Skocz do zawartości

520d głuche stukanie


vilden

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam podobny problem. Sprawdzałem auto już kilka razy. Za każdym razem nic nie wyszło.

Stukanie występuje przy przejazdach po delikatnych nierównościach (nadlewki asfaltu).

 

Wymieniłem profilaktycznie (delikatny luz był) drążki kierownicze i końcówki na Lemforder. Niestety to nie to :)

Przekładnię miałem regenerowaną przez poprzedniego właściciela bo ciekła i nie ma ona żadnych luzów.

 

Łączniki i reszta są ok. Na szarpakach facet się zawiesił i nic nie wymyślił.

 

Wydaje mi się że puka u góry (łożysko) na McPhersonie. Ktoś miał może doświadczenie z tym?

 

Pozdrawiam

--

gv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry test przekladni można zrobić ruszając energicznie kierownica na zgaszonym silniku, ma być sztywno i żadnego stukania. A regeneracja regeneracji nie równa.

 

jakby to była przekładnia to by nie stukała na zakrętach. czy na zakrętach przestaje stukać? poza tym przekładnia nigdy nie stuka tak głośno jak wahacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest, że wahacze na oko są w porządku. Przekładnia chyba też. Hmm

 

wahaczy na oko się nie sprawdza. a przekładnia jakby miała takie luzy żeby stukała to miałbyś problem z utrzymaniem auta na prostej i w koleinach. niestety z wahaczami jest tak że widać czy są dobre czy złe dopiero po wymontowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przekładnia jakby miała takie luzy żeby stukała to miałbyś problem z utrzymaniem auta na prostej i w koleinach.

 

Dobrze się zorientuj w temacie zanim zaczniesz pisać takie historyjki. Czy ruch kierownicą o np. 5mm spowoduje jakiś odczuwalny skręt?

Za to luz 5mm na listwie przekładni daje w odpowiednich warunkach wyrażne i glosne stukanie, ale nie bedzie wplywal w widoczny sposob na kierunek poruszania sie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zakładać , że to luz na listwie przekładni ale wartość jaką podałeś czyli 5 mm uważam za zawyżoną .

Przy takim luzie to musiałoby chyba tam zęba ( trybu ) brakować i pewnie by ciekła już przekładnia o prawidłowym utrzymaniu toru jazdy nie wspominając . Luz 5 mm to jakiś kosmiczny luz , tam się luz mierzy ,z tego co wiem , w dziesiątkach milimetrów a nie w milimetrach .

Na pewno jednak warto sprawdzić przekładnie .

Poza tym sprawdź łożysko przedniego amortyzatora - to też czasami siada i puka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja obstawiam jednak wahacze, mój znajomy też miał stuki co prawda w 520 E39 i wymienił wszystko włącznie z amortyzatorami i poduszkami ich, nawet poduszki silnika i okazało się że stukają wahacze, w tych autach nigdy nic innego nie puka tylko wahacze :) Reszta może być stara jak świat a nie zapuka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Dobry test przekladni można zrobić ruszając energicznie kierownica na zgaszonym silniku, ma być sztywno i żadnego stukania. A regeneracja regeneracji nie równa.

Na zgaszonym silniku,przy energicznym ruszaniu kolem kierownicy kazda przekladnia bedzie stukac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam to samo w e46, ale podejrzewam, ze problem tkwi w tym samym... U mnie stukanie wydobywa sie wprost spod kola kierownicy. KAZDY NA FORUM MOWI MAGLOWNICA :duh: Nie wiem jakie sa wasze stuki, ale u mnie słychac je nawet przy bardzo krotkich (szybkich) ruchach kierownica. Mowiac krótkich miałem na mysli, ze nawet nie dochodzac kierownica do konca luzu na przekladni. Jestem po remonocie całego kompletnie zawieszenia z przodu. Wszystkie czesci LEMFORDER, amorki SACHS. Wiec nie ma lipy. Jestem przekonany ze problem tkwi w kolumnie kierownicy. (przynajmniej w moim przypadku).
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez sie podepne pod temat... otoz mnie stuka z przodu po prawej stronie. na szarpakach nic nie widac. a objaw pukania pojawia sie gdy np auto stoi na nierownosci tzn przod jest nizej niz tyl, gdy na wstecznym opuszczam ten dolek przed moim garazem slysze wlasnie ten stuk. mam nadzieje tylko ze to nie objaw walnietej przekladni bo troche to ustrojstwo kosztuje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To postaw ten salonowy na asfalcie lub betonie a nie na plytkach (jak to jest w salonach) i zobacz wtedy przy bardzo energicznym ruszaniu kolem kierownicy lewo-prawo czy nic nie stuka...

To może inaczej, co tam ma stukac jeśli jest sprawne i nie ma luzu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak cisnienia oleju w ukladzie.Na zapalonym silniku jezeli stuka to jest problem,na zgaszonym zaden.

Pracująca pompa "maskuje" te luzy, w momecie kiedy ruszasz kierownica rozdzielacz juz podaje olej i pomaga popchnąć listwę, więc są mniejsze naprężenia i wrazenie ze luzow brak. W tym układzie nie może być żadnych wyczuwalnych luzów, i każdy samochód w którym wymieniałem przekładnie, po wymianie nawet nie stuknął. Od czasu do czasu mam także doczynienia z samochodami rajdowymi, gdzie wymienia wszyskto na nowe i nie ma tam mowy o najmniejszym puknięciu kierownicy na zgaszonym silniku, to kwalifikuje przekładnie do wymiany.

Ale nie ma problemu, możesz uważać że to naturalne twoja sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.