Jak podjeżdżasz 50km/h na niskich obrotach to się nie dziw, że temperatura idzie w górę- jeszcze silnik zatrzesz przy okazji ogólnie masz w układzie chłodzenia jakąś bezwładność, więc od razu temperatura się nie zbije, a jak zgasisz silnik, to temperatura może skoczyć w górę bo nie chodzi pompa plynu chłodniczego, a blok jest cieplejszy od płynu chłodniczego (w końcu ma być chłodzony). Czujnik temperatury płynu masz w głowicy, czyli miejscu gdzie w szczególności będzie wysoka temperatura. Może masz dodatkowo zabitą brudem chłodnicę „wody”- warto zajrzeć między chłodnice i tam posprzątać, a zanim to zrobisz to w szczególności polecam zmianę oleju na 5w40. Skoro temperatura oleju Ci rośnie, to warto zmniejszyć ryzyko zatarcia z powodu temperaturowego spadku lepkości oleju.
@bbmw sprawdzałeś właściwości płynu chłodzącego? Może za bardzo rozrzedzili koncentrat jak wymieniali EGR?