km do pracy i z powrotem a czesto jeszcze w slimacznym tempie i w korkach to filtr moze sie juz zapchac i po 10 tys.km!

Proces dotrysku paliwa celem wypalania filtra jest efektywny tylko wtedy kiedy silnik jest w pełni nagrzany i kreci sie w jednostajnym tempie- minimum 2200 obr.

Jak te warunki nie zostana spelnione ,spalenie sadzy bedzie nie pełne ,i wiec filtr bedzie ulegał zapychaniu a ropa bedzie dostawac sie oleju.

Nie nalezy tez zapominac ze auto z dpf wyraźnie wiecej pali.

Sporo na dpf i jego dzialania jest w tym artykule:

 

http://www.kreatormocy.pl/prasa/o%20fapie%20auto%20swiat.pdfProponuje przeczytanie całości artykułu.

Edytowane przez pierre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie wiem skąd Ty to wiesz ale ja wiem z własnego doświadczenia, przez ostatnie 2 tygodnie jeżdżą moja E70 tylko do pracy i z powrotem a mam szaloną liczbę 3,5km w jedna stronę.....

Dużo pali... hmmmmm moja poprzednia E60 2.0d 177KM zużywała średnio do 6L/100km może to dużo ale i tak nie wyciąłem DPF-a stać mnie na takie zużycie, a co !! :duh:

Poczytaj kolego w dziale E60 tam jest wątek o objawach zużycia filtra DPF i nie podejmuj żadnych pochopnych decyzji :)

Bo idąc dalej tym tropem to można po DPF wyciąć silnik bo przecież on szkodzi skrzyni biegów :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd Ty to wiesz ale ja wiem z własnego doświadczenia, przez ostatnie 2 tygodnie jeżdżą moja E70 tylko do pracy i z powrotem a mam szaloną liczbę 3,5km w jedna stronę.....

Dużo pali... hmmmmm moja poprzednia E60 2.0d 177KM zużywała średnio do 6L/100km może to dużo ale i tak nie wyciąłem DPF-a stać mnie na takie zużycie, a co !! :duh:

Poczytaj kolego w dziale E60 tam jest wątek o objawach zużycia filtra DPF i nie podejmuj żadnych pochopnych decyzji :)

Bo idąc dalej tym tropem to można po DPF wyciąć silnik bo przecież on szkodzi skrzyni biegów :norty:

Spokojnie panie Kolego,

Proponuje przeczytaj sobie w poscie wyzej podany link do artykułu nt DPF-u.

Tam w przystepny sposob fachowcy tłumaczą co i jak o DPF/FAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Nie wiem skąd Ty to wiesz ale ja wiem z własnego doświadczenia, przez ostatnie 2 tygodnie jeżdżą moja E70 tylko do pracy i z powrotem a mam szaloną liczbę 3,5km w jedna stronę.....

Dużo pali... hmmmmm moja poprzednia E60 2.0d 177KM zużywała średnio do 6L/100km może to dużo ale i tak nie wyciąłem DPF-a stać mnie na takie zużycie, a co !! :duh:

Poczytaj kolego w dziale E60 tam jest wątek o objawach zużycia filtra DPF i nie podejmuj żadnych pochopnych decyzji :)

Bo idąc dalej tym tropem to można po DPF wyciąć silnik bo przecież on szkodzi skrzyni biegów :norty:

Spokojnie panie Kolego,

Proponuje przeczytaj sobie w poscie wyzej podany link do artykułu nt DPF-u.

Tam w przystepny sposob fachowcy tłumaczą co i jak o DPF/FAP.

 

A gdzie Ty tam widzisz fachowców? To ten gość co wyrywa DPF z Opla z silnikiem Fiata ?

