Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem ze skrzynia manualna w E39. Na biegach od 1 do 4 slychac odglos podobny do tego jak sie jedzie na wstecznym. Czyli delikatnie wyje. Na 5 biegu tego juz nie slychac.

Jadac na jakims biegu i puszczajac gaz , ale nie wrzycajac na luz tez nic juz nic nie slychac. Udaje mi sie jezdzac po miescie wrzucic 4 bieg i delikatnie operujac pedalem gazu, jechac bez tzw wycia . Jazda emerycka oczywiscie .

Olej w skrzyni wymienilem, nic sie nie polepszylo. Nie jest to mega uciazliwy odglos. Pewnie ktos z buczacym tlumikiem i wlaczonym radiem tego nie uslyszy. Na postoju dodajac gaz nic nie slychac . W czasi jazdy dajac na luz nic nie slychac. W czasie jazdy jadac na jakims biegu i puszczajac gaz , nic nie slychac .

Czy to beda zuzyte lozyska w skrzyni ? Czy ewentualnie inna czesc mechaniczna ? Odglos dochodzi z okolic sciany grodziowej, czyli wg mnie, z laczenia skrzyni z silnikiem.

Sprzeglo nie chuczy, nie slizga sie, nie szarpie.

 

Pzdr

Opublikowano

tam jest łozysko oporowe ale włancza sie tylko wtedy jak naciskasz sprzegło wiec odpada

łozyska w skrzyni tez raczej odpadają bo by wyła na wszystkich biegach pewnie mechanizm sie juz konczy

cała skrzynia 200-400zł kosztuje nie ma dramatu

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

łozyska w skrzyni tez raczej odpadają bo by wyła na wszystkich biegach pewnie mechanizm sie juz konczy

A przypadkiem nie jest tak, że w skrzyni są 2 wałki i piątka jest na osobnym wałku a reszta biegów na innym? U mnie jak walnęło łożysko na wałku wejściowym do skrzyni to z tego co pamiętam na 5-tce miałem ciszę, a na pozostałych biegach hałasowało.

Pzdr.

Opublikowano

Tez mi chyba znajomy powiedzial, ze sa 2 walki i dlatego na 5tce jest cicho.

A mozesz mi Monolito77 opisac Twoje przejscia z ta skrzynia ? Jakie efekty, czy bylo coraz glosniej, czy cos chrobotalo itd ?

Opublikowano
Moze jeszcze ktos ma jakis pomysl ? Nie bylem narazie u mechanika, jezdze z tym i coraz mniej mi to przeszkadza ..ale jednak musze sie na dniach wybrac gdzies na diagnoze...
Opublikowano

Moje przejścia były takie, że na początku było tylko takie delikatne szmeranie ale słyszalne tylko wtedy kiedy się na luzie bardzo dobrze wsłuchało podczas wciskania i puszczania pedału sprzęgła - było słycha delikatną różnicę w pracy. Potem pojawił się taki głośniejszy szmer. Z czasem zaczęło głośniej hałasowac - wstępna diagnoza była taka, że to prawdopodobnie łożysko w skrzyni i bardziej się opłaci poszukanie używki niż remont. Dlatego jeździłem tak ze 3-4 miechy zanim znalazłem jakąś sensowną skrzynię. Pod koniec (przed wymianą) do hałasu doszły takie metaliczne dźwięki jakby jakieś opiłki metalowe wsypał w łożysko. Po zdjęciu skrzyni jak już była na wierzchu u mechanika jak złapałem ręką za wałek wchodzący do skrzyni (ten w tym dzwonie skrzyni) to można nim było ruszac na boki na jakieś 0,5cm. Kiedy go zacząłem ręką obracac to słychac było takie grzechotanie jakby żwiry wsypał w koła zębate/łożyska. Na 5 tym biegu w czasie jazdy było cicho. Tuż przed samą wymianą dopiero zacząłem słyszec bardzo słaby szum na 5-tce (prawdopodobnie na skutek już skośnego ułożenia jednego wałka drugi wałek dostawał naprężenia pod skosem co zaczęło wykańczac łożysko i na drugim wałku).

Po wymianie (udało się znaleźc bardzo ładną skrzynię za rozsądne pieniądze) skrzyni (zalałem ją nowym olejem oraz zamontowałem nówki poduszki - choc moje dotychczasowe nie wykazywały wizualnego zużycia) wszystko jest jak książka pisze - cicho i biegi wchodzą bardzo precyzyjnie.

Pzdr.

Opublikowano
Wielkie dzieki za opis, ja narazie tez jezdze i szukam warsztatu , ktory sie na tym zna i nie zje mnie z pieniedzy za wymiane .Do tego musze poszukac skrzynie z dobrego poleconego zrodla, bo moja niby idealnie plynnie wchodzi na kazdy bieg itd i szkoda mi sie z nia rozstawac ....
Opublikowano

Za wymianę skrzyni biorą z reguły tyle samo co za wymianę sprzęgła bo robota dokładnie ta sama. Ja zapłaciłem za robociznę 400 pln.

Pzdr.

