Skocz do zawartości

Krzysiek BMW Jabłonna

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    2 249
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Krzysiek BMW Jabłonna w dniu 28 Lutego 2024

Użytkownicy przyznają Krzysiek BMW Jabłonna punkty reputacji!

7 obserwujących

O Krzysiek BMW Jabłonna

  • Urodziny 13.02.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW

    X5-F15 N47
  • Lokalizacja
    WL, ale sercem NKE :)
  • Zawód
    Dużo opowiadać..

Ostatnie wizyty

1 242 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Krzysiek BMW Jabłonna

  1. Było trochę na pałę, po szwagier miał urodziny i żubry poszły w ruch, ale gaz był o tych samych numerach, co na naklejce pod maską. Poszukałem trochę w necie, natknąłem się na info, że tak się dzieje, gdy gazu jest za dużo. Spuściłem trochę przez zawór i "prawie" się unormowało. Wentylator się włącza, ale po chwili się wyłącza. Umówiłem się do znajomego mechanika, który robi klimy. Unormuje ilość gazu. Nauczka, żeby nie poprawiać fabryki przy piwie i grillu Co do wcześniej proponowanych środków do czyszczenia DPF. Wcześniej wypalał się do 19% i koniec. Wlałem xeramica, wyjeździłem zbiornik i zero poprawy. Wypalanie między 200, a 300km. W ostatni weekend wlałem motula i po wyjeżdżeniu zbiornika poziom sadzy spadł do 2%, teraz mam 350km od ostatniego wypalania i 39%, więc motul zadziałał. Jednak wlałem go też do do mojego osiłka roboczego, Mazdy 6 z 2.2d i już nic nie poprawił. W maździe działa tylko L&M - wydłuża interwały dwukrotnie.
  2. Wrócę jeszcze do mojego problemu. Faktycznie wentylator włączał się podczas wypalania DPF, ale pojawił się kolejny problem. W weekend szwagier wpadł na świetny pomysł. Kupił kiedyś u chińczyków ustrojstwo do napełniania klimy, przewód z zegarem i puszkę z gazem. Podłączył to cholerstwo u mnie, sprawdzał jakie mam ciśnienie gazu, a że było w połowie, to dopuścił mi gazu. W momencie gdy to robił zaczął pracować wiatrak. Samochód był odpalony, klima włączona. Dziwne, że wiatrak się odpalił i to na wysokich obrotach, bo silnik był zimny. Otworzyły się też żaluzje. Teraz za każdym razem, gdy włączam klimę, to od razu włącza się wiatrak na bardzo wysokich obrotach i otwierają się żaluzje, nawet podczas jazdy. Nie przypominam sobie, żeby było tak wcześniej. Może po uzupełnieniu czynnika trzeba coś resetować? Ktoś coś wie na ten temat?
  3. Hej. Mam kolejny problem. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że delikatnie zacina się kierownica, a raczej maglownica lub jakiś inny element. Już tłumaczę. Jadę autostradą, około 120km/h, wchodzę delikatnie w łuk i gdy chcę wyprostować kierownicę, to muszę użyć delikatnie siły, żeby wyprostować, tak jakby przełamać delikatną blokadę i już jest dobrze, ale po chwili kolejny łuk i znowu to samo. Kiedyś w E39 miałem mały luz i stuki, skasowałem to dokręcając śrubę na maglownicy, ale jak dokręciłem za mocno, to właśnie był podobny efekt. Pierwszy ruch kierownicy był z oporem. Na maglu w F15 nie widzę takiej śruby. Co uważacie, magiel do wymiany? Gdzieś czytałem o adaptacji czy coś takiego. Słyszeliście o tym? Może ktoś miał taki problem?
  4. Tak , to był moment wypalania DPF, także chyba wszystko OK. Tak wynikało z Bimmer-tool Mam jednak dwa pytania. Co ile kilometrów macie wypalanie? Co dolewacie do paliwa, jaki wspomagacz do czyszczenia? Mam jeszcze Mazdę 6 jako wół roboczy i co któreś tankowanie dolewam Liqui Moly dodatek do ochrony DPF 250ml 2650. Ale ten szuwaks jest do suchych DPFów. Co polecacie?
  5. Nie pomyślałem o DPFie. Masz rację. Głównie żoną jeździ do pracy, na zakupy i nie zwracała na to uwagi, a ja przewrażliwiony. Następnym razem podepnę Bimmera i pewnie się potwierdzi to co piszesz. Wielkie, dzięki. Będę miał spokojniejszy sen.
