Skocz do zawartości

Ksenon, raz swieci raz nie


zelig

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z lewym ksenonem E53,2005 rok,ksenon dynamiczny. Zgasł mi lewy ksenon,byłem pewny ,że to żarnik i od razu kupiłem 2 nowe philipsa, Włożyłem i dalej nie świeci. Zadzwonilem do serwisu z zapytaniem czy jak starter się popsuł albo przetwornica to czy jak wepną pod komputer czy pokarze sie błąd. Powiedzieli ,że nie. Że można zmamienić stronami i sprawdzic na dobrej stronie. Tak też zrobiłem i wszystko ok,. I starter i przetwornica działają po dobrej stronie. Złozyłem całą lampe podłączyłem na przeciwna stronę i ok.Jak zalożylem lampy na miejsce, na wlączonych lampach wszytko działało. Wyłączyłem śwaiatła i włączyłem i nie działa lewa strona. Wszytsko inne działa (kierunki itd). Ciekawa sprawa,że jak włącze światła na Auto to włączają mi się same halogeny. Jakieś pomysły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę do serwisu. NIc innego nie pozostaje. Wszystko co sam mogłem sprawdziłem, reszta to tylko przez diagnostykę. Ktoś mial na podobny problem tyle ,że nie w X5 ,podobno coś z prądem nie tak. Może u mnie też.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem w serwisie, moduł check i światła padła część odpowiedzialna za lewy ksenon??|Koleś podłączał samą lampe na krótko i działa mówi ,że to musi być moduł. Byłem u jakiegoś elektronika ale mówi ze nnie mają tego elementu bo często padają i [BAD] blada. Nowy 1600zeta używka na allego 270zeta.I znowu zaskoczenie po załączeniu modułu światło zadziałało do pierwszego wyłączenia. Jakieś pomysły lub doświadczenia??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C.D [BAD] blada, kupiłem używany moduł i to samo. Elektryk mówi ,że wina modułu. Podłączają lampę na ktutko i działa. Sprawdzają prąd dochodzący do modułu i ok, a z modułu już nie wychodzi akurat na tą lampe,wszystko inne działa. Co za pech. jade oddach moduł koleś mówi ze ma jakiegoś elektronika ,że sprawdzał moduł przed sprzedażą i był ok. Jakieś pomysły doswiadczenia????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

cześć jestem nowy na forum

ja mam tez problem ale u mnie nie świeci lewa strona wcale tzn ksenon

mierzył czy napięcie dochodzi do ksenona to nie ma zmienaiłem żarówki i startery i oba dobre

czy poszła przetwornica napięcia? a jak tak to czy da się ją odczepić od lampy i wymienic bo próbowałem z kolega lampę zdjąć ale nawet nie wyciągnęliśmy bo nie chciała wyjść stwierdziliśmy że chyba trzeba odkręcić zderzak żeby wyszła lampa wie ktoś czy trzeba?

no i ile by kosztowała taka częśc tzn. przetewornica napięcia do ksenona ? jeśli da ise ją wymienic bo może trzeba całą lampę ? aha zaznaczę że ta lampa jest nieszczelna i zawilgotniona na maxa

sorki że w wątek sie wmieszałem jak coś to przejde na swój

prosze o opinie doswiadczonych

pozdrawiam forumowiczów

życzędobrej nocy

cześć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przetwornica w lampie jest na samym jej dole. Jak masz wilgoć w lampce to wpda skraplająca sie na jej ściankach spływa do najniższego punktu. przetwornica ma niby uszczelkę ale chroni ona tylko przed kontaktem z wodą która leci spod brewki u dołu lampy. Zmierz napięcie na obwodzie świateł mijania względem masy i plusa. jeżeli jest słaba masa to poprowadź ją z karoserii a jak plus to może zamiast wymieniać moduł za kilka stówek wystarczy zamontować przekaźnik odciążający? zawsze to taniej i bezpieczniej dla modułu:) A lampy jak chcesz ściągać to zderzak zostaw w spokoju:) niech zostanie na starym miejscu :) odkręcasz tylko dolne brewki pod lampami. Przyświeć lampką w szczelinę między lampą a zderzakiem. A i jak masz spryski to możesz mieć lekki problem, ale po manewrujesz troszkę lampką i ci wyjdzie. A zobacz może w INPA czy masz wpisane Xenony w module. Może moduł ma złą konfigurację. a halogeny może robią za światła do jazdy dziennej. Podepnij ją do kompa, to może ci dużo pomóc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zdjal zderzak...

 

Obaj macie 2005 wiec chyba widac roznice miedzy tym:

 

http://allegro.pl/przod-bmw-x5-e53-lift-zderzak-blotnik-maska-i2021607064.html

 

a tym

 

http://allegro.pl/bmw-x5-2002-diesel-3-0-automat-i2066321075.html

 

Po lifcie gdzie ma wejsc niby byc ta blenda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zdjal zderzak...

