Skocz do zawartości

macieknowy

Zarejestrowani
  • Postów

    56
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było E30 318i 1991 E39 530d 1998
    Jest E39 520d 2000
  • Lokalizacja
    kujawy

Osiągnięcia macieknowy

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. macieknowy

    e39 520d 136km TURBO

    jak jej wcisne gazu to jest słaba i kopci na fioletowo olej w turbince i gwiżdże :)
  2. macieknowy

    e39 520d 136km TURBO

    no właśnie się zastanawiam, używkę można kupić na allegro już za 550 zł + przesyłka, ale gwarancja rozruchowa wiadomo tylko na 14 dni, natomiast można kupić turbo po regeneracji za 700zł + przesyłka z gwarancją 12 miesięcy, a swoją starą odsyłam. Wiadomo że lepiej dołożyć te 150 zł i mieć zregenerowaną z roczną gwarancją tylko że słyszałem że z tymi zregenerowanymi to też różnie bywa, podobno czasem firmy trudniące się tym wkładają do środka chińszczyznę, która długo nie wytrzyma i tak naprawdę lepsza jest turbina używka wyjęta prosto z auta na oryginalnych podzespołach. Sam nie wiem co tu zrobić...
  3. macieknowy

    e39 520d 136km TURBO

    Koledzy czy będzie pasować turbina od "trójki" 150 konnej do "piątki" 136 konnej? Oba silniki podobne 2.0 różnią się tylko ilością kucy no i trójka jest na Common Railu a w piątce jest zwykła pompa rotacyjna.
  4. panowie przyczyną zapowietrzania okazał się uszkodzony zaworek zwrotny w baku Teraz auto pali od strzała nie szarpie czyli ta usterka jest wyeliminowana. Natomiast cały czas lekko kopci na siwo-fioletowo. podejrzewam ze bedzie to turbo. Nie wiem czy włożyć drugą używke czy regenerować tą? Czy może pasować turbo od Rovera??
  5. no wiec Panowie pompka wymieniona na nowa i nic sie nie zmieniło. Jak dodam mocniej gazu zaczyna kopcic na siwo lekko fioletowo i zaczyna przerywac dławi sie. Najciekawsze jest to że w wężyku paliwa jest powietrze tak jakby pompka w baku nie nadążała. Ogolnie wygląda to tak że na zasilaniu jest moim zdaniem słabe cisnienie a na powrocie zbyt duże aż wywaliło mi jeden wężyk z przelewu. Wiem też że pompa vp44 jest zasilana z powrotu(przelewu) ale żeby takie cuda się działy zqczyna mnie to mocno zastanawiac. Ma ktos z Kolegow jakis pomysł? Aha filtr paliwa wymieniony
  6. witam kolegów mam mały problem otóż czasem auto przykopci na siwo. W momencie kiedy kopci odczówam że silnik trochę szarpie i nierówno pracuje tzn wciskam gaz a nie ma mocy i troche szarpie. Do 2 tyś obrotów jest w miarę ok ale powyżej zaczynają sie problemy. Czy możliwe że pompka w baku się kończy i nie tłoczy odpowiednio paliwa do filtra i pompy wtryskowej? Wtedy może pompa wtryskowa wariuje i nie może ustawić odpowiedniej dawki dlatego kopci? Dodam że usłyszałem ostatnio dziwne dzwięki z okolic baku. Aha pmppa wtryskowa sprawdzona na 100% działa prawidłowo turbina również Wtryski też nie leją bo inaczej kopciłaby na czarno. Dziwne jest to że raz kopci a innym razem zero dymku. Oleju nie bierze płynu chłodniczego nie ubywa pali na dotyk. Pozdrawiam
  7. albo mi sie wydaje albo maska jest troszke źle spasowana wzgledem blotnikow. Prawa strona na zdjeciu ma węższą szpare niż lewa
  8. możliwe kolego shadow, chyba trzeba będzie prześledzić wiązkę może rzeczywiście jest gdzieś zaśniedziała lub przetarta. Bo te sterowniki silnika chyba sie rzadko psują. A jest jakiś sposob żeby taki sterownik sprawdzić czy jest sprawny w 100% ?
  9. Witam raz jeszcze forumowiczów. Cały czas walczę z kopceniem mojej beemki. Znalazłem ten czunik o ktorym pisałem wcześniej (ten od temperatury cieczy) Trzeba bylo zdjąć kolektor zeby sie do niego dostać Wymieniłem na nowy ale problem pozostał To znaczy czujnik wymieniony na nowy a temperatura w podpietym komputerze sie nie zmienila czyli caly czas pokazuje temp cieczy 40 stopni mimo ze auto jest rozgrzane i wskazowka na blacie stoi pionowo. Czy mozliwe ze mam uszkodzony sterownik silnika? Bo z tego co wiem to chyba z czujnika temp idzie informacja do sterownika silnika. Dzieki za wszelką pomoc. PZDR
  10. macieknowy