Lub gościu z kreatoramocy.pl co żyje z wciskania ludziom że DPF jest fe i On tanio ich uszczęśliwi? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo zadowolony, bo dotarly do mnie argumenty z linku powyzej z poradnika z AUTO SWIAT bardzo dziekuje za udostepnienie tego linka. Jutro jade z moja x3 do szczecinskiej firmy tuningowej w ktorej moj kolega usuwal filtr i zminial oprogramowanie w swojej Vektrze. On zrobil to dwa lata za pozno , bo kosztowalo go to wymiane silnika i dwukrotna regeneracje turbosprezarki. Usunol i twierdzi ze jego problemy sie skonczyly. Od pewnego czasu przekonywal mnie zebym to zrobil jak najszybciej. Dam Wam znac jak ten zabieg wplynol na moje auto. Pozdrawiam HD Szczecin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo zadowolony, bo dotarly do mnie argumenty z linku powyzej z poradnika z AUTO SWIAT bardzo dziekuje za udostepnienie tego linka. Jutro jade z moja x3 do szczecinskiej firmy tuningowej w ktorej moj kolega usuwal filtr i zminial oprogramowanie w swojej Vektrze. On zrobil to dwa lata za pozno , bo kosztowalo go to wymiane silnika i dwukrotna regeneracje turbosprezarki. Usunol i twierdzi ze jego problemy sie skonczyly. Od pewnego czasu przekonywal mnie zebym to zrobil jak najszybciej. Dam Wam znac jak ten zabieg wplynol na moje auto. Pozdrawiam HD Szczecin

 

Jak usuniecie DPF-u bedzie razem ze zmiana mapy w sterowniku to Kolega bedzie sie dlugo cieszył bezproblemowa jazdą.

Auto bedzie rowniez nieco żwawsze i wyraźnie mnie spalało.Po samych tylko kosztach paliwa ta operacja zwraca sie bardzo szybko.

Prosze sie podzielić wrażeniami z jazdy bez DPF-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

I trzeba potem dobrze sprawdzać auto przed zakupem aby nie trafić na takie "poprawione" cudo.. :mad2: :duh:

Róbta co chceta....

 

A jak już wytną Wam środek z filtra to zażądajcie go, kosztuje ładnych parę stówek w skupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego krytykujesz ten pomysl a czy kiedys usuwales filtr w swoim samochodzie? Ja dzis odstawilem auto do serwisu w Szczecinie, ktory od kilku lat tylko tym sie zajmuje. Przy okazji namowili mnie na podniesienie mocy o 20% O wynikach tej operacji poinformuje na forum ku przestrodze lub poparciu takiego manewru. Czy ktos z tego forum MA ZLE DOSWIADCZENIA PO USUNIECIU FILTRA DPF I PO PRZEPROGRAMOWANIU MOCY SWOJEGO SILNIKA? Prosze o uwagi tych co to juz zrobili a nie tych co im sie wydaje. Nie chcialbym zeby ktos na tym forum sie obrazil. Poszukuje sprawdzonych praktycznych rzeczowych uwag a nie domyslow i danych katalogowych Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za wszystkie uwagi , jak wspomnialem poinformuje o rezultatach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nigdy nie usuwałem .DPF-a czy innych fabrycznych części i nigdy nie sprawiły mi problemu.Pewnie nie miewam problemów z autem bo jak słyszę od sprzedającego że pozbył się DPF-a, klapek czy innych "niepotrzebnych" rzeczy odwracam się odchodzę szukać innej nie "poprawianej"

Polska jest pełna świetnych fachowców którzy poprawiają niemieckie fabryki :)

Szkoda że nam "wyszedł" tylko Polonez :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie usuwałem .DPF-a czy innych fabrycznych części i nigdy nie sprawiły mi problemu.Pewnie nie miewam problemów z autem bo jak słyszę od sprzedającego że pozbył się DPF-a, klapek czy innych "niepotrzebnych" rzeczy odwracam się odchodzę szukać innej nie "poprawianej"

Polska jest pełna świetnych fachowców którzy poprawiają niemieckie fabryki :)

Szkoda że nam "wyszedł" tylko Polonez :)

 

Przepraszam ale musze to napisac-Kolego- piszesz naprawde pierdoły!

