Skocz do zawartości

sebxx4

Zarejestrowani
  • Postów

    126
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 320Ci

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia sebxx4

  1. Nie wiem w sumie jak śmierdzi spalony olej, ale być może, że to właśnie ten zapach.
  2. Nic, check się nie świeci. Dlaczego 550 to za mało? Coś kojarzę z instrukcji, że w benzyniaku tyle powinno być.
  3. Właśnie normalnie niczym nie śmierdzi, tylko w tych momentach kiedy się zatrzymam gdzieś na światłach, ale zapomniałem dopisać, że też nie zawsze. Z reguły czuć tą spalenizne tylko po pierwszym zatrzymaniu się gdzieś, a potem już przestaje. I śmierdzi to taką jakby spaloną gumą, albo czymś podobnym. Jeśli chodzi o vanosy, były wymieniane ringi 2-3 lata temu. Co do obrotów, normalnie utrzymuje je gdzieś na 550, ale przy zatrzymywaniu się potrafią spaść poniżej 500. Z tego co pamiętam zawsze w tym aucie tak miałem, ale dopiero od jakiegoś czasu miga mi ta kontrolka od oleju gdy obroty spadną. Są też ubytki płynu chłodniczego. Tak raz w miesiącu musze te 200ml dolać.
  4. Witajcie, Ogólnie mam takie dwa problemy ze swoim e46 320Ci (przedlift). Otóż od jakiegoś czasu, kiedy zrobię 10-15km i zatrzymam się np na światłach albo w korku to czuć z nawiewu spalenizną, a nawet widać lekki, jasno-szary dym, który się z nich wydostaje. Klimatyzacja jest wyłączona. Dym ten i zapach pojawia się tylko gdy się zatrzymam. Podczas normalnej jazdy nic nie czuć. Gdzieś wyczytałem, że to może być albo wentylator od nawiewu, albo np przycierająca się pompa od oleju i przypalający się pasek. Ja jeszcze obstawiałem alternator bo parę tygodni temu po odpaleniu przez jakieś 10 sekund świeciła się kontrolka ładowania, a potem jakby zaskoczył. Czasami słychać też, że po odpaleniu przez chwile piszczy. Zastanawia mnie jednak to, że dopiero gdy się zatrzymam ten dym się pojawia (na odpalonym silniku oczywiście). Dodam też, że czasami zaświeca się kontrolka oleju kiedy jadę w korku i obroty spadną poniżej 500. Wtedy muszę wrzucić neutral i lekko dać gazu żeby ta kontrolka zgasła, tak jakby ciśnienie spadało? Po odpaleniu słychać też że przez 2-3 sekundy coś pod maską stuka, tak jakby łańcuch od rozrządu się obijał o napinacze, ale to już od dawna. No i ostatnia kwestia, zauważyłem, że ten silnik jakoś nie ma mocy na niskich obrotach. Kiedy dam mu gazu, do około 2,5 tys obrotów zbiera się niemrawo, a jak przekroczy 2,5k to nagle jakby coś się odblokowało. Będę musiał się z tym wszystkim wybrać do mechanika, ale chwilowo fundusze nie pozwalają, stąd moje pytanie; co o tym sądzicie?
  5. Odświeżam temat. Od dwóch dni nie zaobserwowałem tego problemu z kontrolką oleju, ale za to teraz gdy odpalę zimny silnik to przez kilka sekund słychać jakbyś coś tam gdzieś tarło, tak jakby jakaś rolka albo alternator. Jak się chwile pokręci to przestaje wydawać taki odgłos. Nie wygląda to na mające związek z ciśnieniem oleju, ale dziwi mnie taki zbieg okoliczności.
  6. Być może, już kiedyś nad tym myślałem, ale dopiero teraz połączyłem kropki. Często mam tak, że po odpaleniu, jak wcześniej troche postoi to słychać przez może sekundę takie stukanie jakby się łańcuch o coś obijał. Podejrzewałem że schodzi ciśnienie z napinaczy i zanim je nabije to mija właśnie ta chwila. Również kontrolki ładowania i oleju powinny chyba gasnąć równocześnie, a zazwyczaj kontrolka oleju gaśnie nawet sekundę później niż ładowania.