    520d Niesprawny zawór Egr

    czyli nic z tym nie bedę robił :) zostawie zamkniety tak jak jest Rzeczywiście sam egr jest czysty w srodku i wlot do kolektora również czyli nie zasyfia niczego w środku
  11. macieknowy

    520d Niesprawny zawór Egr

    Witam Troszkę podepnę się pod temat bo u mnie znowu EGR wcale nie chodzi. Chyba jest zacięty lub elektrozawór jest popsuty. Zaciął się w pozycji zamkniętej. Jakie mogą być tego skutki? Może to mieć jakiś negatywny wpływ na silnik? Zauważyłem że auto troche zaczęło mi ostatnio kopcić.
  12. no właśnie nie jestem do końca przekonany. Czujnik ktory jest z boku głowicy jest na dwa piny u mnie, ale wsadziłem rękę miedzy kolektor a podszybie i namacałem ręką jakąś kostkę wypiąłem ją i na komputerze temperatura cieczy spadła z 40 stopni do ośmiu wpinam go z powrotem a temperatura silnika wzrasta do 40 stopni ( na blacie wskazówka cały czas stoi pionowo ;-) ) To chyba ten drugi czujnik o ktory mi chodziło czy sie może mylę? Musze chyba zdjąć kolektor i zobaczyć jak to wygląda...
  13. no dzięki kolego mam już ten program długi czas. Też tu szukałem ale znalazłem tylko jeden czujnik który daje sygnał na blat (akurat ten mam dobry) Ale musi być jeszcze jeden ktory daje sygnał do sterownika silnika. Nie rozumiem dlaczego go nie moge znaleźć na schematach.
  14. witam wszystkich. Mam Panwie pytanie. Na blacie wskazówka stoi pionowo silnik rozgrzany a na kompie pokazuje mi temperaturę cieczy 40 stopni. Przez to dostaje większą dawkę paliwa której nie spala i kopci. Z tego co się zorientowałem to jeden czujnik jest w głowicy z boku od strony kierowcy ( za filtrem oleju) ale ten mam dobry bo on daje sygnał na wskazówkę (zegary). Moje pytanie gdzie się znajduje ten drugi czujnik który daje sygnał do sterownika silnika???
  15. Koledzy jeszcze jedno pytanie. Kopcenie jest spowodowane tym że czujnik temp wody jest chyba uszkodzony. Wskazówka stoi w pionie silnik rozgrzany a na kompie pokazuje temp cieczy 30-40 stopni. Więc dostaje za dużą dawkę paliwa. I teraz tak czujnik który jest z boku w głowicy odpowiada za temperaturę na wskazówce przy zegarach i on jest dobry. Ale jest chyba jeszcze jeden czujnik między silnikiem a ścianą grodziową, namacałem go tam ręką (nie zdejmowałem kolektora ssącego) i kiedy go wypiąłem to komputer pokazał nagły spadek temperatury cieczy z 40 na 8 stopni. Ale nigdzie na real OEM nie moge znaleźć tego czujnika nie ma go na schematach. Jest tylko ten mały z boku głowicy. W sklepie też nie mogli znaleźć tego czujnika. Chciałem stary wymienić na nowy. Może wypiąłem coś innego? Ale przecież wyraźnie spadła temp cieczy podczas wypięcia. Więc co to może być?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.