Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym zasięgnąć porady, a więc do rzeczy.

Od kilku tygodni mam problem z szarpaniem samochodu. Problem pojawia się przy obrotach silnika 1400-1600 i lekkim naciśnięciu gazu. Podczas postoju nie ma problemu. Auto było podpinane pod komputer i wyskoczyły błędy:

- 4CAE - Kontroler układu recyrkulacji gazów wydechowych, czujnik położenia, sygnał stały

- 4868 - układ powietrza, przepływ powietrza względem przepływu masowego w AGR, prawdopodobieństwo, stały

Mechanik (nie w ASO) wyczyścił zawór EGR. Po wyczyszczeniu błędy znikły i nie było problemów z szarpaniem. Po 2 dniach szarpanie powoli narastało i wyskoczył ponownie błąd 4CAE.

BMW E90 2011r 163km 193tys przebiegu.

Ma ktoś pomysł co należy zrobić żeby wyeliminować usterkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli czyszczenie chwilowo pomogło to oznacza, że zawór przycina się, więc albo mechanik nie przyłożył się albo czeka Cię wymiana. Steruje nim przetwornik ciśnienia (elektrozawór) i to on może też być przyczyną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zawsze zastanawia mnie ten minimalny wkład zainteresowanych a wystarczy wkleić zrzuty błędów, widać co oznaczają, opisy też są bardzo przydatne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam carly for my bmw,

wypluwa mi takie błędy

2a43, valvetronic, thermal overload protecton,warning treshold(to moze powodowac że samochód mi dochodzi do max 75 stopni?(temperatura w ukrytym menu))

002D06 air mass systems (tu chyba przepływomierz)

002AAC - variable intake mainfold actutator 2 (DISA?)

 

samochód wydaje mi się trochę mułowaty jak na 218KM, ale nie żadnych błędów w idrive, ani check engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź masę powietrza aby ocenić przepływomierz, rozgrzany silnik i wolne obroty oraz przy pełnym bucie na 3 biegu, oczywiście podczas jazdy. Jeżeli chodzi o valvetronic to zaczął bym od adaptacji a ostatni błąd wskazuje na zawór disa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jest to moj pierwszy post na tym forum, wiec pasowalo by sie przywitac.

Mieszkam w anglii i do tej pory jezdzilem Oplem Astra H 3d z silnikiem 1.6.

W ostatnia niedziele kupilem BMW e90 z drugiej polowy 2010 roku z silnikiem 2.0 170bhp, przebieg auta wynosi 48k mil.

Przy ogledzinach auta jak i jezdzie testowej wszystko bylo okej. Tak samo podczas drogi powrotnej do domu ok 2gdz nic sie nie dzialo.

W poniedzialek pojezdzilem chwile autem i tez nic. We wtorek rano po 15 minutowej jezdzie ukazal sie komunikat o niskim cisnieniu oleju i zeby zatrzymac auto i skontaktowac sie z serwisem bmw.Zatrzymalem auto i zadzwonilem po pomoc. Po ok 1gdz przyjechal gosc i podpial kompa, blad jaki mu sie pokazal to 30C1 - static engine oil pressure control emergency op. due to low oil press.

Blad zostal skasowany i auto ponownie odpalone i nic sie pokazalo wszystko bylo ok. Gosc z pomocy jechal za mna az do domu w razie czego jak by znowu komunikat wyskoczyl , ale nic sie pokazalo.

Tego samego dnia zadzwonilem do komisu a oni do warsztatu. Wczoraj auto zostalo zabrane do nich i teraz czekam.

Mial ktos z was z tym do czynienia kiedys ?

Wedlug mnie wydaje sie to dziwne. Stan oleju jest niby ok, silnik pracuje rowno. Powrot z komisu do domu bez zadnych problemow a tu takie cos

Dodam ze jak gasilem auto po wyswietleniu komunikatu to wyskoczyla jeszcze kontrolka od aku ze jest slaby.

Moze cos na elektryce siedzi ?

Podobno w tych silnikach pompu oleju lubily sie psuc.

