Skocz do zawartości

CO SĄDZICIE: amortyzatory, tarcze, klocki ?


gatewayfl

Rekomendowane odpowiedzi

Nie którzy napiszą, że to temat wielokrotnie wałkowany.. itp. i mają rację (więc niech nie piszą tego w postach :) . Ja proszę o Wasze opinie na temat zestawu, który chce włożyć do swojej 540, może ktoś naprowadzi mnie na lepsze części lub ich połączenie....

 

Otóż zamierzam wymienić komplet (przód i tył) amortyzatorów (M-Technik) i rozważam dwie opcje:

1) Monroe Reflex dla zawieszenia M-TECHNIK

2)Sachs dla zawieszenia M-TECHNIK

 

Następnie komplet tarcz hamulcowych (przód i tył):

-tu mam w głowie tarcze ZIMMERMAN SPORT nawiercane (przód i tył) a różnica jest w połączeniu klocków hamulcowych,

-klocki przód:ATE Ceramic, tył: zwykłe zimmerman

Amortyzatory Monroe Reflex mają 3-lata gwarancji, Sachs 2 lata. O Monroe zle słyszałem od mechaników jak zakładali, jeden kiedyś wylał po 2 latach, i były dwa przypadki ząbkowania opon, a gwarancji nie uzali (z tym, że nie mam pewności czy to były Reflexy).

Nie wiem w jakim stanie są sprężyny przy amorach ale jeśli fundusze pozwolą również pójdą do wymiany, też nie zamierzam robić oszczędności w w/w podzespołach ponieważ wiem, iż na dłuższą metę zle bym na tym wyszedł......

Części nabęde w czescidobmw.pl lub w intercars.

 

Proszę o Wasze opinie, podpowiedzi, doświadczenia...kasa za wszystko nie jest mała więc liczę się z każdym zdaniem.... Dziękuje

Edytowane przez gatewayfl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie chciałem robić oszczędności, kupiłem Sachs Advantage (ok 600 zł/szt) i zrobiłem na nich niecałe 10k km, bo wypluły olej. Obydwa z resztą.

Kupiłem Bilstein B8 (ok. 800zł/szt) i po 60k km, czyli około roku mają się bardzo dobrze.

Jak masz pecha, jak to mówią we wsi, to i w biały dzień w gówno wdepniesz.

P.S.

Tarcze tylko oryginał, klocki Textar. Kolega niżej poleca TRW - mi "zjadły" tarcze, więc ich nie polecam.

Edytowane przez mecenass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja blisteina b4 ujezdzam, ale b8 powinien Cie zadowolic. Sachs tez zly nie jest, ale ponoc na PL puszcza inne serie amorow niz na zagranice. Co do tarcz, to ja proponuej 3 opcje. Wspomiany przez Ciebie Zimmerman sport. Mikoda w najbogatszej wersji (najtaniej) lub ori (calkiem znosna cena ale sa tylko wentylowane). Kolcki osobiscie wzialbym cos miekkiego np TRW. Lepiej czesciej klocek zmienic niz tarcze :) Minus jest taki ze pyla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
cos miekkiego np TRW

To jest twarde jak cholera.Mam takie i przez 30tk zero zużycia.Nie polecam i sam więcej tego osobiście też nie kupię.

Leży też u mnie drugi komplet, zrobił też nie mało kilometrów zużył się może ze 2 mm :shock: .Założyłem nowe przy wymianie tarcz hamulcowych.

Że też musiałem jeszcze raz kupić takie same :mad2: .

Monroe Reflex mam u siebie z przodu.Przebieg dobrze ponad 40 tk i nic się nie dzieje.Mam je co prawda przy zwykłym zawiasie,dlatego auto zrobiło się trochę twarde.Są bardzo ok. Polecam.

To co słyszałeś akurat obala mój przykład.Co do 2-óch lat to ciekawe ile to auto zrobiło tk i po jakich drogach.Jak chcesz to mogę nówkę w tydzień urwać.Co do ząbkowania opon to niestety nasze E39 słyną z ząbkowania niektórych opon kierunkowych- przeważnie tak super wyglądającej "jodełki".Też zmieniałem z tego powodu opony na asymetryczne i przez tyle czasu mam już spokój.

Co do tarcz mam założone wszystkie 4 Brembo i nie narzekam.Jak najbardziej ok.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tarcz wertując wszystkie możliwe fora, wywnioskowałem, iż najczęściej po kilku próbach zakładania róznych tracz, na końcu wybór pada na oryginalne z ASO lub zimmerman sport.... Może jest ktos kto jezdzi na zimmerman sport?

