Skocz do zawartości

530d wymiana zawieszenia


carlos76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

posiadam zawieszenie M-Technik w moim po liftowym sedanie 530d. Domyślam się, że od nowości nadal te same amortyzatory i sprężyny siedzą na samochodzie. Nadszedł więc czas na ich wymianę i chciałem zapytać czy ktoś z was robił to już w swoim aucie kompleksowo ?

Jakie konkretnie polecacie amortyzatory ? Jakie sprężyny ? co jeszcze warto przy okazji wymienić ? a może w tej samej cenie mogę kupić jakiś gwint ? proszę o podawanie najlepiej nr fabrycznych lub bezpośrednich linków, co bym łatwo mógł sobie podejrzeć. Podkreślam, że chodzi o zawieszenie M-Technik. Chciałbym uzyskać mniej więcej takie same (lub niższe) zawieszenie + mniej więcej taką samą twardość (ew. ciut twardszą).

 

pozdrawiam

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematów o amortyzatorach jest multum na forum tym i innych.

Do m-technika dedykowane amortyzatory robi:

Bilstein - B8 zdaje się

Sachs - Advantage

Monroe - Reflex

Wypisywanie Ci numerów części mija się z celem ponieważ:

1) masz do tego celu stronę www.realoem.com gdzie wpisujesz swój numer VIN i po nim pokaże Ci wszystkie części dedykowane do Twojego auta (dlaczego więc ma to ktoś robić za Ciebie) - w imię powiedzenia: "zamiast rybakowi dawać rybę lepiej dać mu wędkę..."

2) kupując w sklepie - ogarniętym sklepie - i tak Cię poproszą o numer VIN bo na jego podstawie będą szukać części w bazie danych.

 

Sprężyny chcesz wymieniać bo są pęknięte, ugniecione czy masz po prostu wolną kasę? Generalnie jeśli springi są nieuszkodzone to ich nie ruszaj bo jak zabrniesz w proces ich szukania/dobierania to się możesz w tym pogubić i finalnie trafić na sprężyny nieodpowiednie (jest z tym sporo zabawy bo były one fabrycznie montowane/dobierane w zależności od wyposażenia auta- dobierane do jego wagi).

Chyba, że chcesz wstawiać gwint to wtedy kupujesz cały zestaw i problem z głowy.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o amortyzatory do m-technik, to chcę jeszcze dodać, że produkuje je też firma Koni (żółte z serii sport),są z regulowaną twardością,miałem okazję się przejechać E39 z zawiasem m-tech i wrażenia z jazdy super.W aucie,którym jechałem twardość ustawiono ,,po środku",taki kompromis między komfortem a sportowym twardym ustawieniem.Nawet przy oponach 235/45 i koleinach praktycznie żadnego ściągania i walki o utrzymania toru jazdy.Po prostu rewelacja.Ale żeby nie było tak kolorowo to cena za sztukę ok.750 zł.Mikołaj musiałby być naprawdę bogaty,żeby taki prezent pod choinkę dostać.

Pozdrawiam

Aha,widziałem reklamę amortyzatorów o których pisalem i producent zapewniał, pewnie trochę na wyrost,że ,,przeżyją twój samochód" .Ale jeśli ktoś ma zamiar długo posiadać auto to chyba warto dać taką cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obecnie jestem w trakcie wymiany przednich sprężyn w swoim zawieszeniu. Sprężyny do mtechnika są dość ciekawym zagadnieniem.

Po pierwsze - numer części dostałem z aso a realoem części o takim numerze nie widzi. Aso (i nie tylko) twierdzi, że właściwie do każdego samochodu z Mzawieszeniem sprężyny dobierane są "indywidualnie". Koszty to za sprężynę ok. 390 - 440 zależnie jak i gdzie się dodzwonisz ale wszystko przez aso załatwiane. Warto sobie od razu podkładki pod sprężyny zmienić.

 

Jest też pewna ciekawostka - podobno sprężyny mtechnikowe są bardzo zbliżone lub takie same jak te od 4napędowych 3er i 5er.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - tematów może i jest wiele ale żaden tak do końca nie rozwiewa moich wątpliwości. RealOEM znam na wylot tak jak i telefon do ASO. U mnie są aż dwa w mieście więc wybór mam jak by co. Sęk w tym, że nie szukam raczej oryginałów ale alternatywy u innych "wiodących producentów". Jak dotąd doszukałem się dedykowanych pod M-technik amortyzatorów SACHS (to pewnie i tak to samo co w ASO) oraz Bilstein. I pewnie z tych dwóch firm będę wybierał. Kłopot największy jest rzeczywiście ze sprężynami bo żaden producent nie opisuje ich jako dedykowane do m-technika. Wszędzie są wersje twardsze "sport" i bardziej miękkie "street" ewentualnie obniżające o 20, 40 lub ileś tam mm. Nie wiem tylko jakie one będą w porównaniu z tymi co mam teraz. Czy auto siądzie czy się podniesie - czy będzie twardsze czy bardziej komfortowe. Liczyłem na waszą pomoc w stylu "używam takiego setupu - jestem zadowolony lub nie" a nie jak kolega Manolito77 odsyłający mnie do szukacza. Jest to zakup pewnie już do końca życia mojej beemki więc chciałem dobrze go zaplanować. A wątpliwości mam wiele... A no i pozostaje jeszcze kwestia wstawienia gwintu. Patrzyłem np. na FK Automotive. W cenie sprężyn + amortyzatorów mam spokojnie kompletny zawias z możliwością podwyższania i opuszczania jak mi pasuje. Pytanie tylko czy taki zawias będzie tak trwały jak komplet dedykowany do m-technik.