Dodatkowo byly jeszcze 2 inne bledy w kompie

1 to 30EA

2 to 2D06

 

Prosze o pomoc

 

Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
N43..pechowo trafiło Ci się z tym ciśnieniem, choć dość często to się zdarza a dodatkowo masz zasiarczony katalizator, można próbować go wypalić na trasie, ale pewniej jest uruchomić procedurę wypalania, np, w ista, bo to pierwsze może nie wystarczyć na długo i błąd szybko wróci (nie wypali się do końca). Drugi błąd dotyczy przepływomierza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz w sprawie tego katalizatora.

A co do tego cisnienia oleju to jakis pomysl co to moze byc ?

Slyszalem ze to moze byc spowodowane wszystkim

Od slabej jakosci filtra oleju lub olej az do panewek i dalej.

Mam nadzieje ze to poprostu czujnik glupieje.

Bo po podlaczeniu do kompa parametry byly okej i silnik tez pracowal fajnie. Po usunieciu bledu, blad nie powrocil. Wolalem nie ryzykowac wiec przyjechala laweta z komisu w ktorym kupilem i oni dali do ich warsztatu bo mam u nich gwarancje na silnik, elektryke i skrzynie. Wiec mam nadzieje ze zrobia jak nalezy i bunia bedzie jezdzic dlugo dlugo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak piszesz możliwości może być dużo, np. pompa oleju.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Pacjent 2.0 n46 150km +gaz,

 

Mam problem z lokalizowaniem usterki, dwa razy podczas postoju na włączonym silniu wyskoczył błąd silnika, jednak gdy próbuje zorbić check wszystko jest ok. Sczytałem błędy z inpy:

 

 E R R O R   M E M O R Y
          ---------------------------------------
Date:      16.09.2017 08:35:54
ECU:       MEV9N46L
JobStatus: OKAY
Variant:   MEV9N46L
-------------------------------------------------------------
RESULT:    4 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
2A59  CDKDVFFS - VVT-leading sensor
Error counter:    4
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz
  Mileage                                 167840     km
  Supply voltage (ub)                         14.51  V
  ADC- value VVT- Sensor voltage supply (wvvtusen)     1.39  V
  VVT- direction sensor raw value (exwnkfsr_u)   151.88  °
  VVT- Reference sensor raw value (exwnkrsr_u)    27.42  °
2. Umweltsatz
  Mileage                                 167848     km
  Supply voltage (ub)                         14.32  V
  ADC- value VVT- Sensor voltage supply (wvvtusen)     1.39  V
  VVT- direction sensor raw value (exwnkfsr_u)    80.16  °
  VVT- Reference sensor raw value (exwnkrsr_u)    99.14  °
3. Umweltsatz
  Mileage                                 167888     km
  Supply voltage (ub)                         14.32  V
  ADC- value VVT- Sensor voltage supply (wvvtusen)     1.39  V
  VVT- direction sensor raw value (exwnkfsr_u)   169.45  °
  VVT- Reference sensor raw value (exwnkrsr_u)     9.84  °
  Parity error
  Test conditions fulfilled
  Error not occurred yet
  Error would not cause a warning lamp to light up
  Diagnostic active
  Cycle flag set
Error code: 2A 59 04 05 00 00 04 28 51 F4 9A 47 D8 27 51 F5
           98 47 72 8D 51 FA 98 47 F1 0E
-------------------------------------------------------------
2A5B  CDKDVFRS - VVT-ref. sensor
Error counter:    4
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz
  Mileage                                 167840     km
  Supply voltage (ub)                         14.70  V
  ADC- value VVT- Sensor voltage supply (wvvtusen)     1.39  V
  VVT- direction sensor raw value (exwnkfsr_u)   170.86  °
  VVT- Reference sensor raw value (exwnkrsr_u)   170.86  °
2. Umweltsatz
  Mileage                                 167848     km
  Supply voltage (ub)                         14.22  V
  ADC- value VVT- Sensor voltage supply (wvvtusen)     1.39  V
  VVT- direction sensor raw value (exwnkfsr_u)    98.44  °
  VVT- Reference sensor raw value (exwnkrsr_u)    98.44  °3. Umweltsatz
  Mileage                                 167888     km
  Supply voltage (ub)                         14.51  V
  ADC- value VVT- Sensor voltage supply (wvvtusen)     1.39  V
  VVT- direction sensor raw value (exwnkfsr_u)     9.84  °
  VVT- Reference sensor raw value (exwnkrsr_u)     9.84  °
  Parity error
  Test conditions fulfilled
  Error not occurred yet
  Error would not cause a warning lamp to light up
  Diagnostic active
  Cycle flag set
Error code: 2A 5B 04 05 00 00 04 28 51 F4 9C 47 F3 F3 51 F5
           97 47 8C 8C 51 FA 9A 47 0E 0E
-------------------------------------------------------------
29E7  CDKRKAT - LR-Adaption additive per time (Bank1)
P2187 Gemischregelung im Leerlauf (Bank 1) - Gemisch zu mager
Error counter:    1
Logistic counter: 40
  Mileage                                 167872     km
  Engine speed (nmot)                        720.00  /min
  Relative air filling (rl)                   15.00  %
  Tank fill level (tfst)                      16.00  l
  Control factor bank1 (fr_u)                  1.01  -
  Mixture too lean
  Test conditions fulfilled
  Error present now and already stored
  Error would cause a warning lamp to light up
  MIL on
Error code: 29 E7 E1 10 21 87 01 28 51 F8 12 14 10 82 FF FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------------------
29E8  CDKRKAT2 - LR-Adaption additive per time (bank2)
P2189 Gemischregelung im Leerlauf (Bank 2) - Gemisch zu mager
Error counter:    1
Logistic counter: 40
  Mileage                                 167872     km
  Engine speed (nmot)                        720.00  /min
  Relative air filling (rl)                   15.00  %
  Tank fill level (tfst)                      16.00  l
  Control factor bank2 (fr2_u)                 1.01  -
  Mixture too lean
  Test conditions fulfilled
  Error present now and already stored
  Error would cause a warning lamp to light up
  MIL on
Error code: 29 E8 E1 10 21 89 01 28 51 F8 12 14 10 82 FF FF
           FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
=============================================================