 

Z amorami monroe kusi cenną ok 200 pln mniej na sztuce to sporo w porównaniu z sachs (oczywiście w m techniku)

 

klocki to już kompletne zamieszanie, podejrzewam, że znaczenie ma też sposób jazdy zaraz po założeniu, by pozwolić sie im dopasowac do tarcz.... rozmawiałem dziś z swoimi mechanikami... dwa dni temu był u nich gość, wymiana tarcz i klocków przód.... zalecili by pierwsze 200km przejechac spokojnie najlepiej po miescie..... gosc wrócił dosłownie po 5-6 km i znowu lekkie bicie powróciło, okazało sie ze ostrym hamowaniem zaraz po wymianie pokrzywił tarcze, metodą "w pizde i na gaz... " (a przed załozeniem jako nowe były przetoczone celem sprawdzenia... )

Edytowane przez gatewayfl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalozylem textara, bo mial byc twardy i malo pylic. Niestety piszczaly. Polecono mi TRW jako miekkie i markowe.

To Ci polecili, po wuju!

Ja już kupowałem kilka kompletów, nie tylko w Polsce, bo dużo się bujam i z czystym sumieniem polecam, pomimo pylenia. Nic nigdy nie piszczało, a tarcze mają się świetnie (wystarczają na ponad 2 zmiany klocków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tarcz, to założyłem kilka miesięcy temu na przód Zimmermany Sport + klocki tejże firmy i są jak najbardziej w porządku. 1,5 roku temu wrzuciłem na tył zwykły komplet tarcz i klocków Zimmermana i też spisują się dobrze. Tego kompletu nie udało mi się przegrzać nawet z hamowań od 200 km/h, a wręcz zauważyłem że im bardziej rozgrzane tym lepiej hamują (albo może tylko takie mam wrażenie).

W każdym razie Zimmermany mogę polecić (i kupowałem w czescidobmw.pl).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalozylem textara, bo mial byc twardy i malo pylic. Niestety piszczaly. Polecono mi TRW jako miekkie i markowe.

To Ci polecili, po wuju!

Ja już kupowałem kilka kompletów, nie tylko w Polsce, bo dużo się bujam i z czystym sumieniem polecam, pomimo pylenia. Nic nigdy nie piszczało, a tarcze mają się świetnie (wystarczają na ponad 2 zmiany klocków).

Popieram. Fakt, że pylą bardziej, ale tragedi nie ma i nie jest to uporczywy pył którego nei da się zmyć. I kolego usuń w temacie kilka sztuk "?" Jeden wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może hamulce zostawmy już. Postawię na Zimmerman SPORT i klocki ATE ceramic.

 

Bardziej jednak mam problem z tymi amorami.... Monroe Reflex dla zawieszenia M-TECHNIK cena: 397 pln (3 lata gwarancji), SACHS (2 lata gwarancji) cena: 562 pln (za sztukę) Więc róznica ok 166 pln na jednym to sporo.... Chciałbym pozanć opinie kogoś kto używa Monroe Reflex minimum 3 lata, i najlepiej w 540i.... dylemat jest... cena jest ważnym agrumentem w wyborze, ale wazniejsza jest wytrzymałość... Jestem gotów zapłacić więcej jednak dobrze by było wiedzieć, że warto.. ;-) i tu licze, żę ktoś mi pomoże....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem przednie na właśnie Monroe Reflex (mam m-technika). Zawsze to jednak masz ten rok gwarancji więcej więc jest to jakieś dodatkowe poczucie komfortu psychicznego, zwłaszcza, że za niższą cenę niż Sachs, który już tez ostatnio nie robi tak wytrzymałych amortyzatorów jak wcześniej (kilku osobom już tez niestety szybko padły i musiały je reklamować).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek z czescidobmw.pl w mailach twierdzil ze sachs lub bilstein jest godny polecenia. Akurat b4 byly wyraznie tansze i na takie sie zdecydowalem. Co do trzyletniej gwarancji, to bylbym bardzo ostrozny. Na czesci zawieszenia czesto gwara nie jest uznawana- w koncu nasze drogi to ekstremalne uzytkowanie. Jezeli amor ulegl naturalnemu zuzyciu, to z gwary nici. W PL to zuzycie nastepuje duzo szybciej niz w DE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też rozmawiałem z gościem z czescidobmw.pl stwierdził, że plusem dla reflexów jest cena, gwarancja dłuższa o rok w porównaniu do Sachs i wspomniał równiez iż nie spotkał się jeszcze z ich reklamacją.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.