Skocz do zawartości

520d 2000r Gaśnie podczas jazdy


macieknowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Mam duży problem z autem ponieważ już któryś raz z rzędu w okresie jednego miesiąca auto zgasło mi podczas jazdy. Paliwo w baku jest. Dodam że ostatnio zalałem V Power na Shellu. Nawet jeszcze rezerwa się nie świeci więć jest dobre 15 litrów w baku. Pompka też pracuje słychać ją. Podprogowej tutaj nie ma więc to odpada. Poprostu podczas jazdy auto gaśnie i już nie odpala a w wężyku paliwowym przy filtrze paliwa znajdują się bombelki powietrza. Gdzieś musi się zapowietrzać ale gdzie? Dodam jeszcze że jak zaleje bak do połowy albo więcej i odpowietrze filtr to samochód odpali na popych i jeździ normalnie aż przejade przykładowo 200 250 km i znowu to samo, czyli jak spalę większość paliwa ale nie wszystko bo teraz jeszcze się rezerwa nawet nie zaświeciła. Dzisiaj przy przekręconym zapłonie słyszałem też dziwny cichy pisk z okolic baku. Czy to może mieć jakiś związek? Pompka w baku była niedawno wymieniana. Proszę o pomoc koledzy. PZDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.gdzies koles miał podobny problem ze miał 15litrów w baku a auto nie odpalało chodziło o to ze niby z jednej czesci baku do drugiej nie przelewałopaliwa.a lałes do pełna wskaźnik dobrze pokazuje?moze pokazuje 15 litrów a jest mniej.trudna sprawa.

Zalej paliwa i zobacz czy odpali. Jak tak to patrz post wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie do tematu.ja mam tak jade zmieniam bieg z 1 na 2 podczas zmiany biegu(po wcisnieciu sprzegla) obroty spadaja prawie do zera czasami gasnie ,ale jak juz nie zgasnie wrzucam 2 puszczam sprzeglo autko szarpnie jak by sie zalewalo albo brakowalo przez chwile ropy i jedzie dalej,a jak podczas zmiany biegu dodam lekko gazu to jest ok nie szarpnie.przy zmianie z 1-2, 2-3,3-4 jest tak samo.czasami zapali sie kontrolka dde wciskam sprzeglo czasami redukuje i autko wstaje spowrotem.JUZ WIEM CO OZNACZA NAPIS BMW... :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie do tematu.ja mam tak jade zmieniam bieg z 1 na 2 podczas zmiany biegu(po wcisnieciu sprzegla) obroty spadaja prawie do zera czasami gasnie ,ale jak juz nie zgasnie wrzucam 2 puszczam sprzeglo autko szarpnie jak by sie zalewalo albo brakowalo przez chwile ropy i jedzie dalej,a jak podczas zmiany biegu dodam lekko gazu to jest ok nie szarpnie.przy zmianie z 1-2, 2-3,3-4 jest tak samo.czasami zapali sie kontrolka dde wciskam sprzeglo czasami redukuje i autko wstaje spowrotem.JUZ WIEM CO OZNACZA NAPIS BMW... :mad2: :mad2:

albo jeszcze jeden problem BMW:mad2: wczoraj jechalem i byl snieg slisko to mnie tak prowadzalo jak bym mial luz na kierownicy samochod jechal gdzie chcial musialem kierownica redukowac tor jazdy jak by kola z przodu trzymaly sie na jednej srobie,a na suchym jest ok.sprawdzalem zawieszenie i wszystko jest ok :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
JUZ WIEM CO OZNACZA NAPIS BMW... :mad2: :mad2:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A co do tego gaśnięcia pomiędzy zmianą biegów i zapalającą się kontrolką DDE to polecam wizytę u pompiarza na wymianę nastawnika pompy wtryskowej (może uda się zregenerowac-wyczyścić).To typowa przypadłość TDS.

Z tą trakcją to trochę dziwne.Moja nawet na bardzo śliskim idzie jak po sznurku (tylko potem jest problem zatrzymać :mrgreen: ) mam takie wrażenie jakby auto troszeczkę szło bokiem,ale wyczytałem że tak ma byc.

Może przydało by się sprawdzić geometrię kół i luzy w zawieszeniu bo może coś skopane byc.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JUZ WIEM CO OZNACZA NAPIS BMW... :mad2: :mad2:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A co do tego gaśnięcia pomiędzy zmianą biegów i zapalającą się kontrolką DDE to polecam wizytę u pompiarza na wymianę nastawnika pompy wtryskowej (może uda się zregenerowac-wyczyścić).To typowa przypadłość TDS.

Z tą trakcją to trochę dziwne.Moja nawet na bardzo śliskim idzie jak po sznurku (tylko potem jest problem zatrzymać :mrgreen: ) mam takie wrażenie jakby auto troszeczkę szło bokiem,ale wyczytałem że tak ma byc.

Może przydało by się sprawdzić geometrię kół i luzy w zawieszeniu bo może coś skopane byc.

