Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wcześniej myślałem że to normalne w e46 ale chyba jednak nie... DSC działa mi normalnie, reaguje podczas poślizg, ruszania itd, jak krótko nacisnę przycisk do jego wyłączania oczywiście zapala się kontrolka i system częściowo się dezaktywuje - czyli ok, INPA nie pokazuje też żadnych błędów. Problem pojawia się gdy przytrzymam przycisk DSC dłużej (około 10 sekund) - system wtedy dezaktywuje się całkowicie, czyli niby ok ale:

- zapala się jedynie kontrolka DSC, nie zapala się żółta kontrolka ręcznego

- nie da się włączyć z powrotem DSC przyciskiem, żeby z powrotem działało trzeba zgasić i odpalić silnik

- INPA pokazuje błąd, którego wcześniej nie było

http://images47.fotosik.pl/1288/8f65d22a2bcd4b6c.jpg

 

Możliwe że mam po prostu uszkodzony wyłącznik DSC? :shock:

Opublikowano

Witam

 

Jak dezaktywujesz DSC przyciskając dłużej, to będzie się świeciła tylko kontrolka DSC i nie będziesz mógł go włączyć z powrotem. Dopiero wyłączenie auta spowoduje, powrót do nominalnych ustawień. READ THE MANUAL :D

Co do błędu, to go nie bardzo rozumiem, bo nie ma żadnych wartości, które świadczyły by o błędzie. Być może błąd ten znika po ponownym odpaleniu auta samoczynnie...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

hmm swoja instrukcję mam w samochodzie w garażu, ale też kojarzę żeby było w niej napisane tak jak mówisz. Mam z kolei ściągnięty skan instrukcji (Instrukcja obslugi BMW E46 PL up by dunaj2) i w niej nie ma mowy o konieczności ponownego uruchomienia silnika, ale nie widzę też niczego o całkowitym wyłączaniu DSC ani o kontrolce ręcznego. Szczerze mówiąc do tej pory myślałem że właśnie tak ma być, że DSC po wyłączeniu całkowitym nie działa do restartu silnika, ale kilka osób na forum pisało, że po całkowitym wyłączeniu DSC powinna świecić się dodatkowo kontrolka ręcznego i powinno dać się włączyć z powrotem system bez gaszenia silnika. Czyżby były więc dwie wersje DSC w e46?

 

Co do błędu - zauważyłem go wczoraj przy okazji kasowania błędu po wymianie czujnika wałka rozrządu. Był już zapisany w pamięci, a ostatnio wyłączałem całkowicie DSC kilka tygodni temu w Salmopolu :mrgreen: więc restart silnika nie powoduje jego zniknięcia. Najpierw skasowałem błąd, po czym kilka razy odpalałem i gasiłem samochód w garażu - błąd nie wracał, następnie wyłączyłem częściowo DSC krótkim naciśnięciem przycisku i załączyłem z powrotem -błędu nie było. Później wyłączyłem DSC całkowicie długim przytrzymaniem przycisku - i wtedy błąd pojawił się (zrobiłem wówczas screenshota który jest na forum - stąd prędkość 0 itd). Błąd nie znikał (restart silnika nie pomagał) do czasu skasowania INPĄ).

Opublikowano
hmm swoja instrukcję mam w samochodzie w garażu, ale też kojarzę żeby było w niej napisane tak jak mówisz. Mam z kolei ściągnięty skan instrukcji (Instrukcja obslugi BMW E46 PL up by dunaj2) i w niej nie ma mowy o konieczności ponownego uruchomienia silnika, ale nie widzę też niczego o całkowitym wyłączaniu DSC ani o kontrolce ręcznego. (...)

Jak to nic nie pisze ?? Przeczytaj dokładnie stronę 74 i 75 instrukcji ( wg pdf jest to strona 76 i 77 ) jest tam DOKŁADNIE napisane o kontrolkach i sposobie wyłączenia i załączenia DSC.

Na pierwszy rzut oka u Ciebie wygląda to tak jakbyś nie miał DSC tylko ASC+T a ktoś zamienił przycisk z ASC na DSC.

 

A wg VIN-u jaką masz opcję kontroli trakcji ?

 

U mnie jest to opcja 210 - DSC 3 i zachowuje się dokładnie jak w instrukcji obsługi

Opublikowano

Faktycznie, pomyliłem strony skanu - patrzyłem stronę dalej o xDrive :duh:

Wg VINu mam DSC S210A, pod maską mam moduł DSC, w praktyce też system reaguje prawidłowo tak jak powinien to robić DSC.

