Skocz do zawartości

Który silnik?


Piotrektd

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznij od tytułu- viewtopic.php?f=68&t=120678.Ogólnie gdybyś użył opcji szukaj,znalazł byś naprawdę wiele tematów.Ale że jesteś nowy na forum to proszę- viewtopic.php?f=68&t=136129. Czytaj punkt 8.Jeżeli chodzi o spalanie czytaj tutaj- viewtopic.php?f=17&t=11107 Edytowane przez ŁYSY.BMW.E36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, informacji na temat silników wszędzie jest od groma. Poczytaj. Od siebie powiem tylko tyle, że przy wyborze silnika nie brałem nic innego pod uwagę niż 328i. Jeśli wybierasz między 1.8, a 2.0 to wybierz 1.8. Znacznie bardziej ekonomiczny od 2.0 a osiągi podobne, tylko nie brzmi tak fajnie... ;p Jeśli skłaniasz się bardziej w kierunku 2.0 to polecam dołożyć nieco grosza i brać 2.8 - nie zawiedziesz się. Takie jest moje zdanie ale ostatecznie decyzję podejmiesz sam. Druga strona medalu jest taka, że ciężko znaleźć zadbany samochód w jakimkolwiek silniku, więc często zdrowy rozsądek każe kupić auto z obojętnie jakim silnikiem ale w dobrym stanie. Tyle ode mnie. Czytaj forum, to dużo daje. Życzę powodzenia w poszukiwaniach... i cierpliwości :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 sto razy lepsze wg mnie od 1.8... 2.0 nigdy... jak chcesz bete 2.0 to juz lepiej 2.5 bo spalanie praktycznie to samo tyle ze no oc...

PS> kumpel ma 1.8 w gazie i nie ma szans z moim 1.6 tyle ze ja gazu nie mam i co zrobione to przelotówka Remusa.. kapcie 225/50R16.. a on na 15 calowych 195..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak może być lepsze 1.6 od 1.8 :duh: :mad2: .Jak kolega ma zajechane 1.8 to nie miał szans :norty: .Podałem koledze link z odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania+temat odnośnie spalania,wszystko jest tam opisane i chyba wystarczy.Bo znów się zaczyna zamiast 2.0 dołóż parę groszy i kup 2.8.Ta dyskusja nie ma sensu :mad2: :mad2: :mad2: Edytowane przez ŁYSY.BMW.E36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu zaczyna sie temat o spalanie :D 2.0 pali tyle samo co 2.5 :duh: - ale jak dla mnie to szukaj 2.0, jest czym jechać i spalnie w normie. :D . Kupisz 1.6 czy 1.8 i jakiś pospolity fiat brava bedzie cie wyprzedzał chyba że masz na mysli 1.8 is - to popieram, ale między is-em a 2.0 wybrał bym 2.0.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kapcie 225/50R16.. a on na 15 calowych 195..

 

kolego poczytaj trochę o stosunku wysokości i szerokości opony do przyspieszenia.

 

Kupisz 1.6 czy 1.8 i jakiś pospolity fiat brava bedzie cie wyprzedzał

 

Niestety... potwierdzam...

 

chyba że masz na mysli 1.8 is

 

IS jest droższy w utrzymaniu niż 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak interesuje Cie spalanie auta to masz ten plik ze spalaniem bmw i stronę autocentrum, moje spalanie zgadza się idealnie jakie jest podane w standardzie miasta ECE , posiadam silnik m50 2,5 l 192km tylko ,że w e34 więc i auto trochę cięższe ale spalanie wychodzi mi 12 lpg i tyle tam jest podane tylko,że benzyny, a mieszkam w mieście niedaleko łodzi po, której też często jeżdżę więc miasto nie jest jakieś małe.

 

Mogę Ci polecić silnik m50 2,5l bo to naprawdę fajna sprawa w tylnonapędowym aucie, oraz został wyróżniony nagrodą engine of the year zresztą jest to najbardziej pożądana jednostka napędowa w e34, nie wiem jak to jest w e36 bo nie bardzo lubię ten model

 

http://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/

 

http://wrzucacz.pl/file/7851324141698

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No już nie przesadzajcie z tym przyśpieszeniem przy 1,8. troszkę poniżej 11 sekund do setki i 190 VMAKS, to przecież nie tragedia. Nie każdy potrzebuje furę do szybkiej jazdy tym bardziej ze najwięcej tych co szybko sobie pokupowali 320,325,328 i inne mocne wersje szybko kończa na INTERI.PL z opisem kolejne BMW zawineło się na słupie lub innym drzewie. Po za tym z tym spalanie to jest tak ze duzy silnik dorówna spalanie tylko w trasie, przy okreslonym stylu jazdy. Po mieście śmiem wątpić czy by 328I palilo 10-11 litrów. Bardziej jest to 13-15.

 

Kolego jak nigdy nie miałeś tylnego napędu szukaj 318i po 93 z silnikime m43. Silnik prosty, bezproblemowy, bez większych wad, łatwo znajdziesz niezajechany model w przyzwoitych pieniądzach.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ci proponuje żebyś kupił r6, na początek ściągniesz dwie cewki jak już bedziesz umiał sie obchodzić z tylnym napędem to zalożysz. :D :D :D <żart>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już nie przesadzajcie z tym przyśpieszeniem przy 1,8. troszkę poniżej 11 sekund do setki i 190 VMAKS, to przecież nie tragedia.

