Skocz do zawartości

Casian

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Olsztyn

Osiągnięcia Casian

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Podpisuje sie pod tym co pisza koledzy. Wpisz w wyszukiwarce "jeż" i znajdzesz opis jak i co z tym zrobic. Z doswiadczenia moge Ci powiedziec, ze koszt nowego to okolo 350pln a wymienisz sam - jest to troche upierdliwe ze wzgledu na jego lokalizacje ale dasz rade:) CaS
  2. _Kris_ mysle, ze powinienes odpuscic sobie przekonywanie wlascicieli TDS'ow, ze dokonali zlego zakupu. Trudno czasami przyznac sie, ze kupilo sie cos nie koniecznie dobrego;) a byc moze byl to udany zakup. Dla niektorych to pewnie pierwsze moze drugie autko, wiec brak doswiadczenia z innymi motorami i brak porownania. Skoro tyle pali, czy sie psuje to tak musi byc;) Wierze, ze napewno sa TDSy w bardzo dobym stanie ale wszystko zalezy przez ilu i jakich wlascicieli bylo jezdzone. Faktem na to, ze z TDSami jest cos nie do konca ok to samo to, ze sie o tym mowi. Wystarczy wejsc na strony z ogloszniami polskimi czy niemieckimi. Takie autka mozna kupic za grosze. A w przypadku niemieckich ogloszen bardzo czesto mozna zoabczyc informacje "motorschaden". Mam dwoch kolego co na slowo TDS mogli by pobic... Mieli naprawde traumatyczne przygody, ktore odchudzily ich portwele... Dwa razy bardziej cieszyli sie sprzedajac autko niz przy jego zakupie... Wszystkim tym z TDSami i innymi motorami zycze mniej wizyt u mechanika. CaS
  3. troche sie pospieszyles z postem, bo edytowalem wiadomosc o pewne zalozenia... i mysle, ze sam nieco powinienes sie doedukowac... CaS
  4. Niutonometry odrywają większą rolę w początkowych momentach przyspieszania niż moc. aha, a to czemu silnik 3.0i daje lepsze przyspieszenie od 3.0d mając o 110 Nm mniej? (300 do 410 w przypadku wersji 193 KM) :D Przyspieszenie kolego zalezy i od mocy oraz momentu. Mozesz miec mniejszy moment ale nadrobisz to moca i odwrotnie, miec duzy moment a mniejsza moc. Jakby opisac przyspieszenie wzorem to te dwa czynniki bylyby w proporcji. Tzn. np. mam dwa razy mniejsza moc ale dwa razy mniejszy moment = mam dwa razy wieksza moc ale dwa razy mniejszy moment. Z drugiej strony jesli mowimy juz o silnikach benzynowych i dieslowych wazne jest o jakim przyspieszeniu mowimy czy od 0 czy juz przy jakiejs predkosci... Nie mniej wazna jest tez predkosc obrotowa... Ale jak sie dluzej zastanowic to podawane momenty sa wartosciami maxymalnymi wiadomo, ze zmieniaja sie one w zaleznosci od predkosci obrotowej. Dlatego tak naprawdę wartosc maksymalnego momentu obrotowego niewiele mówi o silniku. Nie mniej jednak silnik benzynowy zawsze bedzie nieco z przodu jesli chodzi o parametry. Osobiscie i tak jednak wole diesla (jesli mowimy o 3,0i i 3,0d): - osiagi zadowalajace - spalanie duzo, duzo mniejsze - zadbany silnik nie sprawia najmniejszych problemow CaS
  5. Kolego jak widze po opisie to masz TDSa, no jesli tak jest to masz najbadziej awaryjnego diesla z calej rodziny bmw. Ja mam 530d z silnikiem w technologii common rail. To bardzo dobry, oszczedny silnik i w zyciu bym nie zamienil na zadna benzyne. A awaryjnosc? a co to takiego? CaS
  6. chcialbym temat odswiezyc i ponownie zapytac tak jak w poscie powyzej... CaS
  7. Casian

    Compact warto kupować ??