DPF jest złem koniecznym ,który zostal siła wymuszony na producentach aut przewaznie przez Eko-terorystów a nie wynalazkiem ,który daje dobrodziejstwo dla auta.

DPF aby zatrzymac pare gramów sadzy ,ktore przedostaja sie do atmosfery w zamian wyraźnie skraca zywotnośc kazdego silnika,zwieksza zuzycie paliwa .

Silnik Z DPF-em nie ma mozliwosci tunningu ,podniesienie mocy i momentu obrotowego.Aby to zrobic najpierw trzeba wyrzucic filtr.

Nie potrzebny jest Twój sarkazm do naszej nacji-problem DPF-u jest ponad- narodowy ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A to ciekawe bzdury piszesz :mrgreen:

Przecież do każdej BMW w ASO można zakupić podniesienie mocy i nikt przy tym nie wycina DPF-a :shock:

Coś mi tu pachnie reklamą psedo-firmy tuningowej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe bzdury piszesz :mrgreen:

Przecież do każdej BMW w ASO można zakupić podniesienie mocy i nikt przy tym nie wycina DPF-a :shock:

Coś mi tu pachnie reklamą psedo-firmy tuningowej....

 

Proponuje sprawdzic organoleptycznie "jakie osiagi "mozna dodatkowo wycisnąć (i jakim kosztem!!)z diesla ,który ma DPF..

Zycze powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego każdy ma prawo robić co zechce ze swoim furakiem, jedni lataja do serwisu BMW który nie jest zainteresowany żeby nasze fury jeździły z milionowymi przebiegami a inni do Pana Mietka do garażu ... A najlepiej to zapisać się w salonie na nowy model 2015 ... Ja czekam na X4 - ale jej jeszcze niema , a do tej pory będę latał E83 , ale bez filtra cząstek stałych ! , bo mnie on nie kręci - chociaż go fantastyczni inżynierowie z Bawarii zaprojektowali i włożyli do tego auta. Forum to miejsce wymiany uwag a nie "przeciągania na siłę na inną wiarę"

Jutro odbieram auto z firmy po tym zabiegu - polatam nim trochę - mam teraz wyjazd do Austrii na deski i opiszę co z tego wyszło ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i jeszcze jedno : nikt tu nikogo nie reklamuje. Nie podałem ani razu gdzie mi robię tego furaka. Ale miło, że masz inne zdanie , bo jest to powód do dyskusji. Gorzej by było gdyby wszyscy byli tak samo zadowoleni i nie mieli własnego zdania ... pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Osobiście uważam, że wycinanie sprawnego DPFa to totalne nieporozumienie. Co innego kiedy jest uszkodzony i mamy alternatywę kupna nowego za połowę wartości samochodu... Wiem też, że DPFy w BMW wytrzymują przebiegi po 300tys. i więcej. To nie peugeot... Poza tym zawsze można programowo wypalić filtr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tęż nigdy bym nie wyciął raz że można wypalać programowo a dwa są urządzenia do czyszczenia chemicznego bez wyjmowania filtra z samochodu.Również bym nie kupił nigdy samochodu z wyciętym czymkolwiek.Zresztą wycinać na pałę coś co działa ??????

Może lepiej znaleźć fachowca od BMW a nie wszystkich marek jak ten gość z artykułu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram 2 ostatnie zdania. Pewnie, że każdy robi co chce ze swoim samochodem. Ale denerwują mnie takie wpisy, które w autorytatywny sposób stwierdzają, że jakaś część czy też element jest zbędny. Na tym forum jest mnóstwo tego typu porad, poczynając od ulepszeń (zamiana oleju na gęstszy) po wycinanie przepływki.

A potem proponuję zajrzeć do działu "Co sądzicie o tym BMW z ogłoszenia? Opinie na temat samochodów na sprzedaż". I tam w drugą stronę przegięcie.