  6. Hej. Mam pytanie, czy u Was też tak jest. Bardzo często włącza się wentylator przy chłodnicy. Przykładowo dziś - krótka trasa po mieście, może 6-7km, temperatura zewnętrzna około 25''. Staję pod sklepem, gaszę silnik, wentylator chodził jeszcze 5 minut. Wracam do domu, ta sama trasa, wjeżdżam do garażu i znowu wentylator pracuje jeszcze 5 minut. Maska w górę, a tam tylko gorąc od silnika. Żadnych wycieków, płyn chłodniczy nowy - stan max. Wskaźnik temperatury stoi w pionie. Zastanawiają mnie żaluzje przed chłodnicą. Ciągle są zamknięte, ale czytałem gdzieś, że otwierają się tylko przy temperaturze oleju powyżej 120'', lub przy prędkości powyżej 160km/h. Czy tak ma być, czy u Was też tak jest?
  7. Hej. Gdy wpadłem na ten temat, to chciałem wszystkim podpowiedzieć, że warto zajrzeć do firmy turborury. Dwa miesiące temu regenerowałem turbiny i mechanik zauważył małą dziurkę w problematycznej rurze. Wysłał mnie to wspomnianej firmy, a że mam do nich 20km, to po godzinie miałem w aucie nową rurę. Koszt 230PLN. Faktycznie wygląda jak oryginał. Gość na miejscu zapytał, czy planuję jakieś przeróbki zwiększające moc, bo mają też rury ze znacznie mocniejszych materiałów. Wszystko produkują sami na miejscu. Mój mechanik od dawna używa rur z tej firmy i nigdy nie miał reklamacji.
  8. Hej. Jestem właśnie na etapie negocjacji zakupu F15, ale jakiś sknera przyoszczędził przy konfiguracji i wziął lampy na żarówki halogenowe H7. Myślę nad ewentualną wymianą całych lamp na, przynajmniej, podstawowe xenonowe. Druga opcja, to włożenie żarówek ledowych do obecnych lamp i dołożenie ringów. No i teraz pytanie, czy ktoś z Was dokładał ringi, albo poleci jakaś firmę, która to zrobi, ale tak żeby nie było wiochy?
  9. Panowie, szukam nietypowej części, a mianowicie blaszki, mocowania żarnika xenon do odbłyśnika. Zabrałem się za wymianę spalonego żarnika, dorwałem się do tej blaszki, nie wiedząc, że to mocowanie, trochę ja powyginałem i teraz żarnik słabo się trzyma. W realomie nie ma tej części. Dziś byłem w ASO BMW i zrobili wielkie oczy, gdy im pokazałem o co chodzi. Przeszukałem cały internet i nie znalazłem. Czy ktoś z Was wie gdzie to znaleźć? Wrzucam zdjęcie, które znalazłem w necie.
  10. Panowie, szukam nietypowej części, a mianowicie blaszki, mocowania żarnika xenon do odbłyśnika. Zabrałem się za wymianę spalonego żarnika, dorwałem się do tej blaszki, nie wiedząc, że to mocowanie, trochę ja powyginałem i teraz żarnik słabo się trzyma. W realomie nie ma tej części. Dziś byłem w ASO BMW i zrobili wielkie oczy, gdy im pokazałem o co chodzi. Przeszukałem cały internet i nie znalazłem. Czy ktoś z Was wie gdzie to znaleźć? Wrzucam zdjęcie, które znalazłem w necie.
  11. Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem w X3 żony. Silnik N47. Mianowicie, olej na mocowaniu DPF do silnika. Pojawia się tam kilka kropel co jakiś czas i jak się silnik nagrzeje, to śmierdzi w kabinie. Wiem, że był z tym problem w tych silnikach, że ciekło spod pokrywy zaworów, ale u mnie jest tam sucho. Jednak olej, na wspomnianym łączniku, ciągle się pojawia. Miał ktoś podobną sytuację? Skąd to może wyciekać?
  12. Ja mam 225/55 R18. Co do marki opon. Używałem już wielu, Goodridge, Continentale, TOYO i paru innych w różnych samochodach prywatnych i służbowych, ale najlepsze, moim zdaniem, są Yokohama BluEarth - 4s AW21. Miałem je w e83, jeździ na nich mój ojczulek, siostra i paru znajomych. Wszystkim poleciłem i wszyscy są mega zadowoleni. W E83 zrobiłem na nich, 30kkm, w górach, na Mazurach. Robiłem kulig w lesie przy 20cm świeżego śniegu i nigdy nie było z nimi problemu. Ciche, dobrze trzymają na suchym i nie hałasują latem. Moim zdaniem rewelacja. Do tego cena spoko. Wiem, że brzmi to jak reklama, ale już nigdy nie założę innych opon.
  13. Widzę, że mój temat owiedziło sporo osób, mam nadzieję, że komuś sie przydało. Dodać musze jeszcze jedną rzecz. Właśnie wymieniałem napinacz w X3 F25 mojej żony i wpadłem na pomysł, że najpierw naleję trochę świeżego oleju do słoiczka, zanurzyłem w nim część napinacza, gdzie są otwory olejowe. Nacisnąłęm napinacz kilka razy, tak żeby zaciągnął olej do środka. Po dwóch naciśnięciach napinacza, nie dąło się już go ścisnąć, czyli był pełny. Efekt był taki, że przy pierwszym odpaleniu silnika, nie było słychać zagrzechotania łańcucha.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.