  7. Akurat nie dysponuje interfejsem, więc trochę problem. A te korekty nie powinny się same po jakimś czasie skasować gdy już będe jeździł tylko na benzynie?
  8. Witajcie, Dziś zaobserwowałem coś dziwnego, mianowicie gdy wbiłem R (wsteczny, automat) i obroty trochę siadły tak do 500 lub odrobinę niżej, zaświeciła się na chwile kontrolka oleju na czerwono. Podobna sytuacja miała miejsce gdy włączyłem światła. Próbowałem powtórzyć kilka razy ten efekt i kilkukrotnie się udało. Raz zaświeciła się ciągłym światłem na sekunde czy dwie, innym razem zamigała kilka razy i zgasła. Sprawdziłem poziom oleju na bagnecie - jest połowa. Jak sądzicie, czujnik ciśnienia oleju? Dodam tylko, że w czasie jazdy nigdy się nie zaświeciła, a teraz próbowałem znowu i już się tak nie dzieje.
  9. Okej, ma to sens. Powiedz mi jeszcze jak skasować te korekty?
  10. Okej, tak więc zrobię. Przy okazji - jaki związek ma instalacja gazowa z wypadaniem zapłonu?
  11. Dzięki za odpowiedź. Nie wystarczy jak po prostu wyłączę instalacje przyciskiem i nie będe jej włączał? Swoją drogą, kiedy występuje ten problem (zaczyna trzepać budą i zapala się check), wyłączenie gazu i przejście na benzyne nie pomaga. Za to zgaszenie samochodu na jakiś czas już tak.
  12. Witajcie, Posiadam e46 320Ci M54B22 z instalacją gazową BRC (instalacja ma już ze 4 lata) i w automacie. Od jakiegoś czasu mam problem z wypadającym zapłonem na pierwszym i/lub trzecim cylindrze. Prawdopodobnie na początku był też problem z piątym, ale aktualnie pokazuje na komputerze tylko 1 i 3. Objawia się to w ten sposób, że czasem po odpaleniu czuć że trzepie budą. Dziś (już drugi albo trzeci raz w przeciągu kilku miesięcy), po dojechaniu na miejsce i staniu na postoju z włączonym silnikiem, po jakimś czasie tak bez powodu zaczęło trzepać budą i zapalił się check. Czuć, że na wolnych obrotach, kiedy chcę ruszyć np z pod świateł, auto szarpie aż do momentu, aż się trochę rozpędzi. Zauważyłem też, że tak jakby brakuje mu mocy na średnich obrotach. Check sam się gasi po kilku dniach. Potem kilka dni jeździ się w miarę normalnie, a potem znowu zaczyna się od nowa. Byłem już 2 razy u mechanika. Wcześniej okazało się, że były jakieś nieszczelności w dolocie. Załatali to, wymienili świece i pozamieniali kolejnością cewki. Nic to w zasadzie nie dało. Co mnie zastanawia to fakt, że jedna z wymienionych świec miała 2 z 4 tych zewnętrznych elektrod zwartych z tą środkową. Mechanik nie był w stanie powiedzieć dlaczego tak się stało, zasugerował mi jedynie, że może to być skutkiem spalania stukowego (że się świeca przegrzała i ją pokrzywiło, czy coś). Poradźcie coś Panowie bo to auto mnie wykończy finansowo :E
  13. Jakiś czas temu (miesiąc chyba) wymieniłem dwie cewki; na 3 i 5 cylindrze. Dziś znowu podczas jazdy zaświecił mi się check. Jak dojechałem do domu to sprawdziłem kod błędu - pokazało mi znowu wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Podczas jazdy nie było żadnych problemów, ale od paru dni znowu zauważyłem, że lekko trzepie mi budą po odpaleniu, ale jest to o wiele słabsze niż wcześniej.
  14. Generalnie problem jest taki, że od kilku dni nie występuje. Ale to raczej nie znaczy, że znikł. Wymieniłem cewki 3 i 5 na nowe, zobaczymy czy to coś da. Oprócz cewek obstawiacie coś jeszcze?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.