 

Obaj macie 2005 wiec chyba widac roznice miedzy tym:

 

http://allegro.pl/przod-bmw-x5-e53-lift-zderzak-blotnik-maska-i2021607064.html

 

a tym

 

http://allegro.pl/bmw-x5-2002-diesel-3-0-automat-i2066321075.html

 

Po lifcie gdzie ma wejsc niby byc ta blenda?

siema mmx róznicę widać dobrze

dzięki za to bóg ci zapłać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi wyżej, ja mam E53 2005 i musiałem zdjąć zderzak. Inaczej wszystko połamiesz. Żeby sprawdzić swój problem przekładałem wszystko z jednej strony na drugą. Ale jak napisałem wyżej problem nie leżał w lamie. Kupiłem używany moduł byłem w warsztacie założyli i po 10 min przestał działać elektryk powiedział ze to zepsuty moduł. Ale koleś który mi sprzedała upierał się ze jest ok. i wysłał mnie do kolesia który go niby sprawdzał. Koleś coś pogrzebał i było ok. przez 2 godziny. Pojechałem ponownie. Coś znowu pogrzebał i mówi teraz będzie ok. I jest, tyle ze zauważyłem ,że jak mam światła na Auto (przełącznik na lewo) to zapalają mi się halogeny i miga zielona dioda przy przełączniku(przedtem tak nie było) ale światła działają. Tyle ,że już z tego wszystkiego nie wiem czy miałem skrętne ksenony czy nie, teraz na pewno nie są bo nie skręcają. Dzwoniłem do kolesia bo dał mi 6 miesięcy gwarancji. Mówi , że musi pomyśleć. Koszty do tej pory 250zl-moduł, elektrycy 80,50,200zł. Razem 580zł. Nowy moduł 1600zł plus wizyta w ASO. Ciągle taniej. Ale nerwów już mi brakuje. Jakieś doświadczenia??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze że nie wesoło mi to sie rysuje

póki co jak bedzie to tak skomplikowane jak u Ciebie to nadzieja w brejdamu moim jest bardzo dobrym elektronikiem może naładuje spaloną część

eh te samochody

dzięki za opisanie swojego przypadku szefie(nie wiem co znaczy miałem światła na auto ? i gdzie ta dioda mrugałą na tablicy zegarów?)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze to nie dzial swiec ,ale u mnie po przekreceniu kluczyka nie zaswieca sie kontrolka swiecy i przy terazniejszych mrozach (-15 st C ) ciezko mi odpala auto.tzn .zapala i gasnie .z 10 razy tak zapali i zgasnie zanim odpalil w koncu.pojechalem pod kompa i wyszlo ze padly swiece zarowe na 1,3 5 i 6 cylindrze.swiece sa juz zamowinone tylko dziwi mnie czemu nie swieci znaczek swiecy zarowej na kontrolkach skoro na kompie wychodzi ze 4 swiece sa walniete a 2 dobre.jakies pomysly koledzy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo koni widzę masz ,

jakiś nowszy model?

ile pali 9,5 czy mniej ?

u mnie przy mrozie jakby nie równo chodzi przy odpaleniu tak przez hmm ja wiem? ze 3 sekundy

a świece żarowe (taka żółta kontrolka) pali sie tylko ze 2 sek. i niewiem czy to jak zgaśnie to znaczy że chyba już można palić? przynajmniej tak widziałem w innym aucie tzn fordzie transicie tam trzeba było poczekać z 5 może więcej sek.

 

co do twojego przypadku to niewiem

szerokiej drogi spokojnej jazdy

pozdro J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie wrócić do problemu ksenona. Minął już prawie tydzień i ksenony działają. Co się zmieniło to pokazuje się błąd 'sprawdź lampy mijania' prawy ksenon nie reguluje się po włączeniu świateł ( samo regulacja ), w dzień jak włączę światła na auto i zapale halogeny przód, włączają sie i ksenony i halogeny. Także naprawili jedno pozmieniali ,żeby nie powiedzieć zepsuli co innego. Nie jestem pewny czy to problem programowania modułu. Jakieś doświadczenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Już byłem, wszystko zrobione i działa. W sumie byłem w trzech warsztatach, kupiłem używany moduł świateł plus regulator świateł. Koszty naprawy części 450zł robocizna 580zł. Ostatni warsztat okazał się fachowym i profesjonalnym. Wizyta w servisie to koszt, za moduł 1600zł regulator świateł 600zł plus koszty robocizny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich

Mnie też do dopadło,ksenon przestał świecić .

Te same objawy co u kolegów jak przełącze na auto to też zapalają się mijania.

Mam prośbę do kolegi aby nie tracić czasu i kasiory gdzie mieści się ten dobry warsztat ,chętnie bym skorzystał z ich usług.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

witam u mnie nie działał jeden ksenon

problem opisałem wyżej spalonabyła przetwornica bo woda sie dostaje tam

brat jest elektronikiem kupił w elektronicznym sklepie uniwersalną przetworke

obciął dwa kable podłączył i lampaśmiga jak dawniej

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie nie działał jeden ksenon

problem opisałem wyżej spalonabyła przetwornica bo woda sie dostaje tam

brat jest elektronikiem kupił w elektronicznym sklepie uniwersalną przetworke

obciął dwa kable podłączył i lampaśmiga jak dawniej

 

pozdro

 

no fajnie, że można włożyć byle jaką przetwornice za $3.99 ale wg.mnie to druciarstwo.

I szlag by mnie trafił jakbym takie coś znalazł w kupionym przeze mnie aucie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.