Skocz do zawartości

320d Temperatura płynu chłodniczego


allsiolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na początku chciałbym zaznaczyć, iż przejrzałem sporo tematów na ten temat na tym i innych forach i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Do sedna. Latem moje 320d 150ps rozgrzewało się szybko i wskazówka stała w pionie. Teraz muszę przejechać jakieś 10-15km zanim osiągnie... 85 stopni jak się okazuje. Dzwoniłem do kilku serwisów i pytali tylko czy wskazówka jest w pionie, a kiedy zapytałem czy 85 stopni to temperatura prawidłowa albo mówili, że tak albo że nie wiedzą.

Czytałem, że kilku kolegów wymieniało termostaty kiedy auto miało 75 stopni (wskazówka też w pionie) i auto im się szybciej nagrzewało.

Czy temperatura 85 stopni jest temp. prawidłową?

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po wymianach obu termostatu mam temperaturę ok 88-89 st. po 3-4km ale nawet po przejechaniu trasy 20km nie osiaga więcej niż 90 (zimne dni)

Wcześniej jak termostaty były uszkodzone tylko na krótkich odcinkach dochodziło ledwo do 78st. i żeby taką temperaturę osiągnąć musiałem przejechać ponad 10km.

Wskazówka w pionie stoi już od 75 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam taki problem wymieniłem termostat w 320d, na teście nr 7 pokazuje mi tem.97-99stopni, na liczniku wskazówka znajduje się na pionie, na termostacie był napis 85stopni, czy ta temperatura co mi pokazuje, to jest optymalna czy może kupiłem wadliwy termostat, Proszę o pomoc. Z góry dzięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam taki problem wymieniłem termostat w 320d, na teście nr 7 pokazuje mi tem.97-99stopni, na liczniku wskazówka znajduje się na pionie, na termostacie był napis 85stopni, czy ta temperatura co mi pokazuje, to jest optymalna czy może kupiłem wadliwy termostat, Proszę o pomoc. Z góry dzięki.

 

ja kolego na nowym termostacie mam 92-96 w trasie niestety mi nikt nie odpowiedział czy to dobre wartości... raz nawet na autostradzie grzejąc pod góre ok 180 miałem 99 :) ale za chwile zbiłem na 95 i tak ciągle trzymała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek dziękuje wszystkim za odpowiedź.

Jeździłem z z programem 7.0 z menu i jest tak jak napisałem. Silnik przy normalnej jeździe po powiedzmy 10km rozgrzewa się do 85 stopni. Jeśli pojadę chwilę trochę ostrzej to temp. podniesie się do 87. Nie próbowałem poszaleć trochę, ale to nie o to tu chyba chodzi. Sprawdzałem wąż od chłodnicy (gruby po prawej stronie) i jest zimny, więc według tego co koledzy pisali termostat główny jest sprawny.

Rozumiem z Waszych wypowiedzi, że temperatura powinna wynosić 90 czy tak?

I jeszcze jedno czy ewentualna różnica 5-10 stopni ma istotny wpływ na spalanie?

 

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy naczytałem się za dużo forum, a przyznam się szczerze, że nie zwróciłem uwagi, że nie mam termostatu egr... ani chłodniczki spalin. Przeglądając forum (często o nim mowa) i realoem (schematy) zasugerowałem się, że to pewnie przez niego... Czyli w takim przypadku tylko główny czy tak? Dziwi mnie tylko fakt iż dolny wąż od chłodnicy jest zimny...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy naczytałem się za dużo forum, a przyznam się szczerze, że nie zwróciłem uwagi, że nie mam termostatu egr... ani chłodniczki spalin. Przeglądając forum (często o nim mowa) i realoem (schematy) zasugerowałem się, że to pewnie przez niego... Czyli w takim przypadku tylko główny czy tak? Dziwi mnie tylko fakt iż dolny wąż od chłodnicy jest zimny...

Ten model nie ma termostatu egr chyba ,że ma skrzynię automatyczną.Główny tylko do wymiany.Wąż dolny jest zimny nawet jak auto się nagrzeje do temp.90st.?

 

Też zapytam czy róznica 15 stopni (75 stopni) ma wpływ na spalanie (10-13 w mieście)?

Ma jak najbardziej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy przy 90 stopniach dolny wąż jest ciepły bo nie osiąga tylu, Jak już pisałem 85, ale postaram się poprzeciągać trochę na biegach i zobaczę wtedy.

