Skocz do zawartości

Yaninnya

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    St. Helier, Jersey, Channel Islands

Osiągnięcia Yaninnya

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Yaninnya

    BMW 750 BiTurbo :D

    S6S 560G jest pancerna i praktycznie bezawaryjna (chyba, że driver ma beret przeorany). BMW nie oferuje części do skrzyń biegów już od dłuższego czasu i 560G nie jest tu wyjątkiem. 4HP24 można bardzo łatwo wzmocnić analogicznie do skrzyni Alpiny B12 5.0, używając części skrzyni Porsche. Zresztą przy bardziej lajtowym doładowaniu nie jest to konieczne. Doładowanych M70/M73 jest sporo jak na auto dość niezwykłe do modyfikacji (faktem jest, że częściej były uturbiane silniki w E31 i po swap'ach - np. do E34). Jan
  2. Yaninnya

    BMW 750 BiTurbo :D

    Żeby uniknąć niepotrzebnej dezinformacji, chciałbym sprostować parę informacji: Po co? Skrzynia S6S 560G wytrzymuje 900 Nm bez problemu. A jakiej? Bo 4HP24 z Alpiny B12 5.0 ma jedynie zmienione sprzęgła (nota bebe na identyczne ze skrzynią 4HP22 z 911 Carrery). Po pierwsze dlaczego chcesz "zakuwać" zakute? Po drugie skąd masz informację, że nie wytrzyma? Dół M70 jest pancerny, w serii wytrzymuje 1200KM i ponad 1400 Nm momentu. Jeździ taka E34 w Finlandii. Nie ma takiej potrzeby. Chyba, że masz na myśli podłączenie chłodzenia turbosprężarek. Ale też nie jest to konieczne, wrecz warto uniknąć podłączenia turbin do układu chłodzenia, jeśli szofer jest choć odrobinę rozumny. ??? Z 8.8:1 na ile? Trochę bez sensu korekta gniazd bez innych ingerencji w głowicę, nieprawdaż? Nie chcę tutaj Cię atakować, ani pokazać, jaki to fachura jest ze mnie. Celem mojego postu jest jedynie uniknięcie późniejszych postów "...że ktoś kiedyś napisał, że trzeba zmodyfikować gniazda, bo inaczej to silnik wybuchnie na bank...", itd. BTW jeśli chciałbyś jakieś info na temat doładowania M70, to służę pomocą. Jan
  3. Podstawową "usterką" 740d jest wysokie zużycie paliwa, jak na samochód z silnikiem diesla. Zużycie w okolicach 12 l/100km nie jest niczym niezwykłym, a przy nieco szybszej jeździe potrafi palić nawet 14 - 15 l/100 km. 740d nie ma jakichś szczególnych wad, tradycyjne kłopoty z turbosprężarkami (ale tu głównie winni są sami użytkownicy), wtryskiwaczami i pompą paliwa niskiego ciśnienia. Dokładnie to samo, co szwankuje w 730d. P.S. Nie jeżdżę na co dzień 740d, lecz miałem sporo styczności z tymi samochodami (serwis). Jan
  4. Nie jestem w stanie powiedzieć na 1000%, ale wiem, że wielowypust w E32 jest taki sam, jak w E34 i E30. W E36 jest inny, bo próbowałem zakładać kierownicę z E36 do E30 i nie pasowała. Jeśli zakładałeś kierownicę z E38 do E36, to wygląda na to, że do E32 nie będzie ona pasowała. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. Jan
  5. Yaninnya

    najbardziej optymalny

    W takim razie polecam diagnostykę silnika. Moja 740iA paliła średnio ok. 14 l, a w zakorkowanym mieście potrafiła zejść do 12.5 l. Nie wiem, co robisz z tym samochodem. 20 l ciężko mi było przekroczyć 750iL E32. Średnie zużycie w mojej 740iA (E38) chyba nigdy nie wzrosło ponad 20 l. Chyba, że mówisz o spalaniu chwilowym, to zupełnie inna bajka. Czyli prawie 17 l. Jan
  6. O.K. dzięki, będę się z Nim kontaktował. Jan
  7. Yaninnya

    silniki w m5 e39

    Tak dla uporządkowania wątku: 1. Jedyny silnik, jaki był w M5 E39 to S62 - V8 4.9 l, 400 KM. 2. Włożenie tego silnika do E34 jest możliwe, ale o ile mechanicznie nie stanowi to większego problemu, elektronika jest drogą przez mękę. Mój kolega zrobił coś takiego i walczył z elektroniką ponad cztery miesiące. 3. Prosiłbym kolegę Łukasz735 o zrobienie zdjęcia tego silnika, bo jedynym "cywilnym" V10 BMW jest S85 montowany w M5 E60 i nie sądzę, by ktoś zasadzał do E39 silnik, który jest więcej wart od reszty auta. Jan
  8. Gdyby była w manualu, to miałbym dość sporą listę. Możesz to jakoś sprawdzić? Jan
  9. Jeśli wspomaganie mie cieknie i nie wydaje niepokojących dzwięków, to radziłbym skontrolować górne mocowania kolumn McPhersona, a konkretnie ich łożyska. Jan
  10. Yaninnya

    E46 coupe i błotniki M3

    Nieprawda. Maskę też trzeba wymienić, ma inny łuk na krawędzi styku z błotnikami. W linku, który podałeś, widać to bardzo wyraźnie. Jan
  11. A jakieś szczegóły tej E31? Jaki silnik, jaka skrzynia, co jeszcze w niej zostało (jeśli rozbiera, to zapewne po dzwomie)? Wiem, że jestem całkowicie nowy na tym forum, ale zawsze są sposoby na zwiększenie zaufania. Jan
  12. Yaninnya

    najbardziej optymalny

    A tak nieco bardziej na poważnie, to najprawdopodobniej 740iA jest najbardziej optymalna. Stosunkowo oszczędna, osiągi prawie jak 750iA, dużo niższe od 750iA koszty serwisu, zwykle mają bardzo bogate wyposażenie, no i chyba najbardziej popularna wersja, co daje duży wybór przy zakupie. A co do Alpiny B12 5.7, to również jak najbardziej jest optymalna. :norty: Nawet mogę się pochwalić, że niedawno kupiłem silnik takiej Alpiny (nr ser. 16, prod. '95). Tak całkiem przypadkiem, ma się rozumieć... :liar: Jan
  13. Jak rozumiem masz na myśli przednie koło? Tuleje pływające do wymiany, a żeby uniknąć w przyszłości takich problemów, możesz założyć wahacze z uniball'ami z E31 (850i), albo zastosować poliuretanowe wkładki do tulei. Jan
  14. Oczywiście w przypadku, gdy nie ma nigdzie Denso. :8) Jan
  15. Skrzynia A5S 310 z olejem Longlife, czyli BMW się wydawało, że olej może być na całe życie, tylko się pomylili. O ilę nie mylę z A5S 560, to musisz rozgrzać skrzynię i na pracującym silniku wykręcić korek w misce olejowej skrzyni. Korek jest w zagłębieniu, olej nie wycieknie. I zacząć go dolewać, aż zacznie wyciekać. Jeśli jednak nie masz pojęcia, kiedy olej był zmieniany, zdecydowanie powinieneś go wymienić. Uszczelka miski oleju, filtr oleju i olej. Dasz skrzyni kolejne kilka lat życia. Jeśli chcesz, mogę jutro w pracy sprawdzić, czy się nie walnąłem co do procedury przy A5S 310. Jan
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.