Skocz do zawartości

Jak sprawdzić sonde lambda?


AMISZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak sprawdzić sąde lambda czy jest dobra??? Mówie o takiej która jest w silniku m20b25 jesli jest jakas róznica miedyz sondami bo słyszałemze w e30 są takie same wszytkie???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc ja posiadam silnik m10 1.8i i u mnei objawem zepsutej sondy bylo obnizenie sie wolnych obrotów spalanie sam nie wiem hyba ciut wieksze ale nie znacznie moze to ci w czyms pomoze bo ja nie wime jak sprawdzic sonde sproboj na elektrodzie moze tam cos ludzie pisza o tym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo podjedz na komputerek ;) albo jak ktos ma oscyloskop Ci sprawdzi.

 

sondy w m20 sa takie same - z wyjatkiem ety - tam jest 3 przewodowa

slawo@antserwis.pl

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoczko podajede i tak zrobie jeszcze dostałem inny przepis na sprawdzenie hmm u nie tez obrot troszke wariuja ale nie wiem czy to nie wina nie szczelnego dolotu no i mam gaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co do sondy to przy silnikach m20 trzeba znaleść przewody przez które sonda wysyła sygnał i podłączyć do nich woltomierz. Oczywiście na rozgrzanym silniku, sonda pracuje dopiero od 320 st.C. Przy zwiększonych obrotach napięcie sondy to 0.5-1 V przy spadaniu obrotów do prędkości biegu jałowego 0.4-0 V. Oczywiście mowa o sondach Boscha.

Edytowane przez wojtass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

voltomierzem na zakresie pomiarowym - napięcia stałego czyli - V DC

 

podpiąć się jednym biegunem miernika pod masę samochodu drugim pod przewód sygnałowy sondy - czyli czarny

 

po rozgrzaniu silnika a tak właściwie układu wydechowgo (kolektor w granicach 400 st C) - na tym czujniku zachodzi zjawisko Lambdy (od nazwiska wynalazcy) innaczej mówiąc następuje pomiar ilość tlenu w spalinach

 

jeśli auto jest sprawne - to odpowiednie za ten stan czujniki i akuratory przeregulowują ilość spalin w układzie z częśtotliwością ok. 0,5 Hz

 

wówczas uzyskujesz na mierniku wachania napięcia w granicach 0,2 do 0,9 volta - co oznacza że raz mieszanka jest uboga a raz bogata

 

ten sygnał trafia do ECU dzięki któremu ECU dostaje odpowiedź że wszystko ze spalinami jest ok (tzw. sprzężenie sygnału)

 

pomiar sondy lambda (jej sprawności lub funkcjonowania) mówi nam o poprawnej pracy silnika

 

jeśli odczyt jest zły to znaczy że silnik chodzi żle lub jest uszkodzona sonda lambda - zazaczam że czasookres zużycia sondy waha się w granicach 100-200tyś kilometrów

:roll:

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.