 

Vmax zaskakuje, ale przyspieszenia to to nie ma w ogóle :cry2: . zgadzam się za to z częścią o interii.

 

Na początek 1.8 idealny, jak nie będzie m43 to m40 na moje nie różni się wiele osiągami. Problem tylko z rozrządem (500 zł na dobrych częściach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już nie przesadzajcie z tym przyśpieszeniem przy 1,8. troszkę poniżej 11 sekund do setki i 190 VMAKS, to przecież nie tragedia.

 

Vmax zaskakuje, ale przyspieszenia to to nie ma w ogóle :cry2: . zgadzam się za to z częścią o interii.

 

Na początek 1.8 idealny, jak nie będzie m43 to m40 na moje nie różni się wiele osiągami. Problem tylko z rozrządem (500 zł na dobrych częściach).

 

Moim skromnym zdaniem różnica jest nie tylko w rozrządzie. m43 jest silnikiem dużo nowocześniejszym, w którym wyeliminowano wiele typowych i drażniących bolączek m40. Na dzień dzisiejszy nie ma sensu pakować się w m40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za porady. Na dzien dzisiejszy posiadam golfa 3 1.9td ale zawsze chodzi mi po glowie BMW i kiedy wkoncu moge spelnic moje marzenie to zaczal sie problem ktory silnik. Chyba jednak zdecyduje sie na silnik 1.8 M43. Nie jezdze jak wariat bo nie ma po co i gdzie wiadomo kiedy mozna to wtedy mozna. Myśle ze jak kupie zadbane E36 1.8 M43 to bede z niego zadowolony. Napewno bedzie o niebo lepszy i dynamiczniejszy od obecnego golfa 1.9td 75KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat z mety powienien być zamknięty:

- po pierwsze tytuł,

- po drugie wisi wątek na temat kupowania BMW i wyboru silnika,

- po trzecie takie tematy to tylko kij w mrowisko i na końcu kłótnie.

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat z mety powienien być zamknięty:

- po pierwsze tytuł,

- po drugie wisi wątek na temat kupowania BMW i wyboru silnika,

- po trzecie takie tematy to tylko kij w mrowisko i na końcu kłótnie.

Dokładnie pisałem to wcześniej.Popieram :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 sto razy lepsze wg mnie od 1.8... 2.0 nigdy... jak chcesz bete 2.0 to juz lepiej 2.5 bo spalanie praktycznie to samo tyle ze no oc...

PS> kumpel ma 1.8 w gazie i nie ma szans z moim 1.6 tyle ze ja gazu nie mam i co zrobione to przelotówka Remusa.. kapcie 225/50R16.. a on na 15 calowych 195..

Kolego,bez sciemy.Na takich kapciach to 1,6 ledwo jedzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega myśli że im większe kapcie to auto szybciej jedzie :mad2: .Można sobie wyobrazić to patologiczne 318i kolegi,jak musiało być zajechane :duh: .Jak nie dało rady 316i na takich walcach :mrgreen: .No cóż ludzie mają wyobraznię....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 sto razy lepsze wg mnie od 1.8... 2.0 nigdy... jak chcesz bete 2.0 to juz lepiej 2.5 bo spalanie praktycznie to samo tyle ze no oc...

PS> kumpel ma 1.8 w gazie i nie ma szans z moim 1.6 tyle ze ja gazu nie mam i co zrobione to przelotówka Remusa.. kapcie 225/50R16.. a on na 15 calowych 195..

Kolego,bez sciemy.Na takich kapciach to 1,6 ledwo jedzie .

 

ja miałem w mojej 1.6 felgi 225/45/r17 no i powiem wam że nawet dość przyśpieszała, ale musiała byś dość długa i wysoka górka :D :D :D :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem w mojej 1.6 felgi 225/45/r17 no i powiem wam że nawet dość przyśpieszała, ale musiała byś dość długa i wysoka górka

 

i linka holownicza wystarczająco mocna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem w mojej 1.6 felgi 225/45/r17 no i powiem wam że nawet dość przyśpieszała, ale musiała byś dość długa i wysoka górka

 

i linka holownicza wystarczająco mocna...

 

to na prostej :D :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

EEEEE normalnie jakaś paranoja się tworzy. Jeśli oczekujęcie osiągów to szukajcie 328 lub m3. Jak ktoś kupuje 318i to nie szuka osiągow a świętego spokoju, przyzwoitego spalania! Po za tym macie 50 w terenie zabudowanym, 90 po za i 140 na autostrdach i sprawne techniczne m43 spokojnie daje radę, bez zadyszki i zmęcznenia!!! Nie każdy szuka bóg wie jakich osiągów, bo i tak nie możesz ich wykorzystać na drogach! W cywilizowanym kraju tacy maniacy mocy albo jeźdzą na tor albo szybko tracą prawko. A jak koleś potrzbuj auto bo ma dziecko, lub potrzebuje auto do jeźdzenia na co dzień a nie do upalania guma na wiosce to m43b18 jest bardzo dobrym wyborem!

 

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.