 

pozdrawiam i liczę na waszą wiedzę w tym temacie.

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do amortyzatorów to ja mam reflexy i dobrze mi z nimi.

Tak naprawdę ciężko cokolwiek więcej o sprężynach powiedzieć. Moje teoretycznie jeżdżą też w 330xd, produkuje je firma lesjefors (albo jakoś tak). Są oczywiście na specjalne zamówienie i są 2 razy tańsze a średni czas oczekiwania na nie to 2 tygodnie.

U mnie się skończyło jednak na telefonie do aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do amortyzatorów to ja mam reflexy i dobrze mi z nimi.

 

reemo - a jak dobrze ci z nimi ? w sensie twarde są mocno czy komfort do jazdy po miejskich dziurach taki akurat ? możesz je porównać do tego co miałeś przedtem (w sensie oryginalnego M-techu).

 

Ja dzisiaj znalazłem coś takiego - http://moto.allegro.pl/amortyzatory-sachs-przod-bmw-e39-sport-m-technics-i1992658087.html myślę, że i cena dość przystępna. Co myślicie ?

Poza tym tak sobie myślę, że zawieszenie M-technik to nic innego jak inne sprężyny i inne amory od tych bez M-technika. Więc skoro wymienię i sprężyny i amory na inne to już nie będę miał M-technik ? Stworzę własny setup ?

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym tak sobie myślę, że zawieszenie M-technik to nic innego jak inne sprężyny i inne amory od tych bez M-technika.

...i jeszcze grubszy stabilizator więc i grubsze tuleje gumowe do niego przez co jest on także sztywniejszy.

Skoro wywołałeś mnie już do tablicy w kwestii WRAŻEŃ to ja mam wymienione tylko amortyzatory na Monroe Reflex - sprężyny zostały oryginalne. Jeśli taka opinia da Ci jakiś obraz to względem fabrycznego m-technika nie zauważyłem jakieś miażdżącej masakry w kwestii twardości - jeżdżę po Wrocławiu, który ma jeszcze trochę zjechanych dróg i jak do tej pory moje plomby w zębach i kręgosłup siedzą na swoim miejscu a koła nie są póki co kwadratowe. Jest minimalnie sztywniej ale to raczej dlatego, że moje amortyzatory już były zjechane więc nie spełniały już swojego zadania jak powinny.

Jeśli chcesz do tego wymienić jeszcze sprężyny, to z takim całym zestawem zawiecha pewnie będzie trochę sztywniejsza niż dotychczasowy m-technik - w końcu założysz amortyzatory i sprężyny nowe, które nie są wygniecione i już częściowo zużyte.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gruncie rzeczy to mogę się podpisać pod tym, co wyżej napisane bo dokładnie te same zabiegi i odczucia mam. Z tą różnicą, że ja z tyłu mam pneumatykę i z tego co wiem, to jest twardziej niż na normalnych sprężynach. No i nie sprawdzam wrocławskich nawierzchni tylko stołeczne i im okoliczne chociaż we Wrocławiu byłem, jeździłem i również nie narzekałem.

Za parę dni będę mądrzejszy o doświadczenia z jazdy z nowymi, oryginalnymi sprężynami więc podzielę się spostrzeżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

więc wymiana sprężyn okazała się dość znaczącym zabiegiem. Nos mam troszeczkę wyżej i już nie jestem zatrudniany jako pług. Dużo lepsza reakcja na ruchy kierownicą, samochód jest bardziej zwarty w sobie ale czuć bardziej progresywną pracę zawieszenia.

 

Tak naprawdę wszystkiego tego można było się spodziewać ale miło to potwierdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, będę kompleksowo wymieniał amory tył, przód + sprężyny właśnie dla zawieszenia m-technik (dla e39 540). Długo szukałem, wertowałem by wydac kasę rozsądnie. A kasa mała na to nie pójdzie....

I rozważałem miądzy dwoma rozwiązaniami:

1) Monroe Reflex dla zawieszenia M-TECHNIK (3-lata gwarancji)

2)Sachs dla zawieszenia M-TECHNIK (2 lata gwarancji)

 

Monroe są tańsze od Sachsa i to sporo. Rozmawiałem z Mackiem z czescidobmw.pl stwierdził, że plusem dla reflexów jest cena, gwarancja dłuższa o rok w porównaniu do Sachs i wspomniał równiez iż nie spotkał się jeszcze z ich reklamacją..... Ja racze jwezmę sachs, ale też do końca nie jestem zdecydowany...

 

Co do sprężyn to chyba nie ma dostępnych oryginałów w sklepach (ja nie znalazłem) więc tylko serwis jak coś (więc i cena pewnie kosmos). Jednak właśnie czescidobmw.pl Maciek doradził mi sprężyny Eibach Pro kit 600 pln (najbliższe ori, pierwszy stopień obniżenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.