BMW powinni nazwac BMZW-bedziesz mial zaje.biste wydatki :D cale zawieszenie bylo robione jakies tydzien temu a na sliskim czuje jak bym driftowal jak by mnie mial zaraz tyl wyprzedzic bardzo dziwne uczucie nie polecam :x a ile moze kosztowac ten nastawnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Nowy Bosch-a (gwar. 2 lata) w zeszłym roku kosztował 1300 zł.A za regenerację życzą sobie 400-600zł ale z tym to różnie bywa-się udaje się lub nie.Polecam również sprawdzenie wtryskiwacza sterującego,to ten na 4 cyl. odchodzi od niego kabelek-ale wątpię żeby to był wtrysk.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiem tak: specjalnie zmieniłem zegary "przełożyłem z anglika" bo też pomyślałem że tamte stare mnie "oszukują" te działają chyba prawidłowo więc ta opcja odpada.

Pompkę w baku też zmieniałem jest mało prawdopodobne że ta zmieniona pompka także nie działa prawidłowo.

Paliwo w baku jest i to dobrej jakości.

Po prostu auto zapowietrza się w układzie paliwowym kiedy poziom paliwa spada w baku do jakiegoś momentu ale zaznaczam że jeszcze rezerwa się nie zapaliła. W baku jest około 10-14 litrów paliwa.

Wczoraj usłyszałem że w baku jest jakiś odpowietrznik i to może być przyczyną bąbelków powietrza w przewodzie paliwowym. Co o tym myślicie????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Bosch-a (gwar. 2 lata) w zeszłym roku kosztował 1300 zł.A za regenerację życzą sobie 400-600zł ale z tym to różnie bywa-się udaje się lub nie.Polecam również sprawdzenie wtryskiwacza sterującego,to ten na 4 cyl. odchodzi od niego kabelek-ale wątpię żeby to był wtrysk.

jak dojsc do tego 4 wtryskiwacza co musze odkrecic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A czy w ogóle działa ta pompka? Sprawdź napięcie czy dochodzi do pompki? Bo sama zamiana pompki to ciut mało.A z tym czy dobra jest czy nie to przy używanych różnie bywa,jak również te chińskie po 100 zł to o kant d***y potłuc.

Poza tym dolej paliwa i przekręć kluczykiem parę razy, bez odpalania silnika żeby pompka przepchnęła powietrze które jest jeszcze w przewodach.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
jak dojsc do tego 4 wtryskiwacza co muszę odkrecic??

Nic nie trzeba odkręcać.Podpina się pod komputer i sprawdza odczyt.Można również wypiąć kostkę od niego i sprawdzić miernikiem,ale to czasami jest mylące bo oporność cewki jest dobra,a na kompie kąta wtrysku nie pokazuje.

Tutaj masz nastawnik na allegro na wzór http://moto.allegro.pl/nastawnik-dawki-paliwa-omega-bmw-325-525-tds-hdk-i1961897369.html stary bo nowych w aukcji nie było-trzeba zwrócić uwagę bo były dwa rodzaje do E39 TDS szły nastawniki HDK,w E34 TDS były inne.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dojsc do tego 4 wtryskiwacza co muszę odkrecic??

Nic nie trzeba odkręcać.Podpina się pod komputer i sprawdza odczyt.Można również wypiąć kostkę od niego i sprawdzić miernikiem,ale to czasami jest mylące bo oporność cewki jest dobra,a na kompie kąta wtrysku nie pokazuje.

Tutaj masz nastawnik na allegro na wzór http://moto.allegro.pl/nastawnik-dawki-paliwa-omega-bmw-325-525-tds-hdk-i1961897369.html stary bo nowych w aukcji nie było-trzeba zwrócić uwagę bo były dwa rodzaje do E39 TDS szły nastawniki HDK,w E34 TDS były inne.

dzieki za wypowiedzi :) ustawilem sie z pompiarzem na poniedzialek tez mowil ze w 80% to nastawnik koszt jego juz zregenerowany nastawnik +uszczelki+chyba mowil cos o zgraniu oprogramowania 450zł z robocizna:) nowy nastawnik w sklepie kolo 1500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie auto zgasło bo w baku było pusto :duh: Tylko że wskazówka pokazywała że paliwo jest. Pompka w baku działa raczej prawidłowo. To chyba wszystko przez pływaki. Może się zacięły? Wyjąłem z baku pompkę razem z pływakiem tą przelewową również i włożyłem z powrotem do baku. Teraz się wydaje że wskazówka pokazuje prawidłowo poziom paliwa. Pojeżdżę zobaczę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
a jednak wskaźnik. :mrgreen: widocznie do pełna nie tankowałes chyba dawno temu

 

a co by mu dało jakby zalał do pełna ?

widział by czy poziom paliwa pokazuje prawidłowo skor myslał ze ma 15 litrów i by zaczoł tankowac i weszło by prawie 70litrów to by zaczaił ze cos źle mu pokazuje wskaźnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.