Skocz do zawartości

e60 nie świeci podswietlenie tablcy rej. - spięcie!


Salsieros

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś czas temu zapalił mi się w moim bmw e60 530d błąd "lewa żarówka podswietlenia tablicy rejestracyjnej nie działa". Raz na jakiś czas błąd znikał a żarówka świeciła. Ostatnio lewa żarówka podswietlenia tablicy rej przestała wogóle świecic. Wymieniłem zarówke na nowa ale problem pozostał. Sprawdziłaem napięcie, okazało sie że około 7v. Sprawdziłem wiązke instalacji wychodzącej z klapy bagaznika i okazało sie ze jest przetarta i powoduje spięcie. Zaizolowałem kable, wyeliminowałem spiecie ale żarówka lewa dalej nie działa i wyskakuje bład. Moje pytanie czy po takim spieciu trzeba błąd spalonej żarówki wykasowywac komputerem w aso i to spowoduje ze zarówka bedzie swiecić? Jestem na 99% pewny ze istalacja jest już ok. Dzięki za odp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki sprawdzałem wczesniej, sa ok. Wiem ze z regóły bład znika wraz z wymianą zarówki ale ze u mnie było spiecie może potrzebne jest wykasowanie błedu aby zarówka świeciła. Poprostu gdzies na tym forum wyczytałem ze kolesiowi ring z przodu przestał swieci poniewaz było spiecie, wymiana zarówki nic nie dała dopiero aso wykasowało bład i wszystko wrócilo do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydało by sie sprawdzic schemat bezpieczników,

 

Gdzieś tam pisałeś że jestes elektronikiem, rzuć okiem na schemat to zrozumiesz że masz slabszy dzień. Ale co do możliwości uszkodzenia LMA masz racje...

BTW. skad pochodzisz, tzn gdzie mieszkałeś w polsce?

 

 

Moje pytanie czy po takim spieciu trzeba błąd spalonej żarówki wykasowywac komputerem w aso i to spowoduje ze zarówka bedzie swiecić? Jestem na 99% pewny ze istalacja jest już ok. Dzięki za odp.

 

Nie trzeba niczego kasować stan sprawdzany jest przed i podczas wlaczania każdej zarowki sterowanej przez LMA.

Zeby mieć 100% pewności musiałbyś dobrać się do LMA i zmierzyć napięcie na 3 pinie. Jezeli wyjdzie to samo czyli ok. 7V to wyciągnąć przewód ze złącza i połączyć z piniem 9 lub 47, to jest napiecie +12, w tym momecie zarówka powinna się świecić. To potwierdzało by 100% sprawna instalację i w 99% niesprawny LMA. W tej sytuacji mozna naprawiać LMA, wymienić, lub spróbować wyłączyć kontrolę tej zarówki aby nie pojawiał się błąd. A samą zarówkę połączyć z prawą, pin 49, albo na tylnej klapie jak wolisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba niczego kasować stan sprawdzany jest przed i podczas wlaczania każdej zarowki sterowanej przez LMA.

 

Ja miałem zwarcie w instalacji z podświetlenia diodowego miedzy innymi klamek wskutek czego odłączone zostało zasilanie i powstawał błąd, który trzeba było wykasować. Dopiero po skasowaniu wszystko zaczęło znowu świecić. Może z tym jest podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakiś czas temu zapalił mi się w moim bmw e60 530d błąd "lewa żarówka podswietlenia tablicy rejestracyjnej nie działa". Raz na jakiś czas błąd znikał a żarówka świeciła. Ostatnio lewa żarówka podswietlenia tablicy rej przestała wogóle świecic. Wymieniłem zarówke na nowa ale problem pozostał. Sprawdziłaem napięcie, okazało sie że około 7v. Sprawdziłem wiązke instalacji wychodzącej z klapy bagaznika i okazało sie ze jest przetarta i powoduje spięcie. Zaizolowałem kable, wyeliminowałem spiecie ale żarówka lewa dalej nie działa i wyskakuje bład. Moje pytanie czy po takim spieciu trzeba błąd spalonej żarówki wykasowywac komputerem w aso i to spowoduje ze zarówka bedzie swiecić? Jestem na 99% pewny ze istalacja jest już ok. Dzięki za odp.

 

Mam to samo, którą wiązkę sprawdzałeś?