Najlepiej zachować we wszystkim umiar i zdrowy rozsądek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdego oczywiscie jest sprawa co robi lub nie ze swoim autem.

Tylko aby podejmowane decyzje były słuszne ,czasami jest potrzeba chociasz podstawowa wiedza z danego zakresu.

W samochodach nie zawsze wszystko co jest w "pakiecie" akurat jest dobre dla auta czy wlasciciela.

DPF jest tego najlepszym przykladem -chociasz nie jedynym.

Biorac filozofie Kolegów ,ktorzy sa przeciwni wszelkim zmianom na zasadzie nie bo nie (bez zagłebiania sie w przyczyny dlaczego tak sie robi)to innym dobrym przykladem sa np opony.W BMW X3 przez wiele lat na pierwszy montaz szły opony wielosezonowe.W chwili obecnej nadal wiele firm dalej je montuje.

Dlaczego wiec wszyscy od razu sie ich pozbywaja zakladając letnie albo zimowe??Przeciesz to fabryka je zaklada?A kazdy bardzo szybko ją poprawia..

Montaz DPF-ów w autach to nie jest autonomiczna decyzja konstruktorów!To trzeba wiedziec!

Zostal wymuszony -głownie przez Unie Europejska i tylko w Europie musi byc stosowany przez co chwile podnoszone przez Eurokratów normy emisji spalin.

To jest jedyna przyczyna ,ze w autach ,ktore ida na sprzedaz w Europie musi byc DPF.

Rzecza niepodwazalna jest ,ze obecnośc tego filtra dla samego samochodu ma tylko same negatywne efekty:

-przedostawanie sie ropy do oleju

-zwiekszone zuzycie paliwa

A najwazniejsza szkoda to krótsza zywotnośc samego silnika jak i wielu elementów z osprzetu oraz bardzo wysokie koszta wymiany filtra czy jego wypalania.

Wg opinii specjalistów narzucony wymog emisji spalin Euro4 (poczatek zakladania DPF)a teraz juz Euro 5 przysparza naprawde o bol glowy konstruktorów aut jak ten"wynalazek"pogodzic ze sprawnym dzialaniem nowoczesnego silnika.

Podobno japońska f-ma Subaru jest bardzo bliska wypuszczenia na rynek Diesla ,który bedzie spelniał narzucone normy emisji spalin bez konieczności istnienia DPF.

To ze DPF jest zmora i utrapieniem jest bezdyskusyjne.

Dlatego wszystkie wiodace f-my pracuja nad takim usprawnieniem silnikow Diesla oraz robia testy nad unowoczesniem samych filtrow wyłapujacych sadzę aby trzymały okreslona norme spalin bez szkodliwego dzialania na silnik i jego osprzet -jaki maja obecnie montowane filtry DPF.

Ale jak na razie nie ma samochodu z silnikiem Diesla na rynku ,ktory trzyma norme spalin Euro 4 lub 5 -jednoczesnie bez negatywnego wpływu na dzialanie silnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dopiero teraz miałem czas przeczytać ten "fachowy" artykuł z A.Ś. I tam tak mądrze piszą, jak to niesprawny filtr jest gorszy niż trochę sadzy...

Zastanowił mnie fragment:

Obudowa jest ostrożnie rozcinana tak,

żeby nie wysypała się toksyczna i rakotwórcza

zawartość filtra.

i dalej:

Wewnątrz obudowy umieszczana jest

rura. Gdyby tylko usunąć wkład filtra,

wydech stałby się bardzo głośny.

I teraz pytanie: co ten dbający o ekologię warsztat wraz z przyklaskującym mu A.Ś. robi z toksyczną i rakotwórczą zawartością filtra?

Ze mnie taki ekolog jak z J. Clarksona (pewnie część z was czytała jego książki). Ale nie lubię hipokryzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.