Skocz do zawartości

[E87] Temperatura silnika DIESEL - 118d/120d


bl120d

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 311
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

tylko ze ja wymienielm termostaty i nie mam dpf

dzis przy -16 mialem 81st

 

Ja też tak mam, zawsze na trasie powrotnej z pracy przy temperaturach około 0*C mialem 87-89*C a przy -15*C dochodzi do 83 i też nie mam DPFa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledziłem temat, odblokowałem ukryte menu, pojeździłem dziś ok 30 min. po mieście (temp. -5 C), sprawdziłem temperaturę silnika i wynosiła max 75 C. Wnioskuję, że powinienem zmienić termostat.

Mam tylko pytanie. Wiem, że są dwa termostaty - główny i EGR. W jaki sposób mogę sprawdzić który jest do wymiany? Podłączenie do kompa? Może jest ktoś z Warszawy kto może to zrobić i zdiagnozować?

I jeszcze jedno. Jak taka usterka przekłada się na eksploatację i zużycie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledziłem temat, odblokowałem ukryte menu, pojeździłem dziś ok 30 min. po mieście (temp. -5 C), sprawdziłem temperaturę silnika i wynosiła max 75 C. Wnioskuję, że powinienem zmienić termostat.

Mam tylko pytanie. Wiem, że są dwa termostaty - główny i EGR. W jaki sposób mogę sprawdzić który jest do wymiany? Podłączenie do kompa? Może jest ktoś z Warszawy kto może to zrobić i zdiagnozować?

I jeszcze jedno. Jak taka usterka przekłada się na eksploatację i zużycie silnika?

 

Termostat główny jest odpowiedzialny za utrzymanie temperatury, czyli temperatura powinna byc w granicach od 83 przy mrozach do 95 przy upałach i to on odpowiada za utrzymanie tej temperatury. Jak jest sprawny to powinien doprowadzić do tego przedziału temperatury i nie zmieniać jej. Bywają przypadki że termostat dobrze pracuje mimo ze temp jest około 105 stopni to nie problem.

Termostat EGR służy dogrzaniu silnika jak jest zimny. Jak silnik jest zimny to przepuszcza on płyn przez chłodnicze EGR tak aby spaliny dopuszczane do silnika ogrzewały jednoczesnej płyn chłodniczy. Powyżej temperatury 65 stopni termostat całkowicie się otwiera i nie dogrzewa już spalin. termostat ten odpowiada tylko za szybsze dogrzanie silnika jak jest zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny opis. Tak samo tłumaczył mi mój mechanik.

Szkoda, że nie opisałeś tego w temacie viewtopic.php?f=70&t=157748&hilit=termostat+egr&start=165 . Ten sam temat zresztą przewija się po wszystkich działach od 1 po X.

Ja u siebie wymieniłem termostat EGR, ale z innego powodu (wyciek płynu- ułamała się końcówka). Spalanie spadło o 1,5l w mieście a temperature zacząłem uzyskiwać po przejechaniu 4-5 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :)

 

szatynwroc - z twojej wypowiedzi wnioskuję, że jeżeli mój główny termostat jest sprawny to powinienem dobić do tej temperatury ok 90 C, tylko może to zając nieco dłużej. Wtedy do wymiany jest tylko EGR - który jak napisałeś przyspiesza proces grzania.

Jeżeli natomiast temp ok 90 C jest nieosiągalna bez względu na czas jazdy tzn. że do wymiany są oba termostaty?

Czy mój tok rozkminki jest prawidłowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie ze te silniki wolno łapią temperaturę i nie wystarczy im 3km ;) Tym bardziej przy temperaturach -20C może im to zająć naprawdę długo...

 

z tego co pamiętam to termostat egr działa chyba do ~70C

 

główny natomiast zaczyna się otwierać przy 88C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie ze te silniki wolno łapią temperaturę i nie wystarczy im 3km ;) Tym bardziej przy temperaturach -20C może im to zająć naprawdę długo...

