Skocz do zawartości

madseason

Moderatorzy
  • Postów

    4 383
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    8

Ostatnia wygrana madseason w dniu 15 Sierpnia

Użytkownicy przyznają madseason punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    2011 530xD GT F07
  • Lokalizacja
    w Alpach

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia madseason

  1. Czemu nie pójść krok dalej i wymieniać cały samochód jak się opony zużyją Osobiście nigdy nie miałem problemu z oponami ani felgami, ale mam dobry warsztat. Po zakupie f07 nic mi nie drgało a mimo wszystko mi naprostowali 2 felgi i efektem było dużo mniej odwazników i nadal idzie znakomicie i do tego na Pirelli RF, tak samo zero problemów na Michelinach zimowych też z RF. Jedyna wibracje jakie były u mnie to od problemu z aluminiowym giubo po nastulatach i 150k km najechanych na nim.
  2. Regulacja nie może się skończyć, chyba że u patałacha robisz co będzie kręcił na wywalonych tulejach. Po robocie powinieneś dostać wykres na krótym powinno być wyszczególnione jak przed i jak po wyglada wszystko z zakresami olerancji. Już z 15 lat jak robie po różnych firmach to takie dostawałem, a jak coś miałem uwalone to mówili, że szkoda robić jeśli coś jest do wymiany w zawieszeniu. A dlaczego wtryski chcesz wymeiniać, coś się dzieje? Moja e61 400 tysi najechała na jednych bez problemu. Jak korekty dochodziły do 1.0 to przepłukałem kilkoma puchami Liqui moly i spadło do 0.4 - 0.6. A przerabianie to ciekawe własnie jak to robią, czy rozwiercają końcówki, czy o co chodzi, ale tak czy inaczej, nawet na tych co masz pewnie coś by szło podciągnąć na mocy, jeśli na tm Ci zależy.
  3. A ja wymieniałem bez zdejmowania lampy
  4. Ja bym obstawiał jakieś zawory w mechatronice. Kilka razy tak mi się zdarzyło jak po trasie parkowałem, przy wrzucaniu D trochę szaprało, raz nawet po wymianie obu guibo i flanszy xDrive, więc raczej można to wykluczyć. Po dynamicznej wymianie oleju w skrzyni jeszcze nie miało to miejsca, może się przemyło i przeszło, ale czas pokaże.
  5. Teraz też mam niestety panoramę w f07, na próbę przykleiłem na przyssawki matę zamkniętkokomórkową i nie odsłaniam jej wcale. Prawdopodobnie za jakiś czas utwierdze się w przekonaniu, żeby zakleić te okna w dachu na stałe, szczególnie jak się jedzie z boxem - jest to głośne strasznie. Ale f07 mimo, że ma pano, to i tak jest cichsze z fabryki niż moje e61 po modyfikacjach. Póki co wykleiłem sobie przednie drzwi matą alu-butyl z pianką, trochę jest na plus, dodatkowo delikatnie podkleiłem ścianę grodziową za nadkolami - też trochę się polepszyło. Zostały mi tylne drzwi i nadkola do zrobienia i pewnie dach na około panoramy, bo tam czuje że dźwięk jeszcze idzie. RF też mam na letnie i na zimowe, letnie są bardzo ciche mimo RF, z kolei zimówki były już wyząbkowane i strasznie głośne, więc domniemam że coś masz nie tak z letnimi już.
  6. Sterowniki żarowych sypią się, chyba najlepiej oryginał do regeneracji wysłąć. Beru 2 chyba w 8 lat zmieniałem. Intercoller miałem tego typu i dobrze działał, pasował po lekkich modyfikacjach plastików: https://allegro.pl/oferta/intercooler-sportowy-fmic-ta-technix-05bm009-bmw-e63-seria-6-635d-15131223747 Wtryski szukaj na czescidobmw, są nowe i regenerowane fabryczne torchę taniej. Odma słyszałem, że tylko ori i jak taką zamontowałem (a próbowałem też febi z filterkiem) wyszło, że najlepsza. A ogólnie to sprawdź turbo czy też się nie nadaje do wymiany - regenerowane garreta podobno najpewniejsze, bo z tym też jaja miałem, po regeneracji szybko mi padło, drugą zrobiłem i dopiero jakoś to działało. Koła nie mają być pochylone, jak są to tuleje pływające masz uwalone.
  7. Na to już mam program wgrany z XHP, stage 1 z podniesionymi schift-pointami.
