Skocz do zawartości

320d Trudny rozruch


Rabol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Posiadam od 2 tygodnii Bmw 320d z 2003r. wszystko było super aż do zeszłej środy :) początkowe objawy: Samochód ciężko odpalał tzn Pierwszy raz w ciągu dnia zapalił od dotyku, później bylo już tylko gorzej :( więc postanowiłem wymienić akumulator :) po wymianie poprawy nie było... Ten sam problem, postanowiłem jechać do serwisu. Chociaż był to serwis specjalizujący się w marce BMW gościu po 4 godzinnych oględzinach stwierdził, że nie ma pojęcia co to może być ponieważ wszystko wygląda na sprawne więc zostaje naprawa metodą prób i błędów tzn ściągamy element ( w między czasie zamawiamy nowy) zakładamy nowy i jak będzie Git to problem rozwiązany ?!? Na pierwszy ogień ma iść zawór na liście wtryskowej bo podobno to jest częsta przypadłość w tych modelach i nawet objawy się zgadzają. Co o tym sądzicie ? miał ktoś podobny problem ? przyznam, że gdyby nie zbliżający się wyjazd :) to pojechałbym do serwisu ASO ale mają wolne miejsce dopiero w piątek, a mi strasznie zależy na czasie.

 

Pozdrawiam

Rabol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mało danych.

- rozrusznik kręci czy się zacina

- jak już kreci to załapuje czy kręci i nic

- jak po długim kręceniu odpala czy odpuszczasz i odpala za następnym kręceniem

- filtr paliwa kiedy był wymieniany

- po podłączeniu pod komputer jakieś błędy pokazał ?

- jakie ciśnienie było na szynie CR przy odczytach z komputera ?

- czy mechanik sprawdzał EWS ( immobilajzer) niejednokrotnie z nim jest problem a on jest odpowiedzialny za dopuszczenie do startu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na cieplym bedzie ciezko palil jak wtryski beda mialy uwalone przelewy. Sprawdz wszystkie na test przelewowy, jesli bedzie OK, to szukaj dalej. Podepnij kompa, sprawdz czujnik polozenia walka, moze kiepskie paliwo zalales (woda, parafina) wymien profilaktycznie filtr paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak opisze jak wygląda problem bo akurat dzisiaj od rana jeździłem: Rano odpalił od dotyku :) przejechałem może z 2Km i musiałem zatrzymać się na stacji ku mojemu zdziwieniu znowu odpalił od dotyku... Zrobiłem małą trasę 30Km, auto stało koło 2 godzin. wchodzę i zaczynają się problemy. rozrusznik kręci bez problemu tylko silnik nie chce załapać :D trzymałem rozrusznik ok 7 sekund chociaż wiem, że tak długo nie można ale tylko w ten sposób odpali:( próbowałem kręcić rozrusznikiem często ale krótko i niestety nic to nie daje. musze kręcić nim tak długo aż złapie czyli ok 7 sekund. dzisiaj dzownili do mnie z serwisu, że prawdopodobnie może być do wymiany filtr paliwa ?? bo nie wiadomo kiedy był wcześniej wymieniany. Powiem tak chociaż może to dziwinie wyglądać auto odpala od dotyku jak stoi noc :) jak jest rozgrzany to zaczynają się problemy. Co o tym sądzicie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co do paliwa , pompki pod progiem i filtra........ Przy niedomaganiach zazwyczaj jest zapisany błąd w DDE o niskim ciśnieniu na CR.

Odnosząc się do temperatury silnika i jego zdolności do rozruchu sprawdził bym wtryski.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli odpuścić wymianę filtru paliwa ? tak sobie czytam, że wymiana nie jest trudna w tym modelu nawet udało mi się znaleść instrukcje jak to zrobić tylko pytanie czy można po stanie określić czy jest zużyty ? na co zwrócić ew. uwagę ? rozumiem, że filtr powinien zatrzymywać wodę i inne śmieci więc powinny sobie tam pływać tak ? Powiem tak musiałem już odwołać wyjazd na który czekałem cały rok :p trudno muszę się skupić na naprawie auta ponieważ potrzebuje je w firmie :( dlatego chciałbym się skupić na naprawieniu problemu. Szczerze nie chce jechać do serwisu gdzie po 2 godzinach powiedzą mi, że filtr jest dobry i muszą szukać gdzie indziej... Chciałbym sprawdzić we własnym zakresie to co możliwe. Dlatego chce zacząć od filtru paliwa. Ponoć znajduje się pod pokrywą przy tylnim kole :p pomóżcie jak go zdiagnozować :) od tego rozruchu wykończyłem nowy akumulator :( 80Ah poszedł w tydzień ale szczerze nie miałem czasu się tym zająć wcześniej, a jak wiadomo firma funkcjonuje i trzeba jeździć :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzymałem rozrusznik ok 7 sekund chociaż wiem, że tak długo nie można ale tylko w ten sposób odpali:( próbowałem kręcić rozrusznikiem często ale krótko i niestety nic to nie daje. musze kręcić nim tak długo aż złapie czyli ok 7 sekund.