 

Przycisk do wyłączania ma w ogóle w sobie jakąś elektronikę? Sądziłem, że czas naciśnięcia zlicza moduł DSC... Żeby wyjąć panel przycisków wystarczy wyciągnąć górny schowek bądź popielniczkę poniżej czy trzeba coś więcej demontować?

Opublikowano

Masz dokładnie taką samą opcję jak ja więc przycisk DSC powinien działać dokładnie jak opisano w instrukcji.

Nie wiem jak zdemontować przycisk, nie wiem też czy jest wyposażony w jakąś elektronikę bo nie miałem potrzeby go demontować ( i oby tak zostało :) ).

Zostaje Ci przełożyć od kogoś na chwilę, jak to nie zda egzaminu to albo masz uszkodzoną instalację przycisk - moduł albo uszkodzony moduł DSC.

Opublikowano

Oto fotka mojej instrukcji (sorry za jakość ale tylko telefon miałem pod ręką), poza tą stroną nie ma w niej więcej mowy o wyłączaniu DSC.

Sprawa zatem dość dziwna. Moje auto jest z 2000 roku, instrukcja jest oryginalna dostarczona razem z nim, wydanie z 98r. Czyżby zatem były jednak jakieś różne wersje DSC? :roll:

 

http://images49.fotosik.pl/1246/2f6b163c51f9d0f0.jpg

Opublikowano

Może faktycznie były różne wersje DSC ? Wprawdzie opcję S210A mamy obaj z tym że u mnie jest ona opisana jako DSC III, z Twojego opisu wynika że masz DSC, czyżby DSC 1 ?

Może jest tu jakiś specjalista i się wypowie czy były różne wersje DSC w e46 ?

Opublikowano
Witam z kumplem też dezaktywowaliśmy system całkowicie w naszych e46 po podłączeniu pod kompa mieliśmy oboje ten sam błąd co ty.

 

O, to cenna informacja, a z jakich roczników macie autka? :)

Po całkowitym wyłączeniu świeciła się dodatkowo kontrolka ręcznego czy tylko DSC?

Opublikowano
Witam co do kontrolek to nie pamiętam ale ten gość co nas podłączał to od razu się cieszył że chyba kółka kręciliśmy jak tylko zerkną na te błędy a roczniki to jedna 2002 a druga 2003.
Opublikowano
Dzwoniłem do tego kumpla i on jednak twierdzi że nie musieliśmy gasić silników tylko nacisnąć przyciski od DSC.Teraz to już sam zgłupiałem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze jedno bo już trochę z tym głupieję. Jak powinno zachowywać się DSC po krótkim wyłączeniu przyciskiem, a jak po długim?

Z tego co zauważyłem u mnie już po krótkim naciśnięciu DSC przestaje reagować przy zrywaniu przyczepności podczas ruszania i przy wypadaniu na zakrętach.

Opublikowano
Dokładne tak samo się u mnie zachowuje po pierwszym naciśnięciu przycisku i zaświeceniu kontrolki pośrodku wskaźników, dalej natomiast działa tzw elektroniczna szpera, ale stabilizacja toru jazdy i dłąwienie silnika jest wyłączone, dopiero naciśnięcie przez trzy sekundy przycisku powoduje wyłączenie całego układu DSC/ADB i zaświecenie dodatkowo kontrolki ręcznego na żółto. Wtedy auto jeździ jakby nie było prawie żadnych "wspomagaczy", jest tylko ABS.
Opublikowano

Witam

Wczoraj sprawdzilem jak to dziala u mnie w 330 Ci z 2003 roku (m Sport) i po krótkim wcisnieciu przycisku DSC zapala sie kontrolka na samym srodku konsoli , jak przytrzymam na 3 do 5 sekund to dodatkowa zólta kontrolka hamulca a jak nacisne jeszcze raz to wszystko spowrotem wraca do normy. Wiec w moim przypadku wylaczanie silnika nie bylo potrzebne , dodam tylko ze wszystko bylo robione podczas jazdy.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Nikt nie rozwiazal tego problemu? U mnie jest tak samo, czyli jak nacisne krotko przycisk dsc zapala sie zolta lampka i moge ja normalnie wylaczyc. A jak przytrzymam dluzej przycisk to zapali sie i zgasnie dopiero po zgaszeniu silnika. Zadna kontrolka od recznego sie nie zapala. I teraz pytanie czy jak przytrzymam ten przycisk to dsc calkowicie sie dezaktywuje?

 

 

Pomoze ktos?

 

Ponawiam..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.