    Pytasz sie na forum BMW jakie autko kupic? :))))))))
  8. Kierunkowskazy sa po to by je uzywac. Uzywac zawsze i wszedzie nawet gdy nam sie wydaje, ze nikomu one wtedy nie sluza. Nie mamy oczu z czterch stron glowy. Podam prosty przyklad moze nie bylo tu bezposredniego zagrozenia ale wywolalo to niepotrzebne moje oczekiwanie do wlaczenia sie do ruchu. Chcialm sie wlaczyc do ruchu stojac na podporzadkowanej i kierunkowskazem w prawno widze swiatla autka jadacego dosc szybko ze napewno bym nie wskoczyl przed nim wiec czekam (auto sie zbliza i widze ze to moj sasiad) dopiero w momencie kiedy byl kilka metrow od mego skrzyowania zauwazyl mnie i wlaczyl kieronkowskaz. A ja moglem sie swobodnie wlaczyc do ruchu. Na drugi dzien w zartach pytam go czy uzywa czasami kierunkow - odpowiedz jego oczywiscie tak, ale w nocy gdy nikogo nie ma to czasami nie wlaczam... Reasumujac gdyby mial nawyk wlaczania kierunkowskazu pomimo ze jest 1:00 w nocy i nie widzi nikogo na drodze (a jednak ktos jest) ostrzeglby mnie duzo wczesniej nie musialbym czekac az to On mnie zauwazy i moglbym sie wlaczyc do ruchu. Wiec nie polegajmy na naszych odczuciach "wydaje mi sie", "panuje nad sytuacja" itp Pamietajcie licho nie spi. Pozdrawiam CaS
  9. Witam... Zauwazylem ze nie dziala mi prawidlowo czujnik deszczu. Jesli wlacznik jest w pozycji I musze lekko docisnac do szyby caly modul z lusterkiem aby czujnik deszczeu docisnal sie do szyby i wtedy gdy pada wycieraczki dzialaja (szyba i modul sa oryginalne - auto jest bezwypadkowe). W serwisie BMW w Olsztynie raczej nie mam co liczyc na naprawe wiec udalem sie do serwisu firmowego Pilkington (szyby samochodowe). W Pilkingtonie stwierdzili, ze "cos podkleja wymieniajac uszczelke itp ale jakos nie przekonali mnie, ze bedzie to zrobione prawidlowo. Mieliscie ten sam problem? Jak sobie poradziliscie? Z gory dziekuje z info. Casian
  10. Właśnie tak dotychczas woziłem ale stwierdziłem że ono nie jest dość bezpiecznie umiejscowione. Tzn musi być też bezpieczne w razie jakich kolwiek przygód. Ty je kolego jakoś przytwierdziłeś ?? Czy tylko siłą ścisku fotela i tunelu :D Nie niczym nie przytwierdzalem, czasami sie luzuje jak ktorys z pasazerow przesunie fotel... Radio jest dyskretnie schowane i w zasadzie nie przeszkadza...jedynie przewody troszke przeszkadzaja ale jak pisalem czasami radio przekaldam wiec nie chowam przewodow (wstyd sie przyznac ze jestem inz elektrykiem ;) ) CaS
  11. temat uwazam juz za zamkniety ale jeszcze Ci kolego odpisze... tak mialem doczynienia... poprzednio jezdzilem c-klasa i MB124 tam swiece grzaly sie znacznie dluzej... a tutaj sobie poprostu nie skojarzylem... CaS
  12. No to wszystko jasne:) Dziekuje za wyjasnienie.
  13. ja swoje radyjko ALANa wetknalem miedzy siedzenie pasazera a tunel... latwo je zdemontowac (czasami przekaldam do drugiego autka). Wada jest platanina kabli. CaS
  14. Mam e39 z duzym BC TV i Navi. Od jakiegos czasu mam problem z glosem. Objawy: - czasami w wjechaniu w nierownosc na drodze znika glos (w radiu, odtwarzaczu CD, czy TV) - sugerowaloby to problem z modulem wzmacniacza - dzwiek tez potrafi zniknac podczas mocnijszego trzasniecia drzwiami lub klapa od bagaznika - bardzo czesto juz przy uruchomienia silnika nie ma glosu, ratuje sie wtedy tym ze lekko pukam w modul wzmacniacza i po ponownym wlaczeniu radia czy cd z panela dzwiek wraca. - dziwne ze po dluzszej jezdzie jak jzu glos jest wpadniecie na nierownosc nie powoduje wylaczenia u wszystko jest ok, wystarczy ze znowu zatrzymam sie i wylacze zaplon ponownie musze "puknac" w modul wmzacniacza. Wszystkie te objawy sugeruja jakis odlutowany element, niedocisnieta wtycze (chociaz te styki kostek czyscilem i sprawdzalem) Nie chcialbym sie zabierac za rozbieranie i soprawdzanie modulow bez wczesniejszej rady badz sugestii ktorego z kolegow z forum. Jesli macie jakies doswiadczenie lub pomysl czekam na pomoc. z Gory dziekuje i pozdrawiam. CaS
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.