Opublikowano
Ja znalazlem 2 warsztaty gdzie biora po 300zl ( ale oddalone o 30km) , jeden warsztat za 350-400zl ( kolo domu). No ale nie mam jeszcze na oku skrzyni ...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam chciałbym odświeżyć temat ponieważ planuję w najbliższym czasie zakupić E39 m54B25 (z tego co się orientuję) 525i 2002' manual....Na jeździe próbnej kiedy auto się zagrzało dobiegał dziwny dźwięk spod podłogi, coś jakby dźwięk kompresora zmieniający częstotliwość wraz z obrotami silnika...niestety nie sprawdziłem dokładnie czy ucicha po wciśnięciu sprzęgła :( handlarz mówił, że mechanik stwierdził łożysko na skrzyni. Czy ktoś wie co to może być? Buma ma 165tyśli nalatane (ogólnie stan dobry+) a kupuję w niemczech i tutaj będę nią sie poruszał, więc ewentualne naprawy do najtańszych nie należą...nie ukrywam, że mam stracha. Proszę o pomoc.
Opublikowano
Witam chciałbym odświeżyć temat ponieważ planuję w najbliższym czasie zakupić E39 m54B25 (z tego co się orientuję) 525i 2002' manual....Na jeździe próbnej kiedy auto się zagrzało dobiegał dziwny dźwięk spod podłogi, coś jakby dźwięk kompresora zmieniający częstotliwość wraz z obrotami silnika...niestety nie sprawdziłem dokładnie czy ucicha po wciśnięciu sprzęgła :( handlarz mówił, że mechanik stwierdził łożysko na skrzyni. Czy ktoś wie co to może być? Buma ma 165tyśli nalatane (ogólnie stan dobry+) a kupuję w niemczech i tutaj będę nią sie poruszał, więc ewentualne naprawy do najtańszych nie należą...nie ukrywam, że mam stracha. Proszę o pomoc.

 

Kolego "165 tysi"to ona miala w 2005r.Jak latwo policzyc teraz ma ok 400-500"tysi"....

Opublikowano
Kolego "165 tysi"to ona miala w 2005r.Jak latwo policzyc teraz ma ok 400-500"tysi"....

 

Nawet jeżeli, to moje pytanie dotyczy dźwięku dochodzącego spod podłogi, a nie realnego przebiegu auta które chcę nabyć.

 

A tak na marginesie, od ponad pół roku mam budowę na pewnym osiedlu w nimczech gdzie stare małżeństwo ma w garażu (tylko jedno auto) F10 535i i wyjeżdżają nią średnio raz na 3-4 dni do sklepu i wracają w przeciągu godziny....na wakacje udają się liniami lotniczymi więc nie sądzę, żeby każde auto na świecie pokonywało 50tyś kilometrów rocznie.

Opublikowano
Witam chciałbym odświeżyć temat ponieważ planuję w najbliższym czasie zakupić E39 m54B25 (z tego co się orientuję) 525i 2002' manual....Na jeździe próbnej kiedy auto się zagrzało dobiegał dziwny dźwięk spod podłogi, coś jakby dźwięk kompresora zmieniający częstotliwość wraz z obrotami silnika...niestety nie sprawdziłem dokładnie czy ucicha po wciśnięciu sprzęgła :( handlarz mówił, że mechanik stwierdził łożysko na skrzyni. Czy ktoś wie co to może być? Buma ma 165tyśli nalatane (ogólnie stan dobry+) a kupuję w niemczech i tutaj będę nią sie poruszał, więc ewentualne naprawy do najtańszych nie należą...nie ukrywam, że mam stracha. Proszę o pomoc.

Niestety musiałbyś sprawdzić czy ten dźwięk/szmer zmienia się/cichnie po wciśnięciu sprzęgła czy nie.

Dla mnie dziwne jest jednak to, że piszesz, iż dźwięk dobiegał "kiedy auto się nagrzało" więc wygląda, że to raczej nie jest związane z łożyskami w skrzyni - łożyska te hałasują niezależnie od tego czy są zimne czy już rozgrzane.

Generalnie jak słyszysz hałas, wciśniesz sprzęgło i on ucichnie tzn, że walnięte jest łożysko na wałku skrzyni. Jeśli natomiast sytuacja jest odwrotna - jest cicho a po wciśnięciu sprzęgła jest hałas to wtedy walnięte jest łożysko w samym zestawie sprzęgła i to tylko kwestia jego podmiany. Tak cz inaczej - w obu przypadkach konieczne jest zrzucenie skrzyni biegów.

Łożysko na wałku skrzyni biegów jest o tyle problematyczne do wymiany, że skrzynię rozbiera się od tyłu więc trzeba wszystkie przełożenia każdego biegu wyjąć żeby się dostać do ów łożyska, znajdującego się od strony "dzwonu". Naprawa ma sens o ile nie jeździło ono zbyt długo. Większy przebieg na takim uszkodzonym łożysku powoduje, że wałek/wałki skrzyni pracuje/ją już pod jakimś minimalnym kątem więc i zębatki ścinają się minimalnie pod takim kątem przez co nawet po wymianie łożyska skrzynia może trochę wyć w trakcie jazdy (i nie pomogą tu wymiany/zalewanie nawet najlepszego oleju).

Pzdr.

Opublikowano
Monolito77....strasznie dzięki za odp. w sumie spodziewałem się mniej szczegółowych odp, a tu niespodzianka...podoba mi się to forum :D no teraz to wiem wszystko co potrzebuje. Niedługo BMW ! :lol:
Opublikowano

Pewnie gdybym sam tego nie przerabiał u siebie to takich szczegółów nie byłbym Ci w stanie napisać a że sam się z tym zmagałem (finalnie podmieniłem skrzynię manualną na inną używkę, w bardzo dobrym stanie bo było to pewniejsze i mniej kosztowne) to nie widzę przeszkód, żeby na forum dzielić się swoją wiedzą jeśli może to komuś w czymś pomóc.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.