Skocz do zawartości

lukaszewski

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 270
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana lukaszewski w dniu 1 Maja

Użytkownicy przyznają lukaszewski punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 330i N53B30, 2012
  • Lokalizacja
    Inna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia lukaszewski

  1. Delikatna mgła olejowa w kolektorze będzie niestety zawsze (bez oil catch cana) byle sie nie wylewało
  2. Jakies 7 lat i zaluje każdego dnia gdy go nie mialem. To najlepsza rekomendacja.
  3. Mechanik do wymiany, a nie wałek VVT Miałem podobny przypadek w N46. Objawy jak u Ciebie: po wymianie silnika VVT (aktuatora) wszystko działało super, a potem po rozgrzaniu silnik klekocze, nie wkręca się, check engine i błędy VVT – 2A67, 2A6B, czasem 2A76. Na zimnym znowu wszystko OK. To nie mechanika, tylko elektronika. Najczęściej pada: silnik VVT (aktuator) – działa na zimno, na ciepło traci siłę (cewka puchnie). czujnik położenia wałka Valvetronic (enkoder) – też może siadać tylko na ciepło. olej w wtyczce czujnika – już zrobiłeś, dobrze. Co sprawdzić: 1. Zmierz opór silnika VVT – powinno być ok. 0.4–0.7 Ohma. Jak rośnie na ciepło – do kosza. 2. Podmień czujnik położenia wałka – używka, ale pewna. 3. Zrób adaptację Valvetronic na zimnym silniku (INPA, ISTA, BimmerTool – musi być poprawnie zakończona). 4. Sprawdź napięcie zasilania na silniku VVT – na ciepło, czy nie spada. Najczęściej winny jest silnik VVT, nawet jeśli "sprawny" z używki. pomogła jego wymiana na nowy (oryginał). Po tym problem zniknął całkowicie. Nie wymieniaj nic w ciemno – najpierw zmierz opór cewki i podmień czujnik położenia.
  4. Masz druta w postaci LPG (tyle lat oglądam bmw i jeszcze nie widziałem w dłuższej perspektywie dobrze działającego gazu) I oczekujesz odpowiedzi.. Mam podejrzenie, że problem leży po stronie instalacji gazowej – dokładnie w elektrozaworze lub wtryskiwaczach LPG. Skoro auto: rano po postoju odpala na benzynie, ale od razu gaśnie, na gazie odpala od razu i chodzi równo, a po odpięciu kostki od elektrozaworu gazu benzyna działa normalnie, to najprawdopodobniej gaz „przecieka” do kolektora dolotowego po zgaszeniu silnika. Rano po nocy w kolektorze jest już mieszanka gazu i powietrza, więc silnik się dławi i gaśnie – nie odpala na czystej benzynie tylko na mieszance, która ma złe proporcje. Typowe przyczyny: nieszczelny elektrozawór przy reduktorze, wtryskiwacze gazowe, które „leją” po zgaszeniu silnika, ewentualnie ciśnienie gazu nie spada po wyłączeniu zapłonu – można to sprawdzić. Dobrze byłoby: 1. Sprawdzić szczelność układu LPG – czy gaz nie „ciągnie się” do kolektora po wyłączeniu. 2. Wymienić filtr fazy lotnej, a jeśli nie był dawno ruszany – również elektrozawór. 3. Zobaczyć, czy wtryski LPG są szczelne po zgaszeniu auta (da się sprawdzić np. przez demontaż przewodów lub test podciśnienia). 4. Tymczasowo można ustawić start instalacji gazowej dopiero przy 40–50°C, żeby dać silnikowi czas na wypalenie gazu z dolotu. Jak dla mnie klasyczny przypadek – wiele aut z LPG to miało. Diagnostyka benzynowa i pompy tu raczej odpada, bo gdyby to była pompa paliwa, to problemy byłyby też w ciągu dnia. Podaj jeszcze, jaką masz instalację gazową (np. STAG, BRC, KME) – może coś więcej da się podpowiedzieć.
  5. Ps: Co bym zrobił na Twoim miejscu? 1. Poprosił mechanika o faktyczną diagnostykę, a nie kosztorys "na czuja". 2. Zmierzył ciśnienie oleju – to klucz do decyzji o pompie. 3. Jeśli rozrząd był już robiony przy 130 tys. – może wystarczy napinacz i drobne poprawki, nie całość. 4. Jeśli okaże się, że pompa rzeczywiście słaba – lepiej nową OEM
  6. Jeśli łańcuch raz jest napięty, a raz luźny: Może to wynikać z nieszczelności w napinaczu hydrauliczno-mechanicznym, który działa w oparciu o ciśnienie oleju. Zużycie ślizgów lub rozciągnięcie łańcucha również może powodować ten efekt. Zbyt niskie ciśnienie oleju (np. z winy pompy oleju, zapchanego smoka lub panewek) sprawia, że napinacz nie pracuje prawidłowo – i wtedy kontrola napinania rozrządu daje mylące wyniki. Najpierw – diagnoza! Zalecane kroki: Sprawdzenie ciśnienia oleju na zimnym i ciepłym silniku – to pokaże, czy pompa rzeczywiście nie wyrabia (lub czy panewki nie przepuszczają). Sprawdzenie stanu łańcucha i napinacza mechanicznie – po zdjęciu pokrywy zaworów lub przez endoskop. Sprawdzenie błędów sterownika (VANOS, czasy faz, ciśnienie oleju, czujnik ciśnienia itp.). Dopiero po tym podejmuj decyzję – nie warto robić wszystkiego w ciemno, bo może się okazać, że: Sama pompa jest sprawna, ale zapchany jest smok, kanały olejowe lub zużyte panewki. Wystarczy wymienić sam łańcuch, ślizgi i napinacz, jeśli koła zębate są OK.
  7. Spełnia normy i kupiona aprobata. Olej sredni. Lepszym znacznie wyborem jest Shell Helix Ultra 5w40 lub Ravenol VST
  8. Słaby i syf.
  9. OCZYWIŚCIE, ZE NOX JEST TEMU WINIEN. Kupno noxem130, Po drodze rejestracja i kodowanie sondy nox, zakodowanie rejestracji wymiany kata nox, wykonanie adaptacji kola zamachowego i adaptacji dlugo i krotkoterminowych dla mieszanki powietrzno paliwowej. Zmien mechanika lub sprzedaj samochod. A najbezpieczniej to jedno i drugie, chyba, ze lubisz być robiony w balona, co usilnie potwierdzasz kolejnymi swoimi postami
  10. Wykodowanie nox, trzymajcie mnie Wykodowanie czyli permanentne usunięcie błędów z DTC
  11. I liczysz, ze z tym podejściem ktoś ci tu pomoże?
  12. Powodzenia dalej zostawiaj pieniądze u kogoś, kto robi ci ten samochod na oślep. Ja proponowałem pomoc
  13. Bimmertool sie do tego totalnie nie nadaje.. Inpa i loader 2.023
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.