 

Zgadza sie, w autoryzowanym serwisie też mi tak powiedzieli, dodali, że przy mrozach nawet i 15km nie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :)

 

szatynwroc - z twojej wypowiedzi wnioskuję, że jeżeli mój główny termostat jest sprawny to powinienem dobić do tej temperatury ok 90 C, tylko może to zając nieco dłużej. Wtedy do wymiany jest tylko EGR - który jak napisałeś przyspiesza proces grzania.

Jeżeli natomiast temp ok 90 C jest nieosiągalna bez względu na czas jazdy tzn. że do wymiany są oba termostaty?

Czy mój tok rozkminki jest prawidłowy?

 

 

Mogą być do wymiany dwa ale nie koniecznie. Na pewno do wymiany jest termostat główny a co do EGR to można go jeszcze sprawdzić tak że.

Jak auto jest zimne to wykręcić termostat EGR osuszyć odczekać z 5 min i dmuchnąć w niego. Jeśli powietrze przechodzi bez oporu to jest on do wymiany, natomiast jeśli w ogóle nie przechodzi lub trzeba włożyć dużo siły w dmuchnięcie to jest on OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie ze te silniki wolno łapią temperaturę i nie wystarczy im 3km ;) Tym bardziej przy temperaturach -20C może im to zająć naprawdę długo...

 

z tego co pamiętam to termostat egr działa chyba do ~70C

 

główny natomiast zaczyna się otwierać przy 88C.

 

Ja robię 10 km do pracy i tez się potrafi nie zagrzać przy -10

 

EGR jestem przekonany że do 65 stopni

 

Główny zaczyna poszczać już przy 75 stopniach tym bardziej że jak odblokujecie sobie w liczniku menu i sprawdzicie to przy 75 stopniach wskazówka ma już pion.

 

Byłem ostatnio w górach i przy -28 stopniach silnik miał tylko 83 stopnie, niestety nie dało rady go zagrzać w czasie jazdy bardziej. termostat mam na 100% ok bo wymieniałam latem na oryginalny wraz z płynem Prestone. Dodam że na postoju po 10 min temp skoczyła do 86 stopni ale jak przejechałem się to spadła do 83 i trzymała.

Tak wiec przy dużych mrozach auto może mieć 83 i to też będzie ok, dlatego też wskazówka temperatury trzyma pion od 75 stopni do 105 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego chcialbym spytac jeszcze o te termostaty. U mnie dokladnie jest tak po wymianie termostatu EGR. Po przejechaniu 4 5 km, przy -20 stopniach, temperatura osiaga 65-70 stopni i w tym momencie mniej wiecej wlacza sie dmuchawa z cieplym powietrzem. Niestety potem juz temperatura silnika nie ulega zmianie. Kupilem juz jakis czas temu termostat glowny, ale go jeszcze nie wymienilem. Rozumiem, ze termostat glowny jest do wymiany, a poza tym jest wszystko ok.

Tak jak napisalem wczesniej po wymianie termostatu EGR spalanie spadlo o 1,5l/100 i obecnie wynosi okolo 12,7l jazda po miescie. Czy wymiana termostatu glownego bedzie miala wply na spalanie. Czy jest jakis negatywny wplyw jazdy z niedogrzanym silnikiem na inne podzespoly i funkcje samochodu? Naprzyklad na wypalanie DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto nie dogrzewa się do temperatury optymalnej. To znaczy że niema najlepszych warunków pracy. Za tym idzie większe spalanie no i brak pracy w warunkach optymalnych nie jest zalecany.

Czy ma to wpływ na DPF, ciężko stwierdzić trzeba by się doktoryzować.

Biorąc sprawę na chłopski rozum to ma wpływ na DPF bo przy słabszym dogrzaniu silnika komputer podaje bardziej bogatą mieszankę paliwa i powietrza aby temperatura spalania była wyższa aby dogrzać silnik. Jeśli temperatura spalin jest większa to DPF powinien to odczytać bo ma czujnik ciśnienia i czujnik temperatury. Ale czy to ma pozytywny wpływ na DPF czy negatywny to nie wiem.