  8. Wymieniałem tuleje i łożyska w tym samym podejściu, więc możliwe, że łożyska wyciszyły, a tuleje poprawiły kąt kół pod obciązeniem i prowadzenie samochodu - tyle zauważyłem. W pierwszej mojej e39 z kolei miałem na tyle wytłuczone już po zakupie (byłem zielony w temacie) zrobiłem trasę do Chorwacji i z powrotem, szumaiało okrótnie, jak dyfer w polonezie xD i opony zjedzone były od środka. Po wymianie i ustaiwniu geometrii, mimo, że opony były te same nastała błoga cisza. No dużo ciszej w samochodzie się zrobiło, szczególnie to było odczuwalne w tunelach i przy mijaniu samochodów z naprzeciw, praktycznie stają się niesłyszalne. Wszystko przez to, że cała powierzchnia drzwi to jedna wielka blacha która przenosi drgania z zewnątrz, a w e60 wygłuszenie jakieś wyrafinowane nie jest.
  9. @WojtekX może wiesz coś w temacie panewek w n57? Gadałem sobie z mechanikiem o tym jak długo tą furą jeździć po wymianie oleju w skrzyni na temat wykodowania EGR itp, mówi, że może warto prewencujnie panweki też wymienić... 180 tysi nalotu, do tej pory miał olej zmieniany co roku, czyli 10-15 tysi - 5w30, za mojej kadencji jak w zegarku co 10tysi 5w40. Żadnych problemów w silniku nie ma, wszystko chodzi idealnie. Myślałem pod kątem ewentualnej prewencyjnej wymiany zębatki pompy oleju, tylko czy to w ogóle może mieć sens.
  10. A maiłeś jakiegoś dzwona czy coś? Ja okleiłem tylko drzwi matami bitumicznymi i efekt był taki, że przy 80km/h na dobrym asfalcie nie było słychać, że się jedzie, a do 200 mozna było normalnie rozmawiać bez podnoszenia głosu. Dużo ciszej też się zrobiło po wymianie wszystkich łożysk i tulei pływających z tyłu, już były wystukane przy 300 tysiakach jak się za nie zabrałem. I kolejne pytanie, czy masz osłonę pod silnikiem.
  11. To też mocno zależy na jakich drogach jeździsz. w e61 miałem 400 tysi nastukane już na ori wahaczach i żadnych innych oznak zużycia nie dawały jak sprzedawałem. Jedyne co było wymieniane - 2 tuleje z przodu prowadzącego, tuleje pływające z tyłu i wszystkie łozyszka. Reszta elementów fabryczna bez oznak zużycia - geometria ideał, nic nie sciągało przy dowolnej prędkości. Ale po polskich wertepach tylko okzajonalnie jeździła. Niemcy pewnie projektują zużycie na swoje autobanki, nie na off-road.
  12. Nie ma co porównywać wady fabrycznej układu napędowego do wahaczy czy hamulców, bo idąc tym tropem wyjdzie, że wymiana silnika co 200 tysi też normą serwisową będzie
  13. Trochę z przekorą, trochę nie, bo można tu wyczytać, że są fabrycznie z defektami i długo nie wytrzymują, oraz, że używki pewnie też już mogą być zajechane. Pytanie jak z regeneracją, czy sa w stanie to poprawić na dłuższy okres, czy trzeba będzie regenerować w interwałach znowu. W moich xDrive przez większość roku mam wyłączone za pomocą xDelete, olej wymieniany od razu poza zakupie i w interwałach pewnie co 30-50 tysi, więc możliwe że przy takim uzyciu można by te interwały nawet między regeneracjami przedłużyć. Osobiście, poza wyjazdami w góry gdzie faktycznie jest szansa pojeździć po śniegu i lodzie nie widzę żadnej zalety tego systemu, ale pewnie usłysze, że mam za mało kucy pod maską
  14. To co? Wywalić to dziadostwo i wrzucić wał od RWD?
  15. Kilometry lecą, kolejny serwis porobiony, : - olej w silniku (jak co 10 tysięcy) - olej w skrzyni - dynamicznie tym razem 20l poszło żeby doprowadzić do odpowiedniego koloru - wygląda na to, że statycznie 30k km temu dużego wrażenia na skrzyni nie zrobił, więc warto było poprawić - filtr paliwa, odpowietrzenie za pomocą bimmer-tool - płyn wspomagania - 2 razy odciągnięty zbiornik wyrównawczy po porządnym pokręceniu i w końcu pojaiwł się zielony kolor. a kierownica zaczęła chodzić lżej - klimatyzacja - pełen serwis z odgrzybianiem A z dodatkowych rzeczy w ciągu ostatnich 2 miesięcy: - miechy z tyłu - lewa strona siadała (dzięki Yaz za pomoc!) - wyważanie wału po akcji z zerwaniem giubo rok temu - jeden krzyżak miał luzy, plus małe doważenie i malowanie w pakiecie - czujnik ciśnienia za turbo - rura odmy z oringiem pokrywy zaworów - na szybko trochę wygłuszenia w nadkola udało mi się wrzucić przy okazji sprawdzenia klocków z przodu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.