 

7 sekund to nie mało,ale też nie tak strasznie długo. Lepiej zakręcic raz dłużej, niż kilka razy po pare sekund skoro nie pali.

W instrukcji str. 53 jest napisane: w niskich temperaturach włączyć rozrusznik nawet przez 40 sekund.Wiem że to nie rozwiązuje problemu. Napisałem,bo zdziwiło mnie to co napisałeś odnośnie kręcenia rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa to podstawa. Nie trzeba zastanawiac sie nad wymiana, w przypadku gdy nie wiesz kiedy byl ostatnio zmieniany. Ja u siebie robie wymiane co przeglad, czyli 20k km bez zastanawiania sie czy jest dobry czy nie. Filtry w nowych dieslach to podstawa i nie ma co na nich oszczedzac. Tak wiec wymienil bym filtr profilaktycznie i zobaczyl czy problem sie ponawia, jesli tak to zagladamy do wtryskow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wczoraj udało mi się wymienić samemu filtr paliwa !! generalnie problem zniknął, Zrobiłem nawet pare fotek z wymiany więc postaram się wrzuć do odpowiedniego działu, gdyby ktoś nie wiedział jak to zrobić :) Filtr kupiłem z firmy Bosch w sumie taki miałem założony :) interesują mnie tylko numery wybite na starym 3208 czy to oznacza tak jak w przypadku opon 32 tydzień 2008r ? na nowym miałem nabity numer 2911 więc zakładając faktycznie, że ten numer oznacza rok produkcji to jeździłem na baardzo starym filtrze znalazłem nawet fakturkę z montażu w 2008r. ale myślałem, że poprzedni właściciel wymieniał co roku. Reasumująć jeżeli ktoś będzie miał problem z zapłonem, a akumulator będzie ok :) to wymienić filtr paliwa. W moim przypadku pomogło :) nawet auto się odmuliło! Dziękuje wszystkim za pomoc... Teraz tylko muszę umówić się z kimś ze Śląska kto podepnie mnie pod komputer :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ekspoloatacja bmw jesl bardzo wazna podstawa to filtry oleje odma i termostaty. bez tych sczegolow twoja benia nie bedzie dobrze sie poruszac. nie ma co szczedzic na pasji.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i powracam z tym samym problemem :) niby wszystko chodziło super po wymienie filtra do zeszłej Soboty :( problem wrócił z tą małą różnicą, że potrafi przez cały dzień palić na dotyk a wieczorem szlag wszystko trafia i znowy roruch trwający ok 7-9 sekund :( Czy jest szansa, że świece żarowe mogą być do wymiany ? Dodam, że problem pojawia się tylko na ciepłym silniku więc mnie to troche dziwi ale szukam punktu zaczepienia. Po zapłonie nie kopci, nie trzęsie kabiną, moc jest :) Jutro wymienie filtr powietrza bo jest czarny :p coś poprzednik nie dbał zbytnio o wymianę filtrów :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece zarowe zostaw w spokoju nie maja one nic wspolnego z rozruchem cieplego silnika moim zdanie masz cos z paliwem tj. pompka lub wtrski z naciskiem na pompke lub pompki. dlaczego nie podalczysz auta pod kompa??? sprawdz live date co ci pokazuje. jak sie zachowuja wtryski i pompy. jak tam jest z pompa pod progowa??? czy przy zakupie bylo wszystko ok???