INPA pokazuje to samo co można wyczytać na ekranie. Przepalona lewa żarówka oświetlenia tablicy rejestracyjnej.

Ponieważ już wcześniej miałem problemy z wiązkami w klapie: brak wstecznego, wariująca wycieraczka, nie działało otwieranie szyby. Wszystkie te przypadłości wiązały sie z uszkodzonymi wiązkami w klapie po prawej stronie. Stawiam na wiązkę z lewej strony, której jeszcze nie ruszałem.

Mogę jeszcze dodać, że polutowanie 1 kabelka nic nie da. Po wyciągnięciu wiązki część kabelków była całkowicie przerwana, a część miała uszkodzoną izolacje. Wszystkie kable na odcinku wchodzącym w prowadnice przy zawiasie były stwardniałe i zmurszałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spiecie wyeliminowalem, kable zaizolowane poprawnie. Do lampki dochodzą dwa kabelki plusowy (on jest w porządku, sprawdałem na 100%) i minusowy. I z tym jest problem. Sprawdziłem go na odcinku od lampki domiejsca gdzie istalacja chowa sie pod tapicerke w lewym boczku. Takze prawdopodobienstwo ze kabel jest przerwany jest znikome, bo nie widze najmniejszej mozliwości zeby sie przerwał. Moze znacie jakis pomysl jak sprwdzic czy ten kabel nie jest przerwany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spiecie wyeliminowalem, kable zaizolowane poprawnie. Do lampki dochodzą dwa kabelki plusowy (on jest w porządku, sprawdałem na 100%) i minusowy. I z tym jest problem. Sprawdziłem go na odcinku od lampki domiejsca gdzie istalacja chowa sie pod tapicerke w lewym boczku. Takze prawdopodobienstwo ze kabel jest przerwany jest znikome, bo nie widze najmniejszej mozliwości zeby sie przerwał. Moze znacie jakis pomysl jak sprwdzic czy ten kabel nie jest przerwany?

 

Kable minusowe tych żarówek prawej i lewej połączone są razem w złączce X11273 i dalej do nadwozia. Sprawdz to. Ale jeżeli świeci prawa żarówka to wygląda mi to mimo wszystko bardziej na problem z kablem +, żeby sprawdzić ten muisałbyś się dostać do LMA( kilka śrubek w okolicy nóg kierowcy)

 

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_E60_61_0041.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spiecie wyeliminowalem, kable zaizolowane poprawnie. Do lampki dochodzą dwa kabelki plusowy (on jest w porządku, sprawdałem na 100%) i minusowy. I z tym jest problem. Sprawdziłem go na odcinku od lampki domiejsca gdzie istalacja chowa sie pod tapicerke w lewym boczku. Takze prawdopodobienstwo ze kabel jest przerwany jest znikome, bo nie widze najmniejszej mozliwości zeby sie przerwał. Moze znacie jakis pomysl jak sprwdzic czy ten kabel nie jest przerwany?

 

Niestety kable są uszkodzone wgłebi, także aby je sprawdzić trzeba wyciągnąć wiązkę do wnętrza samochodu. W tym celu w E61 należy odkręcić głośnik i zdjąć gumowy kołnierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable minusowe tych żarówek prawej i lewej połączone są razem w złączce X11273 i dalej do nadwozia. Sprawdz to. Ale jeżeli świeci prawa żarówka to wygląda mi to mimo wszystko bardziej na problem z kablem +, żeby sprawdzić ten muisałbyś się dostać do LMA( kilka śrubek w okolicy nóg kierowcy)

 

Skoro tak jest to oznacza zne do lewej lampki nie dochodzi mi napięcie czyli kabel plus. Zakladając ze nie jest przerwany gdzies pod tapicerką (raczej tego jestem pewny) to co robic dalej? Chyba jednak pozostaje aso bo sam do komputera nie bdede sie dobieral.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak pozostaje aso bo sam do komputera nie bdede sie dobieral.

 

Nie wiem o jakim komputerze mówisz, bo ja sterowniku świateł jest przy nogach kierowcy, Nie ma nic w tym strzasznego wyciągasz wtyczke i sprawdzasz. W aso zaporoponują ci na dzien dobry pewnie wymiane tego, a to jak znam idzie pojdzie pewnie ponad 1000 na start

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.