Skocz do zawartości

Dostęp do ukrytych funkcji komputera :)


monogramus

Rekomendowane odpowiedzi

Na własną odpowiedzialność!

- Przy wyłączonym silniku naciskacie i przytrzymujecie przycisk do zerowania przebiegu dziennego, czyli ten na zegarach (nie BC na lewej dźwigience od kierunkowskazu).

- naciskacie START, z hamulcem lub bez, to zależy czy chcesz monitorować parametry w czasie jazdy

- pojawia się ukryte ( :) )menu. krótkie naciśnięcie - wybór opcji, długie naciśnięcie potwierdzenie np wejścia w daną opcję

- potem wybieracie ODBLOKUJ/UNLOCK, trzeba wpisać kod, kodem jest suma pięciu ostatnich cyfr twojego VINu.

- pojawiają się ciekawe informacje, np: lista wszystkich błędów jakie były w samochodzie od nowości, kiedy wystąpiły (kody błędów np. "CC-ID 123", możecie przetłumaczyć w google) ważne dla kogoś kto np. kupuje używany albo nie wierzy aso, średnie spalanie od nowości, napięcie akumulatora (u mnie np niskie, bo tylko 12.1V), sporo niezrozumiałych informacji :), wersja softu, różne "checki", temperatury, prędkość itp. Jest też jakaś wartość związana z paliwem którą można edytować, ale bałem się zmieniać :).

enjoy

 

#edit

Wartość związana z paliwem wygląda tak jak poniżej, jedyne co mi przyszło do głowy, to obroty silnika dla jazdy ekonomicznej, ale nie wiem, muszę wrzucić pytanie na bimmerpost, nigdzie nie mogę znaleźć nic na ten temat. Ktoś coś wie?

#edit 2

Prawdopodobnie jest to mnożnik do korekcji wskazań spalania, czyli nic ciekawego :)

Natomiast F10 ma dwa zbiorniki paliwa. Łączna ilość paliwa jest niższa o ~2l niż wskazania na desce, warto o tym pamiętać.

 

http://img714.imageshack.us/img714/9945/20111206134901.jpg

 

http://img440.imageshack.us/img440/364/20111206134915.jpg

Edytowane przez monogramus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest tam temp oleju i chłodziwa, tylko musisz sobie za każdym razem włączać powyższą procedurą.

Fajnie gdyby można było to na stałe ustawić między zegarami tak jak średnie spalanie. Nie wiem czemu nie przewidzieli takiej opcji. I tak musieli zrobić interfejs do personalizacji Info Display.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#edit 2

Prawdopodobnie jest to mnożnik do korekcji wskazań spalania, czyli nic ciekawego :)

 

chodzi Ci że jest to parametr, którym można wyregulować rozbieżność pomiędzy realnym spalaniem a wskaźnikiem komputera? U mnie po dokładnym wylitrażowaniu wychodzi że jest różnica ok 0,4-0,5l. Np. gdy komputer pokazuje spalanie średnie 9l realne jest ok 9,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie. Takie informacje znalazłem w sieci. Mnożnik wzorcowy to 1000, dla kół podstawowych homologowanych (czyli dla nas 17"/225mm). Przy innych kołach powinien być wyregulowany.

"So after a couple days, I calculated my mpg at about 14, and my display was reading 14.1! Fixed!

So here's what you do: Calculate your actual mpg, "x", and take your displayed mpg, "y", and plug them into the formula:

(x/y)*1000=z

Reset your fuel correction factor to whatever you get for "z" and you're done!"

Aktualne spalanie obliczasz tak, jedziesz np 10km (najlepiej odmierzyć odcinek przenośną navi), patrzysz ile zeszło paliwa w litrach (wartości są dokładne w tym menu) i podstawiasz do powyższego wzoru.

Chociaż mi osobiście się tego nie chce robić, jak będę sprzedawał samochód to przestawię na 500, tak by kupujący był zachwycony niskim spalaniem :D :D :d

 

Informacje które znalazłem nie dotyczyły F10 tylko E60, E39, więc są niepotwierdzone. Więc wszystko w tym menu robicie na własną odpowiedzialność. Ale raczej jest to menu informacyjne niż służące do edycji czegoś poważnego. Nie wiem po co jest np monitorowana jasność wszystkich podświetleń w kabinie (oddzielnie: deska, nogi, drzwi, ambi, temperatura LCD...itd.).

 

Natomiast jeśli planujecie ostrzejszą jazdę na torze lub autostradzie to fajnie jest włączyć rozszerzony wskaźnik temp, pokazuje jednocześnie chłodziwo i olej, dobrze to monitorować przy dużym obciążeniu silnika.

 

@Bono

Zależy w których X, jeśli masz już ten sam idrive to pewnie jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przeszukałem w dużym strachu ukryte menu :)

Błędów brak.

Ale nie za bardzo wiem, która pozycja odpowiada za napięcie aku i wersje softu. Bałem się szczerze powiem wchodzić we wszystkie po kolei...

Proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dobrze, że się bałeś :cool2: w tym menu można "przez przypadek" nabroić i wtedy pomoc osoby rozeznanej będzie niezbędna...

 

co do błędów, sprawdzania itp. zdecydowanie polecam zakup właściwego fejsu i instalację właściwej inpy... po takim zabiegu test GT1 robisz sobie bez żadnego strachu i żadnych kosztów...

 

w sprawie właściwego kabla oraz oprogramowania do niego kontakt na np. na kolegę Dziqsek, mi pomógł w 100% i choć nie robię nic "z kodowaniem" auto profilaktycznie sprawdzam sobie co miesiąc, nawet jak pojawi się jakiś błąd można wyczytać czy to duży strach czy tylko pierdoła...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.