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na komputer jade dopiero jutro :( ale dzisiaj po krótkiej wizycie u mechanika dowiedziałem się, że pompa podprogowa głośno chodzi po przekręceniu stacyjnki na pozycje 2 przyznam szczerze, że dla mnie chodzi tak samo jak w dniu zakupu ;p Dla mechanika coś tam syczy i wogóle za głośno pracuje więc też będzie trzeba się temu przyjrzeć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

jesli pompka chodzi glosno to masz odp. min 500pln w gore jesli chcesz zaoszczedzic kup chinola za 150zl i pochodzi 2-3 miechy. wybor nalezy do ciebie.

 

 

Dodam dwa słowa od siebie , parę dni temu ,przyholowali mi auto pod dom jacyś ludzie. Ktoś im dał namiary że się znam, ale że nie mogli się dodzwonić to przyjechali w ciemno. Pompka pod autem wyła ale ciśnienia paliwa nie budowała. Na miejscu w Nysie znaleźli chiński zamiennik ,odradzałem ale dusił ich czas więc założyłem to co przywieźli.

Za dwa dni przyjechali i mówią patrz pan jak cieknie ropa z pod auta. Na pewno źle pan opaskę skręcił.

Ok... ściągam metalową osłonę , ci co grzebią wiedzą o czym mowa. Patrzę opaski trzymają a na połączeniu aluminiowej obudowy w części wylotowej z plastikiem ( ta strona gdzie przychodzi wtyczka zasilająca) Tryska jak z strzykawki z igłą.

 

Nawet nie wiecie jak się cieszyłem , właściciel wtarabanił się po auto i usłyszałem tylko "No... cieknie z uszczelnienia)

Skończyło się to tak że sprzedawca przyjął z powrotem towar i że niby pompkę wysłał do producenta. Producent stwierdził że niby pompka musiała upaść i żę gwarancji nie uznają.

Wnioski : Polak mądry po szkodzie. Odradzam zakupu chińskiej pompki do e46 m47n . Tyle w temacie.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam,

Jak się okazało dwa wtryskiwacze wymagały naprawy, pozostałe ok ! rozruch faktycznie od dotyku :p nawet mocy przybyło co mnie dziwi bo nie czułem jej spadku. Byłem na komputerze i wydaje się, że wszystko jest ok, Natomiast mam problem z rozruchem jak auto stoi na dworze przez noc a mróz - 20C... Auto zapala dopiero za 4 razem i to jak się wydaje po dźwięku rozrusznika resztką mocy :) Na komputerze wyszło, że świece są ok ! akumulator też nowy :( 80ah rozruch 790A ! filtr paliwa był dopiero co wymieniany więc o wodzie raczej można zapomnieć. gdzie szukać przyczyny ? Dodam, że po zapołnie do momentu, aż samochód się nie nagrzeje falują obroty od 700obr do 800obr i tak co jakieś 3 sekundy :( możliwe, że źle wpisałem ilość obrotów ale ciężko mi stwierdzić dokładną wartość ponieważ dopiero od 1000obr jest skala :p najważniejsze, że wskazówka wacha się jakby między 100obr. i to wszystko ustępuje dopiero jak silnik nagrzeje się do pierwszej lini czyli jakieś 60C chyba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zostało sprawdzone komputerem i jest Ok :( serwisant nie znalazł ubytków w pracy pomp... Czy EGR może mieć coś z tym wspólnego ? z tego co widziałem jest cały zalany olejem i ma mnóstwo gródek z sadzy... Co do przepływki, czy można ją jakoś przeczyścić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli widzisz ze jest zasmarkany olejem to nawet trzeba go wyczyscic. wiem ze przeplywke sie czysci ale czy konkretnie ta nie mam pojecia. a poczym twierdzisz ze przeplywka padla???

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

falowanie obrotow to przawdopodobnie przeplywka. co do trudnego zaplonu to sprawdz wszystkie pompki najlepiej kompem jakie cinienie daje.

Po twojej wypowiedzi postanowiłem się bliżej przyjrzeć sprawie przepływomierza :) hmm co do EGR pisałem dlatego, że znalazłem wątek na forum o jego czyszczeniu. Osoby które się wypowiadały opisywały problem z poruszaniem się " tłoczka " czy jakoś tak ( chodzi o ten bolec w obudowie) w moim przypadku nie rusza się nawet jak sie go pcha śrubokrętem o palcach nie wspomne :) co najlepsze na komputerze nie wyskoczył błąd z Egr czy to możliwe ? po dłużeszej lekturze wiem, że nie ma on wpływu na rozruch tylko na osiągi i ew. kopcenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.