Za to wiem że jak DPF jest przy pchany to następuje dopalanie DPF które polega na zwiększeniu temperatury spalin i dopaleniu sadzy w wyższej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o PDF zadałem z tego powodu, że wyczytałem na tym forum ze PDF jest wypalany w momencie spełnienia kilu warunków, wśród których znalazł się warunek temperatury silnika. W związku z tym, wydaje mi się, ze w przypadku malej temperatury silnika dopalanie nie jest włączane, co prowadzi do zatkania filtra. Czy dobrze rozumuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariusz1954, niewątpliwie masz rację!

Też mi się kilka wątków o pDFie przewinęło. Sam nie posiadam PDF, ale... warto wiedzieć o nim coś więcej, bo nie zapowiada się, żebym kiedy na starszą furę wymienił, niż mam. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o PDF zadałem z tego powodu, że wyczytałem na tym forum ze PDF jest wypalany w momencie spełnienia kilu warunków, wśród których znalazł się warunek temperatury silnika. W związku z tym, wydaje mi się, ze w przypadku malej temperatury silnika dopalanie nie jest włączane, co prowadzi do zatkania filtra. Czy dobrze rozumuje?

 

Dobrze rozumujesz ale z tego co pamiętam w DIS podawało ze bariera rozgrzanego silnika to 72 stopnie Celsjusza. Tak samo w DIS nie wykonasz funkcji serwisowego dopalania DPF jak auto nie ma tej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak dla mnie to możesz pałować i przy 30 stopniach twój wybór, ja podaje co jest w DIS i jakie wartości są wymagane. Jak to się ma do twojego stylu jazdy to nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura dochodzi do ok 82 maks. Jedynie podczas wypalania dpf rośnie do ok 88C Zastanawiam się czy to normlne. model 123d

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledziłem temat, odblokowałem ukryte menu, pojeździłem dziś ok 30 min. po mieście (temp. -5 C), sprawdziłem temperaturę silnika i wynosiła max 75 C. Wnioskuję, że powinienem zmienić termostat.

Mam tylko pytanie. Wiem, że są dwa termostaty - główny i EGR. W jaki sposób mogę sprawdzić który jest do wymiany? Podłączenie do kompa? Może jest ktoś z Warszawy kto może to zrobić i zdiagnozować?

I jeszcze jedno. Jak taka usterka przekłada się na eksploatację i zużycie silnika?

 

Termostat główny jest odpowiedzialny za utrzymanie temperatury, czyli temperatura powinna byc w granicach od 83 przy mrozach do 95 przy upałach i to on odpowiada za utrzymanie tej temperatury. Jak jest sprawny to powinien doprowadzić do tego przedziału temperatury i nie zmieniać jej. Bywają przypadki że termostat dobrze pracuje mimo ze temp jest około 105 stopni to nie problem.

Termostat EGR służy dogrzaniu silnika jak jest zimny. Jak silnik jest zimny to przepuszcza on płyn przez chłodnicze EGR tak aby spaliny dopuszczane do silnika ogrzewały jednoczesnej płyn chłodniczy. Powyżej temperatury 65 stopni termostat całkowicie się otwiera i nie dogrzewa już spalin. termostat ten odpowiada tylko za szybsze dogrzanie silnika jak jest zimny.

 

Jeszcze raz przeczytaj a będziesz wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas zastanawiam się, czy wymieniać termostaty w mojej jedynce.

Silnik szybko dobija do 80* jednak nigdy nie przekracza 81, a czasami schodzi do 78*. Warto zmieniać?

Oczywiście gdy było -15 to silnik miał 79*, dziś przy 4* miałem 80.

Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz za dużo pieniędzy to wymień. Jak chcesz jeszcze trochę autem pojeździć to wymień dla niespokojności.

Ale jak chcesz sprzedać przed następną zimą no to się zastanów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.