 

 

Dodam, że silniczek i czujnik vvt wymieniałem 1mc temu na nowy. Czy wymienić sonde? prawdopodobnie mam też odeme do wymieniania bo po odkręceniu korka wlewu oleju, silnik dmucha a nie zasysa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jednak gdy próbuje zorbić check wszystko jest ok.

Co masz na myśli przez to? Na benzynie też wywala błędy sond? Nagraj ich pracę oraz korekty na wolnych obrotach po rozgrzaniu i podczas jazdy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka mógłbym prosić o pomoc w rozszyfrowaniu tych kodów? Autko to BMW E90

A6CF - czujnik AUC brzydkich zapachów?

9c69 - ?

C910 - ?

2a70 - bład związany z valvetroniciem

2dcf - ?

2f80 - ?

2DDB - ?

2c6e - ?

29f4 - ?

a0a9 -?

a0af - ??

a119 - ?

a110 - ?

a670 - ?

9315 - ?

a3b2 - ?

E184 - ?

e194 - ?

abd1 - ? załamka mam dość tego auta tydzień temu było czysto ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Mam pytanie. Podłączam auto do kompa wchodzę w inpie w "funcktional jobs" (czy jakoś tak) i daje "read memory" i wyskakują mi błędy.

Fq2WxkV.jpg

Np pod FRM 9CC6 62 i teraz nie wiem jak to odczytać. Co to za moduł i co to za blad. Znalazłem kilka stron z lista błędów na rożnych forach ale tam jest jakieś dme,mss i błędy w postaci od 2 do 4 cyfr(https://www.google.pl/amp/realitypod.com/2012/06/08/bmw-complete-diagnostic-fault-code-list-e36-e46-e90-and-more/amp/). Jest jakas lista ktora konkretnie odnosi sie do błędów w takiej postaci? Jeżeli nie to jak moge odczytać błędy z poszczególnych modułów zeby pokazywało mi w inpie opis do błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wejdź w ten moduł i wtedy sprawdź błędy, tu poleciał po całości i bez opisów. Twoje błędy to 9cc6 i 9cb3.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.