Ciekawostka jest, że kolega który wymieniał termostat główny kupił termostat febi dobrany wg katalogu przez sprzedawce ma temp. otwarcia 85 stopni.

Czy jesteście pewni, że wszystkie diesle powinny mieć 90 stopni po rozgrzaniu?

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy przy 90 stopniach dolny wąż jest ciepły bo nie osiąga tylu, Jak już pisałem 85, ale postaram się poprzeciągać trochę na biegach i zobaczę wtedy.

Ciekawostka jest, że kolega który wymieniał termostat główny kupił termostat febi dobrany wg katalogu przez sprzedawce ma temp. otwarcia 85 stopni.

Czy jesteście pewni, że wszystkie diesle powinny mieć 90 stopni po rozgrzaniu?

 

Pozdrawiam

Tomek

Ori termostat to Behr i ma wybitą temp.88st. U mnie po wymianie termostatu w teście 7.0 jest bez problemu 90 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori termostat to Behr i ma wybitą temp.88st. U mnie po wymianie termostatu w teście 7.0 jest bez problemu 90 st.

 

Widzisz Kolego może nie to jest najważniejsze ale moich dwóch kolegów z pracy maja również e46 (318d z 2002 i 320d 136ps z 2001 przed face liftem) i obaj wymieniali główne termostaty jak się okazało i obaj mieli oryginały fabryczne Behra (wybita data produkcji), a na nich 85 st. Auta sprowadzone z Belgii i Niemiec. I teraz zastanawiam się dlaczego u jednych są takie u drugich inne termostaty i czy w związku z tą różnicą mają osiągać takie same temp.?

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori termostat to Behr i ma wybitą temp.88st. U mnie po wymianie termostatu w teście 7.0 jest bez problemu 90 st.

 

Widzisz Kolego może nie to jest najważniejsze ale moich dwóch kolegów z pracy maja również e46 (318d z 2002 i 320d 136ps z 2001 przed face liftem) i obaj wymieniali główne termostaty jak się okazało i obaj mieli oryginały fabryczne Behra (wybita data produkcji), a na nich 85 st. Auta sprowadzone z Belgii i Niemiec. I teraz zastanawiam się dlaczego u jednych są takie u drugich inne termostaty i czy w związku z tą różnicą mają osiągać takie same temp.?

 

Pozdrawiam

Tomek

Być może dlatego,że oba silniki to m47 i mają dodatkowo termostat egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może dlatego,że oba silniki to m47 i mają dodatkowo termostat egr?

 

Hm 320d rzeczywiście ma termostat egr, natomiast 318d podobnie ja mój - nie.

W najbliższy weekend czeka mnie wymiana pompy wody, napinacza i rolki, więc postaram się zobaczyć jaką temperaturę mam wbitą na termostat (tak dla potomnych) :)

Przy okazji muszę sprawdzić elektryczny podgrzewacz bo mam wrażenie, że się nie włącza - nie zauważyłem żeby po odpaleniu obroty wzrastały do ok 900rpm.

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

tak jak obiecałem podczas wymiany pompy wody sprawdziłem jaka temperatura widnieje na termostacie. U mnie jest 88st. ale termostat otwiera się już przy 85st. Brałem pod uwagę, że może czujnik temperatury trochę przekłamuje, dlatego też temperaturę płynu po rozgrzaniu sprawdziłem innym termometrem cyfrowym - wynik pokrywał się - 85st. Będę chciał wymienić ten termostat o wynikach jeszcze napisze.

 

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam


Nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tu. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem E46 320d 150km i od kiedy go posiadam miałem problem z temperaturą a mianowicie nie dogrzewał się, wskazówka była w połowie między 1/4 a połową czyli prawidłowym wskazaniem. Zgodnie z przeczytanymi tematami wymieniłem główny termostat, kupiłem Ori. Wymieniłem, odpowietrzyłem i teraz temperatura na wskaźniku jest już w pionie ale w ukrytym menu temperatura wacha się w okolicach 75 stopni... Macie pomysł co jeszcze jest zjeb***?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli ma termostat egr, są wersje bez, ale tak zapewne będzie, rzadko zdarza się tak niesprawny oryginał (mam nadzieję, że faktycznie oryginał a nie włoskie badziewie - behr mahle).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.