Skocz do zawartości

330d Czy powienien trzymać idealny pion?


Jac3k

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Jak to wkońcu jest? W lato wymieniałem termostat bo zauważyłem że ubywa mi płyn a do tego auto jest nie dogrzane o około 1,5 mm na wskaźniku. Termostat poszedł nowy oryginalny. Płyn już nie ubywa ale nie dogrzanie zmniejszyło się do najwyżej 1 mm. Nie ma idealnego pionu. Dzwoniłem do niejednego ASO i pytałem jak to jest z tym pionem. Powiedzieli mi że nawet nówki sztuki które wyjeżdzają czasami nie trzymają idealnego pionu. Taki urok niby. Jak to jest naprawdę? Powinienem mieć idealny pion u siebie? Co powinienem jeszcze sprawdzić? Dodam że EGR oraz termostat jest ok.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Jak to wkońcu jest? W lato wymieniałem termostat bo zauważyłem że ubywa mi płyn a do tego auto jest nie dogrzane o około 1,5 mm na wskaźniku. Termostat poszedł nowy oryginalny. Płyn już nie ubywa ale nie dogrzanie zmniejszyło się do najwyżej 1 mm. Nie ma idealnego pionu. Dzwoniłem do niejednego ASO i pytałem jak to jest z tym pionem. Powiedzieli mi że nawet nówki sztuki które wyjeżdzają czasami nie trzymają idealnego pionu. Taki urok niby. Jak to jest naprawdę? Powinienem mieć idealny pion u siebie? Co powinienem jeszcze sprawdzić? Dodam że EGR oraz termostat jest ok.

 

wejdz w test 7 i sprawdz ile cyfrowo pokazuje temperatury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury Ci naopowiadali w serwisie. Sprawdź termostaty, bo możesz mieć dwa. Jeden główny przy silniku, drugi od chłodniczki EGR. jeśli on będzie puszczał to też silnik nie będzie mógł się dogrzać bo ciepły płyn będzie leciał przez chłodnice. Odcięty od obiegu chłodnicy silnik zawsze się dogrzeje! Sprawdź też przy okazji czy zamykają się żaluzje chłodnicy choć to ma mniejszy wpływ na niedogrzanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idealnego pionu nie ma. Jak ktoś jest uparty i mega dokładny i się będzie przyglądał, to wskazówka jest 1mm na lewo od pionu. I jest tam w przedziale temperatury +75 do jakiś 110 stopni C. Najlepszy będzie test nr 7 w ukrytych funkcjach. Sprawdz, będziesz miał pewność jaka jest temperatura twojego silnika
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie pion jest o tyle, że wskazówka stoi w miejscu i to zawsze w tym samym. kiedy zaczął mi się powoli sypać temostat i leciutko niedogrzewał się silnik to zaraz było widać że coś krzywo leży - o 1mm za bardzo w lewo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich testow nagrzewania w M47 pion lapie juz przy ok. 65C. Dogrzewa sie potem do prawie 80 i wskazowka jest nadal w tym samym miejscu, wiec przyrost na wskazowce nie jest proporcjonalny do teemperatury, a wiec kazde odchylenie od pionu oznacza niedogrzanie i mysle, ze tak jest we wszystkich beemkach z tej epoki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.