Skocz do zawartości

chodzi o vanos


eniro1

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie musze wymienic napinacz łancucha rozrzadu poniewaz slychac klekot jak sie do tego zabrac

czy przez slabe napiecie lancucha moze niepracowac vanos jak sprawdzic dzialanie vanosa w warunkach domowych

w bmcars powiedzieli 230 zl za sprawdzenie i 850zl za regulacje jesli bedzie sprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka połowa samochodu...nowy podwójny vanos do 2.8 kosztuje około 360 euro a do V-ki są chyba tańsze coś koło 250 euro na stronę albo mniej...nawet jak będzie to 600 euro to nie jest to jeszcze jakaś katastrofa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się to klepie Ci vanos i niestety nie jest to tania zabawa. Na pewno do R6 vanos nie jest droższy niż do V8, pozatym do R6 są zestawy naprawcze a do Vek niestety nie ma :(

A jak kolega może załatwić takiego vanosika za 500ojro to ja chętnie kupie i będe miał na zapas :mrgreen: Jakoś latem znajomy kupował vanosa do 3.5 i płacił 4,5k niestety :duh: a to jeszcze nie wszystko, trzeba go dobrze ustawić , nie każdy warsztat to zrobi a jak już to na pewno nie za przysłowiowe grosze :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale w 2.8 jest podwójny vanos i kosztuje 360 euro a w 3.5 sa chyba 2 pojedyńcze vanosy...czy może się mylę?Bo wg reaolem cena jednego jest 265 euro ale w niemczech...i ceny wg realoem są raczej realne bo wiele rzeczy kupowalem w Hannoverze w ASO i ceny się pokrywały.Napewno cena jednego vanosa do 3.5 nie kosztuje 1000 euro...no chyba że w Polsce. Edytowane przez arturo193
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku a widzisz zeby kolega mial 2.8i :mad2: bo ja widze v8 a tam jest 1 vanos na 1 głowice który z wymianą wychodzi 10k pln więc połowa samochodu praktycznie :8)
Czytaj dokładnie co napisałem...przeciez napisałem,że do V-ki kosztuje coś koo 250 euro...jeden vanos 10 tysiecy...no to fajnych mechaników odwiedzasz :duh:...EDIT...hej eniro właśnie teraz dopiero przeczytałem Twój post...zatem na stronę nie jest jednak 10 tysięcy...jak twierdza co niektorzy :mrgreen: Panowie sprawdzajcie najpierw dokladnie ceny w ASO zanim udacie sie do swoich najlepszych mechaników.Szczęscia w Nowym Roku Życzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ja jestem po takim zabiegu zrobiłem to sam...

w necie jest świetna instrukcja krok po kroku na forum są rysunki techniczne do blokad dla chcącego nic trudnego

 

Mieszkam w Holandii i tu kupiłem vanosy dałem około 620 euro za dwa ... ale to było z rok temu teraz cena jest jeszcze bardziej przystępna ,i w dużej mierze zależna od kursu euro jezeli chodzi o kupno w kraju...

 

 

nie tak dawno na ebay pojawiło sie cos w rodzaju zestawu naprawczego wywołało to szereg dyskusji na innych forach, jednak efekt końcowy nie jest mi znany..

 

jezeli mówimy o m62tu to samo aso twierdzi ze 200kkm przypada na wymiane szyn łancucha i vanosów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś roboty się nie boi to da radę zregenerować,

 

M62 : http://www.beisansystems.com/procedures/m62tu_vanos_procedure

M52 : http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

 

Do tego oczywiście zestaw naprawczy do vanosa lub cały komplet uszczelek, blokady, narzędzia :cool2:

Wychodzi sporo taniej niż zakup nowych vanosów ale ... ciężko dostać te uszczelki, no i zabawy sporo :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokady to tez pikus.. na naszym forum jest rys tech. do blokad wałków i koła zamachowego.. każdy tokarz to zrobi za parę zł... co do skomplikowanych blokad od blaszek do czujników to jest patent.. wystarczy się dobrze przyjrzeć osłonie rozrządu :D reszty nie zdradzę, no może podpowiem ze jest to śruba( korek) na torxa :D

 

http://img89.imageshack.us/img89/3690/09022011005.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

a tak blokada w całej okazałosci prawda ze proste :D ps ale miałem nagaru coo :D

 

http://img547.imageshack.us/img547/5971/09022011006.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli trzeba ustawic walki rozrzadu tak aby je zablokowac i w tym momencie jesli te blokady wejda w otwory tych blaszek od czyjnikow jest ok a jesli nie to poluzowac i ustawic je w taki sposob aby blokada weszla w ten otworek i wtedy jest wszysko dobrze poustawiane poprawcie mnie jesli sie myle. i jeszcze jedno po co ten miernik gdzie te krokodylki podpiac i w jakim celu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem tak jak fabryka i instrukcja z linku nakazuje... przekrecasz do oporu w lewo oba vanosy... wtedy masują na te małe piny jak masuja to znaczy ze sa dobrze i mozna dokrecic je do wałków.. nie zapominamy o napieciu łancucha przed tą czynnoscią po całej akcji dokrecania kuł rozrządu nalezy sprawdzic jeszcze raz czy vanosy masują.. ot cała filozofia :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.